Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мистериозен резонансен шум при потегляне...


PSG

Recommended Posts

Колеги, 
От бая време се опитвам да хвана причината за един нискочестотен резонансен шум. 
Може да чуете как звучи на следните видеа:


https://www.youtube.com/watch?v=jBcHZdcaA9I&t=14s&ab_channel=jvakos
https://www.youtube.com/watch?v=cpA34aEbyKk&ab_channel=YellowMustangDashcamVideos
https://www.youtube.com/watch?v=JrFtBidIQCc&ab_channel=AaronFresinski

 

При мен шумът е със същата честота и до някъде в сходни ситуации. Разликата от примерните видеа е, че го прави по-скоро при плавно потегляне (освобождаване на спирачките), паркиране на първа или на задна предавка или при спиране, но точно преди да спре автомобилът. Понякога при потегляне с навит волан се чува повече, без значение дали е навит на дясно или на ляво - явно скоростта на колелото пасва и звукът се появява. 

 

Веднъж потеглил автомобилът - никакви шумове в движение. 
При здраво спиране - никакви шумове . 

 

Появява много за кратко, само в момента на потегляне, усилва се с увеличаването на скоростта и изчезва от раз като колата тръгне. Прави го спорадично, не при всяко потегляне, което ме вбесява, защото не мога да хвана някой да слухти около мен. Гаден резонанс. Закарах я на сервиза да я чуят - мълчи, пущината, гък не казва. Следователно веднага ми казаха - карай си колата, нищо и няма. То какво друго да ми кажат.

 

Другото интересно е, че звукът се появява единствено и само когато колата е карана в градски условия и спирачките са ползвани интензивно, т.е. са загрели. Сутрин рано или при шофиране на къси разстояния не се появява, категорично. След каране на дълги разстояния също го няма.

 

Вчера шумът се появи отново при потегляне от място, но този път ловко успях да чукна спирачка и веднага млъкна.

 

Предистория - миналата година, преди няма и 20,000км., смених предни дискове и накладки и като че ли кратко след смяната за първи път чух звука. Казах си - нови са, ще се напаснат. След някакво време пак го чух - казах си - странно. Лятото беше почнало да се чува редовно само като паркирам пред блока след работа - т.е. колата е била карана из града. После изчезна и доста дълго време не се беше появявало, кажи-речи цялата зима.

От няколко дена пак се появи. Сутрин - нищо, тишина. Покарам ли по-дълго време из София почва да се чува.

 

Спирачките и дисковете, които сложих по препоръка на сервиза са АТЕ - стандартната серия. Спират хубаво, нямам оплаквания, но този шум почва да ми лази по нервите. 

Някак си набеждавам спирачките, но като че ли всичко води на там. Имали ли сте подобен проблем и как го решихте? Дисковете за този пробег нямат никакви следи от износване, накладките имат още много, много феродо.
Имам едни накладки TRW, които отлежават в мазето. Мога да пробвам да ги сложа и да видя ще има ли промяна.....

Спирачките не ми задържат. Пусна ли педала, колата тръгва по инерция дори и при най-малкия наклон.... Загряват равномерно - проверявам ги след градско и извънградско каране. Щом успявам да пипна диска - не прегряват....

 

 

Дайте идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двама сме... Аз го чувам при паркиране/маневриране. Не всеки път. Спирачки съм сменял преди година (накладки само), но не съм сигурен, че е от тях.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре съм дошъл в отбора на пеещите Шкоди. 😂

Да, и аз го чувах предимно при паркиране и маневриране, но започна да се обажда и при потегляне по светофарите. Не знам обръщал ли си внимание, но при мен се чува само при загрети спирачки. Онзи ден като почна да се чува нарочно спрях и проверих дисковете - бяха си доста топли.

 

Първо помислих да не е от рейката или сервото, но проблемът става при движение. На място колкото и да въртя геврека - нищо. 

 

Като се върна назад, според мен при мен всичко започна след ревизията на предните спирачки.

Задните апарати също са раздвижвани и чистени. Отзад съм с оригиналните дискове и нови накладки АТЕ, но определено се чува от предницата.

