Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Допълнителен термометър за охлаждаща течност


Logrus

Recommended Posts

преди 3 минути, PRR написа:

А що не си боднеш една джаджа в OBD-то да ти пее какво вижда ECU-то?

Пепи, с удоволствие, ама това возило надали има OBD, тъпо е на тояга, а и да има....човек, идея нямам как да го направя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Logrus написа:

Купих си двуврато Пежо 106 - яката тупалка, 1.1, 60к.с. 😂

Тъст ми имаше такова.:) Производство 91-95г. Беше му извел и той термометър, защото не искаше да разчита на лампи. Уред и датчик от Лада, който показах. Тогава нямаше такива екстри, избор на уреди със стойки и т.н. Беше направил някакъв преходник до оригиналния датчик. Уреда стоеше под таблото в ляво на една планка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, joro-120L написа:

Тъст ми имаше такова.:) Производство 91-95г. Беше му извел и той термометър, защото не искаше да разчита на лампи. Уред и датчик от Лада, който показах. Тогава нямаше такива екстри, избор на уреди със стойки и т.н. Беше направил някакъв преходник до оригиналния датчик. Уреда стоеше под таблото в ляво на една планка.

Моето в 2003г., фейсово, даже има преглед с Еко 3 😁 и уредът ще е отгоре на таблото за да ми вади очите непрекъснато.

 

До оригиналният датчик има един затапен отвор с неясно предназначение......това е чудесна идея. Мерси 🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при подаване на (-) към блока с релетата се включват перките , значи компа си мисли , че мотора е прегрял и пак опираме до някой датчик .. освен ако някой самодеец не е творил по инсталацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Logrus написа:

Подавам маса защото управлението е по + през релета, термодатчик и тоя глупав термостат. Всичко по + е наредено, за масата си има кабел с обувка

Чавдаре, нещо не ми е ясно написаното. Тази маса откачена ли беше?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, joro-120L написа:

Чавдаре, нещо не ми е ясно написаното. Тази маса откачена ли беше?

Да. Като взех колата вентилаторите не тръгваха - масата беше откачена, а релетата бяха буквално изгнили. Предположих че е гърмяла бушон и за това е разкачена масата. След като възстанових всичко по + беше време да направя тест и чак тогава тръгнах да свързвам и -.

IMG_20240903_144403_507.thumb.jpg.0619324f9aabfdf32d50d9e80f15ad4c.jpgIMG_20240903_144506_603.thumb.jpg.bb1cf09b6bf7f974c325a8b42843c37e.jpg

Така изглеждаха оригинално релетата, даже имаше прекъснати кабели и изгнили крачета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Logrus написа:

Интересното е че открих този термостат - разкачам го, перката върти, разкачам термосондата - перката върти, разкачих и втората (за лампата на таблото) и пак върти. Явно някъде има окъсили жици, но моите сили са до тук

Затова масата е разкачена. Вентилаторът се управлява от термовключвател, намиращ се на радиатора. Сигурно е повреден и дава постоянна верига. Трябва да разкачиш неговите кабели.

 

Пежо 106

 

images.jpg.0375832072ff1d39e7700ca8d8bdd174.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, joro-120L написа:

Затова масата е разкачена. Вентилаторът се управлява от термовключвател, намиращ се на радиатора. Сигурно е повреден и дава постоянна верига. Трябва да разкачиш неговите кабели.

Тъкмо това мислех да напиша и аз. 🙂

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, ghost_rider написа:

Тъкмо това мислех да напиша и аз. 🙂

Ще видим дали е от него. :)

 

Преди 13 часа, Logrus написа:

До оригиналният датчик има един затапен отвор с неясно предназначение....

Може да е технологичен отвор за датчик на модел с уред. Само предполагам.

