Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със системата за екология (DPF)


Деян

Recommended Posts

Здравейте!

 

Колата е Golf 7 с двигател 1.6 тди 110 коня.

 

За втори път ми светва лампата за двигателната електроника. Първия път я угасих и един ден карах без да светне. Днес пак светна и не съм я чел още. ПРедполагам, че е същата. А големия проблем е, че светне ли няма ускорение. 

 

А ето и грешката:

 

1 Fault Found:
23960 - Particulate Trap Bank 1 
          P2002 00 [11101100] - Efficiency Below Threshold
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Mileage: 267204 km
                    Date: 2024.04.17
                    Time: 20:27:34

                    Engine RPM: 1299.50 /min
                    Normed load value: 38.8 %
                    Vehicle speed: 66 km/h
                    Coolant temperature: 88  C
                    Intake air temperature: 17  C
                    Ambient air pressure: 910 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.429 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 4.0 mbar
                    Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 41.2 mbar
                    Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 0.0 mbar
                    Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -9.3 mbar
                    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 7.0  C
                    Particle filter: soot mass measured: -2.09 g
                    Particle filter: soot mass calculated: 5.31 g

Readiness: N/A

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи казват, че при тези двигатели е  ЕГР охладител.  Изхглежда ето така:

 

image.thumb.png.bb2b5374ec4f4d529b3c47947057375a.png

Но цената му не ми харесва :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная при ваг как е  говорих с майстор за друга марка той твърди ,че  софтуерно изключване на егр няма да повлияе негативно на дпф, дори той го бил махнал от неговите автомобили 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се че сутринта преди случката заредих до горе Vpower diesel. Същия ден вечерта светна за пръв път. Съвпадение, но примчика в сервиза първо ме попита къде зареждам

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След диагностика в порше:

 

Грешката отговаря на проблем с ЕГР охладител. Силно метално чукане при палене на студено. Казаха 4 дюзи за смяна. И като се смени и охладителя ще почистят и амия ВГР клапан. Дюзите веднъж ги смених с рециклирани преди 3 години.

 

Дали може някой да разтълкува тези стойности:20240428_094023.thumb.jpg.fdddf9d96d197376c8a55daca14a9d18.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е за ДПФ, а всички пишат, че проблема е в ЕГР охладителя.....?... 

 

Тези параметри не са достатъчни за анализ. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Pepino, благодаря!

 

Напълно си прав, че проблема идва от позапушен ДПФ. Направих една сервизна регенерация. След нея се стартира и една докато карах. Е момента колата работи много меко. Ускорява се добре.  Може би е и моя грешка. Карах ч в доста ниски обороти в продължение на месеци. (радвах и се какъв разход ми прави).

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностирай колко ти е нивото сажди на ДПФ тотално, ако не се лъжа OIL ASH RESIDUE  е показатела. 267К Тоталния пробег е доста голям, мисля че наскоро ще ти се наложи основна чистка на дпф филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че под основно почистване разбираш филтъра долу и "под душа"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При промишлените мотори различните производителите предписват демонтаж и почистване в специализира сервиз на ДПФ между 6х и 10х часа. Твоят ДПФ е вероятно на около 6х.часа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се съобразяваш с мен - има спрей/пяна за почистване на ДПФ на Вюрт, флакон с тръбичка и се пърни през тепературния сензор. Не съм пробвал, но и на мен ми изглежда малко софтуерно/временно решение. Щом като е от този производител сигурно дава положителен ефект, виж клипчета в тубата, но най-сигурно е да се даде там за почистване/нов (след точната диагноза).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Деян написа:

Предполагам, че под основно почистване разбираш филтъра долу и "под душа"?

Да филтъра от долу.

