Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Гена, къде написах, че електричките са боклук? Освен за конкретна дачията, за неземни пари, у с оборудване стил 80те ;) Напротив - много, ама наистина много искам електричка, но на този етап няма такава, която да ме устройва. Както, за съжаление, се случва и с ДВГ-тата. Отивайки в ЕТ за регулярно обслужване ме "хвана" продавача и ме пита "Няма ли да я сменяш вече?", отговорих му "Нямате какво да ми предложите!", той "Защо?", аз "Искам 4х4 с ръчни скорости!", той "Да, нямаме какво да ти предложим". 

И не казвам, че ще умреш от студ в електричката. Напротив, ако беше чел, щеше да видиш, че съм пуснал линк към видео в което мерят "разхода" за отоплени и дори съм писал, че всъщност електричките оборудвани с термо помпа нямам голям проблем с разхода за отопление. Което не важи за дачията де ;) Ама ти само това си прочел, а другото си го минал по диагонал :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • ID A

    33

Just now, igeorgiev82 написа:

Колегата @PRR изказа  изисквания,които сегашната му кола не покрива,ама преживява някак си...нали?

Кое ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, igeorgiev82 написа:

Сподели,какви са ти критериите?.

Ако чакаш пробег 1000км.с едно зареждане,ще ти издам една тайна,че това няма как да стане,освен да направят някаква революция в плътността на батериите.

 

Ми не, няма абсолютно никакъв проблем да се случи. Тъй като имам голяма позиция в Тесла, следя сравнително внимателно технологията и най-вече изказванията на Мъск. На въпрос дали е възможно от 350 мили пробега да се вдигне на 600, човека каза "Да, няма проблем, но ще е излишно оскъпяване, ненужно е и в крайна сметка никой няма да го иска".

И е факт, че е така. Имам приятел с EQS. Човека спокойно си тръгне от Варна, стигна си до Цигов чарк, зареди си колата и след някой друг ден се върна. Не съм го видял да изпада в истерия къде и как ще зарежда, нито да чувства притеснения. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе факт е, че всеки има неща с които да се съобразява. Понякога не зависят от нас и е тегаво. Пепи го спира инфраструктурата и пробега, Чавдар е прецакан с електричеството, мен ми е плитък джоба...

Относно отоплението - не, че нямат голям проблем, а всъщност са перфектни. Точно видеото от линка като отвори човек и погледне надолу в описанието има данни от последната снежна буря и задръстване на източния бряг. На кратко в цифри - Тесла 3. 16 часа в задръстване. В началото на 74%. В края - на 61%. Прибираш се вкъщи на 56% и ако не дойде тока (и там аварии като в Бистрица и Драгалевци) - ще си спят в колата без проблем. Има "къмпинг" режим. 8 часа сладки сънища срещу 10% от заряда на батерията. При по-големи студове го дават до 15% на 8 часа.

Затоплянето на купето преди да се качиш (или охлаждането лятото) е чудна схема. За 10 минути се качваш в перфектен климат. Ако е голям студ, дори 3 киловата да харчи, за 10 минути са 600 вата... Бая културна работа според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, sauber написа:

изказванията на Мъск.

Абе бай Мъск кат каже нещо,виж дали е ден или нощ първо и си вземи малко повече сапун?.

И какво очакваш да каже?Не  можем?Много ясно,че ще каже,че може?.

Той и Сайбъртръка беше готов,ама минаха 4 години.

А най любимо ми е на въпрос за нещо(ъпдейт,и тем подобни неща).

Казва простичко:

Next week или Soon???.

Можеш ли да сметнеш,за 1000км.(600мили) каква ще е тая технология при сегашните батерии.

По груби изчисления трябват 200кв/ч. батерия.Къде ще се сложи?Колко ще тежи?Как ще и се управлява мениджмънта?

преди 43 минути, sauber написа:

Тъй като имам голяма позиция в Тесла

Я кажи,скоро ще има ли представителство?

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, igeorgiev82 написа:

 

Я кажи,скоро ще има ли представителство?

 

Имам позиция на борсата, а не като "имам човек". Моето мнение е, че в близко бъдеще не виждам да отворят. Не виждам и защо да го правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, sauber написа:

 

Имам позиция на борсата, а не като "имам човек". Моето мнение е, че в близко бъдеще не виждам да отворят. Не виждам и защо да го правят.

