Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Zoe-то донякъде бива, въпреки, че за 70 пари се взима добре оборудвана кола... 

Сутиена ... абе гледах го на живо на мото изложението. Това не става. То е с лиценз за мотопед и е с ограничение 45km/h. Съответно си е опасно да го търкаляш в града. А за извън града съвсем пък не става :D 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • ID A

    33

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Всъщност в града за кратки разстояния - 5 до 10 км. и нормална бензинка не може да сгрее ,...

Джимката след 2 километра спускане е на 60 градуса и парното се усеща прилично. След още 1км изкачване си е на 89градуса и си прави сауна. Та не знам каква бензика и как я караш, ама за 7км дори дизеловия ми супърб е стоплил над 75 градуса (90 по табло). И това с повече от прилично спукане ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, PRR написа:

Джимката след 2 километра спускане е на 60 градуса и парното се усеща прилично. След още 1км изкачване си е на 89градуса и си прави сауна. Та не знам каква бензика и как я караш, ама за 7км дори дизеловия ми супърб е стоплил над 75 градуса (90 по табло). И това с повече от прилично спукане ;) 

От гаража да, ама ако е седял примерно 8 часа на -5 градуса?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Izolini написа:

От гаража да, ама ако е седял примерно 8 часа на -5 градуса?

Пепи винаги разглежда частен случай , от който вади генерални изводи.

Отделно повечето електрокари имат опция да подгряват салона , докато са на зарядното , та вероятността да ти е студено е по-голяма в кола , отколкото в автобус или електромобил  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая дискусия е малко лудница, защото не е въпрос на вкус, разбирания или нещо друго. Въпрос е на потребности. Ако живота ми го позволяваше, грам нямаше да се замисля дали да карам електрически автомобил или не. Но към момента не го позволява. От известно време обмислям покупката на Сити Го на ток за жената. Която от години ми обяснява, че ще почне да кара. Още не е, за това и не съм го купил :D

Иначе тока няма какво да го бутне по много параметри. Разходи, поддръжка, екстри, които в ДВГ са или невъзможни или изискват допълнителни системи (печка примерно). Единственият е хОй е с пробег/зареждане. Което за много хора не е хОй явно, защото освен в града, започнах да виждам страшно много електрички и извън (предимно Тесла и тупалките на Киа). Често пътувам София-Варна. Абсолютно задължителна спирка ми е Шел Велико Търново. Там има зареждачка на АББ от времето, в което бях виждал Тесла само в youtube, а единствената електричка, която бях виждал на живо беше недоразумението Опел Ампера*. Ми гледам сега редовно си я ползват някакви хора. И истината е, че аз докато зареждам, плащам, пия кафе, пуша 1-2 цигари са минали 20 мин. Не знам колко вдига за 20 мин., ама и те по толкова седят...

 

*Нямам никакъв допир с този автомобил. Единственото нещо, което помня е, че когато излезе струваше около 90 000 лв. Към онзи момент ставаща заплата в София беше 600 лв., а за около 37-38К се купуваше Инсигния с хубав мотор и всички екстри. Та е ясно що не се вижда този хОй по улиците... Цифрите, които пиша са груби, ама са близо до истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

От гаража да, ама ако е седял примерно 8 часа на -5 градуса?

Ице, "гаража" е с цели 3 градуса над външната температура. И, както добре знаеш, колкото по-голяма разликата, толкова по-бързо се стопява. Т.е. дали ще тръгнеш от -5 или от 0 за достигането до 40 градуса разликата ще е 30 секунди ;) Да, мен ми е ясно какво прави Гената и защо коментира "частни случаи" ;) Пали, климатика му е на ауто и набримчва духалката на макс ... и нито топли купето, нито загрява двигателя. Аз съм по-проЗД и спирам духалката при излизане, след 2-3 минути колата е над 40 градуса и пускам парното, в началото на 1, когато качи над 55 градуса на 2, а ако ми е много студено и/или се запотят прозорците и на 3+. Същото правя и със супърба, който е дизел и му трябват наистина 7+км да стигне 75 градуса (90 по табло), но и там след първите 2-3 километра вече парното става ... ако не му позволиш на климатика да се развихри в началото. 