Не помня в детайли, защото беше отдавна и съм го виждал само веднъж. Това, което си спомням е, че двата датчика бяха близо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Затова масата е разкачена. Вентилаторът се управлява от термовключвател, намиращ се на радиатора. Сигурно е повреден и дава постоянна верига. Трябва да разкачиш неговите кабели.

 

Пежо 106

 

images.jpg.0375832072ff1d39e7700ca8d8bdd174.jpg

Абе така е, ама не е баш.

Мисля че го писах по-горе: има общо три датчика. Единият, този който си показал, е отгоре на главата, вторият е само с едно краче и е завит в блока (той е само за лампата на таблото) и третият е термостатът. На радиатора няма датчик 

Разкачах и трите - и един по един и всичките заедно и все тая - върти си вентилатора.

Според мен някъде има късо и някое от релетата получава постоянен + на намотката, в следствие щом подам и - то затваря. Даже очаквам че освен оперативният е окъсил и захранващият кабел на вентилатора, иначе дори да затвори релето вентилаторът няма да тръгне. И те са окъсени към постоянен +, щом това се случва докато колата даже не е на контакт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Мисля че го писах по-горе: има общо три датчика. Единият, този който си показал, е отгоре на главата, вторият е само с едно краче и е завит в блока (той е само за лампата на таблото) и третият е термостатът. На радиатора няма датчик 

Писа го, но не споменаваш за датчик на радиатора. Затова мисля, че го пропускаш. Датчиците, които си споменал са на малкия кръг. Датчикът за вентилатора е на големия.

 

https://www.megaparts.bg/product/1395606870

Виж долу в дясно хвърчащият кабел къде отива

 

Преди 1 час, Logrus написа:

И те са окъсени към постоянен +, щом това се случва докато колата даже не е на контакт.

Нормално е да работи без контакт. Като изгасиш двигателя, вентилаторът продължава да работи. Сваля градусите и датчикът го изключва.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Писа го, но не споменаваш за датчик на радиатора. Затова мисля, че го пропускаш. Датчиците, които си споменал са на малкия кръг. Датчикът за вентилатора е на големия.

 

https://www.megaparts.bg/product/1395606870

Виж долу в дясно хвърчащият кабел къде отива

 

Нормално е да работи без контакт. Като изгасиш двигателя, вентилаторът продължава да работи. Сваля градусите и датчикът го изключва.

 

17255415777802312634587405338932.thumb.jpg.6e222abb348b23a86a3b20bafb498fb3.jpg

Ето снимка на колектора на радиаторът - няма датчик.

Има го при коли без климатик, но там няма термостат. При моята е наопаки.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, нямам идея откъде и как се управлява вентилатора. Не знам и функцията на този термостат.

п.п. и без това ще слагаш допълнителен уред, сложи и едно ключе за вентилатора. ;) или монтирай датчик, може и радиатор.

Двете неща нямат общо, но знам ли... може и да е свързано с климатика. Доколкото разбрах е неизправен. Нали и тогава върти вентилатор.

 

Преди 3 часа, Logrus написа:

този който си показал, е отгоре на главата

Объркал съм снимките. Това е датчика на радиатора.

 

02630439303255.jpg.5d724be5f17d535625c0e15ac68963fb.jpg

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се чудите как работи без дачик за перката туй чудо , извадих схемата от една възрастна Аутодата ..

IMG_20240906_023749.thumb.jpg.1fc28f980b2f64f4591b873d1a872102.jpg

IMG_20240906_023844.thumb.jpg.abfab9a837a53cc40504cc78bc299c59.jpgIMG_20240906_023937.thumb.jpg.4fb934c96620cca70c2d3b9ac6ae4862.jpgIMG_20240906_024155.thumb.jpg.db3370a83014cdafd765cd6f77ec9cba.jpgIMG_20240906_024254.thumb.jpg.b733c9d97881f4f1ccce199c240fe3ce.jpg

Има управляващ сигнал от компа , от модул за управление на климатика и от модул за управление на перките .. схемата е една , само съм снимал означенията на различните блокове , вляво са релетата за управление на перките , вдясно всичко е за климатика .. успех в разплитането на мистерията .. ако не успееш , винаги може да сложиш едно ключе да си ги управляваш ръчно .. така и така ще е с уред от Жигула , защо не и управлението да е като на Жигула :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, The Best Forman написа:

модул за управление на перките ..