Ще продават втора ръка (проверени употребявани електрокари) .. то в България идват само такива или тоталки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.12.2023 г. at 10:53, PRR написа:

ЦЪК са ;) Накратко: 6 часа с под 20% от батерията, при това без да се пести. Реално, ако колата не се отоплява с реотани, а с термо помпа, на практика не би трябвало да е притеснително. Големия проблем си остава времето за зареждане и чакането да се освободи зарядна станция.

Приятел си взе Тесла У, дуал мотор, 4х4! Рева миналата зима, която беше доста топла и първа за Тесла-та, предната зима махна неква Кона, Кия ли беше, Хюндай ли, не помня, тотален майтап ми се виждаше тая кола, че нямала термо помпа (говоря за София град). Но и сегашната пак си е тегава на студено! Няма да правя ревю от 3то лице на жички, но според него на минусови температури пада рейнджа осезаемо, зареждането пък е по-бавно! Иначе върви яко тая Тесла, няма какво да кажа! Казвал ми е, че е минавал над 500км с един заряд лятно време (той е нов шофьор, доста разумен и спокоен, дори плах, кара под или макс до ограниченията, спазва всички правила на пътя и никога не натиска газта)! Возил съм го доста в моя кола, казвал ми е, че с моето каране рейнджа на електричка ще е доста надолу от средния! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.12.2023 г. at 18:39, ID A написа:

То пък бензин/дизел не са оставали без гориво на пътя все едно.

Да, тук инфраструктурата за коли на ток е доста назад, но ми прави впечатление, как по бензиностанциите се появяват зареждачки. Тази година лятото, за сефте видях на Еко-то на Тракия при Пловдив, две да се зареждат и още 3 коли да чакат. Иначе там зареждачките са от няколко години.

Трябва да си много тъп и смотан, да останеш без гориво в нормална кола! И пак, дори да се случи, горивото се доставя с туба/шише, а може и с маркуч да преместиш 2-3л от резервоара на друга кола ;) ! Айде за едно съм съгласен, взимаш тесла и на обществените зареждачки не плащаш, не плащаш и за зони за паркиране, нямаш и лимит за време на престой! Това е далаверата - избиват се доста пари, ако караш повечко км годишно или си зависим от зони за паркиране.

пс. Аз съм оставал без гориво веднъж, със Субару турбо! Тъкмо го бях взел и след 250км изгасна на магистралата, а го бях напълнил! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, PRR написа:

Ице, "гаража" е с цели 3 градуса над външната температура. И, както добре знаеш, колкото по-голяма разликата, толкова по-бързо се стопява. Т.е. дали ще тръгнеш от -5 или от 0 за достигането до 40 градуса разликата ще е 30 секунди ;) Да, мен ми е ясно какво прави Гената и защо коментира "частни случаи" ;) Пали, климатика му е на ауто и набримчва духалката на макс ... и нито топли купето, нито загрява двигателя. Аз съм по-проЗД и спирам духалката при излизане, след 2-3 минути колата е над 40 градуса и пускам парното, в началото на 1, когато качи над 55 градуса на 2, а ако ми е много студено и/или се запотят прозорците и на 3+. Същото правя и със супърба, който е дизел и му трябват наистина 7+км да стигне 75 градуса (90 по табло), но и там след първите 2-3 километра вече парното става ... ако не му позволиш на климатика да се развихри в началото. 

@sauberна бензиностанция откарвам 15-20мин, но от тях зареждането ми е не повече от 5. Обикновенно 10+ е чакането да стигна до колонката и след това да платя. И това е на бензиностанция с 6 колонки! Представи си какво ще е, ако се изсипят 6 коли зареждащи по 40мин вместо по 5... Хубавата новина е, че повечето електрички се зареждат и в къщи. Да, за 12+ часа, но през това време така или иначе спя. Проблема е, че като тръгна за Плиска няма да стигна без зареждане. Разстоянието е 375km, но над 50% от тях са магистрала, а там "разхода" е двоен, т.е. при деклариран пробег 400км, реално без зареждане ще мина максимум 300 ... и след това 45мин на колонката. Или ще се влача с 90 на магистралата и ще треперя дали няма да ми се наложи да паля генератора на 5км преди крайната дестинация. Все любими екстри ;) 

