Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Formula 1 - 2024


Recommended Posts

Още няма реални тестове и резултати, но, за съжаление, не съм много обнадежден, че доминацията на лимонадите ще бъде прекъсната :( 

 

А вчера, съвсем случайно, попаднах на документален филм за Сена по TV1000 (от 2010та). Не съжелявам, че гледах до почти 2h през ноща - заслужаваше си. Направо ме е срам, че не съм го гледал по-рано. Показаха много кадри от случващото се по време на брифинга с пилотите, двойните стандарти и пре...таковането на Рон Денис & Co. още от онези години. Показаха и "любовта" между Прост и Сена, влизането и изхвърлянето на активното окачване и електрониката в автомобилите и т.н. и т.н. Както и ми затвърди убеждението, че в този спорт няма "чист" шампион. Както пре...таковаха Хамилтън, така и преди това са действали ... и ще действат :( 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, PRR написа:

Още няма реални тестове и резултати, но, за съжаление, не съм много обнадежден, че доминацията на лимонадите ще бъде прекъсната :( 

 

А вчера, съвсем случайно, попаднах на документален филм за Сена по TV1000 (от 2010та). Не съжелявам, че гледах до почти 2h през ноща - заслужаваше си. Направо ме е срам, че не съм го гледал по-рано. Показаха много кадри от случващото се по време на брифинга с пилотите, двойните стандарти и пре...таковането на Рон Денис & Co. още от онези години. Показаха и "любовта" между Прост и Сена, влизането и изхвърлянето на активното окачване и електрониката в автомобилите и т.н. и т.н. Както и ми затвърди убеждението, че в този спорт няма "чист" шампион. Както пре...таковаха Хамилтън, така и преди това са действали ... и ще действат :( 

Пепи , ти ще излезеш сериозен мазохист ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И първата бомба (е, втората ако вземем предвид отхвърлянето на Андрети) за годината - Хамилтън във Ферари от догодина. Аз лично не го очаквах. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FB_IMG_1706818177995.thumb.jpg.cd880c5433d708965bd1a2da6652dfe0.jpg

 

"Андрети" нямало да добави стойност на F1... Страшно малоумно изказване и изтъкване като причина да не влезе тима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това в Хамилтън не го вярвам. Първо защото Ферари нямат кола,която да е конкурентна, второ, самия Хамилтън няма шанс да стане шампион с тях, т.е. няма смисъл да се дозакопава :( 

Относно Фирипалди - със сигурност е от именита фамилия, но това не е достатъчно. Досега не съм го чул да се е доказал в състезание. Което не означава, че не го е направил де :) Просто аз не съм го чул :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Хамилтън може да не вярваш, но е факт, потвърден официално от всички замесени страни. :) Това не го прави логичен ход, разбира се. 
А относно Андрети (не Фитипалди :) ), той има отбори в доста шампионати, включително и извън щатите, бивш пилот, че даже и шампион, и според мен фамилията му е допринесла много повече за популяризирането на моторните спортове от Джийн Хаас, например. Да не говорим за баща му, който е спечелил всичко на света, включително и титла във Ф1. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално, няма окончателни договорни отношения, но май на там отиват нещата...

https://www.mercedesamgf1.com/news/mercedes-amg-f1-lewis-to-part-ways

А за Фитипалди...май нещо съм пропуснал. Не, че следя фенски нещата, ама прочитам тук-там нещо. Но това ми е убягнало тотално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом и Ферари потвърдиха, значи са си доста договорни отношенията.

https://clubs1.bg/news/ferari-potvardi-oficzialno-che-hamiltan-otiva-v-skuderiyata-ot-dogodina/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Ами ... започна се. Ще видим как ще са нещата в състезанието, но (очаквано) лекето си е първо. Странното е, че другата лимонада е доста назад, та има шанс преднината им да не е чак толкова голяма, колкото миналата година. Уви, лекето кара, та е малко вероятно да го бутнат в състезанието. Или поне не при нормални условия. 

И, доста странно решение, състезанието да е в събота. Съвсем оплескаха нещата от маФИА ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... очаквано. Лимонадите са в друга лига в състезанието. Магари са направили нещо като стъпка напред, но далеч от необходимото. Сайнц леко подхлъзна Льоклер, който пък направи трагична първа част на състезанието. Опита се нещо да оправи в края, ама след дъжд качулка.

Нататък е по-интересно. McLaren ми се струва, че имат една идея предимство пред мерцовете. 
Като цяло - не съм оптимист за интересна година. Дано греша ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

И, доста странно решение, състезанието да е в събота. Съвсем оплескаха нещата от маФИА ;) 

Рамадан... Вече със всичко се съобразяваме с всичко и с всички, чак да ти се до повръща.

А състезанието - явно няма да е различна и тази година. Както Шумахер/Ферари и Хамилтън/Мерцедес газеха, сега дойде Макс/Редбул. Трите титли може да станат 4, 5...като нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2026 се очакват промени, ама ... за добро ли ще е, за лошо ли ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато чакате промяната в ендуранс шампионата вече дойде - три Поршета на стълбичката , Тойота - след средата на десятката .. съжалявам , че цялото състезание в Катар не беше предавано , гледах последните десет обиколки и до последния момент имаше интрига .. за 1812 км. (335 обиколки) две зони с жълти флагове :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата от първата тренировка не предполага интрига за победата ;( По-лошото е, че и второто място изглежда решено. Евентуално ще има интрига за местата от 3то до 6то. 