 

Наскоро правих основно обслужване на колата - всички ремъци по мотора (ангренажен, пистов и ремък на масла помпа) и всички масла по трансмисията (ск.кутия, раздатка, заден диф. и халдекс) - никаква промяна след тези интервенции.

Тампони на носачи сменях, защото бяха заминали - пак без промяна след смяната. Сменял съм и лагер на предна лява главина - там шумът беше съвсем друг и се усилваше пропорционално на скоростта.

 

Колата е много гледана и нищо нередно не може да се открие по нея, поне на пръв поглед. Баси мистерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От материала на дисковете и накладките е. По някое време може и да спрат. Моите бяха по същия на начин на служебния голф. Сложиха марка "феродо" като се напаснаха и спря. На Oктавията сложих АТЕ, но не се обаждат изобщо.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ето още едно подобно избучаване. При този пич като гледам бучи по време на цялото спиране и е доста по-силно.

При мен е еднократно избучаване като потеглям или преди да спра напълно и доста по-тихо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че задържа спирачен цилиндър. Прочетох и разбрах, че спирачките не греят. Цилиндъра връща, но с леко закъснение и докато това стане се чува звука. Трие накладката. Може да се провери, като се вдигне на крик и веднага след освобождаване на спирачката се завърти на ръка колелото, докато се открие кое задържа.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PSG , Виждам че си видял мнението ми. Ако установиш и споделиш, че това е проблема, мога да ти кажа евентуално къде е причината за бавното действие на спирачния цилиндър. Може и да не е в него. :)

Същите звуци съм чувал, когато на наклон съм дръпнал недостатъчно ръчната и колата се опитва да тръгне.

Тоест, звук от накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани, така се разсвири този следобед. Вече вием и при движение с ниска скорост по инерция в задръстванията. Чукна ли леко спирачката да обере - спира. Пусна ли я - почва. От спирачките е, ясна е работата. Ще ги отворя уикенда да видя какво е положението.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Камъче между спирачния диск и ламарината.
Няколко пъти ми се е случвало и на Октавията и на Супърба.
Първо трябва да се определи от кое колело идва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е от спирачките. Ако откриеш виновника, щеракни снимки при възможност. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен е лагер на главина или полуоска, по - скоро лагер. Има и вариант да са задържащи спирачни апарати в топло време , ама то се усеща...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, maxrpm написа:

Това за мен е лагер на главина или полуоска, по - скоро лагер.

Глупости

От камъче е стържене като на трамвай в завой. От накладките е свирене. И точно то спира, като обереш педала на спирачката.

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

От накладките е свирене. И точно то спира, като обереш педала на спирачката.

Сега пък свирене. Накрая ще стигнем и до чуруликане. За всеки вид шум си има различни причини. Иначе е така Ице, за свиренето. Но, ако има промяна в "показанията" на колегата, аз не отговарям. Придържам се към проблема и заглавието на темата.

 

На 29.03.2024 г. at 11:07, PSG написа:

Колеги, 
От бая време се опитвам да хвана причината за един нискочестотен резонансен шум
Може да чуете как звучи на следните видеа:

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след поредната симфония ме хванаха лудите, купих едни накладки Текстар и ги смених по обяд за има няма 2 часа с кафето на принципа проба-грешка. Почистих и гресирах водачите, раздвижих и почистих апаратите хубаво и нещата май заспаха. Цял следобед карах колата и нямаше никаква следа от гадния шум. Продължавам да слухтя, де.

 

П.С.1 АТЕ-то изглеждаше доста "лъснало", а не съм издевателствал над него. Ще го снимам да си кажете мнението.

П.С.2 Изработката на Текстара доста ми хареса. Хубави антивибрационни подложки и готино обвити контактни зони. Като ги покарам ще видим де. Другата кола е с такива дискове и накладки и съм много доволен - никакви проблеми с тях.

