Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Допълнителен термометър за охлаждаща течност


Logrus

Recommended Posts

Господа, един бърз въпрос - имам да сменям едно реле, оригиналното е с диод м/у двете крачета на оперативната, който диод обаче явно е изгорял. Както и да го меря все не пуска, в никоя посока.

Та - някой знае ли накъде трябва да пропуска диодчето? Това м/у крачета 85 и 86.

17253750322652467928149548088063.thumb.jpg.81b8f0229dcebad42e63e86f62276e46.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    28

  • Logrus

    27

  • maxrpm

    12

  • The Best Forman

    7

преди 30 минути, Logrus написа:

Господа, един бърз въпрос - имам да сменям едно реле, оригиналното е с диод м/у двете крачета на оперативната, който диод обаче явно е изгорял. Както и да го меря все не пуска, в никоя посока.

Та - някой знае ли накъде трябва да пропуска диодчето? Това м/у крачета 85 и 86.

17253750322652467928149548088063.thumb.jpg.81b8f0229dcebad42e63e86f62276e46.jpg

Тоя диод е безмислен , но ето ти снимка, с катода към плюса е. Може да сложиш 1N4007, въобще всякакъв под ръка който имаш.
image.png?dl=1

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е сложено , за да може като въртиш на стартер и системата ти е под почти пълно късо , плюса да не ти се връща в минуса и релето да не ти прещраква,защото не му достига напрежение... ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе идея нямам що са го сложили и дали върши работа, ама ги запоих (от едно реле станаха три 😐). И, майтап, има шанс да съм успял финално да ги обърна наопаки всичките диодчета, така че може и да ги почеша със секачките 😁

Друго питане - някой да е слагал допълнителен термометър (https://tonex1.com/аксесоари-и-козметика/тунинг-и-автоелектроника/тунинг-измервателен-уред-за-температура-на-водата-дигитален-52мм такава шитня неква, не е казано да е баш това)?  Интересува ме има ли как да се върже към съществуващият термодатчик, без да се режат маркучи и да се слага муфа? Идеята ми е да взема сигнал от термодатчика на главата или другият на блока, за да запазя инсталацията максимално близка до оригинала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, кви са тия гимнастики? С лампа ли си на охл. течност?

Уреда трябва да е съгласуван с датчика, защото работи по съпротивление. Иначе ще лъже в показанието. Затова върви к-т.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, т'ва за "картингът" ми - взех си една градска бръмчалка, 1.1, 60к.с., която обаче е само на лампа (както ти предположи), а горчивият опит ми е показал че когато ламБата светне е вече с 10 градуса по-късно от колкото трябва 😆
Хич не ме блазни да бода разни "тунинг" боклуци, ама другият вариант няма кой да ми обясни как се прави - за същият модел има и табло с термометър (даже намерих едно такова да се продава), но нямам идея какво още трябва да сменя заедно с него, за да го накарам да работи. Отделно цената е ...смущаваща. Така че  - тунинг баце 😂 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Logrus написа:

Жоре, т'ва за "картингът" ми - взех си една градска бръмчалка, 1.1, 60к.с., която обаче е само на лампа (както ти предположи),

От почти година карам Шкода 1.4 , която е само с лампа заводски. Само чакам едни неща, за да я пусна. Това не си го причинявай , купи си автомобил . И за моята има табло с макси дот дисплей , но при мен не цената , а колата е смущаващо бавна!

 

Пробвай се , да вържеш уреда за кабела на заводския датчик и виж какво ще покаже . Ако датчика на уреда е с 2 жици, едното е минус, другото е сигнал.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е уред с датчик. Някъде на малкия кръг. Ако има маркуч, една тетка и навиваш датчика. Има да пуснеш един кабел от датчика до уреда. Имай предвид, че корпусът на датчика трябва да е замасен. ;)

Другия кабел за уреда е + след контактен ключ.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, maxrpm написа:

От почти година карам Шкода 1.4 , която е само с лампа заводски. Само чакам едни неща, за да я пусна. Това не си го причинявай , купи си автомобил . И за моята има табло с макси дот дисплей , но при мен не цената , а колата е смущаващо бавна!

Саше, аз нормална кола си имам - тая ми е да си бръмча по София кога не ми трябва комбито, а и честно казано, за забавление 🙂

преди 4 минути, joro-120L написа:

Трябва да е уред с датчик. Някъде на малкия кръг. Ако има маркуч, една тетка и навиваш датчика. Има да пуснеш един кабел от датчика до уреда. Да, ама не. Датчикът трябва да е замасен. ;)

Другия е + след контактен ключ.