Има различни методи, от трудни /под душа/ до по лесни /с машина, без демонтаж/, от скъпи до по евтини. Това е работа на сервизите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има една малка подробност ако дюзите са зле много бързо ще се запуши пак мой познат го сваляха изпраха машинно ,междудругто не е никак евтино 700-800лв му бяха взели и за 5-6 к км пак се запуши той се изнерви хвъли и четрите дюзи взе нови отново го изпра и мисля че не имал проблеми след това 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам, че проблема ми идва от дюзирв. Колаата едва се подмества с 5 човека в нея. При малък баир (изкачване на мостовете при Витиня с 5 човека съм връщал 3-та защото на 100 се разтриса под 2000 оборота. Незнам как да меря дюзи. Имам само данни за времената им.

 

20240503_192151.thumb.jpg.08f0568cd7859325adf579e208ad26f3.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш ги даваш ги за проверка тези ,които не стават ги сменяш с нови не се доверявай да ти ги рециклират обикновено ползват китайски части не изкарват много ,а цената се доближава до тази на нови 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с китайските вече го играх.  Тези са на две години. Взех ги за по-сигърно от Германия. Оригинални рециклирани д'зи с връщане на моите. Е  две години изкараха и при това съм карал само с най-скъпата нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Дюзите за този двигател (CXXB) са с оригинален номер 04L130277D, а от скоро заменени с 04L130277BC. Не открих никъде написано каква е причината за замяната. И двете дюзи са на Delphi, като BC отговаря на Delphi 28565330. Може да видите, че разликата с оригиналната, поне външно е, че са замазали оригиналния номер и надписа VWAG. 

 

 

 

image.thumb.png.51d8d0abe26211f00951944cd72d48e0.pngimage.thumb.png.fb23bf1a546bbdd3f84ef77feb03d9d6.png

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делфи са изключително капризни дюзи. Оригиналните им афтърмаркет дюзи в България също са китайско производство. Проблема едва ли е в китаското Делфи а по скоро в горивото и по-специално в  очистката му. Ако двигателят ви е с дюзи Делфи ползвайте горивен филтър единствено от официалния представител на марката. Един филтър с пропускливост няколко микрона  в повече ще им съкрати силно живота а в  някои случаи на върло менте  направо убие за норматив. При Бош няма чак такива проблеми, но аз пак бих си го купувал горивния филтър от официалния дилър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално на етикета пише производство в Румъния. Но разликата в цената спрямо оригинална е съществена. Дано пак не сбъркам. Иначе проблема с дюзите си го предизвиках сам. При проблем с прекъсване при ускорение около 1500 оборота, след диагностика (естествено при официалния прдставител) излезе една дюза за смяна. Аз реших да сменя и 4-те. Все пак са работили 6 години. Видях немски рециклаж на изгодна цена и взех 4 дюзи. На пръв поглед след смяната колата работеше по-тихо, но проблема с прекъсването си остана. Бях спрял да му обръщам внимание. Бях решил, че не е от дюзи. Докато не изгря по-горе описаната грешка. Без дори да е погледнал колата приемчика ми каза - смени горивото. А защото я закарах в Порше без час и нямаше как да я вземе веднага за диагностика се разбрахме да остане там и когато се освоботи техник да я видят. След няколко часа се обади да каже, че я е запалил да я премести и колата е работика ужастно. Теста с колбите го потвърждава. И сега чакам смямата с надежда тези нови дюзи (дори и афтърмаркет) да са в пъти по-добри от рециклажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувай специално горивен филтър от Порше. Имам сериозен опит с тези дюзи и не говоря празни приказки. В ИПО ги рециклират добре с оригинални части стига да ги имат или могат да доставят. Цената беше около 450лв на брой от преди половин година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено има огромна разлика с новите дюзи. Карах прекалено малко за да съм сигурен, че грешката няма да се появи пак. Но придръпването което имах около 1500 оборота при ускорение вече го няма.,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След 2 седмици каране и да кажен навъртяни 1000 км, отново проблем. Отивайки на работа последните метри преди паркинга усетих много остра миризма на нафта. Първо реших, че не е от мен. И продължих. Като угасих и слязох видях дирята от нафта зад мен. А под кората на двигателя дюзите бяха плувнали в нафта. Естествено повече неуспя да запали. От тук се обаждам на пътна помощ и закарахме отново в Порше. Чакам диагнозата.

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.