Този комп или модул, или каквото и да е, откъде разбира, че водата е 98 градуса и трябва да включи перката?

п.п. Нещо за този термостат?

На 4.09.2024 г. at 20:25, Logrus написа:

... не е датчик - водят го термостат.

 

652905z_69220001_peugeot_106.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Този комп или модул, или каквото и да е, откъде разбира, че водата е 98 градуса и трябва да включи перката?

п.п. Нещо за този термостат?

Що питаш мене , питай френските дизайнери :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Що питаш мене , питай френските дизайнери :)

Щото та гледам, че намираш схеми и обясняваш. ;)

 

Преди 20 часа, The Best Forman написа:

Да не се чудите как работи без дачик за перката туй чудо , извадих схемата от една възрастна Аутодата ..

Явно не работи без датчик.

 

След три страници умуване и след горното ми мнение, сега се сетих, че познавам човек в Пловдив, който се занимава с ремонт на Пежо и Ситроен. Чухме се по тлф. и ми каза, че датчика на главата управлява вентилатора, там през модули и компове. При неизправен датчик, лоша връзка или прекъснат кабел от датчика, вентилаторът също тръгва. Чавдар е запланувал да го сменя, така че ще видим. Може и в електрониката да е.

На 5.09.2024 г. at 14:20, Logrus написа:

Единият е отгоре на главата, вторият е само с едно краче и е завит в блока (той е само за лампата на таблото)

 

На 4.09.2024 г. at 23:08, Logrus написа:

... разкачам термосондата - перката върти, разкачих и втората (за лампата на таблото) и пак върти. Явно някъде има окъсили жици ...

Ще върти, защото се оказа, че сработва на прекъсната верига.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Logrus Чавдаре, разкачи от датчика на главата и направи мост м/у кабелите в буксата, дай ги на късо, да видим дали ще спре вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, joro-120L написа:

Щото та гледам, че намираш схеми и обясняваш. ;)

 

Явно не работи без датчик.

 

След три страници умуване и след горното ми мнение, сега се сетих, че познавам човек в Пловдив, който се занимава с ремонт на Пежо и Ситроен. Чухме се по тлф. и ми каза, че датчика на главата управлява вентилатора, там през модули и компове. При неизправен датчик, лоша връзка или прекъснат кабел от датчика, вентилаторът също тръгва. Чавдар е запланувал да го сменя, така че ще видим. Може и в електрониката да е.

 

Ще върти, защото се оказа, че сработва на прекъсната верига.

 

Реално е една схема , дано се четат надписите .. има два датчика на мотора , които са свързани с блок за управление на перките , блока за перките е свързан с блок за управление на климатика , а двата се отчитат на компа (ЕКУ то) . Има три релета и две перки. Ако трябва да разучавам всичката таз сложнотия , ще си бодна копче и уред и повече няма да го мисля .. е климатик няма да има :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Ако трябва да разучавам всичката таз сложнотия , ще си бодна копче и уред и повече няма да го мисля .. е климатик няма да има :)

И за мен е сложно, затова ме интересуваха по-прости неща, като датчика. А и той е един от вероятните проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, joro-120L написа:

И за мен е сложно, затова ме интересуваха по-прости неща, като датчика. А и той е един от вероятните проблеми.

Като видях състоянието на инсталацията , май е последния проблем на колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре, че спряхме да говорим за компове и модули. ;)

Да, прав си. Вентилаторът може да заработи и при лоша връзка и прекъснат кабел някъде си. Доколкото разбрах това състояние на инсталацията е преди Чавдар да я оправи/смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.