Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Преди 1 час, Vladi_a написа:

няколко хибрида на тия километри са си обикновени коли вече

 Колата става паметник ако батерията е тотал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 468
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    115

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    38

  • ID A

    33

преди 47 минути, igeorgiev82 написа:

Колко не малко?

Има клип в тубата,как ония Халваджиян син след 40 дни отива да си взима Теслата от Германия зарязана на улицата зимата.Беше изгубила около 5% за това време.?

Много зависи. Зимата в не малка част от Германия не е зимата в не малка част от България. Както и зимата сега не е зимата от преди 10-12 години. 2012та имахме 20+ дни с максимална температура -20, а нощем падаха до -25. От тогава май дори нямаме два дни с такива температури ;) 

Освен това зависи и от това къде е предвидена да работи колата. Ако е за топлите страни надали са сложили топлоизолация на батерията, т.е. ще е доста неефективна по нашите ширини зимата. Нещо като махането на отоплението при колите предвидени за тропиците ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, igeorgiev82 написа:

Наистина ли се сравнява батерия на електрическа кола с телефон...

Химията си е химия и не случайно има много условия , които човек трябва да съблюдава преди да зарежда , преди да дава пълна газ и пр.

В батерията на телефона протичат същите химични процеси , както в батерията на електромобил .. разликата е в обема и капацитета , та защо да не се сравняват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, igeorgiev82 написа:

 Колата става паметник ако батерията е тотал.

Както викал оня на сватбата : На тупана ли да вярвам, или на к*ра си, деба :D Един Приус даже на газ го търкалят. Не са прекъснали клетките, двигателя гасне за много кратко време ако поддържаш някаква ниска скорост. Иначе все си работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш една батерия за 16к долара и пак минаваш 300к км. Има много инфо в нета за тесла! Тука пишете тотални глупости по темата! Мнения от типа ЕЖК! И къде са едните, къде са хибридите? Имам френдове с тойоти хибрид, всички са доволни, особено, ако се кара предимно градско колата! Минава си 30-40км спокойно! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/54549-dilema-smyana-na-bateriya-za-12-000-dolara-ili-prodazhba-na-kolata-za-16-000

 

Тесла 3, на 3 години 241 к км. Нова батерия 12 000 $. Остатък за изплащане 20 000$. Оферта за изкупуване на колата за 16 000$, като бъдещия купувач не знае за батерията. Тя си чурулика, че е на 81% здрава. Това ако не е измама? Отделно от други се чува и за проблем с двигателите. Къде е зеленото въобще?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ID A написа:

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/54549-dilema-smyana-na-bateriya-za-12-000-dolara-ili-prodazhba-na-kolata-za-16-000

 

Тесла 3, на 3 години 241 к км. Нова батерия 12 000 $. Остатък за изплащане 20 000$. Оферта за изкупуване на колата за 16 000$, като бъдещия купувач не знае за батерията. Тя си чурулика, че е на 81% здрава. Това ако не е измама? Отделно от други се чува и за проблем с двигателите. Къде е зеленото въобще?

Това е някаква преведена статия със загуби в превода!!! За да е извън гаранция на 3та година има нещо спестено по случая ?! А и 241к км с 12к usd не е никак лошо, дори и на толкова да се налага смяната на батерия! Изобщо не говорим за зелено, еко и тн. Или поне аз, гледам го финансово и като предлагана мощност, която определено е завидна и трудно постижима от коли с двг! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, The Best Forman написа:

батерията на телефона протичат същите химични процеси , както в батерията на електромобил .. разликата е в обема и капацитета , та защо да не се сравняват?

Не е трудно в 21-ви век да се намери всякаква информация и човек да се информира,преди да говори глупости

https://autobild.bg/как-функционират-батериите-на-електр/

 

Отдавна вече,не се сменя цялата батерия,а само проблемният модул,който не струва десетки хиляди долари.

При ДВГ сменяте ли целият двигател,при някакъв проблем?

Редактирано от igeorgiev82
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята беше да се плюват наред електрическите колко скъпи били, после колко ненадеждни и нерентабилни за поддръжка! Написах обосновано мнение, подкрепено с някакви сметки и факти, получих в отговор само едно ЕЖК мнение със статия, с Гугъл транслейт превод?, която само да се замислиш, колко е безумна и тенденциозно написана да се хули безпричинно тесла и да се хвалят хибридите на Тойота, директно бих я затворил и не бих си помислил да покажа, че съм я погледнал дори (все едно да четеш ПИК за ежедневно информиране)! Чак гаранцията на 3та година паднала, без да се напише защо и “горкия” собственик се чудел как да се спаси от теслата… спасението му го поднася “обективния” журналя в лицето на хибрид Тойота и пари ще му останат дори, хахаха???абе, само за Щатите са с 2г гаранция на батерия и без ограничение на пробега, такова нещо в Европа не може да д? се случи, тука са с 8г гаранция!!! Няма друго какво да е станало, освен че просто за Европа нещата са други с теслите, хахахаах! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сайта на Тесла:

Базова гаранция 4г или 80 000 км.

