Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2011 2.0 тди 140, проблем климатроник


dimo69

Recommended Posts

Здравейте! Шкода ,Октавия , 2.0 тди, 140 к.с., 2011 г., 4х4, имам следния проблем: климатикът ми започва да духа студено от 2000 оборота! Проверих го в читав сервиз има фреон перфектно, ходих при добър майстор , каза, че компресорът и радиаторът са за нови! Мога ли така да карам сега в жегите, докато тия дни ги купя и сменя или мога да причиня някоя щета! Или пък дайте ваши мнения, затова се допитвам тук,че знам , че има хора много вещи в тези неща! Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Радиаторът" предполагам е кондензаторът, който стои отпред на колата, пред водният радиатор? Или изпарителя, който пък е в таблото?

Като цяло - работата на климатика се определя не само от наличието на достатъчно хладилен агент (фреон), а и от разлика в налягания и температури.

Ако кондензаторът ти е за смяна, това означава, че нямаш достатъчно охлаждане на горещите пари в системата, респективно вместо втечнен газ и охладени пари, към компресорът изпращаш смес от малко течност и горещи пари, което от своя страна води до затруднена работа на самият компресор.

Ако компресорът е износен и неуспява да втечни парите, то към изпарителя постъпва твърде гореща смес, която не се изпарява, съответно не отдава студ, Високите обороти компенсират отчасти лошо работещият компресор и той някак насмогва да втечни достатъчно от фреона, за да има изпарение и да получиш студ в купето.

 

Като начало: кондензаторът обикновено страда от корозия (хубавите луги и други химии дето се хвърлят по пътищата му виждат сметката) - ако му "прегорят" ламелите му се намалява офлаждащата площ и съответно му пада КПД-то - огледай го, не е лошо да го промиеш и механично (мухи, кал, листа). Ако имаш как го отдели от радиатора за охлаждащата течност (и ако е както при мен кулера на турбото) и промий и от задната страна. Ако солта е почнала да го яде е хубаво да го смениш. Лично аз обаче бих заложил на проблем в компресора. По твоето описание, компресорът не прави достатъчно високо налягане при ниски обороти, съответно не изпраща течност която да отдаде студ към изпарителя.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така мога ли да го пускам, докато го сменя тия дни! Може ли нещо да се влоши и да се оскъпи ремонтът още повече или няма нищо страшно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко е добър майстора, но явно не ти работи климатика. Имаше някакъв клапан, който правеше подобни магарии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.