Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2 vRS 2009 CCZA (бензин)


Recommended Posts

Здравейте,

 

След 7 години съвместни радости и неволи, смених основния автомобил. Един случаен ден се натъкнах на обява в Германия и няколко дни по-късно бях с хибриден автомобил 2021ва реколта.

Описанието ще е дълго, цената ще е отказваща 98% от потенциалните собственици, а снимките още по-оскъдни в момента (времето е ужасно, буквално 1км след мивка все едно не е била).

Колата има сервизна история от Швейцария, като аз също съм гледал да събера повечето фактури (когато и където издават и когато не я забравя някъде ..) Пример за част от фактурите:

[url=https://postimg.cc/21K2J56N][img]https://i.postimg.cc/21K2J56N/PXL-20250219-113546572.jpg[/img][/url]

 

Skoda Octavia 2.0tsi vRS CCZA

Цена: 14999 лв.

Дата на производство: април 2009 г.

Тип двигател: Бензинов

Мощност: 240 к.с. Мотор CCZA (фейслифтовия с вериги) 

Скоростна кутия: Ръчна 6 степенна с код KNU 

Категория: Комби

Пробег: 296000 км

Цвят: Светло син    

 

Купе

Автомобила не беше удрян до мен, има детайлно описание и снимков материал в темата тук за единственото до момента ДТП на автомобила.

Не беше нещо сериозно, но ми стъпи на 2200лв, цитирам от темата:

"Сменени с нови, климатичен радиатор, интеркулер, решетка броня, решетка и хром елемент на преден капак, водач на фар и нов номер. 

Сменени с употребявани - преден капак, маска."

Както написах и в темата, майстора си остави ръцете точно когато не трябваше.

Няма и точка ръжда, уви има драскотини на доста места, живее на вън, а хората не пазят. 

Като времето позволи ще направя повече снимки на екстериора, качвам една за добиване на представа. Уви снимката е причината да купя и нови летни гуми миналата година .. огромния трап на Хемус (сега ремонтират там ..)

[url=https://postimg.cc/tn7gry4J][img]https://i.postimg.cc/tn7gry4J/2024-07-20-17-15-33-538.jpg[/img][/url] 

 

Окачване

Всичко е сменяно навреме, че дори предварително. Последно смениха биалетки, покрай тоталния ремонт на мотора. Сменени предни амортисьори, прахоуловители и тампони. Имам купени и задни, но не им е дошло времето.

 

Мотор:

Двигателя пострада от детска болест, която мислех че е излекувана при първата смяна на вериги. Видео на проблема , накратко металната решетка която спира примеси в маслото към главата се беше отчупила и вклинила в единия вал. Валовете на тези мотори лягат директно на главата .. Така и така мотора беше долу - мина през тотален ремонт със смяна на биелни, основни лагери, купих глава и валове от Холандия (не са отбелязани във фактурата, понеже ги купувах аз), която мина пълна ревизия, водна помпа, ангренажна верига [бях сменил целия комплект преди 20к км .], стартер и всички О пръстени и уплътнения. 

Целия ремонт е направен преди 15к км. Фактурата :

[url=https://postimg.cc/0rC3nmTz][img]https://i.postimg.cc/0rC3nmTz/PXL-20250219-084612647.jpg[/img][/url] [url=https://postimg.cc/mtXnf42R][img]https://i.postimg.cc/T3fvb2zy/PXL-20250219-084623101-MP.jpg[/img][/url]

 

- Сменени преди 30к км оригинални бензинови дюзи (имам фактура и пазя старите). Смених ги превантивно.

- Сменени всички тампони по мотора и кутията преди 20к км. Имам качени снимките на старите тук , отново превантивно.

- Сменено турбо с ново оригинално IHI преди 2.5г (не помня километрите), имам фактура и пазя старото. Проблема е в клапана на уест гейта, турбото си работи и мислех да го пускам за хибрид, но дори и в момента конете са повече от необходимото за само предно предаване. 