 

Дано съм убил куче.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полуоски и вътрешни карета бият като моторът е под товар, че се не трае. Вътрешните карета тропат яко като се разсипят. Външните тракат, щракат.... На Фиата съм страдал много с карета и полуоски - там им са детските проблеми. Имам колекция от железа за вторични суровини от него.

 

Преди време гоних един гаден шум на старото Фиатче. Ръмжеше само при смяна на предавки. Натискаш съединотеля и изръмжава да ти изкара ангелите. Всички сервизи отсичаха - кутията, диференциала, мотора... Качих я на един подемник и почнах да я гледам. Като не е стъпила на асфалта и я въртиш на подемника - нищо. Реших да извадя дългата полуоска и висящият лагер буквално ми се разпадна в ръцете. А, де.

 

Лагерите главини усилват честотата и виенето с промяна на скоростта, звукът се променя в завой, такова съм сменял на няколко коли, на Йетито включително и там го хващам лесно.

 

Това моето чудо вчера взе да вие и с ниска скорост по инерция. Задържаше се звука и успях да еидя как реагира на газ/спирачка/инерция/завой. 

 

Апаратите ги пробвах, оосвобождаваха веднага след отпускане на соирачката. Колата на равно буквално мога да я преместя с два пръста на джантата. Според мен нищо не задържаше. Апаратите също излязоха лесно, без щанги, птвертки и бой. Вадил съм спекъл апарат и бая напън съм му давал, за да го измъкна.....

 

Ще ви кажа как се развиват нещата, за момента тишина. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, PSG написа:

Апаратите ги пробвах, оосвобождаваха веднага след отпускане на соирачката. Колата на равно буквално мога да я преместя с два пръста на джантата. Според мен нищо не задържаше. Апаратите също излязоха лесно, без щанги, птвертки и бой. Вадил съм спекъл апарат и бая напън съм му давал, за да го измъкна.....

Добре.

Апарата може да е перфектен и да не освобождава от скапан спирачен маркуч. Рядък случай, но възможен. Като се разложи се стеснява отвора му и пречи за свободното връщане на спирачната течност. Външно си е като нов. Това във връзка с обещаното:

На 29.03.2024 г. at 20:19, joro-120L написа:

Ако установиш и споделиш, че това е проблема, мога да ти кажа евентуално къде е причината за бавното действие на спирачния цилиндър. Може и да не е в него. :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, joro-120L написа:

Добре.

Апарата може да е перфектен и да не освобождава от скапан спирачен маркуч. Рядък случай, но възможен. Като се разложи се стеснява отвора му и пречи за свободното връщане на спирачната течност. Външно си е като нов. Това във връзка с обещаното:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, Жоро, има го момента със спирачния маркуч. Страдал съм със затягащи апарати и от заминал клапан на мембраната на сервото - също много гаден проблем, който изследвахме сума ти време. Уж всичко добре, ама като  точно.

 

За това карам и следя. Като покарам седмица ще споделя!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам съмнения, че си решил проблема. Дано вече всичко да е наред.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори ден карам колата и няма и помен от проблема.
Почвам да се чудя дали да не разкарам и задните, въпреки че ги сменях миналото лято..... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сменях гумите. Оказа се, че и аз съм с АТЕ накладки...

IMG_20240331_1704488002.thumb.jpg.3834ca4cf7fde2023fd29f8a6342b767.jpg

 

При мен е доста спорадичен този резонанс. Дисковете са перфектни, накладките са като чисто нови. С моето не ползване на спирачките - вероятно ще продам колата с тях, хахаха. Ако стане нетърпим и постоянен резонанса - ще знам, какво да сменям. Благодаря за инфото @PSG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А добре де, какво е точно обяснението на този звук/резонанс? Задържане ако е, това не е ли проблем с апарат/бутало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам номера, моите накладки бяха абсолютно същите. Дискът ми също е АТЕ, сменях ги в комплект. При мен е буквално нов, няма никакви следи от износване и си го оставих. Сума и пари дадох за тия спирачки, оставаше и дисковете да сменя.

При мен шумът също беше спорадичен, даже беше изчезнал напълно по едно време, но пак се появи и стана систематичен и доста дразнещ. Иначе нямах забележка откъм спиране - добре си спираше колата.

