Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусии за електрически автомобили


ID A

Recommended Posts

Сакън Чаво! Само не Джоггър. Това животно има 90 умрели коня и като изтощиш батерията, 140 на магистрала с мъка се поддържат. Просто батерия от 1.2кВт е смешно малка и много бързо приключва.   Иначе на теория е много добро с 140 коня (50 електрически). По-добре виж за плъг ин хибрид. И като споменаваш 100х., новото БМВ Х1 25е е точно в този бюджет, плюс на батерия имаш почти 100 км. Познават се по капачката на преден ляв калник. Има доста из София с 25е и 30е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 439
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    114

  • igeorgiev82

    84

  • joro-120L

    34

  • ID A

    33

преди 2 минути, PRR написа:

100KW батерия се пълни за 4h с 22KW

Кола с такава батерия в момента струва около 200к лв.

Колко хора ще могат да си я позволят??Всички ли ще караме 100кв/ч. батерия??.

Нима всички сега караме 6.3 AMG.,M5,RS....

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, PRR написа:

35 литра резервоар ми стига за 350-400км до светване на лампата (разход около 7.5). С градска електричка това ще се равнява на зареждане през ден. 

Една батерия от 70кв/ч е достатъчна за тези километри в градски условия да я зареждаш 1 път седмично,не през ден.Никой не си пълни резервоара след дневният пробег от 50-100км.?.

За зареждане искаш/даваш пример със 100кв/ч батерия,а за разход в града "малка градска кола"Кое е вярното??

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички коли, които се зареждат от контакт имат и таймер, кога да започнат зареждането. Прибираш се, закачваш я, настройваш таймера на 23:00 часа примерно и си отиваш. Плюс, че някой могат за се контролират и дистанционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, igeorgiev82 написа:

Кола с такава батерия в момента струва около 200к лв.

Факт, но друга беше причината да го напиша. Ставаше дума за пиковите натоварвания на мрежата вече и защо хората ще си зареждат колите с прибирането, а не да чакат нощнтата тарифа. И, като стана дума за нея, бъдете сигурни, че ще отпадне по един или друг начин, точно за да се вземе "акциза за горивата", който с преминаването към електричество ще отвори огромна дупка в бюджета ;) 

преди 19 минути, igeorgiev82 написа:

Една батерия от 70кв/ч е достатъчна за тези километри в градски условия да я зареждаш 1 път седмично,не през ден.Никой не си пълни резервоара след дневният пробег от 50-100км.?.

Само, че масовите градски автомобили са с около 50kWh батерии. При среден разход около 20kW/100km излиза, че няма да мога да мина повече от 200km, т.е. половината, т.е. ще зареждам поне два пъти седмично, най-вероятно през ден. Все пак да не забравяме, че батериите не позволяват 100% разряд, а само до около 10%. Допълваме и отопление/охлаждане и ... през ден. Със 70kWh батерия през два ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, ID A написа:

Всички коли, които се зареждат от контакт имат и таймер, кога да започнат зареждането. Прибираш се, закачваш я, настройваш таймера на 23:00 часа примерно и си отиваш. Плюс, че някой могат за се контролират и дистанционно.

... и на сутринта си зареден на 70%, защото между 23:00 и 7:00, когато излизаш, са минали само 8h, а за пълен заряд са необходими 12h ... Ако пък си с достатъчно малка батерия, та да се зареди за под 8h, отиваш в горния сценарий - заряд през ден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, ID A написа:

Сакън Чаво! Само не Джоггър. Това животно има 90 умрели коня и като изтощиш батерията, 140 на магистрала с мъка се поддържат. Просто батерия от 1.2кВт е смешно малка и много бързо приключва.   Иначе на теория е много добро с 140 коня (50 електрически). По-добре виж за плъг ин хибрид. И като споменаваш 100х., новото БМВ Х1 25е е точно в този бюджет, плюс на батерия имаш почти 100 км. Познават се по капачката на преден ляв калник. Има доста из София с 25е и 30е.