Ти си сменил предната решетка на колата, по-спомен с такава, която е с по-малка пропускливост на въздух при движение! Наскоро гледах на моята Октавия и тя е отгоре надолу наполовина, примерно, запушена! А и докторът не минава 1500об на загряла, на студена сменя на 1300об макс! При него на место, ако я подгрява, ще стопли по-бързо! Моята вдига наполовина стрелката на водата за минута-две и вече имам парно, маслото да изпише 50градуса - 5 мин макс (това на студено време). Пепи, няма как дизел да загрява по-бързо от бензин, наясно си ;)!  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, b3lq7a написа:

Ти си сменил предната решетка на колата, по-спомен с такава, която е с по-малка пропускливост на въздух при движение!

Пепи, няма как дизел да загрява по-бързо от бензин, наясно си ;)!  

Обратнотно - смених решетката с такава с повече отвори, защото на магистралата температурата на водата стигаше до 100+ градуса. След интервенцията седи на 92-93. Съответно и аеродинамиката е по-лоша ;) 

И никога и никъде не съм твърдял, че дизела загрява по-бързо. Напротив. Супърба му трябват 10+км за да стигне 75 градуса. На джимнито му трябват под 5. При еднакво магаре зад волана и еднакъв маршрут. Но, длъжен съм да отбележа, и супърба е с "умните" климатици, т.е. те си се включва още докато двигателя е на 20градуса и съвсем омазва стоплянето ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.12.2023 г. at 8:36, PRR написа:

Обратнотно - смених решетката с такава с повече отвори, защото на магистралата температурата на водата стигаше до 100+ градуса. След интервенцията седи на 92-93. Съответно и аеродинамиката е по-лоша ;) 

И никога и никъде не съм твърдял, че дизела загрява по-бързо. Напротив. Супърба му трябват 10+км за да стигне 75 градуса. На джимнито му трябват под 5. При еднакво магаре зад волана и еднакъв маршрут. Но, длъжен съм да отбележа, и супърба е с "умните" климатици, т.е. те си се включва още докато двигателя е на 20градуса и съвсем омазва стоплянето ;) 

Тая благодат на климатика (имаше я само за шкоди с климатроник, не на такива с климатик!!!) я ползвах с кеф още 2007ма, когато взех нова о2 тди. Съгласен съм, че върши работа, но не духаше на повече от 20-22 градуса, говоря за на моята последна дизелова кола. Бензините я нямат тая екстра (или поне Йетито и сегашната ми Октавия)! Лично аз затварям кръга - да не вкарва външен въздух и определено колата загряваше по-бързо, което също е някаква дребна хитрина! Сегашната ми е някаква умничка, уж, на борда имам позиция да виждам консумацията на енергия/гориво в момента! Редовно си пише реотани на предно и задно стъкло, на парно е (климатика не съм пуснал), но пише климатик и най интересното за мен е как сама разбира кога да си пусне халогените - когато съм обръщал внимание на мъгливо време и силен снеговалеж и тях ги пуска сама! Тъпото е, че не знам как да спра нещо от тия неща, ако реша все пак? 
 

пс. Още като ми казаха в ЕТ за тази екстра с реотаните на дизел, че исках бензин точно заради загряването и студа зимно време, се порових е нета и помня четох, че ВАГ я слагат на всички коли с климатроник от 2004-6та, за да повишат продажбите на дизели в студени райони, та по темата, не може на колегата със суперб 3 ЛиК да няма заводско такива реотани, но може да имат проблем и затова да не работят! Аз бих тръгнал оттук да търся проблема!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.12.2023 г. at 21:19, The Best Forman написа:

Ще продават втора ръка (проверени употребявани електрокари) .. то в България идват само такива или тоталки :)

Глупости и ти говориш! Идва всичко, въпрос на цена! Не може в западна Европа средна цена да е Х, в БГ да е Х - 30% и да няма схема! Не че, не може и да е на Х цена и пак да е магарена, както е често в нашата мила родина! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.12.2023 г. at 8:41, PRR написа:

Същото правя и със супърба, който е дизел и му трябват наистина 7+км да стигне 75 градуса (90 по табло), но и там след първите 2-3 километра вече парното става ... ако не му позволиш на климатика да се развихри в началото. 

