Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с алтернатор, Skoda Octavia 1


Recommended Posts

Здравейте, колата се освятка и опищя и ми трябва съдействие от някой който има диагностика за днес. Намирам се в Панагюрище

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Движи ли се? Понеже преди няколко дни спомена ABS, си мисля че той е гръмнал, но с диагностика няма да го спасиш. Ако се движи и спира, прибирай се и търси друг ABS модул. Ела до нас, имам кабел, ще я закачим преди това. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя кабел даже е на буксата, компа остана в Надежда 😂 

@ghost_rider току що умря....

Движеше се на присецвания, все едно е бетзинка и губи цилиндър- два. Цялото табло светеше, даже неща които до момента не бях виждал че има лампа на таблото, отчиташе отворена врата, опитваше се да заключва и отключва багажника. Климатика спря да духа студено....а ремъка е на място и въртеше....

Предисторията е че онзи ден светна лампата за акумомулатора, първаночялно реших че е алтернатор, защото като я вкарам в обороти и лампата гаснеше. Вчера я замервах на мултицет, зареждаше до 13 и нещо, когато пусна всички консуматори- фарове, парно, подгрев- зареждаше на 13 по спомен. А колата палеше на половин оборот, нищо което да подсказва че няма ток......

Одеве, след близо 200 километра (София - Панагюрище), минах един километър и светна еърбег, после ръчната почна да мига и пищи все едно карам на вдигната ръчна, и после стана дискотека.

Най интересното е че колата се рестартира в движение- все едно махаш акумулатора, дневен километраж, часовник, всичко отиде на нула. 

Стрелките на оборотомер и скорост бяха замръзнали, оборитете на 2 хиляди, километража на около 40 км/ч

Сега се опитвам да намеря поне мултицет за да видя колко е акумулатора, а ако някой се появи с диягностика (надявам се), да видя дали и какво е запизала.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало, пробвай с друг акумулатор назаем или някой да ти даде ток.

Моят акумулатор Ексайд/на предишната ми кола/така умря на сред магистралата Пв.-Сф. без никакви признаци преди това.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, чакам тъста да се прибере и да му гепя акумулатора за проба....и да се надявам че в близкия лидъл продават акумулатори 😂 за да можем да се приберем утре.

В момента акумулатора е варта (мисля), и би трябвало да е на около макс 3 години.....гадината можеше поне да даде признаци....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислих, че трябва да даде признаци, но умря рязко. Акумулатор на 4г. Даже бях убеден, че не може да е от него. Иначе имах възможност веднага да си купя нов. Съмненията ми бяха в стартера или лоша връзка някъде.

Това стана на Екото при Вакарел. Загасих и няма палене. Запалих я с бутане и едва се прибрах. В движение, като пусна фарове или натисна стопове, от консумацията гаснеше. Бензинка. Разказвал съм подробно за случая, преди години в Ежедневни приказки. Беше дал на късо акумулатора. Дано да е от него, че е по-лесен ремонта. :)

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, не мога да помогна за съжаление, ама да питам - де си в тоя хубав град? Не помня дали е ставало дума, ама имаме къща там... Трябва да се стегна и да възобновим посещенията чат-пат.

Стискам палци да е батерията. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ ул. Стефан Караджа 🙂 обикновенно през седмица сме тук, жената е Панагюрка и идваме редовно

До час, два ще разбера дали е хакумулатора и ще пиша. Надявам се и аз да е той, щот е най лесен и бръз....

@joro-120L е точно, след последното излизане не иска да мъцне от тоци.....вече има признаци че е акумулатора....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатор. След час и нещо престой, колата запали все едно нищо. При запален двигател започва от 11 волта и пада на долу, при форсиране не вдига ни волт ни нищо.....

Да се надявам че утре един от магазините ще може да ми урези плочката дето е закачена на алтернатора.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Алтернатор. След час и нещо престой, колата запали все едно нищо. При запален двигател започва от 11 волта и пада на долу, при форсиране не вдига ни волт ни нищо.....

Да се надявам че утре един от магазините ще може да ми урези плочката дето е закачена на алтернатора.....

