Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обикновен акумулатор вместо AGN


Radiii

Recommended Posts

Здравейте, поради неразбиране си взех https://praktiker.bg/bg/Akumulatori/AKUMULATOR-BOSCH-POWER-PLUS-77AH/p/147390
този акумулатор за шкода октавия 2013 2.0 TDI  . Обаче не искат да ми заверят гаранцията тъй като не бил за тази кола защото имала старт стоп система и че нямало да издържи и 6 месеца на колата.
До колкото съм запознат това че е повече ампери и с по голям стартов ток не би трябвало да е проблем. Но имало някакъв чип на минуса и той променял цялостно режимите на зареждане.

При запалена кола ми дава 14.8V като от време на време пада до 14.6V за което пак до колкото знам е нормално.
Въпроса е сега  може ли нещо да се прекаца по колата и по акумулатора и дали да взимам нов AGN акумулатор или мога и да карам с този просто без гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще му видиш сметката за нула време.

Или изключи старт-стопа и си карай нормална кола, или върни тази батерия и си доплати за AGN

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоп/старт системата по принцип нея ползвам . Всеки път я спирам когато вляза в колата .Дори беше настроена по подразбиране да е изключена до смяната на акумулатора.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро присъствах на разговор на същата тема - обикновен акумулатор, сложен на кола със старт-стоп (Тойота), умира след 4 месеца и на човека му отказват гаранция. За да е валидна гаранцията е трябвало да докаже с документ, че старт-стопа е изключен софтуерно (което при него не е направено) и то във фирменият сервиз, където попринцип отказват да извършват подобни "услуги". Респективно човекът се е видял принуден да закупи съответната батерия отговаряща на автомобила.
Нямам идея дали и при Шкодите е така, но няма логика да е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сложно, но някои го правят от невнимание, някои от "икономия" и те така. Вторите се прецакват двойна, ама не го осъзнават. Важното е, че са пре...аковали системата в момента, пък после, че ще се наиграят не могат да го осъзнаят ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.12.2023 г. at 19:06, Radiii написа:

Здравейте, поради неразбиране си взех https://praktiker.bg/bg/Akumulatori/AKUMULATOR-BOSCH-POWER-PLUS-77AH/p/147390
този акумулатор за шкода октавия 2013 2.0 TDI  . Обаче не искат да ми заверят гаранцията тъй като не бил за тази кола защото имала старт стоп система и че нямало да издържи и 6 месеца на колата.
До колкото съм запознат това че е повече ампери и с по голям стартов ток не би трябвало да е проблем. Но имало някакъв чип на минуса и той променял цялостно режимите на зареждане.

При запалена кола ми дава 14.8V като от време на време пада до 14.6V за което пак до колкото знам е нормално.
Въпроса е сега  може ли нещо да се прекаца по колата и по акумулатора и дали да взимам нов AGN акумулатор или мога и да карам с този просто без гаранция.

Ако изклюиш софтуерно старт стопа, можеш на шанс да караш и с този акумулатор. Инак не се знае с какви проблеми ще се срещнеш занапред.

Не знам какво искаш да кажеш с АГН (дали е АГМ), но старт стоп си няма нищо общо с АГМ вида.

Или ще си купиш ЕФБ вид със старт стоп, или АГМ вид със старт стоп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Levcho написа:

Ако изклюиш софтуерно старт стопа, можеш на шанс да караш и с този акумулатор. Инак не се знае с какви проблеми ще се срещнеш занапред.

Не знам какво искаш да кажеш с АГН (дали е АГМ), но старт стоп си няма нищо общо с АГМ вида.

Или ще си купиш ЕФБ вид със старт стоп, или АГМ вид със старт стоп.

АГМ е по скъпия вариант за коли със старт стоп! ЕФБ се слагат предимно на бюджетни или бензинови! Взаимнозаменяема са и работят на един и същ принцип! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, b3lq7a написа:

АГМ е по скъпия вариант за коли със старт стоп! ЕФБ се слагат предимно на бюджетни или бензинови! Взаимнозаменяема са и работят на един и същ принцип! 

