Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.6 TDI CXXB странен стържещ звук откъм ремъците докато двигателя загрее.


Деян

Recommended Posts

Да не е сменян скоро ангренажа и да е пренатегнат? Звучи ми като обтегач, който чука на ограничител. Прекаленото натягане също може да доведе до прецакване на лагер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата. че не е скоро, а идва време отново за смяна. Ремъците са сменени на 179 000км.  Сега колата е ма 266000. (как и навъртях толкова за 4 г.). Бях се зарекъл да падат на 100к, но май нещата ще се случат още сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може да се окаже добре известния проблем с вакуумпомпата. Вече на три места чета, че те така си били :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя не е ли от другата страна на мотора? А също така тя е тандем помпа, освен за вакуум служи и за нафтата, та и там може да се очакват потенциални проблеми, ако шума е от нея. 

Дойде ми друга идея. Алтернатора как е, да не са неговите лагери? 

Ако можеш опитай се да освободиш пистовия ремък от обтегача, извади го и запали за кратко да чуеш. Ако шума изчезне, се насочи към ревизия на същия. 

Ако не го виждаш добре, потърси схема, при мен е ето така, но аз съм с 1,9 TDI PD. 00027340.thumb.gif.6bd6d29eaefb1bb70c2cb55e98948029.gif

Ако не се ориентираш обтегача е горе в ляво от алтернатора. Моя мисля че го освобождавах с някакъв гаечен ключ може би 13, горе над горното му колело на отливката пасваше и с лек напън. Ако не си сигурен иди в някой сервиз. Няма да им отнеме повече от 10-15 мин да направят проверката, та дори и ако искат да я вдигнат на подемник за да е по-удобно, макар че не мисля че ще е необходим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе-долу е така. Обтегача е малко по-раязличен, мо принципа е същия. не е трудна проверка и ще я направя когато ми остане малко време. (вероятно събота).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,имам абсолютно същия ,,звук,, когато колата е студена

Като загрее изчезва.Купих колата на скоро и това стъргане и тракане много ме притесни ,изчетох доста по темата,има писано много.

Въпросния звук се оказва от маслената помпа,водят го уж за нормално,дори от ЕТ казват ,че е нормално.Така си били,на едни се чувало на други не

Колко е ,,нормално,, е отделен въпрос

Някъде четох,че има колеги които са я сменяли след което звука изчезва,но след време пак се появява

Аз,спрях да му обръщам внимание иначе е много неприятно и дразнещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко майстори ми казаха, че при мен проблена е от шайбата на генератора. А и обтяжната ролка на пистовия ремък доста играе. Ще сменя всички ремъци, че вече им е време (90000км) и ще кажа дали звука още го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не те затруднява, направи проверката с палене след като свалиш пистовия ремък, преди да разглобиш всичко останало, за да разберем дали е от там някъде шума. Може и да е от фрайлауфа, макар че той блокира и остава без свободния си ход, та аз залагам на лагери и смятам че ще се чува шума дори и при завъртане на ръка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махнах подкалноика. Първата картинка  беше, ще обтегача доста вибрира. Махнах ремъка. На първо четене лагерите не шумят. Но фрайлаува е блокирал. Без ремък като запалих, това стъргане го няма.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Деян написа:

Махнах подкалноика. Първата картинка  беше, ще обтегача доста вибрира. Махнах ремъка. На първо четене лагерите не шумят. Но фрайлаува е блокирал. Без ремък като запалих, това стъргане го няма.

 

 

Обтегача, го сменяй целия, че някои хора сменят само ролката, а всъщност е важно точно пружинната част да се поднови, защото старата си е омекнала и затова вибрира повече. Освен това заради блокиралия фрайлауф се увеличава трептенето. Лагерите на алтернатора може и да не се чуват при завъртане на ръка, но ти не можеш да вдигнеш много обороти, за да зашумят както си трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпо, но след като бях 200% сигурен за ролката на алтернатра, днес отидох до сервиз за такива. Колата естествено беше загряла и чакаха момчетата 4 часа да истини. Викат ама ние не чуваме. Да ама не чуват звук от алтернатора, казах им за какво да слушат. Е чуха го и звука според тях идва от под капака на ангренажа. От там газ към Порше изток. Разбрахме се колата да преспи там. Но за приемчика това е шум от вече стар ремък. Афтърмаркет ремък на 90 000 за него вече е на предела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Деян написа:

Тъпо, но след като бях 200% сигурен за ролката на алтернатра, днес отидох до сервиз за такива. Колата естествено беше загряла и чакаха момчетата 4 часа да истини. Викат ама ние не чуваме. Да ама не чуват звук от алтернатора, казах им за какво да слушат. Е чуха го и звука според тях идва от под капака на ангренажа. От там газ към Порше изток. Разбрахме се колата да преспи там. Но за приемчика това е шум от вече стар ремък. Афтърмаркет ремък на 90 000 за него вече е на предела.

Аз все още не съм убеден, че ремъка ще вдига такъв шум, колкото и стар да е, но да видим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как се развиват нещата  След цяла нощ престой на паркинга на Порше, вчера първата ми работа беше да отида там. С момчето-приемчик я запалихме и той ясно чу шума. Първо предположи, че е вакуум помпата. На това поколение ТДИ тя е обиденинена с маслената помпа и се намира долу в картера.Но после се позаслуша и каза, че вероятно не е от нея. Отиде за слушалки, но с тях неможа да бръкне отдолу и предложи да я вкарт за да я вдигнат и свалят корите.Отвори ли са капака на ремъка и са го почистили от доста прах. Неразбрах дали битов или от триенето на ремъка. Напръскали са го с тефлонов спрей и според тях стъргането е спряло. Записах час след празниците за смяна на ангренаж и водна помпа, както и всичко по пистовия. Таз сутрин пак си го имаше шума, но не на всеки оборот а от време на време и отшумя доста по-бързо.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

ако не е от ролката на алтернатора с фри-лайфа, залагама на обтяжна ролка на ангренажа. моята е с CLHA мотор и имаше много подобен шум на студено преди смяната на ангрежажа (сам си го правих)

От интернет намерих, доколкото е вярно, че VAG препоръчват замяна на обтяжната рокга с такава с алуминиево тяло по средата/ексцентрика им, докато оригиналните са с железед ексцентрик.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.