Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Допълнителен термометър за охлаждаща течност


Logrus

Recommended Posts

преди 1 минута, maxrpm написа:

Реално проблема на чаво е че нямат стойка , предложете му нещо красиво със стойка с две винтчета и сме готови и вече е решено !

 

Ахам 🙂 Нямам никакво намерение да си режа таблото и да му въртя 50+мм дупка. 

Семпъл уред, за външен монтаж, с минимални размери - това търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, maxrpm написа:

Реално проблема на чаво е че нямат стойка , предложете му нещо красиво със стойка с две винтчета и сме готови и вече е решено !

Ти му предложи от къде да хване водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм жичкаджия , предложих му да хване жица от стоковия датчик и да види. Пуснал е едно табло за 200лв , дето аз бих взел само след тест на място директен, а и да работи, на продавача тея пари са му подарък.

Човека просто му е густо ей така да си седне и да си знае колко градуса му е водата ама иска да е малко и елегантно, а не като едно време - цяла дървена конструкция за 2 уреда от лада и копчето за газовата уредба.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това първо ще го направя Саше - такава беше и моята първоначална идея, но подозирам че Жоро ще се окаже прав и ще си мина на уред със собствена сонда.

Таблото като цяло ме блазни, а и ще е най-близо до оригинала с него, но колата е ежедневка, не проект и не си заслужава такъв разход. Отделно че е възможно да ми трябва и друг компютър (а и кой знае още какво) за да го подкарам, а това вече е съвсем неоправдана инвестиция. 

 

Утре ще разгледам внимателно водната инсталация и ще видя къде мога да срежа при нужда, тъкмо ще видя и диаметъра на маркуча, за да знам какъв адаптор за датчика да взема (има ги на няколко различни размера).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, maxrpm написа:

и може би тази стойка

Щом има отделно стойки, още по-добре. Така се увеличава и избора на уред.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://alochasti.bg/product/izmervatelen-ured-za-temperatura-na-vodata и https://alochasti.bg/product/konzola-stoyka-za-1-izmervatelen-ured-52mm-s-korpus

Тези ще поръчам утре и допълнително ще си взема адаптор за сондата, ако не стане по начина на Сашо https://www.olx.bg/d/ad/prehodnik-za-montazh-na-datchik-temperatura-voda-antifriz-tuning-uredi-CID1243-ID7z1NJ.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Logrus написа:

Тези ще поръчам утре

Къде е стойкатааа?

Аз се убих да ти търся уред със стойка, сега ще вземаш без. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

Къде е стойкатааа?

Аз се убих да ти търся уред със стойка, сега ще вземаш без. :)

На първият ред, вторият линк 🙂
 

 

преди 9 минути, Logrus написа:

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Logrus написа:

На първият ред, вторият линк 🙂

Нещо не съм в кондиция. Извинявам се Чавдаре. 🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

Нещо не съм в кондиция. Извинявам се Чавдаре. 🍻

🍻 няма за какво да се извиняваш Жоре

И без това отдели толкова много време да се занимаваш с моите щуротии.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20240904_163854_074.thumb.jpg.facf0df7f569dbfe5d7d4f1b1145361e.jpgIMG_20240904_163916_100.thumb.jpg.18052ac8db91236fa0fcf49de263a210.jpg

Въпреки "невероятните" ми фотографски умения мисля че разликата се вижда - иначе казано някой много мило е отстранил светодиода за температурата от таблото.

Задължително отивам на външен термометър вече.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, Mishelle написа:

Баси майтапа Чаво. До сега не бях виждал такова подобрение.

Щото не караш стари бангии като мен 🤣

 

Колата е бъкана със "скрити" екстри, които в момента си играя да отстранявам, но тази специално и мен ме изненада доста. 

И нея ще я отстраня, но със сигурност ще си вържа гащите с един истински термометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, maxrpm написа:

Тоя диод е безмислен

Изобщо не е безсмислен, особено ако релето се управлява от електроника!
Без него се рискува да изгори управляващият драйвер.
Диодът предотвратява високото свръх-напрежение (back EMF) при изключване на релето да претовари управляващия транзистор.
Саше, ограмоти се малко, давам ти на английски, че повече го разбираш от Българския:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flyback_diode

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Logrus написа:

Колата е бъкана със "скрити" екстри, които в момента си играя да отстранявам, но тази специално и мен ме изненада доста. 