@sauberна бензиностанция откарвам 15-20мин, но от тях зареждането ми е не повече от 5. Обикновенно 10+ е чакането да стигна до колонката и след това да платя. И това е на бензиностанция с 6 колонки! Представи си какво ще е, ако се изсипят 6 коли зареждащи по 40мин вместо по 5... Хубавата новина е, че повечето електрички се зареждат и в къщи. Да, за 12+ часа, но през това време така или иначе спя. Проблема е, че като тръгна за Плиска няма да стигна без зареждане. Разстоянието е 375km, но над 50% от тях са магистрала, а там "разхода" е двоен, т.е. при деклариран пробег 400км, реално без зареждане ще мина максимум 300 ... и след това 45мин на колонката. Или ще се влача с 90 на магистралата и ще треперя дали няма да ми се наложи да паля генератора на 5км преди крайната дестинация. Все любими екстри ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тепърва има да се "образовате" за електричките?.

Ама то става с четене,не с лафове пред блока.?.

В България инфраструктурата е изпреварила броя на ел.колите.

Никой не седи повече от 15-20мин. на зарядна,защото просто няма смисъл.След 80% на батерията,кривата на зареждането пада и става по бавно и никой не губи време до 100% просто,защото няма такава нужда.

Всички батерии над 70кв/ч са подходящи да стигнеш за където си тръгнал с 1 междинно зареждане,което е 15-20мин.допълнително време.България е 500км. на където и да тръгнеш

Много "състезатели" искат да карат с 200 и да стигнат без зареждане.Посочете ми една кола,примерно еквивалент на Тесла с близо 500к.с.,която може да мине 400км. с тая скорост без зареждане?.

За затоплянето/охлаждането да не отварям дума,че там нещата никак не са в полза на ДВГ?.Само ще кажа,че на място за отопление разхода е около 1кв/ч,вие сметнете при 70кв/ч батерия,колко часове ще "мръзна"и кога ще извикам репатрака?.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимайте си електрокари бре, взимайте и пътувайте на воля...

Аз пък ще взема да си купя една бензинова баничарка, ще я газифицирам и ще й набутам отзад един як генератор и ще обикалям да "спасявам" ? За месец-два ще изкарам колкото за нов електрокар ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, igeorgiev82 написа:

Тепърва има да се "образовате" за електричките?.

 

Никой не седи повече от 15-20мин. на зарядна,защото просто няма смисъл.След 80% на батерията,кривата на зареждането пада и става по бавно и никой не губи време до 100% просто,защото няма такава нужда.

Всички батерии над 70кв/ч са подходящи да стигнеш за където си тръгнал с 1 междинно зареждане,което е 15-20мин.допълнително време.България е 500км. на където и да тръгнеш

Много "състезатели" искат да карат с 200 и да стигнат без зареждане.Посочете ми една кола,примерно еквивалент на Тесла с близо 500к.с.,която може да мине 400км. с тая скорост без зареждане?.

За затоплянето/охлаждането да не отварям дума,че там нещата никак не са в полза на ДВГ?.Само ще кажа,че на място за отопление разхода е около 1кв/ч,вие сметнете при 70кв/ч батерия,колко часове ще "мръзна"и кога ще извикам репатрака?.

Ей, така с бутонките най-обичам :D 

За 15-20 минути ще заредиш нищо ;) Ей ТУК е ценовата листа на Zoe и там има информация за зареждането, което казва, че на 50KW постояннотокова станция (колко такива има в България?) са необходими 1:10h за зареждане на 80%. Това за батерия с капацитет от 52kWh, т.е. далеч от посочените от теб 70 ;) Та 15-20мин си станаха час и половина, та дори два. А на 22kW станция нещата отиват на 3h...

И защо да се сравняваме с Тесла с 500 коня, като в 99% от времето и 150 стигат?!? А със 150 коня отивам и се връщам до Варна и ми остава гориво да стигна обратно до Пловдив ;) Това при скорост от 145 по километраж и 138 по GPS. Дали няма да стигна с около час по-бързо от теслата? О, да, няма да се изстрелям 0-100 за 3 секунди, но пък аз отдавна не си решавам сексуалните проблеми с гонки по светофарите :D 

За затоплянето - да, ако е с термо помпа си абсолютно прав. Но, ако е с реотан, както е Дачиата, си дърпа 2, та дори 3kW. В града не е проблем, ама едно зимно пътуване до Австрия, както няколко човека пишещи в тая тема правим, само отоплението ще е 10h * 3kW = 30kW, т.е. над 50% от енергията за да топлиш купето. И, като сложа времената за зареждане вместо за 10-11 часа ще пътувам 15-16, че и повече. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземат се вземат се?.

Особено след като вече се изравняват цените

Ей го,новият Супърб е на вратата и ще удари 100 бона като стой та гледай?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, да, днес "по новините" казаха, че от около 4000 декември миналата година електричките са достигнали до малко над 10к този декември, или, както казаха, 155% увеличение за една година. И да, това е бъдещето, но просто още не е готово за масово ползване ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнява се(както винаги?)

кон с кокошка.

