Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Промиване на охладителна система


vladkant

Recommended Posts

ЗдрастЕ, па съм я 😁 

Понеже не ме кефи парното (това че няма читава клапа с уплътнение, няма да отварям тема- туй ясно), трудно загравя и достига до работна температура, съответно и парното се появява късно, има ли смисъл от промивка на системата?

Термостата ми е нов, на година да е. До момента не съм я промивал, сменял съм антифриза изцяло на няколко пъти, като аз лично пълня на 90% антифриз и другото е вода. Даже когато сменях термостата, напълних само антифриз, вода не съм доливал.

Има ли вероятност да пробие някъде от промивката?

Ще се радвам да споделите мнение и ако някой го е правил, да даде контакти на сервиза- за Софето 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"трудно загравя" - двигателя ли? Щото ако да, проходимостта на охладителната система няма отношение към проблема ти.

 

преди 37 минути, vladkant написа:

 

Има ли вероятност да пробие някъде от промивката?

 

 

Аз бих задал въпроса наопаки - Има ли вероятност да НЕ се "пробие" някъде :) След такава процедура поради слабо парно (някакво запушване някъде) - радиаторче + два маркуча сменях :) Като радиаторчето вероятно така или иначе беше тръгнало, защото запушването вероятно беше там. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

"трудно загравя" - двигателя ли?

Да, десетина минути работа на място и 4 км каране и едвам е на 60 градуса. Чак след десетия километър достига до работна температура, при днешните -5 на вън. Ако я оставя да работи на място, сваля температурата до 80. Дори когато стигне 90 градуса, парното не духа баш топло. 

Водна помпа 🤔

Преди 1 час, sauber написа:

Аз бих задал въпроса наопаки - Има ли вероятност да НЕ се "пробие"

Чувъл съм че само при надуване за проверка на течове избивали радиаторчетата....всъщност не знам дали и промивката не е под високо налягане, ако е така- сигурно ще пробие някъде радиаторчето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те така си загряват и моята и трябват 8-10 км ама загрее ли парното е много силно по скоро може би си за радиаторче на парното, като сервиз моята препоръка е Елбатрон , Стефан е много компетентен по тази тема бих направил една консултация с него

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

37 градуса при -13 външна температура и работна температура на двигателя 90 градуса. Затворена клапа да върти въздуха само вътре и вентилатор на макс. Като термометъра беше вкаран в централната духалка на около 5 см на вътре

20250220_082551.jpg

20250220_082603.jpg

20250220_082136.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% радиатор на парното най-добрият вариант е оригинален афтърмаркет не топлят така добре разликата в цената е големичка нов оригинален около 250лв афтърмаркет 50-100лв 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо това гледах в аутодока, стигат до 100 лева макс. Само че там са много марки и не знам кое да избера....

Чудя се между malhe и topran, загледах и някакви swag.

И ще има време да пристигне, в елбатрон казаха че най рано 11 март могат да приемат колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А туй се оказа едно и също - SWAG is a bilstein group brand, но пък са немски......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mahle или Nrf аз на реното сложих nrf не грее като оригиналният valeo които беше с медни тръби такъв мисля,че на Октавия 1 ,но положителното е че не текнал може би 7 години а ме предупредиха че карали 3-4 най-много 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като седиш на свободен ход и духа Х топло. А когато на място й подадеш газ, примерно до 3000 лв. оборота, започва ли да духа по-топло? Защото ако да, на 99% е радиаторчето.

 

Ето ти моите премеждия, за които съм писал преди няколко години:

 

Цитат

Имах същия проблем. В края на зима 2017, в първият студен ден пускам климатроника, температурата е точно, духа, ама студено. Ако трябва да се изразя цифрово, бих казал, че духаше топло на 25% от това, което трябваше да бъде.

В същия ден, супер случайно виждам реклама на табела "машинна промивка на охладителна система". Викам си, ще пробвам, кво толкова. Оставих колата, промиха я, подмениха антифриза и топлото се завърна, на около 70%. Тъй като се сблъсквах за първи път с такъв проблем, коментирах го с познат механик с опит. Той ми каза следното:

- Промивката е временно решение

- Следва теч

- Първопричината обикновено е твърде високо съдържание на вода в охладителната смес, което води до микро корозия на блока и респективно отделяне на боклуци в системата. За да се ограничи този проблем, в антифриза се налива специфична добавка, точно за това, която си спомням само, че беше на Вюрт. Нищо друго не помня за нея.