- Сменени бензинови дюзи с оригинални, пазя старите и имам фактура. 500лв 4те броя.

- Свещи NGK iridium , че нали топ оф та топ.

- Сложена Газова уредба Prins VSI-DI 3.0 преди 30к км (когато 100 октана стигна почти 4лв/л) Цената беше 3.5к лв, в момента искат 4к. 

Ако знаех, че колата ще работи без никаква разлика и драма щях да я сложа още когато я купих. Газовата е още в гаранция. 

 

Скоростна кутия : 

Перфектно състояние:

- сменено масло с оригинално, има мнение в темата.

- Сменен съединител преди 30к км, маховика проверен и без забележки. Щях да сменя и него, но трябваше да се чака седмица, а майстора вече беше почнал колата.

 

Интериор: 

Доста запазен за 295к и 16г. Наскоро изпраха тотално салона, понеже преди това на задния ред седалки имаше храна за рота китайци между детските столчета.

Има леко захабяване на боята на волана, купил съм кит от автореновация лятото .. така и не успях да намеря време. 

Кожата на скоростния лост има забележки, купих цял лост от Kopacek, не е монтиран по върви подарък, ако не го монтирам преди това.

Има сложена мултимедия RCD330, AA адаптер, който позволява безжично свързване на Android Auto + CarPlay. При желание мога да върна и старото болеро. 

 

Следва продължение във вечерния едит на темата. 

 

 

PXL_20250219_113546572.jpg

2024-07-20-17-15-33-538.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уви, не мога да редактирам и продължа в първия пост, нито форумната платформа може да работи със снимки ..

 

Гуми:

Лети джанти 18" 8J с летни гуми на един сезон. Миналата година срязах гума GoodYear F1 Asym5, реших да сменя и 4те. 

По препоръка на гумаджията със Sumitomo HTR Z5 235/40/18 95 XL.

Метални джанти 16" съз зимни гуми Bridgestone Blizzak. Не всички 16ки стават заради 312мм спирачни дискове и апарати.

 

Особености:

- Мотора е чиписан с REVO Stage 1 Low Boost 240hp 400nm.

- Генерацията е на 76мм, миналото лято сменях мека връзка. Звука е особено приятен във високите обороти и приятен на магистрални скорости.

- K&N филтър, лятото му е време да се пере. Идва с кита за почистване.

- Дисковете са сменяни наскоро, предните с оригинални дискове и накладки, задните по спомен TRW, че трябваше да се чака за 282мм задни дискове. 

Нямат ръб, имам наличен комплект предни накладки на EBC.

- Маслото е сменено преди няма и 1к км, заедно с всички филтри (без бензинов).

- При мен е каран 95% от времето със 100 Октана, в момента също се кара на газ и 100 октанов бензин. Грубо един резервоар бензин стига за 4к км, всяко палене е на бензин, също така докато загрее. Зимно време разхода е по-висок, както и ако карате основно градско и имате по 20-на паления на ден. При 1000км преход стрелката на бензина дори не помръдна. 

- Сменена ксенонова крушка миналия месец, имам и комплект Лед , който работи с ксеноновата система.

- Гражданска до Юни 2025, прегледа също до това време

- Платен данък за 2025та.

- Винетката по спомен е до Март.

- Сложен амортисьор на предния капак, понеже гегата дразни

- Сложено гумирано капаче за течност за чистачки от Simple Clever решенията им. 

 

Забележки:

- Драскотини по купето

- Спрял съм автоматичното прибиране на огледалата.

- Заднатя броня е за боя, натисната е , няма спукано. 

- Пръскалките на фаровете са двойка дюзички на фар, по една е изпаднала. Не пречи на почистването на фаровете.

 

Цена: 14999лв.

Цената е за напълно обслужен автомобил с нови гуми, доказуема история и газова уредба в гаранция от най-високия клас.

PXL_20250219_081619145.jpg

PXL_20250219_081634041.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.