Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

За всяко нещо,човек ще намери оправдание,че не е хубаво,щом го търси.

Преди Х години сигурно и хората,когато са минавали от коне с каруци,на автомобили в началото са мислили по същият начин?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • ID A

    33

преди 1 минута, Logrus написа:

Ти май живееш в някоя друга България

Ми не в кв.Бенковски съм, софиянците не го знаят,че е квартал на София даже?.

Аз проблеми в бурята нямах(бях учуден даже?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдар, толкова ли е зле по твоя вилает? При мен, в Разсадника, ток освен заради аварии, не спира. Единствено съм забелязал, че на моменти ми изключват някои предварително сметнати неща, заради пренапрежение. 248 мине ли - климатиците спират и се пускат отново след 5 минути с проверка. Ако пак е над 248 - пак спират. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми такова е положението в баровското ми село. 

Естествено отчитам фактът, че напоследък така се строи около мен, че скоро Биримирци ? ще ни стане вилна зона, а мрежата не е осъвременявана, или поне със същите темпове като строителството.

И както вече се установи - всеки гледа от своята камбанария, така че при настоящите условия електричката за мен ще е товар и притеснение.

 

При споменатите от Сашо спирания на тока ние бяхме на тъмно "само" 13-14 часа, но в Кокаляне например ги докараха до над 24 и това при условие, че не сме от бедстващите райони (Ловеч например).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, igeorgiev82 написа:

Не знам някой да готви,пере,суши в от 24:00ч.-06:00ч.ако знаете такава булка,ще я взема?.

Мрежата паднА не щот няма мрежа,ами щот мокрият сняг и вятъра изпокъсаха жиците,не е до увеличената консумация.Има доста разлика.

Термо помпата ми работи 24/7, като дърпа 3kW. Отделно имам постоянна консумация от 600-800 вата, а през ноща се включват и допълнителни консуматори. Та нощно време си минавам 4kW консумация, без да зареждам кола. Ако сложа и 7kW зарядно 50А-вия бушон ще падне :( Не знам дали съм частен случай или не.

А за мрежата не си прав :( При мен тока спира всеки ден и то най-вече от претоварване, като вече имаме случаи и на гръмнали, в буквалния смисъл, трафове. И, ако нещата продължат така, скоро ще има блокиране на южната дъга на околовръстния път.

преди 27 минути, zloQQ написа:

Някоя Tesla 3 (леко юзвана) на цената на ново Zoe или дори по-малко, ще ти свърши работа, Пепи. Освен ако задължително не държиш на чисто нов автомобил.

Велко, аз съм доста краен случай. За града няма да ми свърши работа, защото ми трябва проходима кола, задължително 4х4. Паркетниците на Тесла не вършат работа, дори да са с два мотора. Знаеш къде живея.

А за дълъг път дори с теслата, ще трябва да спра 5 пъти да зареждам за да стигна до там, където със супърба стигам с едно зареждане. Но и това ще стане. Един ден съм наясно, че ще карам електричка. И, за да съм честен, се надявам да е по-скоро този момент. Просто все още е рано ... за мен!

преди 21 минути, Logrus написа:

Токът ми го спират поне веднъж на ден, редовно има падове в напрежението, духне - ток няма, валне - ток йок.

+1

преди 21 минути, igeorgiev82 написа:

За всяко нещо,човек ще намери оправдание,че не е хубаво,щом го търси.

Преди Х години сигурно и хората,когато са минавали от коне с каруци,на автомобили в началото са мислили по същият начин?.

Ами, не е точно така. Аз искам да карам на ток, но просто няма опция, която е подходяща ЗА МЕН! Дори се оглеждам за електрически мотор (не тротинетка!), но и там цените са безобразни (30к $ за нещо читаво) и с доста неприемлив пробег. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, PRR написа:

задължително 4х4. Паркетниците на Тесла не вършат работа, дори да са с два мотора. Знаеш къде живея.

Пак от незнание се правят генерални изводи?.

4х4-то в електромобилите е много по добро от това с ДВГ.

Ндостатък е,че са ниски.

Ето ви едно клипче,който има време да види?.

 

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, PRR написа:

просто няма опция, която е подходяща ЗА МЕН! Дори

Сподели,какви са ти критериите?.

Ако чакаш пробег 1000км.с едно зареждане,ще ти издам една тайна,че това няма как да стане,освен да направят някаква революция в плътността на батериите,което,към този момент........тц.С изкл.на Тойота,които хвърлят някви фишеци от време на време,че видиш ли 2035г.ще имат?.Ама те казваха,че няма бъдеще в електричките,пък батерия измислят.....не знам?.