Да прителю, говорим за едно и също. Казал си го по друг начин както аз съм го написал. "Или ще си купиш ЕФБ вид със старт стоп, или АГМ вид със старт стоп."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата не е малка в цената, ЕФБ е близо до обикновен! Явно колегата с грешния акумулатор не си е направил труда да попита в магазина какъв акумулатор му трябва, не е да е направил икономия както по горе пишат! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 19.12.2023 г. at 5:01, b3lq7a написа:

АГМ е по скъпия вариант за коли със старт стоп! ЕФБ се слагат предимно на бюджетни или бензинови! Взаимнозаменяема са и работят на един и същ принцип! 

EFB акумулатор от завода на Т Рок, дизелов. Та така, ни е бюджетен, ни е бензинов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.12.2023 г. at 5:01, b3lq7a написа:

АГМ е по скъпия вариант за коли със старт стоп! ЕФБ се слагат предимно на бюджетни или бензинови!

Моят е Exide EFB+ на октавия 2.0 дизел от 2019 г. Скоро Цецонол беше писал някъде, че EFB ще замести AGM за в бъдеще

Редактирано от joro_kem
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro_kem написа:

Моят е Exide EFB+ на октавия 2.0 дизел от 2019 г. Скоро Цецонол беше писал някъде, че EFB ще замести AGM за в бъдеще


Като цяло AGM са по-трудни за производство и по-взискателни към електрониката на автомобила. Често се скапват от раз, без признаци. Някои производители се отказаха от AGM напълно - пример MOLL, които са едни от пионерите в производството на батерии. Те вкараха AFB технология, което по мое скромно мнение е EFB с подобрена електроника. Водят AFB пряк наследник на AGM, като отделно продължават да имат и EFB. Аз лично сложих AFB преди около 2 месеца на 2TDI 2016г.,   като замених оригиналния AGM Varta, който беше на 7 години - пали перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.01.2024 г. at 14:30, cuca7 написа:

EFB акумулатор от завода на Т Рок, дизелов. Та така, ни е бюджетен, ни е бензинов.

 Точно, почват да спестяват и от това! Интересно на моята заводско го дават ЕФБ, на Гената на фабията е АГМ, на близък с о3 пак 1.2 110кс пак е АГМ стоковия, и 2те са по-нови от моята с някоя година(та отпада критерия за година на производство)!  Интересно е, че логика на поставяне при Шкода няма, но след някакво проучване на материята от моя страна, стигнах до горния ми извод! ЕФБ на тестове е по-слаб, на студено се скапва по-бързо и като цяло е с по-кратък живот! Но все пак това е интернет и аз не съм някой гуру-муру! Лично аз си взех АГМ, на малко по-висока цена от ЕФБ… 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.01.2024 г. at 14:13, mykacu написа:


Като цяло AGM са по-трудни за производство и по-взискателни към електрониката на автомобила. Често се скапват от раз, без признаци. Някои производители се отказаха от AGM напълно - пример MOLL, които са едни от пионерите в производството на батерии. Те вкараха AFB технология, което по мое скромно мнение е EFB с подобрена електроника. Водят AFB пряк наследник на AGM, като отделно продължават да имат и EFB. Аз лично сложих AFB преди около 2 месеца на 2TDI 2016г.,   като замених оригиналния AGM Varta, който беше на 7 години - пали перфектно.

Четох, четох и накрая избрах соченото в нета за по-добро и пазарно по-скъпо! Не помня марка - Варта или Бош, там най-високия им клас взех, бензин е колата, 1.8, нещо около 300лв беше септември 23та. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значения дали е ЕФБ или АГМ, какво го има в склада на производстената линия на завода, това го слагат на автомобила. Ако колата има старт стоп, акумулатора се избира със старт стоп функция. Моя автомобил /дизел/ е със заводски Варта АГМ. Мой приятели има същия автомобил като моя, на него фабрична имаше ЕФБ акумулатор не помня марката.