Така и стана. Радиаторчето протече в някакъв момент. За щастие не взривово, защото като изтече наведнъж, честита ситуация за Комфорт модула (под шофьорските крака) и управлението на автоматичната скоростна кутия (под краката на пасажера).

Закарах си автомобила в Автокомплекс РС, където Радо срещу около 300 лева (включае най-скъпият вариант на радиаторче, което ако не бъркам беше Валео и струвшае около 60 лв.) и 2 дни, реши целият проблем. Да, за съжаление смяната е мега тегава. За още по-голямо съжаление, ако се прави от неопитен човек или просто някой мърляч, последващо скърцане и тропане на таблото е неизбежно. При мен няма и следа от ремонта, нито пък каквито и да е признаци на скърцане, мецане, клецане, тропане и прочие от таблото. Голямо евала на майстора за което. Не случайно има страхотни отзиви за работата му.

Виждам, че си от Бяла Слатина, не знам ако можеш да си намериш читав човек там, но в никой случай не пести от майстор и от радиаторче. Разликата ще е 50 лева, но това е тегав ремонт, който поне за щастие се прави само веднъж.

 

п.с. - Заради този проблем смених антифриз 3 пъти в рамките на месец. Първо след промивката се сипа нов. После при смяната на радиаторчето отново. Накрая след като я покарах ден два, се оказа, че двата основни маркуча на радиаторчето са тръгнали и сълзят. Та след тяхната смяна, пак смяна на целият антифриз. За да бъде пълно щастието, тези маркучи ги имаше само оригинални и бяха около 160-170 лв.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber не, дори да подавам газ, по топло не става. Одеве докато седях на място и си играх със силата на вентилатора и на къде да духа парното, за да измеря температурата, работната температура падна. Това го има от известно време, преди не беше така в студа. Работната температура на двигателя си седеше стабилно на 90 гр независимо дали съм в движение или колата работи на място. Сега ако работи на място, пада до 80 градуса.

Снимката е след цигара време на място

20250220_083031.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е афтърмаркет бих търсил Nissens - малко по-скъпи са, но качеството е като на оригинала.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз щях да кажа, че според мен е нормално. Но освен профилактика и промивка на системата и евентуално отпушване (ако изобщо е запушено) радиаторчето, провери си 3-те подгревни свещи за антифриза на фланеца над тандем помпата. Може би има вариант да не са изгорели, но да са неефективни вече и да греят слабо. Виж и лулите и кабелите, че имат склонност към разрушаване с напредване на годинките, а и топлина.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, vladkant написа:

@sauber не, дори да подавам газ, по топло не става. Одеве докато седях на място и си играх със силата на вентилатора и на къде да духа парното, за да измеря температурата, работната температура падна. Това го има от известно време, преди не беше така в студа. Работната температура на двигателя си седеше стабилно на 90 гр независимо дали съм в движение или колата работи на място. Сега ако работи на място, пада до 80 градуса.

Снимката е след цигара време на място

 

 

Не знам какво да ти кажа. Никога не съм имал дизел, не им знам "адетите". Виж Елбатронците какво ще ти кажат. Хората поне може да се разчита, че не са измекяри. Надявам се драмата да не ти е в радиаторчето, защото нали знаеш - цялото табло трябва да падне. Поне при Супърба и масата ВАГ-ове е така.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber одеве говорих с тях за смяна, но пак ще им се обадя да видят колата преди да се стигне до радиаторче, иначе като цена за всичко ме устройва. Груба сметка 400 лева за всичко- радиатор, клапи, фреон.

@ghost_rider ако говориш за тези свещи от снимката, при мен няма такова животно 😁

IMG-20170314-100514.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, vladkant написа:

@sauber одеве говорих с тях за смяна, но пак ще им се обадя да видят колата преди да се стигне до радиаторче, иначе като цена за всичко ме устройва. Груба сметка 400 лева за всичко- радиатор, клапи, фреон.

@ghost_rider ако говориш за тези свещи от снимката, при мен няма такова животно 😁

IMG-20170314-100514.jpg

Ужас! Точно за тях говоря. Сигурно е без, защото е Италиянка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, vladkant написа:

@sauber не, дори да подавам газ, по топло не става. Одеве докато седях на място и си играх със силата на вентилатора и на къде да духа парното, за да измеря температурата, работната температура падна. ...

