Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Здравейте, 

Направих една година с "новата" за мен кола и реших да разкажа малко в случай, че на някой му е интересно. 

След 9 и нещо години с Октавията нещо започна да ме човърка за смяна на колата. Не исках нещо непременно по-ново, а по-скоро нещо различно(от ВАГ) и по-широко/голямо. Стар фен съм на шведските машини (СААБ и след него Волво), но не успях да си купя СААБ преди да хлопнат кепенците, а тепърва да си купя кола от фирма, която вече 12-13 години е извън бизнеса не ми се стори умно. Насочих се към Волво. И там имаше доста опити и колебания. Обиколих цяла България за ХС70ки първо поколение, но неуспешно. Пепино ме отказа от едно бензиново V70. Така лека-полека стигнах до тази. Второ поколение  XC70 2011 година 2.4 D5 пет цилиндъра, две турбини, 205 коня, 420нм, автомат и 4х4. Сравнително постно оборудвана, но има кожа и мързелив багажник. Стягам си я леко-полеко, в един момент получи и софтуер от Polestar - 225 коня и 460 нм. Нека числата не ви лъжат, колата не е бегачка и не стимулира към ръчкане. Тази мощност е само за по-леко изпреварване без напрежение за шофьора, а и колата е тежка. По-скоро е като успокояваща терапия на 4 колела. Трудно някой може да ме ядоса докато я карам. Изключителна кола за дълъг път с мноооого удобни седалки. Дори и след 10 часа каране не слизам смазан. Дразнят ме черните джанти, но съм купил същита, които ще боядисам във фабричен цвят. Тези черните може би ще станат графит или бронз. Качвам и няколко снимки. 

IMG_20240730_131804.jpg

IMG-052b4b498cf5aa817d8034ba3dd9b54b-V.jpg

IMG-8360870a6bf0217e48c58668c99b97b0-V.jpg

IMG-453fdb1dc681df46ba0bd76e976276b6-V.jpg

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Ники,

Аз също се отнасям с уважение към тези две марки шведски автомобили. Още от детските ми години. Носеха се приказки тогава, разбирай 70те г. че са направени от шведска стомана, която е най-добрата, и че на Волво от вътрешната страна на капака на клапаните пишело "Не ме жали, ще те надживея". Може и да са слухове. Бил съм дете тогава и Волво в онези години ги гледахме само на снимка. Имат славата на здрави, надеждни и с най-висока степен на пасивна безопасност. Надявам се, традицията да е спазена. Карал съм S 60 D5 163 к.с. Пловдив-София-Пловдив и много ми хареса този автомобил. Много динамичен, удобен и комфортен. Със здраве и безаварийно.👍

 

Преди 1 час, niki написа:

Дразнят ме черните джанти, но съм купил същите, които ще боядисам във фабричен цвят.

+1

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенекията е стабилна, разбирай дебела. Вратите са много дебели и има едни греди под седалките от колона до колона, които наричат SIPS. Side impact protection system. Има и система срещу камшичен удар WIPS. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна машина, честито! Безаварийно пътуване с нея и винаги да се играе безпроблемно желаните дестинации. Сет-а е супер също (багажник/колела).

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За отгоре съм взел греди и трябва да взема два прорайда 598 и ще товарим 4 колела. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, внимавай ако влизаш в закрит паркинг или нещо подобно, да не ги забравиш. Знам, че си предвидлив, ама да си кажа.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Брата на жена ми имаше XC60 със същия 2.4 D5 двигател, но явно с някакви разлики от твоя, защото го даваха малко повече коне. И също беше позасилен с Polestar. Изключително приятен за каране автомобил (SUV) беше. Набираше повече от добре. Нивото на оборудване беше прилично, но типично за шведите - някак спартанско, но пък симпатично. По двигател, окачване и трансмисия заблежки никакви. Но на 25к вече си личеше измачканата кожа на шофьорската седалка, което , например, при Шкода го няма като проблем. И както пишеш, седалките наистина са много удобни. Иначе само нафта и газ, но и колата беше нова. Ще се въздържа от изразяване на впечатленията ми от Мото Пфое...

 

Със здраве да я караш и всеки път като сядаш в нея, да го правиш с усмивка.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На по-високите коли лесно им се мачка борда на седалката. А и много зависи от ползвателя. Сигурно е бил 215 коня, с Polestar 230 коня. Това е най-късната и мощна еволюция на петака. Готиното на битурбото (това конкретно) е, че турбините нямат геометрия. Благодаря за хубавите пожелания на всички! Живи и здрави да сте! 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също гледах за такава кола преди 6-7 години и все още се обръщам по тях. Това е колата, която точно отговаряше на изискванията ми тогава - голяма, комфортна, надеждна моторизация, повишена проходимост.

Обаче тогава нищо от обявеното за продан не можа да ми спре погледа - всички бяха пречукани от каране. Имаше една единствена, която по снимки си заслужаваше, но докато се организирам да пътувам за оглед я отнесоха.

 

Много безаварийни километри с машината!

П.С. Обслужи си халдекса и автомата (AISIN). Кутиите са хубави, но страдат от нередовно обслужване.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Абсолютно прав си, повечето са много карани, включително и моята. Просто колата е идеална за дълъг път и хората ги използват за това. Важното е и да са поддържани. На моята са правени някои от по-скъпите проблеми. Маслото на скоростите го смених на машина с промивка, халдексът малко по-нататък, заедно със задния диф и ъгловата предавка. Вече минах окачване и спирачки. Стягам я за дълго ползване. Аз не сменям често колите, Октавията я имах 10 години. 

Аз пък много харесвам Йетитата, но малкият багажник не ми върши работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 4 седмици по-късно...

Много е яко да можеш да отидеш където си пожелаеш с колата. Благодаря за снимките. Къде е мястото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една поляна между Правец и Етрополе. Видях някакъв утъпкан път и потеглих по баира. Направихме с жената един обяд на панорамна гледка и после си продължихме по пътя. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.