Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отказва да отключва и заключва с дистанционното си.


Leo_beast

Recommended Posts

Здравейте!

Търсих подобна тема в търсачката, но не успях да открия сред стотиците страници които ми изкара и за това пускам нова.

Става дума за Фабия 1, 2000г.

От миналата година се появи следния проблем който и до сега не мога да разбера от къде е. Колата си има 2 дистанционни оригинални за централното. И двете работеха докато един ден отказаха и двете. Не е от батерия понеже беше първото нещо което смених.

Не е въпрос на обучение, и това опитах.

Ходих на ваг ком и там човека ми показа, че колата вижда дистанционните и приема сигнала от тях, обаче нищо не се случва.

С ключа от шофьорската ключалка си отключва и заключва без проблем, вътре от бутона също.

Само вече не свети червения диод до палчето за заключване на вратата, тоест алармата не се задейства при заключването с ключ.

Човека с диагностиката ми каза, че вероятно комфорт модула в него е проблема.

Свалих го, огледах го за студени спойки по релетата и до там. Нямаше нищо видимо по него. Възможно ли де се е скапал просто или аз нещо пропускам? На снимката е модула който прегледах.

Другият ми въпрос е - трябва ли да светне плафона в купето щом се угаси мотора и се извади ключа от ключалката? При мен не го прави, светва като отворя вратата само. Имах някакви съмнения и смених клемореда, обаче нищо не се промени, нито с отключването и заключването, нито с плафона.

Ако някой е имал такъв проблем и е намерил решение нека да сподели.

Благодаря!

 

 

20240317_171541.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е в там проблема .. в ключалката на волана има микроключе , с което колата разпознава има ли ключ или няма и понеже нещо вероятно вътре е блокирало , тя си мисли , че ключа е вътре и изключва модула за дистанционното , а също и двойното заключване. Сигурен признак , че е блокирал механизма е , че при вадене на ключа от ключалката на вола не светва плафона. Решението е - едно шишенце за размразяване на ключалки и започваш да наливаш в ключалката на волана докато не проработи. Като започне да свети плафона при вадене на ключа , ще заработи и дистанционното.

Успех!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията. Това за ключа го прочетох и в чешкия шкода форум, но си мислех, че въпросното микро ключе се намира в клемореда и за това го смених и него, но нещата не се оправиха. Може би ключалката сама по себе си нещо заяжда и не може да се върне за да освободи въпросното черно палче в средата клемореда.

20240502_094249.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм по въпроса , но много отдавна и не можах да открия темата .. тогава по същия начин отказа да приема сигнали от дистанционното , програмирахме пет различни ключа (два мои и три чужди) с Пепино , но така и не тръгна . Разглобих салона за пране и докато съхнеха седалките използвах да ръчкам из модулите и при изключване на една от четирите букси , започваше да работи и тогава открих , че при изваждане на ключа не светка плафона и го нямаше звука от заключване на волана и в рамките на няколко дни наливах течност на Сонакс за размразяване на ключалки , докато не започна да работи механизма на самия патронник и съответно проработи дистанционното.

Вероятно някой ключар би могъл да разглоби и профилактира патронника , но така с течността работи поне четири години без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих до два магазина и в двата ми казаха, тази течност е прибрана вече и нормално то при това време никой няма да му трябва.

При мен се чува отчетливо онова щрак което следва като се извади ключа и волана се заключва без него. 

Има и друго което ми направи впечатление, че освен плафоните и зумера за фарове млъкна от както стана този проблем и аз за това съответно се усъмних в клемореда, но уви не е той.

С ваг ком като се тества таблото си писука зумера и то в два тона даже.

Гледах клипове в тубата да видя къде е това друго микроключе, но никой не говори за такова.

Ще опитам някой ден да сваля целия патрон от двата му скъсани болта и да го разгледам обстойно.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зумера за забравени светлини се командва от микроключе в лявата брава , но плафона трябва да светва , когато извадиш ключа , освен ако не е оставен в позиция изключен.

Пробвай да изключваш една по една буксите на модула дали ще проработи дистанционното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги!

Да се включа и аз в тази тема,защото по някакъв начин ме засяга. Проблемът при мен е,че зумерчето за забравени фарове не се чува,както и някои лампи по таблото не светят,като тази за колана,за ръчната спирачка и за отворена врата. Може да има и други,които да не светят,но не зная,какви са всички лампички по таблото.

Колегата PIIIcoppermine предположи,че са променени някои кодове. Това микроключе в бравата,ако се напръска с WD - 40, ако не работи,дали ще проработи,или трябва да се смени,ако е в него проблемът със зумера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма индикации за колан и отворена врата. Говоря за Фабия 1 2000г.