Днес, при -12 сутринта, бензиновото Джимни сваляше температурата на светофарите, камо ли дизел. Особено, ако си с климатроник и той е на "Auto". Няма как да не свали температурата. Отделно, че тая стрелка показва 90 градуса между 75 и 106 ;)

За да провериш дали термостата е наред излез на магистралата и карай 10мин със 120+. Ако не качи температура, то имаш проблем. Но, ако си качи до 90 и държи просто не си губи повече времето. 

 

PS: Днес на джимнито му трябваха 20минути и почти 10км в София за да стигне заветните 87 градуса, при които почва да отваря термостата!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На извънградско нямам проблем, там държи 90 и не мърда. А иначе разчитам на стрелката колко показва, не знаех че не мърда между тези градуси. Климатроника много рядко го пускам на ауто, неговите 22 градуса не ме кефят, ни на топло ни на студено 😁 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, PRR написа:

PS: Днес на джимнито му трябваха 20минути и почти 10км в София за да стигне заветните 87 градуса, при които почва да отваря термостата!

 

Тука едни + за водната помпа на Пасата. Да, протичат, да, скъпи са, но... колата след точно 2 минути работа на място духа топло :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, vladkant написа:

На извънградско нямам проблем, там държи 90 и не мърда. А иначе разчитам на стрелката колко показва, не знаех че не мърда между тези градуси. Климатроника много рядко го пускам на ауто, неговите 22 градуса не ме кефят, ни на топло ни на студено 😁 

Лично мнение - нямаш проблем, просто е студено навън.

 

преди 9 минути, sauber написа:

 

Тука едни + за водната помпа на Пасата. Да, протичат, да, скъпи са, но... колата след точно 2 минути работа на място духа топло :)

И супърба духа топло на 2рата минута, но има реотани в духалките ;) Освен това новите двигатели са с два кръга и парното тръгва доста по-бързо от това на старите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, PRR написа:

И супърба духа топло на 2рата минута, но има реотани в духалките ;) Освен това новите двигатели са с два кръга и парното тръгва доста по-бързо от това на старите.

 

Реотани и при мен има, но топлият антифриз не може да бъде победен. Всъщност Супърбите би трябвало да са със същите помпи. Такава, която е на отделен ремък и е с клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При супърба, доколкото знам, има две помпи - едната е на ремък и е с "кожух", който затваря, когато е студен двигателя. Има и втора помпа, която е електрическа и върти един "малък кръг" и, пак доколкото знам, не спира, когато старт-стопа загаси двигателя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Тука едни + за водната помпа на Пасата. Да, протичат, да, скъпи са, но... колата след точно 2 минути работа на място духа топло :)

Да ти кажа за тези водни помпи с ремък - те са същите като другите , но са монтирани в отделен корпус (мешан алуминий и пластмаса) и разлика с "обикновенните" (монтирани в блока) няма .. само дето една помпа (комплект) е 500+ пари .. ако оставиш колата на -20 , ще загрее след 10+ км. .. ако я изкараш от гаража (от 10-15 гр.) , тогава може и да загрее за 2 мин.

Фабията е със същата помпа и зимата предпочитам парното на автобуса отколкото да я чакам да ме стопли за 3.5 км.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, The Best Forman написа:

Да ти кажа за тези водни помпи с ремък - те са същите като другите , но са монтирани в отделен корпус (мешан алуминий и пластмаса) и разлика с "обикновенните" (монтирани в блока) няма .. само дето една помпа (комплект) е 500+ пари .. ако оставиш колата на -20 , ще загрее след 10+ км. .. ако я изкараш от гаража (от 10-15 гр.) , тогава може и да загрее за 2 мин.

Фабията е със същата помпа и зимата предпочитам парното на автобуса отколкото да я чакам да ме стопли за 3.5 км.  :)

 

Не са баш същите. Тия "скъпите" са с клапан и реално не въртят до определена температура. Или поне въртят както те си преценят (компа им каже). За това и загряването и истинското парно идва по-бързо. А тия, които са вързани на ангренаж просто никой не ги пита дали искат да се въртят или не :)

Аз съм се подготвил психически за смяна на моята. ОЕМ помпата е 700 и някакви лева. Което не ме притеснява толкова, защото им дават към 200К пробег. Но разглабянето не е малко... :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.