За тоя пробег за момента,без друга технология ще са нужни 200кв/ч батерия?.

Къде ще се сложи,колко ще тежи,как ще се охлажда/подгрява никой не мисли?

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, igeorgiev82 написа:

Пак от незнание се правят генерални изводи?.

4х4-то в електромобилите е много по добро от това с ДВГ.

Ндостатък е,че са ниски.

 

 

Точно височината ми е проблем. Онзи ден бях с 40см сняг на улицата. Супърба е 4х4, но излиза от гаража и ляга по корем и върти чете колела във въздуха.

И съм съгласен, че 4х4-то на електричка може да е доста по-добро от това при ДВГ. Но "може" и "е" са две различни неща. Защото и на супърба 4х4-то е 4х4, ама не баш и там където джимнито минава без да се замисли супърба се върти като шугав, а жълтите лампички по таблото се надпреварват с коледните елхички :D 

преди 21 минути, igeorgiev82 написа:

Сподели,какви са ти критериите?.

За града - 4х4 с достатъчна височина за да не са му проблем 25-30 сантиметра новонатрупал сняг. Пробег от минимум 100км с едно зареждане, включително зимата в най-големите студове, задръствания с споменатите преспи. Не ме притеснява, че ще се (до)зарежда 8-10, дори 12 часа. 

За дълъг път - автономност от минимум 650-700 километра магистрала, включително зимата. Държа на магистралата, защото основно пътувам по такива пътища и не са ми изключение пътувания от по 1200+ км/ден, от които 1150 магистрала. Задължително 4х4, с приличен багажник и достатъчно място за нормално пътуване на 4ма, евентуално 5ма. Това включва и ски оборудването. Въпреки, че е кола за дълъг път пак ми е необходим приличен клиренс за да мога да минавам през полу-offroad пейзажа в квартала без да оставя половината анатомия на колата. Забравих - поне 150коня или еквивалент, за да мога да изпреварвам нормално по завоите на пътя София-Варна.

Енергото няма да ми пуснат пуснат "по-дебела жица", т.е. 7kW зарядно мога да ползвам само лятото, за останалото време съм ограничен на 3kW.

Не искам автомобил за който гумите трябва да са "сертифицирани", т.е. да съм ограничен до строго лимитиран сегмент от гуми, а да мога да избирам, такива, каквито са подходящи за моите условия. Т.е. изклюваме всесезонките, летните гуми да са точно летни, а зимните с дълбоки грайфери, както за дълбок сняг, така и за добре излъскан лед.

Най-вероятно ще се сетя и за други критерии, но да речем, че те са по-малко критични. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, PRR написа:

 

Не искам автомобил за който гумите трябва да са "сертифицирани", т.е. да съм ограничен до строго лимитиран сегмент от гуми,

Това от къде го измисли?.

Можеш да сложиш каквито си искаш гуми но е хубаво да са усилени XL заради тежестта на колата.Това,че  имат дунапрен/шумоизолация вътре не ги прави "специални" и незаменими.

С тез критерии все едно живееш в Алпите? и се чудя хората в Норвегия,Швеция,как се оправят,като там зимата си е зима,не есен като тука.Но,аз го казах,човек винаги може да намери оправдания/кусури на нещо?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност Пепи, до твоите изисквания се доближава най-много F150 Lightning. 

Дават го ъп ту 320 мили пробег (предполагам с голямата батерия 131kW и само на предно) и нямам идея как се зарежда на 3kW, иначе покрива написаното/исканото от теб.

 

 

Относно гумите - 155/70/19 - гуми за БМВ i3 - не са сертифицирани, ама са с такъв скапан размер, че съответно и цената е ....особена. Около 300лв. на бройка, а изборът на производителите е силно ограничен.

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората в Норвегия не живеят извън район на сметосъбиране и им чистят улиците. При мен нито извозват боклука, нито чистят. Затова, освен МПС-тата имам и 6.5bhp снегорин ;) с който чистя до по-главен път, по който също не се чисти, но поне е отъпкан, т.е. разбирай "околовозен" от другите. И, след около 2.5-3км стигам и до улица по която минава два пъти в годината минава и снегорин ... след като е приключил с всички останали пътища, т.е. на следващия ден след валежа. Мила родна действителност. 

