Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Измерване на изгорели газове-къде?


Recommended Posts

Здравейте, къде в София могат да ми измерят изгорелите газови и вредните емисии и да ми издадат бележка със стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки пункт за ГТП трябва да имат апаратурата. Друг е въпроса дали ще искат да го направят. И съвсем друг въпрос е доколко ще искат да издадат "валидна" бележка, т.е. с подпис и/или печат. Но, ако е само за твое ползване, най-вероятно няма да ти откажат да ти вземат парите :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Технотест би трябвало да не ти откажат измерване и документ ссрещу заплащане. Това им е работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам , че в никой пункт за ГТП (дори и при заплащане на пълната такса за преглед)  няма да издадат документ. Технотест имат ценоразпис , но работата им е да подпират бюра , не да вършат работа (пробвал съм). Единствено сервизите за монтаж и ремонт на АГУ могат "ей така" да направят измерване на изгорелите газове , но повечето нямат възможност за разпечатване

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера минах на ГТП- питах, не искат. Минах и през други пунктуве за ГТП, всички отказват.....не предлагали такава услуга- само измерване на газове. Явно се стряскат от това че искам черно на бяло с печат и подпис.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ГТП, за дизелите, мерят само димност. Като питах дали съм в нормите, човека ми показа директно на екрана показанията. Гледам - нула. И си викам - ще щракна една снимка, а човека ми предложи да изпринтва резултата ако искам. Нямам печат и подпис на бланката и става дума за димомер, а не за всичкото вредни емисии. Но би трябвало да може да се мерят и анализират газовете. Защото за бензиновите двигатели е друго измерването, а не...пушек...

А всъщност за какво е нужно измерване на изгорелите газове при теб? Ако някой го изисква, би следвало да кажат къде се прави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имах предвид - няма да сложат подпис и/или печат. Просто никой не иска да си сложи главата в торбата ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, zloQQ написа:

А всъщност за какво е нужно измерване на изгорелите газове при теб?

Иска ми се да видя колко съм извън нормите за евро 3

И прост зрителски интерес дали мога да се боря с Бг институциите.....

Малко е загубена кауза, ама съм си такъв.

Погледнато реално, нямам чак толковва много работа в центъра, а и дори и да влезна в "забранената зона", не могат да ми генерират глоба.

Но не ме кефи да ме правят на маймуна.....

Преди 9 часа, PRR написа:

Това имах предвид - няма да сложат подпис и/или печат. Просто никой не иска да си сложи главата в торбата ;) 

При положение че пускат на ГТП нещо което по документи е било отдавна автомобил, какъв е проблема за вредните емисии?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен като идеш за ГТП да им кажеш/помолиш. Но не знам дали ще искат. В смисъл, че на дизела просто мерят димност, а не вредни емисии. Тях ги гледат при бензиновите. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Иска ми се да видя колко съм извън нормите за евро 3

Сега на стикера от ГТП в коя категория си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За поредна година 1ва

Колата не пуши, камо ли да изкарва сажди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, vladkant написа:

Иска ми се да видя колко съм извън нормите за евро 3

И прост зрителски интерес дали мога да се боря с Бг институциите.....

Малко е загубена кауза, ама съм си такъв.

Погледнато реално, нямам чак толковва много работа в центъра, а и дори и да влезна в "забранената зона", не могат да ми генерират глоба.

Но не ме кефи да ме правят на маймуна.....

При положение че пускат на ГТП нещо което по документи е било отдавна автомобил, какъв е проблема за вредните емисии?

 

Според наредбата , по която работи Технотест , нямаш право да променяш екологичната категория , с която е произведен автомобила т.е. дори и да купиш двигател от 2016 с всичките катализатори и ДПФ , никой няма да я категоризира Евро6 и Еко4.

Според нашата категоризация се вземат под внимание не само резултатите от теста , а и годината на производство - дизели до 2001 и бензини до 2005 (ако не бъркам) ги категоризират Еко1 , това че колата е с катализатор и не пуши е само плюс за теб (минаваш ГТП без проблем). 

Та никой не те прави на маймуна , просто толкова е капацитета , на писалите наредба 18 (ако не бъркам). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladkant написа:

За поредна година 1ва

 

За втора или трета категория дизел ти трябва евро 4, евро 3 за която пишеш по-нагоре с нищо няма да ти помогне, пак ще си 1ва категория.

Дизел евро 3 --> 1ва категория 

Редактирано от deas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, deas написа:

 

За втора или трета категория дизел ти трябва евро 4, евро 3 за която пишеш по-нагоре с нищо няма да ти помогне, пак ще си 1ва категория.

Дизел евро 3 --> 1ва категория 

Не разбирам логиката (ако изобщо има такава) на нашата категоризация. Октавията на Владо и Фабията на баща ми са с еднакви двигатели ATD, Евро 3 от 2003 година и им дават категория Еко 1, като на коли без Евро стандарт и такива до Евро 2 включително. Моята Октавия с AXR мотор, който на практика е същия, но Евро 4, заради по-новата година 2009, получава Еко 3. Та ми е чудно, защо не им дават Еко 2, или трябва да са след 2003 година за да се случи това. 