Имам го реле-регулатора работещ в добро състояние, гарантирам! Смених го поради грешно установен проблем. Ако успееш да се прибереш, имаш подарък от мен, та и смяната ще направим. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladkant написа:

в близкия лидъл

Вече сте намерили проблема, иначе при мен правеше така от кабелния сноп на вратата.

И на баджанака  родителите са до оградата на Лидъл в ПанагюБрище 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одеве тръгнах да разглабям алтернатора, ама нещо ме удариха нервите и го зарязах.....

Утре ще видя какво мога да направя, дето се вика на улицата, и ще го решавам в движение дали ще се прибирам с рейса....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, туй е виновника- вие ко ш кажете?

20240512_091404.jpg

20240512_105046.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, vladkant написа:

Вчера я замервах на мултицет, зареждаше до 13 и нещо, когато пусна всички консуматори- фарове, парно, подгрев- зареждаше на 13 по спомен.

Измервах. Можеш да замерваш нещо с камъни или снежни топки. :)

Да, зареждането не е достатъчно. Трябва да е над 14V. При следващото измерване си установил 11V. Най-вероятно това е било напрежението в акумулатора и не е имало никакво зареждане. Интересното е как е запалила/завъртял стартера и то на дизел/ след време от раз, при положение, че акумулатора се недозарежда.

При тези стойности е явно, че има проблем в зареждането и първият заподозрян е реле-регулатора и четките.

п.п. Ако е много слаб акумулатора също може да няма зареждане при изправен алтернатор и регулатор, защото алтернатора взема ток от акумулатора за възбуждане, за да започне да произвежда ток. Но щом върти стартера не е това причината. Има достатъчно ток в акумулатора.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L благодаря за поправката 🙂 

То и без това ми идваше да я замервам с камъни и после Надин 🤣

@skodafen това ли са колекторите, на снимката?

Ако са това, според мен имят нужда от шкурка, но за момента няма как да ги поизчистя. Трябва да махам ремъка и да въртя на ръка. Макар че, може да се пробвам да махна капачката на ролката и да въртя в обяртна посока, нали уж фрай.....бе ролката на алтернатора се върти в едната посока, в другата има контра.

За 15:30 собственика на магазина който се надявах че ще работи днес, ми обеща че ще ми подсигури черколяка.

Чакам го да се прибере, понеже не е в Панагюрище и сглобявам.....

20240512_123716.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Vladi_a написа:

Колекторите са за смяна….

Дай нещо по лесно и бързо 🤣

Това вече в Софето ш го правя.....тя само да ме закара до там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще те закара, само упоменавам че колекторите няма да карат още много ако ги оставиш така :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е оправена, ако може админите да променят заглавието с нещо подходящо 🙂 

Искам да препоръчам един магазин с позволението на админите. Магазина се намира в Панагюрище зад полицейското на ъгъла на светофара, и да благодаря на собственика Ангел за това че в почивен ден за магазина, отвори и ми съдейства. 5 минути, но в почивен ден- огромно благодаря 🙂

Благодарско и на всички които се включиха в темата и на лично 🙂

Идиода е монтиран, акумулатора зарежда 14,70 

Следва смяна на колекторите, ама сигурно пак ще е някъде по пътно.....

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, vladkant написа:

Идиода е монтиран, акумулатора зарежда 14,70 

Чак се престарава. На горната граница е стойността. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че е от малко високите оборите, миналото лято си чистих пистите на педала на газта, при монтажа не съм регулирал правилно оборотите и сега са леко високи- 900 и нещо, не мога да кажа точно колко са

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери в обороти - 2000 и вкл. фарове какво ще даде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Mishelle changed the title to Проблем с алтернатор, Skoda Octavia 1

Заглавието на темата е редактирано. През почивните дни си имах задачки и не съм влизал във форума. Съжлаявам, за което, иначе веднага щях да ти напиша да търсиш проблема в алтернатора. При ниско напрежение много модули се "нашашкват", затова таблото е започнало да свети като коледна елха и да показва глупости като вдигната ръчна спирачка. Наскоро на познат с далеч по-нова кола - Audi, при това гаранционно, също му сдаде багажа алтернатора. Подобно на твоя случай му изкарваше странни грешки на таблото. В допълнение - колата е DSG и на няколко пъти автомата сам е преминавал в N (неутрална, изключена от скорост).

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.