Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

OCTAVIA 2, VRS пуши бяло, регенерации


mugen

Recommended Posts

 Привет на всички, от скоро съм собственик на VRS 2010година, комън рейл 170коня, код на мотора CEGA, ръчна скоростна кутия. Проблема е следният сутрин при първото палене колата започва да кади бяло, задушлива миризма на сурова нафта, сяра. При каране в диапазона между 40-70 градуса на антифриза, колата пуши и в движение яко облачета отзад на 3та, 4та пета скорост в диапазона 1500-2500 оборота. Загрее ли раб. темп спира пушенето. На таблото лампи не светят, на диагностика грешки не записва. Имам ваг-ком, дюзи в норми близки и 4та до нулата. Качвам снимка на показанията на ДПФа. Моите съмнения са за принудителна регенерация на доста кратък интервал от км, без значение как я карам и къде я карам. Спирам гася пуска перките, не всеки път. Антифриз и масло не губи, не вдига и нивото на маслото и не мирише на нафта в него. Всичко по-колата е оригинално. До тук съм сменил масло и филтри, извадих от нея оригинални такива. Някой, ако може да ми даде насоки как по-обстойно да прегледам ДПФ с ваг кома, ще съм благодарен. Предстои смяна на ангренажен комплект. Колата върви на бургия в целия диапазон на обороти, имам съмнения и за кофти изкл. ДПФ. Колата е от автокъща на реални 460к километра. Друго което прави освен перките, вдига оборотите на 900 1000 и люлее мотора докато не е загряла и си припушва, но не го прави всеки път. Когато я купувахме от къщата само миришеше на сурова нафта, но не пушеше беше доста по топло времето.

IMG_20240419_140621.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай я извънградско на 4-а или 5-а предавка на около 2000-2500 оборота поне 10-15 мин и после виж дали оборотите ще паднат на 800. Държи около 1000 когато прави регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колата имаше магистрално каране на високи обороти, без ефект. Изключихме софтуерно ДПФ и ЕГР, спря да пуши и да вдига обороти. Остана съвсем леко треперене или люлеене на мотора на празен ход, което се дължи на дюзи, които няма да пипам изобщо т.к. си им е слабост на тези мотори, а и не го прави всеки път. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако DPF само е изключен, но не е махнат ще продължи да се пълни със сажди и в един момент колата ще спре да върви.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

460К и филтъра е станал на камък... То, вероятно, по-рано се е случило, но пак - доста е изкарал.

@mugen, сподели к'во - що направи ако е удобно. Имам същата кола (CEGA, ръчка), но още не е стигнала 260К. Та да знам, какво да очаквам ако почне да припушва като при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо, колата е бетон. Няма хлопа, няма троп, няма удари. До последно е влизала в оторизиран сервиз, яд ме е даже, че вадя оригинални части от нея и слагаме нашите боклуци тук. Софтуерно изкл. на ДПФ и ЕГР, съответно изтърбушване на ДПФ-а. На тези коли, а и на всички марки след тези години не знам какво трябва точно да се случи, че да светне лампа за ДПФ. Единственото съм направил пиниз да въведа наново кодовете на дюзите с Ваг Кома, за да си ресетне корекциите заради люлеенето на мотора, другото което исках да направя е да и вдигна оборотите на празен ход една идея, но е софтуерно заключена тази функция. Сега я наблюдавам, тази сутрин не е клатела, нито пуши бяло, нищо не пуши. Катализатора е оставен, той е преди ДПФа.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

На мен чак ми е чудно как DPF-а е изкарал почти половин милион километра. Освен ако вече не е бил сменяван от предишен собственик. Ако е оригиналния, явно колата е карана доста извънградско, което е добре. Относно частите, всичко, което е афтермаркет за по-старите коли, без значение от коя държава го купуваш, не е с качеството на същата афтермаркет част, произведена от същата фирма, но преди да речем 10 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 Като цяло рс второ поколение вече са на годинки, особено дизел...най вероятно тези под 300к км се броят на пръстите на едната ми ръка в БГ. Конкретно за колата се оказа, че наистина е карана основно извън градско. С изключително запазен интериор и екстериор, технически също без забележки. С оригиналното окачване, без течове отдолу, единствено леко пожълтели болтове, кори и гърнета, все пак Германка. Купихме втори рс мк2, с ДСГ кутия, който е на реални 300к км, технически е по стегнат, по свежа возия има, но пък има доста интериорни забележки. При него няма треперене, тракащ маховик и жълтичко отдолу, дойде с изкормен ДПФ и катализатор. До сега не бях карал Шкоди от това поколение или по нови, но съм изключително доволен, може би защото е рс изпълнение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

България е една от малкото страни в ЕС, в която ти се налага да ремонтираш ходова част. То затова твоята германка си е с оригиналното окачване - там пътища имат като хората. Като изляза извън България, в началото се хващам, че по навик гледам пред мен за пропаднали канали, дупки и всякакви неравности...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, аз имам сменени само 2 биалетки по окачването. ~260К съм вече от които 90К в Бг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти все едно в Щатите я караш :)

Между другото, там има ли дупки, пропаднали канали и всякакви неравности, познати от нашите пътища?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има места, които са много зле. Но са малък %.