Признавам си, че не следя темата изкъсо и не търся хронология на събитията. Мярнах, че говорите за стопляне на купето през зимата,/двигателите са ясни кога загряват/ и въз основа на цитата от мнение на Пепи, да споделя при мен как е.

Имам нагреватели на въздуха със сигурност. На втората минута започва осезаемо да духа топло. После си поема парното, като загрее двигателя. Климатроник през зимата не включвам. Не виждам смисъл или необходимост. Ползвам го само лятото за охлаждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще драсна как е при мен с дизела. Почва да духа топло (не жега) след 2 минути. Допълнителния нагревател си върши чудесна работа зимата. Аз карам винаги с пуснат климатик и отворена клапа за свеж въздух, за да са ми издухва добре стъклата. Понякога, след дъждовни дни в които съм вкарал прилично количество влага с дрехите си например, на следващата сутрин е доста запотено отвътре по всички стъкла. Паля, климатроника на макс температура и сила на обдухване и копчето за принудително обдухване на предния джам включено + реотани на задния и отопление на огледалата. Докато изчистя снега или изстържа леда от предния джам, в колата вече е приятно, "мъглата" от предния джам я няма, задния и огледалата са чисти също. Честно казано - учудващо е, ама ей нà! Ако много ме мързи вече - паля я дистанционно с предварително нагласени нещата на климатроника и докато сляза на улицата - колата е топла и с чисти джамове. Направо се качвам и потеглям.

Жоре, при теб явно по друг начин работи нагревателя. При мен изисква климатроника да е пуснат на AUTO, бутона за обдухване на предния джам да е включен и температурата на макс. И навън да е 5⁰С (или 7⁰ беше - не помня точно) или надолу. Поне такива са инструкциите в книжката по спомен. А може и автоматично под определена външна температура да се включва, знам ли... Ама аз за всеки случай си изпълнявам ритуала, хахаха.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам от къде черпиш вдъхновение за това което си написал че в Европа всичко кара Шкода,но лидер по продажби в Европа за 23година  е Тесла. В челната 10ка по продажби има 2Фолкса,2Дачии,1Рено,1Пежо,1 Опел,1Фиат,1Тойота и нито един модел на Шкода. Толкова за това колко се кара Шкода в Европа. Ако имаш други данни дай да ги видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера разгледах ценовата листа на корсата на ток. За 70к е с прилично оборудване и би бил не лош градски автомобил. 136bhp са повече от достатъчни за града. Уви, пробега, според сметките от сайта, показват, че зимата ще мога да мина не повече от 100на километра извън града и малко повече, примерно 130, в града. Т.е. твърдо градски автомобил. Но пък стават все повече и ... може да доживеем и до момента в който предложат нещо и като за мен :) За съжаление, плановете на Suzuki са да изкарат електрическо Jimny чак през 2030 :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два - дни разглеждам електрокари (градски , тези големите не ме грабват , еле па дърводелския инструмент).

Първо за цените - странно високи за Рено и БМВ , а не предлагат нещо повече от мощност в сравнение с Дачия. Дачията от своя страна няма термопомпа , но явно и не и е нужна , защото с тези 45 к.с. не товарят батерията , че да има нужда от охлаждане , както и сравнително бавния заряд. За сметка на това с тези малки батерии предлага пробег , който мен лично би ме удовлетворил в седмичен план , както и компактния размер , който в днешно време е по-скоро плюс.

Та извода (за мен поне) , че Дачия си покрива всички необходимости за градски автомобил , а това че не смята маршрути и не показва станции за бърз заряд , въобще не ми е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, zloQQ написа:

Ей ся да разваля в магазина ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, това го разминах преди малко пред мол Парадайз и ... много е сгрешено. Според мен де. Гумите му са една идея по-широки от колелото ми :( Но знае ли човек? За всеки влак си има пътници :) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Ох, това го разминах преди малко пред мол Парадайз и ... много е сгрешено. Според мен де.

И според мен, Пепи. Голям грозник е, откъдето и да го погледнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Ох, това го разминах преди малко пред мол Парадайз и ... много е сгрешено. Според мен де. Гумите му са една идея по-широки от колелото ми :( Но знае ли човек? За всеки влак си има пътници :) 

Че то и на БМВ то гумите са малко по-широки от на шосеен бегач , па не ги плюеш .. що ли ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.