Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

OCTAVIA 2, VRS пуши бяло, регенерации


mugen

Recommended Posts

 Привет на всички, от скоро съм собственик на VRS 2010година, комън рейл 170коня, код на мотора CEGA, ръчна скоростна кутия. Проблема е следният сутрин при първото палене колата започва да кади бяло, задушлива миризма на сурова нафта, сяра. При каране в диапазона между 40-70 градуса на антифриза, колата пуши и в движение яко облачета отзад на 3та, 4та пета скорост в диапазона 1500-2500 оборота. Загрее ли раб. темп спира пушенето. На таблото лампи не светят, на диагностика грешки не записва. Имам ваг-ком, дюзи в норми близки и 4та до нулата. Качвам снимка на показанията на ДПФа. Моите съмнения са за принудителна регенерация на доста кратък интервал от км, без значение как я карам и къде я карам. Спирам гася пуска перките, не всеки път. Антифриз и масло не губи, не вдига и нивото на маслото и не мирише на нафта в него. Всичко по-колата е оригинално. До тук съм сменил масло и филтри, извадих от нея оригинални такива. Някой, ако може да ми даде насоки как по-обстойно да прегледам ДПФ с ваг кома, ще съм благодарен. Предстои смяна на ангренажен комплект. Колата върви на бургия в целия диапазон на обороти, имам съмнения и за кофти изкл. ДПФ. Колата е от автокъща на реални 460к километра. Друго което прави освен перките, вдига оборотите на 900 1000 и люлее мотора докато не е загряла и си припушва, но не го прави всеки път. Когато я купувахме от къщата само миришеше на сурова нафта, но не пушеше беше доста по топло времето.

IMG_20240419_140621.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай я извънградско на 4-а или 5-а предавка на около 2000-2500 оборота поне 10-15 мин и после виж дали оборотите ще паднат на 800. Държи около 1000 когато прави регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колата имаше магистрално каране на високи обороти, без ефект. Изключихме софтуерно ДПФ и ЕГР, спря да пуши и да вдига обороти. Остана съвсем леко треперене или люлеене на мотора на празен ход, което се дължи на дюзи, които няма да пипам изобщо т.к. си им е слабост на тези мотори, а и не го прави всеки път. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако DPF само е изключен, но не е махнат ще продължи да се пълни със сажди и в един момент колата ще спре да върви.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

460К и филтъра е станал на камък... То, вероятно, по-рано се е случило, но пак - доста е изкарал.

@mugen, сподели к'во - що направи ако е удобно. Имам същата кола (CEGA, ръчка), но още не е стигнала 260К. Та да знам, какво да очаквам ако почне да припушва като при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо, колата е бетон. Няма хлопа, няма троп, няма удари. До последно е влизала в оторизиран сервиз, яд ме е даже, че вадя оригинални части от нея и слагаме нашите боклуци тук. Софтуерно изкл. на ДПФ и ЕГР, съответно изтърбушване на ДПФ-а. На тези коли, а и на всички марки след тези години не знам какво трябва точно да се случи, че да светне лампа за ДПФ. Единственото съм направил пиниз да въведа наново кодовете на дюзите с Ваг Кома, за да си ресетне корекциите заради люлеенето на мотора, другото което исках да направя е да и вдигна оборотите на празен ход една идея, но е софтуерно заключена тази функция. Сега я наблюдавам, тази сутрин не е клатела, нито пуши бяло, нищо не пуши. Катализатора е оставен, той е преди ДПФа.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

На мен чак ми е чудно как DPF-а е изкарал почти половин милион километра. Освен ако вече не е бил сменяван от предишен собственик. Ако е оригиналния, явно колата е карана доста извънградско, което е добре. Относно частите, всичко, което е афтермаркет за по-старите коли, без значение от коя държава го купуваш, не е с качеството на същата афтермаркет част, произведена от същата фирма, но преди да речем 10 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.