 

Не изхвърлих АТЕ накладките, прибрах ги в мазето. Довечера, ако остане ред (че ще сменям фурна 😂) ще им снимам контактната повърхност. 

Ако ги мина с една шкурка и сваля гланцирания слой, може и да се оправят, но не съм такъв ентусиаст, за да седна да се занимавам с подобен експеримент. Смяната не е философия, но клеченето и кривенето при работа на крик не е приятно. За това и реших директно да ги сменя. Така и така работата е същата, но ако нищо не се получи с чистенето - всичко на ново.

 

По принцип съм нямал екстремни изпълнения със спирачките, карам нормално и не ги използвам агресивно. Ако от градското каране са успели да прегреят и заминат, явно са били боклуци.....или не съм паднал на бройка. От самото начало след смяната дочувах чат-пат подобни звуци, явно "тоя модел са така".

 

Честно да ви кажа, най ме е страх от обслужени възли и сменени части. Такива боклуци се продават, че от един проблем се надънваш на друг и сменените части сменяш отново. По подразбиране плюем сервизите, но и те какво да направят - работят с каквото има на пазара. В сервиза казват: "Само с АТЕ работим, в момента са най-добре". Вчера тоя от Елиткар ми казва, цитирам: "АТЕ-то беше марка преди 5 години, вече не струват. TEXTAR е най-доброто в момента". Всеки си хвали стоката, на кой да вярваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, zloQQ написа:

А добре де, какво е точно обяснението на този звук/резонанс? Задържане ако е, това не е ли проблем с апарат/бутало?

Аз имам две обяснения.

Едното е по-логичното - задържащ апарат. При мен определено не беше от задържаща спирачка.

Второто, което ми идва на ум като обяснение, е кофти компоненти на накладката. Накладката винаги е в много лек контакт с диска, а от този лек контакт може да се получат доста интересни резонансни шумове, камо ли при наличие на метални частици в накладките. Ако вземе честотата да си пасне и с честотата на вибрацията на купето, може да стане още по-изразено. В преходния момент на отпускане на спирачката и при някаква определена скорост на въртене на диска може да се получи подобно извибриране, което да се усили или спре с повишаване на честотата на въртене на диска или промяна на вибрациите на купето. 

 

Пример за това, което имам предвид, са така наречените "тибетски купи". Не съм привърженик на тези азиатски традиции и ритуали, но това е пример за явлението и как от нищо може да стане нещо. Пробвал съм да "разпея" такова подобно нещо. Не става със сила, трябва да нацелиш натиска (много лек) и точната скорост на въртене на "чуканчето".

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, PSG написа:

Аз имам две обяснения.

Едното е по-логичното - задържащ апарат. При мен определено не беше от задържаща спирачка.

Второто, което ми идва на ум като обяснение, е кофти компоненти на накладката. Накладката винаги е в много лек контакт с диска, а от този лек контакт може да се получат доста интересни резонансни шумове, камо ли при наличие на метални частици в накладките. Ако вземе честотата да си пасне и с честотата на вибрацията на купето, може да стане още по-изразено. В преходния момент на отпускане на спирачката и при някаква определена скорост на въртене на диска може да се получи подобно извибриране, което да се усили или спре с повишаване на честотата на въртене на диска или промяна на вибрациите на купето. 

 

Пример за това, което имам предвид, са така наречените "тибетски купи". Не съм привърженик на тези азиатски традиции и ритуали, но това е пример за явлението и как от нищо може да стане нещо. Пробвал съм да "разпея" такова подобно нещо. Не става със сила, трябва да нацелиш натиска (много лек) и точната скорост на въртене на "чуканчето".

 

 

Е тук, звучно, изплющя в десятката! Баш това е звука/вибрацията! Такава купа донесох на половинката като пътувах по тези дестинации, че тя се интересува. Сега, като ги спомена, ми "светна", хахаха. Между другото, подобен звук се докарва и с пръст и чаша за вино (леко мокра).

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.