Батерия и двигатели 8г или 160 000км, което настъпи първо.

При Шкода беше нещо подобно до 5 години или 160 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, ID A написа:

При Шкода беше нещо подобно до 5 години или 160 000 км.

5г. и 100к км, ако си доплатиш 5г. и 150к км. Не че е много от значение де. 

И, за съжаление, дали ще е електричка, дизел или бензин няма значение. Всички ги правят да изкарат гаранцията си и до там. После е време за нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо път само да изкарат до гаранция?

 

Два примера

Буба - Октавия 1 комби Тур 1.9 TDI ALH, беше с нас 10 години и 98 000 км, никакви ядове, сега я търкаля приемчикът Стефан Христов от Сервиза на ЕТ Дружба София.

Сменен акумулатор от @Pepino през декември 2012.

Заводска гаранция - две години, купена на 15.12.2006.

 

Виктория - Октавия 3 Vision лифтбек, 1.4 TSI, след 21 дена става на 7, около 92 000 км ще е някъде.

Пак никакви ядове, сменени предни дискове и накладки на 70 000 км, по предписание на Еуратек Надежда София.

Сменен АГМ акумулатор от @Pepino на 02.05.2022.

Заводска гаранция 5 години или 100 000 км, купена на 20.01.2017.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, късметлия си ;) Мица, 1.9 ALH, за 150к км смених два тампона, продадох я и до 250к смениха още два тампона и два маншона. Уви, с Мицьо, Superb 3 2.0TDI 150bhp, нещата не са точно така. На 217 (или 237, не помня точно) светна Check Engin-а и се наложи, от третия опит, ъпдейт на софтуера за да тръгне нормално. На около 80к км смених водна помпа по гаранция. На 120к км смених предни амортисьори + биалетки. Горе долу там замина и клапана на AdBlue-то, който беше сменен в ЕТ. Сега имам за смяна задни амортисьори и биалетки. Мица преживя не една градушка без нито една вдлъбнатина, а Мицьо като му забърсвам с парцал покрива след миене "поддава". 

Но това е друга тема, нека дискутираме електричките тук :) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак си е за тука. Изтича ти гаранцията, на кола с двг, да хвърлиш мотор е мноооооого малко вероятно и почти винаги твоя може да се оправи, освен ако не е сцепил блока. Но винаги има 2ра ръка.

При електричка, заминал мотор или батерия и нищо не можеш да направиш. Никой оторизиран сервиз не ти сменя част от батерията.

Тия дни ми попадна статия, че някоя от скандинавските страни са пропищели  от електробусите от ГТ, защото при студа батериите им падат много по-бързо.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, колко често се "чупи" ел. мотор? И колко по-сложен е ел. мотора в сравнение със съвременните бензини и, особено, дизели? дай да не сравняваме двете, че няма място за сравнение ;) 

И не намесвай скандинавските страни с температури от -15 ... в топлите дни ;) Да не говорим, че падането на капацитета не им е от това, че батерията е на студено, а от това, че наистина отопляват кабината, а това, особено при -15 и чести спирки, си изисква бая енергия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://novini.bg/biznes/avtomobili/816652

 

Колко да се чупи? 13 мотора за 2 млн. км. 4та батерия само на 150 000 км  а вече е 8% надолу....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, ID A написа:

https://novini.bg/biznes/avtomobili/816652

 

Колко да се чупи? 13 мотора за 2 млн. км. 4та батерия само на 150 000 км  а вече е 8% надолу....

Ако е вярно излиза, че на 150к км сменя мотор. Малко честичко ми се струва това. Освен това, според ТЕЗИ Тесла дава 8 години и 1милион МИЛИ гаранция за моделите 3 и Y и 150k МИЛИ за моделите S и Х. Т.е. толкова чести смени сигурно са били по гаранция ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пише че е по гаранция и не знае причината за дефектите, нито дали не са продължавали да слагат същите дефектни двигатели.

Погледнах пак сайта на Тесла, навсякъде е 4 години или 80 000 Базова гаранция, но за батериите е различна 8 години и от 160 000 за модел 3, до 240 000 за с и х сега за ЕС.

Първите май наистина бяха по милион, плюс безплатен ток доживот и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ID A, ама Иво, цитирай всичко, не вади от контекста...

"Първата батерия на Model S издържа 402 000 километра, втората 670 000, а третата 505 000. Сега неговата Tesla е изминала 150 000 километра с четвъртата си батерия. Само 8 процента от оригиналния обхват на тази батерия е изхабен досега, така че вероятно ще издържи още дълго време."