Сравняваш Зое,което си е градска количка с бавно зареждане,със Супърб,като твоя.

Сравни Зое и СитиГо бре?

50кв.станции се водят бавни,само да кажа.На тях зареждат ей такива,които не могат да взимат повече,а станции от порядъка на 120,150,200кв. има почти навсякъде,стига да си си купил такава кола.Естествено,че ако пътуваш със Зое ще си отвисиш на станциите,ама за тва не е виновна колата и инфраструктурата,а просто си си взел кола не по предназначение.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнявам средно статистическа кола (дали е Супърб, Октавия или Фабия е все тая за пробега ;) ). 

Що се отнася до 50kW станциите - може да са бавни, ама Zoe-то повече не поема. Т.е. толкова може. Както и не малко от другите марки. Да, теслАта има възможност за 15мин заряд за 300км ... ама не магистрални ;) Т.е. за 15мин 200км. За да минеш 1000км ти трябват поне 3, да не кажа 4 зареждания. Т.е. добавяш час отгоре, при това, ако зарядната станция е свободна.

И, поне се сравнявам - да коментирам от моята гледна точка. И да, странно изключение съм. И съм с две коли - градска и извънградска, защото една просто не ме устройва. Изискванията ми са такива, странни. И, уви, няма електричка, която да ме устройва на този етап. А искам. При това много искам! Дори се оглеждам за градска електричка, ама пак не става. Няма такава, която да е подходяща ЗА МЕН! За не малка част от хората пътуващи основно в града има много решниея (без да коментираме цените де!), но ... пак не са за мен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PRR и понеже виждам,че ти се "пътува" само с Дачия и Зое?.

Приеми го така,че все едно да тръгнеш на дълъг път с ДВГ с резервоар с вместимост 5л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

52kW батерия е равна на 5литра резервоар? Доообре :D

Да разбирам 100kW, че теслАта трябва да я сравня с кола с 10л резервоар, нали? За съжаление не намирам такива коли на пазара. Дори моторите ми са с 12+ резервоари :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Дачиата, си дърпа 2, та дори 3kW. В града не е проблем, ама едно зимно пътуване до Австрия,

Ми щото видях,че с Дачията тръгнА до Австрия,и те така??

Ето ти маршрут до Виена,1000км. за колко време се стига.

Ся ако искаш да не спираш,и да не мое си отлЕпиш та.ците и да хванеш цистит и хемароиди??,може и по бързо,да

 

Screenshot_20231206_104430_ABRP.jpg

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

 

@sauberна бензиностанция откарвам 15-20мин, но от тях зареждането ми е не повече от 5. Обикновенно 10+ е чакането да стигна до колонката и след това да платя. И това е на бензиностанция с 6 колонки! Представи си какво ще е, ако се изсипят 6 коли зареждащи по 40мин вместо по 5... Хубавата новина е, че повечето електрички се зареждат и в къщи. Да, за 12+ часа, но през това време така или иначе спя. Проблема е, че като тръгна за Плиска няма да стигна без зареждане. Разстоянието е 375km, но над 50% от тях са магистрала, а там "разхода" е двоен, т.е. при деклариран пробег 400км, реално без зареждане ще мина максимум 300 ... и след това 45мин на колонката. Или ще се влача с 90 на магистралата и ще треперя дали няма да ми се наложи да паля генератора на 5км преди крайната дестинация. Все любими екстри ;) 

 

Съгласен съм с теб, но много хора не са. А от многото хора, които не са, не са голям брой тези, които могат да си позволят електричка. Щото Хубавите електрички са по 120-30-50К лева реално. А това, че се зареждат вкъщи...хех, може и да ядем хОя. В България мрежата срива при първите по-студени дни. Голяма част от хората, които им дойде акъла в главата минаха на климатици. И мрежата крашва. А какво ще стане ако забичим и по 10-20 киловата в гаражите зимата...не знам. Тук поне проблема е само в мрежата. А в Европата и тока не им стига, щото са много умни, not.

 

 

Преди 1 час, igeorgiev82 написа:

 

Ей го,новият Супърб е на вратата и ще удари 100 бона като стой та гледай?

 

100 ще е някакъв абсолютен минимум според мен, ако говорим за по-читавите версии. Тя 3ката фейслифт с големия мотор LK ги гонеше...

Тъй кат гледам, ВАГ групата вървят в посока Шкода да замести VW в тая ниша. А какво ще правят с VW - не знам. Но марката е мъртва и в Европа и в САЩ. В Европа всичко кара Шкода, в САЩ всичко кара Ауди. Единствено в Азия не знам какво е положението (най-вече Китай).