@Logrus, мда, ама няма да влезне в гаража нито на дължина, нито на ширина, нито на височина. В момента супърба се събира с 5см зад него и 15 пред него, а огледалата са на по 10см от колоните при влизане. И не става за дълъг път. Това е камион, не лек автомобил. А Жипка за дълъг път не бих си взел ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

Ице, "гаража" е с цели 3 градуса над външната температура. И, както добре знаеш, колкото по-голяма разликата, толкова по-бързо се стопява. Т.е. дали ще тръгнеш от -5 или от 0 за достигането до 40 градуса разликата ще е 30 секунди ;) Да, мен ми е ясно какво прави Гената и защо коментира "частни случаи" ;) Пали, климатика му е на ауто и набримчва духалката на макс ... и нито топли купето, нито загрява двигателя....

@sauber

Ясно ти е , че нищо не ти е ясно ?

Правил съм си експерименти и с и без парно и на моя двигател му трябват 5+ км. за да достигне работна температура , а работата ми е на 3.5 км ;) и не знам как тоя кашон на колела (Джимнито) загрява на спускане еле па дизела .. явно или моржуването в планината или вятъра ти е продухал подпокривното пространство ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, PRR написа:

мда, ама няма да влезне в гаража

Еее,да,ще трябва да се прави специална поръчка???със всички параметри,които си изброил и да се събира САМО в твоя гараж????.

И пак напомням......

преди 19 минути, igeorgiev82 написа:

човек винаги може да намери оправдания/кусури на нещо

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, The Best Forman написа:

Правил съм си експерименти и с и без парно и на моя двигател му трябват 5+ км. за да достигне работна температура , а работата ми е на 3.5 км ;)?

Гена, ако запалиш и ползваш газта, а не разчиташ само на инерцията, има шанс и да загрее колата :D 

@igeorgiev82 не търся оправдания, търся работещи решения. И, за съжаление, на този етап те не са електрически. Не и за мен. Ако живеех в града, еле пък в синя/зелена зона, електричката щеше да е факт. Ама не искам да живея в тези зони, съответно излизам от категорията "стандартен" и ... си оставам нестандартен, без да минавам на другия бряг :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, PRR написа:

Гена, ако запалиш и ползваш газта, а не разчиташ само на инерцията, има шанс и да загрее колата :D 

@igeorgiev82 не търся оправдания, търся работещи решения. И, за съжаление, на този етап те не са електрически. Не и за мен. Ако живеех в града, еле пък в синя/зелена зона, електричката щеше да е факт. Ама не искам да живея в тези зони, съответно излизам от категорията "стандартен" и ... си оставам нестандартен, без да минавам на другия бряг :D 

Ти не си нестандартен , а предубеден ;)

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърба,как ти върши работа,пък междуосието му е като на дакел?Нито е висок,нито може да гази в сняг.

По описаните критерии,да е високо,да гази в дълбок сняг,да не е пикап/джип щот за магистрала не става......

Как се оправяш със Супърба толкоз зими не знам?.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, The Best Forman написа:

Ясно ти е , че нищо не ти е ясно ?

Правил съм си експерименти и с и без парно и на моя двигател му трябват 5+ км. за да достигне работна температура , а работата ми е на 3.5 км ;) и не знам как тоя кашон на колела (Джимнито) загрява на спускане еле па дизела .. явно или моржуването в планината или вятъра ти е продухал подпокривното пространство ???

Първо това твоето не е двигател - на тримерът ми мотора изглежда по-сериозно ?
Моята загрява до 35-40 градуса за около 1.5км. през зимата (знам къде минава на газ) и ако реша, че бързам и ползвам повечко десният педал работната темпертура я имам след 4км. спускане, а ако реша да се влача и да се пускам по инерция - след 7, но това не означава че през това време мръзна - духа си топличко. Разликата е, че аз когато не бързам се движа по-бързо и ръчкам повече от теб когато бързаш - затова и колата ми грее по-бързо явно ? Ма той и Пепи ти го каза де.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, igeorgiev82 написа:

Как се оправяш със Супърба толкоз зими не знам?.

 

Преди 1 час, PRR написа:

...имам и 6.5bhp снегорин ;) ...

?

А аз понеже нямам снегорин, а тея дето чистят улица насипват всичко пред портата ми, при последният снежец утрепах почти 3 часа да разбивам ледени буци, за да си изкарам колата от двора - като тя през половината време си бачкаше и грееше и най-накрая я извадих чистичка и топличка. Това с електричка няма как да стане, освен ако няма опция да се грее на зарядното.

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, igeorgiev82 написа:

Супърба,как ти върши работа,пък междуосието му е като на дакел?Нито е висок,нито може да гази в сняг.