"Оказва се, че слабото място на Model S не са батериите, а електрическите двигатели. Фон Геминген е сменил досега 13 електромотора. Въпреки че Tesla замени всички дефектни двигатели безплатно, германецът се оплаква, че от компанията никога не разкриват какви проблеми са имали и все още имат двигателите на този модел."

Не съм задълбавал, понеже не ми е в полезрението този автомобил като потенциална покупка, но до 2015/16 година, Model S е имал проблем с някакво уплътнение на електродвигателя и това налага смените. След това, няма такива грижи. Има из нета по-подробна статия за конкретния автомобил на английски, ама не ми се търси.

А другия линк, който си метнал тук, за този, който се кахъри... Най-вероятно е Uber driver и е напълнил гушата добре, след като за 3 години е врътнал 240К+, та...ако изобщо е истина - не го мисли, изкарал е все 12К$.

Относно:

Преди 1 час, ID A написа:

Никой оторизиран сервиз не ти сменя част от батерията.

Това няма никакво значение. Ако е в гаранция батерията - каквото искат да сменят. Ако не е в гаранция - има достатъчно сервизи, които без проблем диагностицират повредения пакет и могат да го заменят само него, тъй като е ремонтно пригоден по принцип.

А тук ще дам линк към един от многото сайтове с доста инфо и интересни ревюта на ЕС ако на някой му е интересно...

https://insideevs.com/

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза Белята малко по-горе ЕЖК...

Shit happens

Според всички моята скоростна кутия с тези съединители щеше да умре бързо. Факт, смениха я по гаранция на няма 12к километра. От тогава е навъртяла още 190к с оригиналните съединители.

И двигателя бил малък и направен да си изкара само гаранцията. Ама още бута колата.

Не сме в годините, когато Митсубиши даваха доживотна гаранция. И дори те правеха гаранционни ремонти. Не може да очакваш да изкараш нов продукт на пазара и да няма детски болести.

Аз ще си го кажа честно - на мен електричката все още ми е като гроздето - кисела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, какво съм извадил от контекста? Виждам как се е подобрявала батерията и виждам как в един момент са се намесили костоптимайзърите.... 150к км и 8% изяден ресурс, такава батерия с мъка ще изкара 300к км. 

 

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как, какво си извадил? Що не споменаваш километрите на другите батерии - 400К+, 500К+, 670К+...

Няма неразвалящи се автомобили/електромобили. Всякакви частни случаи има, които за фрапиращи и за двата вида. Няма нужда да гледаме само позитивите на едните и само негативите на другите, когато правим сравнения.

Има достатъчно инфо и ревюта, даже предостатъчно, за да може човек да си направи сметка дали да взима ЕА. И ако взима, дали да е малка градска кола или по-голяма, която да достига безпроблемно тъй жадуваното черноморие (щот нали всеки вика - няма да стигна до морето). Аз и преди съм го споменавал - спира ме само и единствено финансовата част на въпроса. Иначе до сега да съм яхнал или Tesla 3 или Ionic 5. От изчетеното и изпробваното + инфо от първа ръка от ползватели, съм сигурен, че спокойно с една от горните няма да имам никакви проблеми и неудобства. 

Пък и в крайна сметка - т'ва е бъдещето, както се очертава. Поне аз мисля така де...

 

FB_IMG_1704038121471.thumb.jpg.3a18c98dfdc834d0e62aaf19403711c3.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност с всички видове МПС основният проблем е бил и си остава пробега. Изключвам цената умишлено, защото с решаването на проблема с пробега се решава и проблема с цената. Но, връщайки се на пробега, на този етап увеличаването на пробега е икономически неизгодно, а времето за зареждане неприемливо голямо. На този етап. И това ще се реши, въпрос на време е. До тогава, ако не се объркат тотално нещата, дизела и бензина ще са масовото "гориво". Просто надеждата ми е, че "проблема" ще бъде разрешен в следващите 5-10 години и търкалянето на електричка няма да изисква, макар и малки, жертви ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ти вадиш неща от контекста. 1ва батерия 400к, 2ра 670к, трета 505к. 4та 150 и вече е с 8% деградация. Тръгва се от някъде, следва подобрение, намеса на кост оптимайзъри, и батериите рязко свалят живота си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама чакай бре! Кой е казал, че трябва да се смени сега, на 150К? Кой и къде е написал, колко % са стигнали предишните батерии преди да бъдат сменени? Понеже съм сигурен, че не си чел статистиката за деградациите при конкретния модел, да ти кажа - в норми е...

 

Screenshot_20231231-201456-666.thumb.png.ed7a92d0ef197150f242305f369a8ede.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.