И нея ще я отстраня, но със сигурност ще си вържа гащите с един истински термометър.

Чавдаре, ако датчика е стандартен, направо навивай на неговото място новия и не се занимавай с диоди, рязане на маркучи и муфи.

Освен ако не държиш да е оргиналдъ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще се намеся , докато Чавдар не е оцапал пейзажа - в повечето нови автомобили с ЕКУ , сигнала от измервателните прибори отива първо в ЕКУ то  , а след това отива в приборите т.е. вероятността компа да се ошашави ако му смениш датчика е голяма .. по-добре се вържи в паралел към датчика за температура и при необходимост калибрирай отчитането на на прибора.

Като знам руските прибори , отчитат с всякакви датчици приблизително точно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре,тая кола е поредната ми "малко особена" - освен че е с два термодатчика (единият е само за липсващата лампа), има и някакъв реле регулатор, който управлява перките за охлаждане и който не успявам да открия къде са насадили. Лошото е че не успявам да намеря и човек, който да познава електрото и тъпият компютър на това возило.

 

Гена, запазвам всичко оригинално (или максимално близо) и добавям всичко необходимо с изцяло нови трасета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

вероятността компа да се ошашави ако му смениш датчика е голяма ..

Новият уред и датчик не минава през компа. Съществуващият датчик вече не съществува. Ако това създава проблем на компа, ОК. Чавдар си го е решил вече.

 

Преди 1 час, Logrus написа:

има и някакъв реле регулатор, който управлява перките за охлаждане и който не успявам да открия къде са насадили.

Щом го няма на радиатора. На старите бангии е там. И е датчик, не е реле. Ама ти ги знаеш тези работи.

Освен да търсиш схема на охл. с-ма. Що ти е? Нали работят перките.

Тоя идиод може умишлено да е махнат. Ако е почнал да свети постоянно. Като го направиш, ще се разбере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Жоре, не е датчик - водят го термостат.

 

652905z_69220001_peugeot_106.jpg

Идиодът получава сигнал от отделна термосонда - само с едно краче. Поръчана е - в понеделник ще я взема и ще гледам да я сменя, тогава и таблото отива на ремонт, за да му сложат ново идиодче.

Проблемът с перките е, че подам ли маса едната тръгва и не се спира. И това при загасен автомобил и докато ключът е в джоба ми. Иначе преокабелих всичко, смених старите изгорели релета, преместих ги на ново място, защитено от вода и уж всичко трябваше да е ОК. Ма не би 😁 Май ще се търси жичкаджия.

Най-странното е че всъщност се забавлявам - отдавна не бях ровичкал по някоя кола и сега ми е приятно да й отделям по някой час.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При французойките имаше някаква зависимост на перките .. на мой комшия Пежото със запалването си включваше перките , обиколи доста жичкаджии и всеки остави по някоя ръка вътре и накрая се оказа , че единия от датчиците е менте , но повече информация нямам.

Няма да ти припомням зависимостта между спагетите , ми..тите и колите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, Logrus написа:

Проблемът с перките е, че подам ли маса едната тръгва и не се спира. И това при загасен автомобил и докато ключът е в джоба ми. Иначе преокабелих всичко, смених старите изгорели релета, преместих ги на ново място, защитено от вода и уж всичко трябваше да е ОК. Ма не би 😁 Май ще се търси жичкаджия.

Що ти трябва да подаваш маса? Искаш да кажеш, че перката върти постоянно и не изключва. Иначе е нормално перката да продължи да върти при изгасен двигател.  Каква марка и модел е дръгела дето си купил. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Logrus написа:

И нея ще я отстраня, но със сигурност ще си вържа гащите с един истински термометър.

А що не си боднеш една джаджа в OBD-то да ти пее какво вижда ECU-то?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си двуврато Пежо 106 - яката тупалка, 1.1, 60к.с. 😂  Има си ел джамове, някакви бегове, неработещ климатик и стига толкоз 🤣
Подавам маса защото управлението е по + през релета, термодатчик и тоя глупав термостат. Всичко по + е наредено, за масата си има кабел с обувка, която се хваща към купето. Интересното е че открих този термостат - разкачам го, перката върти, разкачам термосондата - перката върти, разкачих и втората (за лампата на таблото) и пак върти. Явно някъде има окъсили жици, но моите сили са до тук - търся жичкаджия.

Бонус - успях да "загубя" всички задни светлини по някакъв начин....неизвестен за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.