По описаните критерии,да е високо,да гази в дълбок сняг,да не е пикап/джип щот за магистрала не става......

Как се оправяш със Супърба толкоз зими не знам?.

 

Ами ... трудно ;) Чавдар е прочел и е цитирал. Към това бих добавил, че на практика зимата супърба се ползва само за извънградско, като преди това се чисти. 

И да, имам две коли точно заради крайно несвъвместимите нужди - висока и проходима за всекидневно в града и удобна кола за дълъг път, която да не Жипка, за да не се държи, като камила в завоите ;) 

И, понеже условията са такива, в Жипката винаги имам въже за теглене, а зимните месеци нося и механична лебедка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, Logrus написа:

като тя през половината време си бачкаше и грееше и най-накрая я извадих чистичка и топличка. Това с електричка няма как да стане, освен ако няма опция да се грее на зарядното.

Пишеш откровени глупости.

Какво зарядно,какво е общото?

Всяка една електричка,можеш да си я пуснеш през приложението от телефона,да ти подгрее(не е правилната дума),по скоро затопли/размрази и да ти охлади колата преди да се качиш в нея,независимо дали е вързана на зарядно или не.

Интересна е тая "опция" към зарядното,може ли линк,нещо къде си го чел,или е ЕЖК....пак?

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за Гената засякох затоплянето на джимнито. Та:

1) При подаване на контакт температурата на двигателя беше 12 градуса

2) След 1 минута работа беше 25 градуса

3) След 2 минути работа беше на 35 градуса

4) На 3тата минута беше 42 градуса

5) На 4тата минута и 1500 метра (1.5км) температурата беше 45-46 градуса и пускайки парното духаше топло

Над 1000метра, реалистично към 1200-1250, са доста сериозно спускане, съответно, спиране на двигател, т.е. нулева консумация и предпоставка за бавно загряване.

Обороти над 2000 не съм вдигал, т.е. карал съм пенЦионерски, стил Гената :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно си твърде умен за да схванеш глупостта, която написах и затова ще се опитам да обясня. Надали ще е на достатъчно високо ниво, но нямам пастели.
Можеш да си пуснеш електричката да ти подгрее, съгласен съм, но не можеш да я оставиш да грее час-час и половина, след което всичкият сняг върху нея да се е разтопил и вътре да е баня, нали? 
Що се отнася до "опцията" - това не е твърдение, нямам идея дали има такава, а и не ми пука много, но по-нагоре в темата беше изчислено колко енергия отива за подгряване на електрокара и какъв процент от батерията ти изяжда. Та, АКО има такава опция - да можеш да пуснеш отоплението на електро возилото да работи за ДЪЛЪГ ПЕРИОД, докато колата е вързана за зарядно и не ти изтощава батерията, а черпи ток от мрежата, то тогава, срещу няколко киловата ток, би могъл да постигнеш ефектът, който постигнах аз като оставих колата си да работи на празен ход и на цената на някое кило газ. 

И ако сме свършили със заяжданиците ще е хубаво да се разграничаваме от разни определения и епитети и да се постараем да запазим един добър тон на общуване във форума. Нали?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Logrus написа:

но не можеш да я оставиш да грее час-час и половина, след което всичкият сняг върху нея да се е разтопил и вътре да е баня, нали? 

Защо да не може?Каква е разликата?

При теб безплатно ли е?Нямаш загуби на гориво?

1кв/ч харчи сметни сам колко може да работи/топли?.

преди 12 минути, Logrus написа:

ще е хубаво да се разграничаваме от разни определения и епитети

Посочи,моля къде съм използвал епитет за някой?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мъча се да ви рАзберА и двамата балканджии и не мога .. това , че някой автомобил не ти покрива завишените изисквания , не означава , че е боклук и е скапан , а междувременно все по-често се виждат и Дачия и Рено , па нито са им запотени стъклата , нито шофьорите са наметнати с шуба и два юргана .. важното е да вършат работата , за която са произведени и лично за мен са перфектни за градско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, The Best Forman написа:

че някой автомобил не ти покрива завишените изисквания , не означава , че е боклук и е скапан

Ами и на мен това ми е интересно?.

Колегата @PRR изказа  изисквания,които сегашната му кола не покрива,ама преживява някак си...нали?

Колегата @Logrus е убеден в нещо,ама не може да обясни защо и какво от това,че батерията "ще падне с 2-3% за 2-3 часа и ще струва 70 стинки.

Ще дойдем на приказката за киселото грозде?.

И на мен за сега ми е кисело,ама пък аз нямам такива изисквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.