 

Накратко очертава се следната картинка:

1-2: на около 0.2s  пред следващата група

3-8: на около 0.5s пред следващата група

8-20: може и да има интрига 

 

И това е само в тренировките. В състезанието пътвата група ще добави още 2-3 десети преднина, т.е. 50 обиколки по 0.5s/обиколка - 25-30 секунди преднина в края на състезанието :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ... Сайнц отпада, т.е. "битката" ще е 3-7 място :) Но ще съм приятно изненадан, ако младока се намеси в битката. Стискам му палци. Само дано не прегори ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ... за съжаление младока прегоря и малко му изневери късмета.

А лекето е в друга лига :( Перез само хаби мястото в тима, магарИ и Льоклер някак се докопаха до първа редица, но в състезанието очаквам между 15 и 20 сек зад Перез и 30 зад лекето.

Браво и на Макларъните - очевидно са направили добра стъпка напред ... за сметка на мерцовете.

А Алонсо ... както винаги изважда повече от колата, отколкото който и да е друг може. Шапка му свалям!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очакван резултат. Лекето се разходи, втората лимонада също, Льоклер направи чудеса,  Пиастри засенчи, отново, Норис, Фернанто, пак очаквано, надхвърли възможностите на колата, Ръсел кротко отупа Луис ...и новобранеца се оказа машина! Дано му дадат шанс на това момче, заслужава го, а и доказа, че има скорост. 

И, предвид видяното първите две състезание май този ще е сезона със 100% победи на лимонадите :( Дано, дано не съм прав, но доминацията им в състезание е дори по-фрапантна тази година. Преди беше ясно изразена преднина на лекето и на ръба на Перез, тая година лекето изобщо не го виждаме, но и Перез излиза втори след 2-3та обиколка и ... интригата приключва ;) 

Най-голямата изненада всъщност е точката за най-бърза обиколка на Льоклер, въпреки опита на лекето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е нелепо вече. И тези улични писти ги ненавиждам. Започвам да проспивам все по-големи части от състезанията. Гената е прав за WEC. Изобщо, почти всеки шампионат в момента е по-интересен от Ф1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MotoGP-то е в пъти по-интересно. Първите 10 завършват в рамките на 10 сек. В по-малките класове победата се взима 2-3 завоя преди финала. 

Но, връщайки се на F1 - интрига няма заради бруталната доминация на един тим. Не знам защо се получава така, но е факт последните 15 години. Докато ерата Шумахер някак имаше все пак борба, сега нещата са тотално сгрешени. 10 години беше Мерцедес, сега са лимонадите ... и останалите се борят за 3+ място. Дали не трябва да се върнат пак повече тестове, дали не трябва друго не знам, но с тази доминация лимонадите правят формулата скучна. Интрига няма дори в първата обиколка. А шампионата е решен във втория кръг :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ерата Шумахер" беше доминация на способностите на един пилот над всички останали .. ерата след Шумахер е доминация на една кола и всичко това се дължи на многото рестрикции , които се пишат ежегодно в правилника .. първоначално идеята беше за повишаване сигурността на пилотите , а след това стана мазало , както във Ф1 , така и в останалите моторни шампионати под шапката на ФИА. Същото се опитаха да направят и ендуранс шампионата , но там АСО имат последната дума и нагласиха нещата , че хем да има интерес , хем до някаква степен равнопоставеност. Миналата година (като някакъв вид преходна) го доказа - използваха рестриктори за Корветите , баластно тегло и други цигании , на които не съм фен и резултатите бяха на опаки .. добре , че в Хиперкар класа влязоха още марки за Льо Ман , та спасиха сезона , но явно или са си извадили изводи , или останалите освен Тойота  са дръпнали светлинни години за три месеца и наистина се очертава интересен сезон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. Доминацията на една кола/марка убива шампионата. В момента, дори да махнем Верстапен, Перез пак ще ги пердаши. Това е трагичното. 

И, за съжаление, с тези рестрикции за тестове не виждам светлина в края на тунела. А не е трудно. В MotoGP го направиха - "опашкарите" имат неограничено време за тестване, средните Х време, най-добрите най-малко. И така има шанс да се изравнят. Ама маФИЯ явно не искат това :( То не случайно имаше разговори за други, алтернативни, шампионати. И рано или късно, ако не се осъзнаят, и това ще се случи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И тя каква стана ... Аз едно състезание пропуснах и точно в него лекето не спечели ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, PRR написа:

И тя каква стана ... Аз едно състезание пропуснах и точно в него лекето не спечели ;)

Крайно време беше да се счупи нещо и в неговата кола. Иначе пак щеше да ги шамари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно си прав. Но, това, кето ми направи впечатление е, че и Перез в състезанието не блестеше. Т.е. може и предимството на колата на тази писта да не е чак толкова брутално, колкото на други. Ще видим. Не съм особен оптимист за сезона де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.