Отварял съм шофьорската врата понеже сменявах водачите на стъклото.

По спомен в ключалката има 5 микроключета.

2 са на "буренцето" на ключалката, едното дава сигнал при въртене заключване, а другото при посока отключване. Другите две са положение на ключалката отключено-заключено и петото е извън ключалката, но се се сещам за какво е. Ако не греша да е за плафона?

Иначе с ключа си отключва и заключва без проблем.

При мен плафона светват като отворя вратата, отключа с ключа и си гасне като я затворя и като заключа. Нямам аномалии от там.

Ето снимка и на ключалката която някой път страда просто от студени спойки на микретите.

 

zamek_mikrospinac01_jpg_13180.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте колеги!

До къде стигнах с моята одисея и проблемите които валят един след друг.

Преди 3 дни шофьорския прозорец падна и ми стана ясно какво ме очаква. Днес отворих да оправя нещата и реших да направя дисекция на ключалката. Отворих я и прозвънях всички микроключета и установих, че са си ок. Работят коректно всички те 5 бройки. 

Няма студени спойки.

Затворих всичко обратно и се оказа, че нищо не се промени към добро, а към лошо. 

Сега с ключа продължава да заключва и отключва само дето шофьорската врата не се заключва въпреки палчето да слиза надолу. Като го натисна реагира и заключва всички врати без шофьорската. От бутона за заключване заключва и отключва, но съответно пак без шофьорската. Зумера за забравени фарове така и не тръгна и изключвам проблема да е в някое от микретите в бравата на шофьорската врата.

Къде е сега проблема според вас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ключетата в бравата , които отговарят за позициите , има и едно външно , което опира в куката на бравата (заключващия механизъм). Проблема е , че с годините се изтърква един силиконов маншон на ключето и то увисва във въздуха (няма какво да го натисне) .. решението е или ново или импровизиран ремонт - режеш фиксиращите крачета и го захващаш с рапидки вместо със скобата , в положение , в което при отворена брава е натиснато.

А защо не работи бравата - или трябва да се адаптира или по някакъв начин си я разцентровал при разглобяването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отворих пак вратата и естанових, че при разглобяването на ключалката не съм я зацепил правилно с едно палче вътре и не стигаше хода до долу за да заключи физически вратата. Сега този проблем се реши. Отворих и другата врата защото вече бях взел засилка и вече ги отварям като с цип. Там свалих ключалката и я разглобих и нея да разгледам микретите вътре и тази отвън. Оказаха се и там работещи. Дори тази външната я прозвънях като симулирах затваряне и отваряне на вратата и си работи коректно.

Сега нещата са ок от към това, че се отключват и заключват всички врати както трябва. Прафоните реагират при отваряне на която и да е врата и за това изключвам да има проблем по ключалки и микрети. 

Остана проблема с това че не светва плафона като изкарам ключа и не работи централното. Утре съм решил да сваля патрона за палене и да го огледам за въпросното микроключе което аз така и иначе никъде по снимки и клипове не видях да има, но ще отворя да разгледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отворих с свалих целия патрон заедно с клемореда.

В патрона микро ключе няма както и предполагах. Там вътре всичко е чисто и се движи супер. Както предполагах в самия клеморед снимката от третия пост се вижда едно малко черно стебло в отвора на клемореда.

Това нещо когато се завърти контактния ключ се натиска от металното езиче което влиза в него и така остава натиснато докато ключа не се извади от патрона. При връщане на контакт, там пак има верига затворена и тя се разпада когато се извади вече ключа от патрона.

На клемореда това се случва на терминалите /30/ което е постоянен +, и /86s/ което е вид контакт и подава там + когато се завърти ключа. До тук добре. Пробвах го свален патрона с клемореда и го прозвънях на работната маса и си работи както трябва. Закачих му буксата и установих, че там контакта не се разпада след като се извади ключа. Извадих буксата от клемореда и установих, че там вече има постоянен контакт между тези двата кабела които са дебел червен постоянен + и кафяво-зелен на който трябва да дойде + през клемореда. Явно за това не иска да заключи колата защото си мисли, че е на контакт и не позволява на колата да се заключи с дистанционно.

Докато бях забол сондите в извадената букса на клемореда започнах да вадя всички букси от комфорт модула. Вадих една по една и накрая всичките и нищо. Там продължаваше да има контакт. Започнах с бушоните и когато стигнах до номер 10 (малките бушони) тогава този контакт изчезна. 

Сега ще ровя да видя къде и за какво отива този кабел и кое подържа въпросния контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.