Иво говорихме с теб на НИМ за неуДачията. 

Но я ми кажи друго електро или хибридно возило с купе, което да отговаря на моите изисквания? Както казах- трябва ми голяма кола с голям багажник.

Защото това Х1 става само за дамска чанта, но пък е твърде скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Logrus написа:

Защото това Х1 става само за дамска чанта, но пък е твърде скъпо.

Ама па е БеМтиВе :D Съжалявам, не успях да се въздържа :D 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и Честита Нова година на всички! С най-добри пожелания! :)

Темата ми е интересна и я чета. За да не я чета отново и да търся конкретни цитати, ще говоря общо.

Разбрах, че ДВГ е на доизживяване, ще бъде спрян от производство след години и т.н.

Лично аз виждам проблем с електрификацията на автобуси и камиони. Автобусите ще останат без багажно отделение или трябва да влачат ремарке с батерии. Камионите, половината им каросерия трябва да е с батерии. Да не говорим за 30 тонни тирове. Другото неудобство е висенето по зарядни станции по маршрута и с колко ще им се удължи пътуването. Особено по международни линии на автобуси и камиони. С оглед нужната тяга и носения товар на тези МПС ще са нужни и по-мощни батерии, които съответно ще заемат повече място, повече ще тежат и по-дълго време ще се зареждат. Да, стигаме до общ извод, че батерията е проблем на този етап. Чисто технически. За пари не говорим. И докато не се реши проблема с батериите, не виждам как всичко ще стане на ток. Може и да има и други МПС, при които не е удачно ел. задвижване, но сега се сещам за тези.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, PRR написа:

а за пълен заряд са необходими 12h .

Как го изчисли?

Значи за зареждане смяташ от шуко,загрижеността ти за мрежата е за зарядна станция.?Хлъзгав си!

За зареждане от зарядна 7кв.колко часа са нужни да напълниш батерия 70кв/ч.,ама не ми я смятай за зареждане от 0-100% щото никой не зарежда така,в повечето случаи е 20-80%?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, joro-120L написа:

Здравейте и Честита Нова година на всички! С най-добри пожелания! :)

Темата ми е интересна и я чета. За да не я чета отново и да търся конкретни цитати, ще говоря общо.

Разбрах, че ДВГ е на доизживяване, ще бъде спрян от производство след години и т.н.

Лично аз виждам проблем с електрификацията на автобуси и камиони. Автобусите ще останат без багажно отделение или трябва да влачат ремарке с батерии. Камионите, половината им каросерия трябва да е с батерии. Да не говорим за 30 тонни тирове. Другото неудобство е висенето по зарядни станции по маршрута и с колко ще им се удължи пътуването. Особено по международни линии на автобуси и камиони. С оглед нужната тяга и носения товар на тези МПС ще са нужни и по-мощни батерии, които съответно ще заемат повече място, повече ще тежат и по-дълго време ще се зареждат. Да, стигаме до общ извод, че батерията е проблем на този етап. Чисто технически. За пари не говорим. И докато не се реши проблема с батериите, не виждам как всичко ще стане на ток. Може и да има и други МПС, при които не е удачно ел. задвижване, но сега се сещам за тези.

Камионите пътуват по строго изграден регламент.След Х часа каране имат задължително спиране,което не пречи с подходящата инфраструктура да се постигне.Пепси и Кока Кола в Щатите вече ползват камиони на ток.

Инфраструктурата е проблем,не батериите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, joro-120L написа:

Разбрах, че ДВГ е на доизживяване, ще бъде спрян от производство след години и т.н.

Лично аз виждам проблем с електрификацията на автобуси и камиони. 

Да, ДВГ за лични МПС и градски МПС-та постепенно отива в историята.

За извънградските автобуси и, особено, тировете съм напълно съгласен с теб.

преди 5 минути, igeorgiev82 написа:

Как го изчисли?