От друга страна Ауди А6, 4,2 бензин от 2002 на мой колега, незнайно как е Евро 4 и също получава Еко 3 на ГТП. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

защо не им дават Еко 2, или трябва да са след 2003 година за да се случи това

 

И аз не разбирам логиката, но дизел има ли Евро 3 в талона, то винаги е Еко 1, без значение от годината.

Ако няма Евро категория в талона може да е Еко 2

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, ghost_rider написа:

Не разбирам логиката (ако изобщо има такава) на нашата категоризация. Октавията на Владо и Фабията на баща ми са с еднакви двигатели ATD, Евро 3 от 2003 година и им дават категория Еко 1, като на коли без Евро стандарт и такива до Евро 2 включително. Моята Октавия с AXR мотор, който на практика е същия, но Евро 4, заради по-новата година 2009, получава Еко 3. Та ми е чудно, защо не им дават Еко 2, или трябва да са след 2003 година за да се случи това. 

От друга страна Ауди А6, 4,2 бензин от 2002 на мой колега, незнайно как е Евро 4 и също получава Еко 3 на ГТП. 

Не търси логика , защото няма (бумащина) , както меренето на изгорели газове на празен ход (без товар) , защото един грамотен мапер на празен ход може да изкара от ауспуха и "маргаритки" и после ...

По обяднението дадено от служител на Технотест , реалните стойности на изгорелите газове трябва да се мерят под товар (на Дино) , а Дино стенд няма нито по пунктовете за ГТП , нито в Технотест и Декра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, ghost_rider написа:

 

От друга страна Ауди А6, 4,2 бензин от 2002 на мой колега, незнайно как е Евро 4 и също получава Еко 3 на ГТП. 

Ти не гледай само годината на праизводство, а се гледат документите на автомобила.Бензинова Октавия 2001 година е Евро 4. По нашите стикери е 3-т категория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата е дизел 2003 година ( както писаха по горе)

Според мен би трябвало да съм еко 3 ( ама според мен...)

Днес ми хрумна идея, и без това с жената мислиме да си правиме ексурзия с колата, някъде из Европата, може да се разходиме до Чехия и там да я прекарам през някакъв измервателен уред. Имам приягелка там и ще я разпитам.

Едно уточнение- не съм фанатик на тема дизел, просто ме дразни че в последно време много се плюе срещу дизела и се толерират електрокарите.....

А те не са по ЕКО от дизела.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Шкодата е дизел 2003 година ( както писаха по горе)

Според мен би трябвало да съм еко 3 ( ама според мен...)

Днес ми хрумна идея, и без това с жената мислиме да си правиме ексурзия с колата, някъде из Европата, може да се разходиме до Чехия и там да я прекарам през някакъв измервателен уред. Имам приягелка там и ще я разпитам.

Едно уточнение- не съм фанатик на тема дизел, просто ме дразни че в последно време много се плюе срещу дизела и се толерират електрокарите.....

А те не са по ЕКО от дизела.....

Много се задълбочаваш, ако директно се противопоставяш на електромобилите. Аз също не им се кефя, защото общото замърсяване на изделието е редно да се смята от производатвото, през експлоатацията, до рециклирането на цялата сглобка след излизането им от употреба. А при електрото, екологичния отпечатък е много по-дълбок от този при ДВГ. Но в днешно време хора, които разбират повече от 1-2 неща не са много желани нали... Така че събирай пари за кола на ток, и не расъждавай много-много кое е еко и кое меко...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, ghost_rider написа:

Така че събирай пари за кола на ток, и не расъждавай много-много кое е еко и кое меко...

Тук не позна- по скоро събирам пари за да си стягам печката ?

Така или иначе съм на половина Перничанин- че си карам на кюмур ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се агресивността с която ни насилват да минем на ток не ескалира. Като тайно се надявам лошата енергийна структура, абсолютно недостаъчната енергина мощност дори в европейски мащаб да е причината за едно забавяне от поне 20г. Най малкото тези промени не могат да станат от днес за утре както си мислят малоумните политици. Бочкаш три солара и ей ти ток за електричката. И да не се обеждаваме че има ток и че енергината мрежа ще издържи при масова миграция на ток. Най малкото ако някой си мисли че ток ще нима нека да отвори сайта на ЕСО и да погледне какво потребяваме сегс и от какво се произвежда този ток при все че искат и ТЕЦовете да затварят.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, silent написа:

Най малкото тези промени не могат да станат от днес за утре както си мислят малоумните политици. Бочкаш три солара и ей ти ток за електричката.

Докато не ги удари градушка или навали сняг, соларите.

Някои хора започнаха да се осъзнават и приеха АЕЦ за зелена енергия. Можело значи. Нашето положение не ми се коментира, защото не е желателно да влизаме в политически дискусии. Всеки си има мнение и виждане и едва ли някакъв спор тук ще го промени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти прясно измерване за димност на моята печка. Сутринта бях на ГТП. Сега ако се намерят и референтни стойности като за моя двигател и евро категория, ще може да се добие някаква представа колко е "еко". 

IMG_20240117_095555.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.