Аз просто попадам на дурако устойчиви Шкоди, защото не я жаля изобщо ако трябва да съм честен. Е, не съм мародер, но си я ползвам като Скаут повече от колкото като vRS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А някои дали може да ми помогне, ще съм много благодарен с Ваг Ком като си прочете 09 Central Electric, интересува ме кодировката на BCM - body control module понеже моя го омазах 😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, @zloQQ е със същата кола. Дали са еднакви кодировките на BCM, нямам идея.

Аз често си играя с VCDS, но преди да пипам:

- ако е Long Coding, си копирам кода в някой TXT файл;

- ако е друга настройка - снимам с телефона текущото й състояние.

Знам, че препоръчката ми е след дъжд качулка, ама никога не е късно да сгафиш повторно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копирах всичко с телефона от първия РС, колите са еднакви като оборудване с малки разлики (прибиране на огледала и преден парктроник) и си я оправих. Бях омазал ауто функцията на фаровете, при влизане в тунел или при здрач да пуска късите, стоеше си на къси псотоянно. Сега вече всичко е наред + пускане на халогените за мъгла при завиване. Всичко това в Лонг кодинг. При адаптации има други благини като колко дълго да грее задния джам зимата и на колко пръскания на предния да пуска миячното на фаровете. Има и още, ако на някой му е интересно. Американски мигачи няма при BCM, също и втори стоп за мъгла, поне не и с Ваг Кома. Също и други неща доста се заиграх последната седмица 😀 Друго, сменихме един клеморед понеже гаснеше медията, от къде бил проблема. Ето ги и колите 

received_1060153148867220.jpeg

IMG_20240424_201046.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, mugen написа:

Копирах всичко с телефона от първия РС, колите са еднакви като оборудване с малки разлики (прибиране на огледала и преден парктроник) и си я оправих. Бях омазал ауто функцията на фаровете, при влизане в тунел или при здрач да пуска късите, стоеше си на къси псотоянно. Сега вече всичко е наред + пускане на халогените за мъгла при завиване. Всичко това в Лонг кодинг. При адаптации има други благини като колко дълго да грее задния джам зимата и на колко пръскания на предния да пуска миячното на фаровете. Има и още, ако на някой му е интересно. Американски мигачи няма при BCM, също и втори стоп за мъгла, поне не и с Ваг Кома. Също и други неща доста се заиграх последната седмица 😀 Друго, сменихме един клеморед понеже гаснеше медията, от къде бил проблема. Ето ги и колите

Супер, радвам се, че и излязъл от тази гадна ситуация.

 

За американските предни мигачи и габарити, преди фейслифта на Octavia 2 vRS ставаха супер лесно, бях си ги направил, в началото с помощ от приятел. Може да се регулира и интензитета. При Octavia 3 vRS, отново преди фейслифта, става още по-лесно, но човек трябва да знае какво прави, че при този модел, съпоставено с Octavia 2 има в пъти повече възможности за програмиране и настройка, съответно шанса да се оплеска нещо е доста по-голям. Нямам идея при Octavia 3 vRS фейслифт дали има драма с американ стайла, както при Octavia 2 фейслифт.

 

И аз обичам да си играя с VCDS когато имам време и желание. Наскоро се изгъбарках и пуснах задните стоп светлини да мигат задно със съответния мигач (Octavia 3 vRS). В началото им се изкефих, ама после реших, че е селско и ги разкарах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди фейса се получава понеже не е с BCM, ами отделен модул за светлините и просто го има. При целия Ваг е така общо взето, като след 2009г. са с BCM, една кутийка прави всичко. Така всяка следваща година стават по-модерни и с повече възможности, идва голф 6, пасат 7 и Октавия 3, но за сметка на това ретрофитите са доста по-трудни за активиране. При мен дори и да задам, че съм с лед крушки на задния номер, нямат ли съпротивления пак ще го отчете като грешка, понеже BCM e от първите и следи все още съпротивлението на обикновените крушки с нажежаема жичка, независимо от кодировката, независимо, че спираш следенето и пускаш лед модулация. Объркам ли един байт, както на мен ми харесва и цялата логика му се скапва, общо взето е недъгаво недоносче и е загубена кауза да се пипа много. Тук таме някои работи стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.