Мерси Жоре - ще се "тунингова" и под капака явно 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Logrus написа:

Мерси Жоре - ще се "тунингова" и под капака явно 😆

Няма начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Logrus написа:

Отделно цената е ...смущаваща.

Търси уред и датчик от Лада 1500 или УАЗ. Може да са по-евтини.

п.п. Ако ползваш маркуча на парното, циркулацията трябва да е постоянна. Ако е с кранче парното, не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уредите са на еднакъв принцип , показанията са на късмет за 120 датчика е един за фаворит е друг , за фелиция след фейслифта е 3ти, променят си съпротивлението различно спрямо температурата . За Фабия 1 имаше еднави сиви и черни ,еднакви на вид, но според зависи за какъв мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, maxrpm написа:

Уредите са на еднакъв принцип , показанията са на късмет

За да не са на късмет, уред и датчик к-т.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, joro-120L написа:

Търси уред и датчик от Лада 1500 или УАЗ. Може да са по-евтини.

п.п. Ако ползваш маркуча на парното, циркулацията трябва да е постоянна. Ако е с кранче парното, не става.

Е...НЕ. Извинявай Жоре, ама такова нещо няма да си насадя в колата - гледам разни не толкова сделани. Вариантът със смяна на таблото просто е твърде скъп - само то е 200лв..

Ще разгледам насам-натам - нещо аналогово ще е, ама с възможно най-малък размер и най-обрано - без разни шарении, мигалки и т.н.. Ако намеря нещо около 40мм. с бяла подсветка и стойка за външен монтаж ще е идеално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, joro-120L написа:

За да не са на късмет, уред и датчик к-т.

 

Да де , ама тоя от тему може да не е същата резба или същата дължина или да не е същия куплунга ... :) Аз затова толкова се накефих че си взех запалка от алито , сваляш работеща част от шкодата , изхвърляш я в кофата, слагаш тази от алиекспрес , тя си пасва директно на буксата и чао. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички тези датчици са на съпротивление , а не on/off въпроса е на какво съпротивление , какво показание показва уредчето. Aко е в таблото е ясно там има елементарна електроника , която му казва волтажа е под Х волта -  свети синьо, волтажа е над Х волта - свети червено . При фабията всичко минава през CAN - BUS , защото при тест сама може да си накара всички лампи да светнат и километражите да отидат докрая , което по форумите пише че е невъзможно, а явно е въпрос на firmware.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, Logrus написа:

Ще разгледам насам-натам - нещо аналогово ще е, ама с възможно най-малък размер и най-обрано - без разни шарении, мигалки и т.н.. Ако намеря нещо около 40мм. с бяла подсветка и стойка за външен монтаж ще е идеално. 

На Лада е точно такъв. Какво не ти харесва. Искат му 15 лв. Без датчика е. Ще трябва да си направиш стойка.

image.png.eddb8353e3e11cd0d8ecc5e4ac159c12.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка , всички тези датчици работят на еднакъв принцип, важно е дали ще отчита. На бившата и бях сложил датчик от 120 ка ,заедно с половин тяло от фаворит (там може ) с жица забита в куплунга , за да не режа оригиналния куплунг и при работна температура и отчиташе 50градуса. Уредчето си върви с осезателя, чаво не иска да реже тръби, идеята е китайчето дали ще отчита нещо , закачено за заводския датчик. То и 60 да му покаже , ще знае че ако ги мине , значи го е претоплил ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, joro-120L написа:

На Лада е точно такъв. Какво не ти харесва. Искат му 15 лв. Без датчик е.

image.png.eddb8353e3e11cd0d8ecc5e4ac159c12.png

Ами....грозен е 😂

Предпочитам https://www.prospeed.bg/shop/elektricheski-ured-temperatura-na-vod/
Или https://www.venismarine.com/product/10194/ured-za-temperatura-na-vodata-40-120-c-cheren-recky14200.html

Иначе това е истината https://www.olx.bg/d/ad/kilometrazh-citroen-saxo-vts-peugeot-106-CID1243-ID9imwN.html, ама ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Logrus написа:

Отделно цената е ...смущаваща.

Нали търсиш евтино. Затова ти предлагам вариант. 50лв. ти се виждаха много, сега ми показваш уреди за 100лв.

Няма значение. Каквото ти хареса. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално проблема на чаво е че нямат стойка , предложете му нещо красиво със стойка с две винтчета и сме готови и вече е решено !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал Жоре - много ми се виждат 200 за табло + кой знае още какво към него и то без гаранция че ще мога да го подкарам.

100, 100 и малко бих дал за уред със сонда и стойка.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.