 

 

Преди 1 час, PRR написа:

А, да, днес "по новините" казаха, че от около 4000 декември миналата година електричките са достигнали до малко над 10к този декември, или, както казаха, 155% увеличение за една година. И да, това е бъдещето, но просто още не е готово за масово ползване ;) 

 

Аз мога да сложа 5 лв., че в някакъв момент по отношение на бъдещето ще се стигне до "истината е по средата". Което според мен е малолитражен турбо бензин хибрид. Лазиш на ток в града, караш нормално и без проблеми в инфраструктурата извън.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, sauber написа:

какво ще стане ако забичим и по 10-20 киловата в гаражите зимата..

Никой не зарежда с толкова вкъщи.Максимума,който е достатъчен за дневният пробег на монофазна зарядна е 7кв.,което главно се случва вечер докато спиш и нищо друго не е включено(айде освен климатиците).Мрежата си ни е много читава,за справка вижте гърците как са?.Навремето тая мрежа обслужваше Х на брой заводи и цехове,които вече не съществуват(малко ги приватизираха и съсипаха?).

Странно е как хората се плашат от електричките.

Ми....аз не се разбирам с комшията кой кога да си пуска климатика,фурната,бойлера.

Даже и енергото са оле мале.

Като кажеш искам увеличение на партидата за зарядна станция,се почва оле,мале.Ама като кажеш искам да си сложа калорифер в гаража 6кв.подово или струг няма проблем??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, igeorgiev82 написа:

Ето ти маршрут до Виена,1000км. за колко време се стига.

 

5 зареждания. Средно статистически дизел ще го вземе с едно. И само времето за зареждане ще е 1h+, а колко време ще чакаш колонка е друг въпрос. Може да си късметлия, може и да отвисиш с часове, чакайки свободна колонка. 

Но тоя спор е безмислен. След 5-10 години е ясно, че голямата част ще е електрифицирана, но съм съгласен и с @sauber, че ще вкарат и малки генераторчета (както е при Ампера), които да дават допълнителен пробег извънградско. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, igeorgiev82 написа:

Странно е как хората се плашат от електричките.

Ми....аз не се разбирам с комшията кой кога да си пуска климатика,фурната,бойлера.

Даже и енергото са оле мале.

Мхм, заряд до 7kW не би трябвало да е проблем... освен, ако не ти спират тока по 5пъти на ден :( И, ако системата ти е предвидена за 15kW консумация, защото освен 7те kW заряд, имаш и други консумации - климатици, термо помпи, готвене и т.н. и т.н., които лесно минават 6-7kW през зимата. Но, нормално, предпазителя ти е 63А в главното табло и втори 50А, т.е. максимална консумирана мощност от 10kW и се връщаш на заряд от 3kW или изибраш заредена кола или топла къща :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, igeorgiev82 написа:

Никой не зарежда с толкова вкъщи.Максимума,който е достатъчен за дневният пробег на монофазна зарядна е 7кв.,което главно се случва вечер докато спиш и нищо друго не е включено(айде освен климатиците).Мрежата си ни е много читава,за справка вижте гърците как са?.Навремето тая мрежа обслужваше Х на брой заводи и цехове,които вече не съществуват(малко ги приватизираха и съсипаха?).

Странно е как хората се плашат от електричките.

Ми....аз не се разбирам с комшията кой кога да си пуска климатика,фурната,бойлера.

Даже и енергото са оле мале.

Като кажеш искам увеличение на партидата за зарядна станция,се почва оле,мале.Ама като кажеш искам да си сложа калорифер в гаража 6кв.подово или струг няма проблем??

 

Мрежата Иво е на ръба и то се видя в първите студени дни, когато южна Сойфията остана без ток. После докато съм бил в Цигов чарк (преди две седмици), май пак е скапвала. Тя заводи хубаво е захранвала, ама всичко кажи речи е било поравно разпределено в България и без наличието на уреди като сушилни, миялни и прочие в домакинствата. Като туриш накрая и концентрацията на коМсумация в големите градове и работата е game over. А това е към текущ момент. Ако влезеш на сайта на ЕСО (https://www.eso.bg/doc/?pbook) и разгледаш статистиката ще видиш, че потреблението расте с не малко от година на година. Което е нормално за развиваща се икономика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, PRR написа:

защото освен 7те kW заряд, имаш и други консумации - климатици, термо помпи, готвене и т.н. и т.н

Четене с разбиране?.

Не знам някой да готви,пере,суши в от 24:00ч.-06:00ч.ако знаете такава булка,ще я взема?.

преди 7 минути, sauber написа:

на ръба и то се видя в първите студени дни, когато южна Сойфията остана без ток.