Значи за зареждане смяташ от шуко,загрижеността ти за мрежата е за зарядна станция.?Хлъзгав си!

За зареждане от зарядна 7кв.колко часа са нужни да напълниш батерия 70кв/ч.,ама не ми я смятай за зареждане от 0-100% щото никой не зарежда така,в повечето случаи е 20-80%?

70kWh при 7kW зарядно изискват минимум 10h за пълен заряд. Както писах, батерията не позволява разряд под 10%, т.е. за около 9h ще се зареди "напълно" разредена батерия. Т.е. 22:00-07:00, е най-ранния период за заряда. 

А, ако искаш да го смятаме 20-80 излиза, че ползваш 60% от капацитета, т.е. 0.6 * 70 = 42kWh или зареждане макс през ден, дори със 70kWh батерия. При 50kW батерия излиза задължително зареждане всеки ден за да не трепериш, ако ти се наложи малко по-голям (градски) преход.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, igeorgiev82 написа:

След Х часа каране имат задължително спиране

Това Х часа каране знаеш ли колко е по правило, реално и дали ще му стигне тока. И аз не го знам, но знам че имат график

 

За автобусите нещо да кажеш? Там са по двама шофьори и спират само за тоалетна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, igeorgiev82 написа:

Това не е вярно.

Може и да си прав. Т.е. приемам, че си прав. Но това променя малко горната картинка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:
преди 15 минути, igeorgiev82 написа:

След Х часа каране имат задължително спиране

Това Х часа каране знаеш ли колко е по правило, реално и дали ще му стигне тока.

На всеки 4.5ч. 45мин. задължително спиране.после още 4.5ч каране и приключваш за деня?.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, igeorgiev82 написа:

45мин. задължително спиране

За 45 мин. ще успее ли да компенсира загубите в батерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки производител слага буфер на батерията,който е неизползваем и ти не го виждаш и не е включен в процента на батерията който виждаш на дисплея.

За това дават бруто-нето батерия.

На тесла батерията е 78kwh но ползваш 75kwh. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, joro-120L написа:

За 45 мин. ще успее ли да компенсира загубите в батерията.

С достатъчно мощна зарядна инфраструктура-защо не.

Pepsi в Щатите ползват това:

https://www.tesla.com/semi

Редактирано от igeorgiev82
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, PRR написа:

Ама па е БеМтиВе :D Съжалявам, не успях да се въздържа :D 

Buy More Wrenches ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, igeorgiev82 написа:

С достатъчно мощна зарядна инфраструктура-защо не.

Pepsi в Щатите ползват това:

Колко тежи това Пепси? Не знам и камиона какво представлява. Като на дядо Мраз Кока-Колата ли е? :)

Друго си е да го натовариш с арматурно желязо. Както и да е. Съгласен съм с теб.

п.п. видях го на линка. Може и снаксове да кара. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, joro-120L написа:

Може и снаксове да кара. ;)

Кое тежи повече 20т. снаксове или 20т.желязо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Да, ДВГ за лични МПС и градски МПС-та постепенно отива в историята.

За извънградските автобуси и, особено, тировете съм напълно съгласен с теб.

Е, търсих го и не можах да го намеря. Някъде в темата прочетох и останах с впечатление, щото не беше уточнено, а се говореше общо, че електричките ще сменят ДВГ на 100%

 

преди 10 минути, igeorgiev82 написа:

Кое тежи повече 20т. снаксове или 20т.желязо?

за 20 тона снакс ще е необходимо още едно, две ремаркета в композицията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, joro-120L написа:

п.п. видях го на линка. Може и снаксове да кара. ;)

Написали са, че максималното тегло е 37 тона. Влекача е 12 тона (3,5тона по-тежък от дизелов). Ремаркето е 7 тона. Значи останаха 18т полезен товар. Той за това е и само с 2 оси на ремаркето. Даже няма нужда от втора задна ос на влекача.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.