Доколкото помня, при промяна на вида на акумулатора (ефб<->агм) с ваг ком се променя вид акумулатора и при тази промяна се сменя графиката на зареждащия поток-напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Levcho написа:

Няма значения дали е ЕФБ или АГМ, какво го има в склада на производстената линия на завода, това го слагат на автомобила. Ако колата има старт стоп, акумулатора се избира със старт стоп функция. Моя автомобил /дизел/ е със заводски Варта АГМ. Мой приятели има същия автомобил като моя, на него фабрична имаше ЕФБ акумулатор не помня марката.

Доколкото помня, при промяна на вида на акумулатора (ефб<->агм) с ваг ком се променя вид акумулатора и при тази промяна се сменя графиката на зареждащия поток-напрежение.

Я ти… какво обади! Аз си карам 4м с АГМ, а свалих ЕФБ! Имаш ли повече инфо или да рова в нета? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.01.2024 г. at 0:19, b3lq7a написа:

Я ти… какво обади! Аз си карам 4м с АГМ, а свалих ЕФБ! Имаш ли повече инфо или да рова в нета? 

Във видеото има подобна адаптация. След третата минута ясно се вижда какви тип акумулатори избират и на 1:30минута са детайлите свързани с енергиен контролен модул.

 

0

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързо уточнение -  правилното кодиране за AGM (както и за AFB) акумулатор е (Battery technology) Fleece. 
Binary AGM се отнася за друг тип батерия. Има множество онлайн дискусии по темата и хората са намерили, че от завода VAG автомобили с AGM акумулатор са програмирани като Fleece.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 8.01.2024 г. at 12:26, Levcho написа:

Във видеото има подобна адаптация. След третата минута ясно се вижда какви тип акумулатори избират и на 1:30минута са детайлите свързани с енергиен контролен модул.

 

0

Благодаря ти за инфото! Направихме го с Пепино така както е показано! Нали има батери чек като задържиш след загасяне на колата, бутона за брояч на км. Допреди да го прекодираме не показваше стойност, след кодировката почна да си показва проценти!

На 8.01.2024 г. at 13:39, mykacu написа:

Бързо уточнение -  правилното кодиране за AGM (както и за AFB) акумулатор е (Battery technology) Fleece. 
Binary AGM се отнася за друг тип батерия. Има множество онлайн дискусии по темата и хората са намерили, че от завода VAG автомобили с AGM акумулатор са програмирани като Fleece.

Тука ме обърка. Може ли да видиш горното видео и да дадеш коментар дали всъщност това е правилното? Мерси предварително! 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.01.2024 г. at 23:57, b3lq7a написа:

Благодаря ти за инфото! Направихме го с Пепино така както е показано! Нали има батери чек като задържиш след загасяне на колата, бутона за брояч на км. Допреди да го прекодираме не показваше стойност, след кодировката почна да си показва проценти!

Тука ме обърка. Може ли да видиш горното видео и да дадеш коментар дали всъщност това е правилното? Мерси предварително! 

Радвам се че свърши работа. :)

В последните 15-тина години, навсякъде вече има суфтуери-фирмуери и подобни които следят като хръткa за всяка стойност и параметри. Ако всичко не е както трябва, нещо се прецаква и не знаем къде е причината.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 30.01.2024 г. at 22:57, b3lq7a написа:

Тука ме обърка. Може ли да видиш горното видео и да дадеш коментар дали всъщност това е правилното? Мерси предварително! 

Различни мнения има, но повечето са, че щом fleece е зададеното от завода на автомобили с agm акумулатор, то това е правилната настройка.

Мнението ми се базира на дискусията от този форум - https://www.audizine.com/forum/showthread.php/898523-AGM-battery-coding-on-OBDeleven-quot-Fleece-quot-or-quot-Binary-AGM-quot

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.