Мрежата паднА не щот няма мрежа,ами щот мокрият сняг и вятъра изпокъсаха жиците,не е до увеличената консумация.Има доста разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някоя Tesla 3 (леко юзвана) на цената на ново Zoe или дори по-малко, ще ти свърши работа, Пепи. Освен ако задължително не държиш на чисто нов автомобил.

Ей сега отворих страницата на теслите (верно, щатската).

Ами една "тройка" с:

два мотора (4х4)

500 км автономия

пълен автопилот (не частичен, а изцяло автономен)

2 "зареждачки - за вкъщи на стената и една мобилна да си носиш като пътуваш...

Излиза под 50К$ с доставка... декември 2023 :)

Същата, но с един мотор и без автопилот е 37К$.

С условието, че това е с "помощ" от държавата. Демек, частен случай (в случая) от моя гледна точка.

Но леко употребена такава излиза на 2/3 от тези пари, а дори и по-малко.

Предния месец по стечение на обстоятелствата ползвах Тесла 3 за един и същ маршрут от ~100 км ежедневно. Share ride с приятел, ей така, за спорта и от любопитство. Колата е от вторичния пазар, 45К на километража и 60К лева.

Разход в левове за 100 км ~20кВ х 0.25 стотинки (вкъщи се зарежда, та дори е и по-малко - мисля, че е 18 стотинки нощна тарифа, ама го закръглявам) = 5 лева. Шкодата ми дава среден 6/100 по този маршрут за последните 2К километра, което е около 15 лева. Та...10 лева ежедневно остават в джоба. Или 300 месечно. Не е много, но защо да излитат през ауспуха?

По повод пътуванията до Алпите с Тесла 3... Миналата година приятел си го причини това и единствената разлика от дизел/бензин в минус на електрокара беше...3 часа разлика с останалите от групата.

Виждам, че Ванката е споменал за "мрежата" от станции в Бг. Наистина са много! Особено на фона на малкото електрически коли в България. Ама всеки иска на МОЛ-а да зареди и...Еми няма достатъчно станции, да.

Относно зареждането - за останалите електрички не знам как е, но ще кажа за Тесла как е. Не е нужно да се чака да стигнеш 2% и съответно да закачиш кабела и да чакаш до 99%. Тази кола е перфектна в изчисляването на маршрута и зареждането по него. Даваш начало София и крайна точка St. Moritz и колата пляска маршрута и показва следното. Тръгваш примерно на 100% и караш до Ниш, където стигаш на 67%. Зареждаш 15 минути и вдигаш до 90% и караш до след Белград, където си на 47% и спираш за 25 минути и вдигаш до 83%. После до Загреб стигаш на 16% и зареждаш до 99%, защото там ще спиш. И всъщност виждаш, че хич не губиш време. Адски оптимално смята тази машина. Дори да изчакаш някой преди теб да дозареди - времето няма да е много.

Са, аз съм малко с капаци, защото само Теслата гледам. Познати имат Ауди и 2 Мерцедес-а - големи джипки все - кеф само споделят. Този с аудито (даже май бях писал за него), пести спрямо предната си 'жипка, колосална сума годишно само от разликата бензин/електричество. Обслужването оставя още кинти в джоба му.

Мен лично ме спира само и единствено плиткия ми джоб в момента. Иначе да съм се обзавел с една 3-ка long range 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, igeorgiev82 написа:

 

Мрежата паднА не щот няма мрежа,ами щот мокрият сняг и вятъра изпокъсаха жиците,не е до увеличената консумация.Има доста разлика.

Да, добре.
 

"Той уточни, че създалата се ситуация е отчасти резултат от това, че страната не е достатъчно подготвена заради "години инвестиции, които не са подготвени за такава ситуация"

В събота вечерта пожар в подстанция на „Електроразпределителни мрежи Запад“ (ЕРМ), част от Електрохолд, спря електрозахранването в южни и югозападни части на столицата."
https://boulevardbulgaria.bg/articles/10-kvartala-v-sofiya-sa-bez-tok-zaradi-pozhar

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, igeorgiev82 написа:

Мрежата си ни е много читава,за справка вижте гърците как са?.Навремето тая мрежа обслужваше Х на брой заводи и цехове,които вече не съществуват(малко ги приватизираха и съсипаха?).

Ти май живееш в някоя друга България ?

Токът ми го спират поне веднъж на ден, редовно има падове в напрежението, духне - ток няма, валне - ток йок.

И не става дума за някое село Забитачево у дълбоките гори родопски.

На 170 волта хладилника ми пищи и се опитва да избяга от кухнята, а какво ли ще стане с електрокара?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.