Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas
  • Добре дошли!

    Регистрацията във форума на Шкода клуб България е бърза и лесна. Тя ви даде редица предимства, включително да пишете в нашия форум, да споделите за проблем, като и да следите активността в темите. Станете част от нашето приятелско Шкода общество.

     

  • Форумна статистика

    30.2k
    Общо теми
    426.1k
    Общо мнения
  • Потребителска статистика

    21840
    Общо потребители
    1119
    Най-много онлайн
    Севгин
    Най-новият потребител
    Севгин
    Регистрация
  • Днес за рожден ден и здраве да почерпят:

    • 140
    • swetozar
    • pp4e
    • security99
    • ivassev
    • skoda07
  • Да се запознаем

    Skoda Superb by Stucata Skoda Octavia vRS Evil Red Skoda Fabia Roodnb Skoda 120L Boreslava Skoda 120L Lenka Skoda 120L Skoda 110S Skoda 110R Beloslava Smirnoff Redone Smirnoff Biliana
  • Популярни теми

  • Последни публикации

    • joro-120L
      Да, ама моят аквапланинг се случи през нощта и не виждах какво ме очаква. Валеше пороен дъжд. Буквално пресякох речен поток десетина метра, на магистралата. Не помня с колко карах. Може би около 100 и малко. Иначе си намалявам, разбира се. Многото вода може и да ти дръпне волана, особено ако гази само едната страна на автомобила.   Всеки сам си преценя коя е съобразената скорост за него. Ако може.   Това означава, че има случаи/места да карам и под тази скорост.
    • PRR
      Колкото по-широка е гумата, толкова по-склонна към аквапланинг е. Просто площта става по-голяма, а от там и количеството вода, което трябва да избута. В допълнение и самата сила на натиск намалява, защото се разпределя на по-голяма площ. Та, нормално с тия валяци да имаш проблем. И няма нужда да увеличаваш газта. При скорост от 100+km/h челното съпротивление е повече от достатъчно, съответно щом гумите загубят сцепление вече се въртят свободно и ще се доразвъртят. Между другото оборотомера в този момент бързо-бързо се развърта  И, докато ги пиша това си мисля, че малко повечко газ може и да помогне, защото предните колела ще зацепят преди задните и малко или повече ще дръпнат колата в правилната посока. Но стигнеш ли до там ... много е на късмет!   @joro-120L 120 е далеч над възможностите на повечето гуми да избутат водата. Аквапланинг можеш да очакваш при скорости от 90, дори и по-малко. На магистралата следиш пътя и, ако видиш повечко вода, веднага намаляваш дори до 90. Имал съм "удоволствието" да плувам при 90 .. в Малайзия. За щастие участъка беше 10-15 метра та бързо стъпих на асфалта и колата се стабилизира.
    • zloQQ
      За гумите е ясно, че трябва да са ОК, но също така трябва да са напомпани адекватно. Не достатъчно или пренадути - повишават риска от аквапланинг. Да бориш физиката с газ/спирачка - няма смисъл. Още повече, че липсва сцепление... Има ли проливни валежи - намаляваш (поне аз така гледам да правя). Ако се случи да изпадна в аквапланинг ситуация - вдигам краката от педалите и гледам да не променям посоката на колата. Трудно е ако е в завой, даже е доста неприятно, ама... Заради този аквапланинг, карах старата Октавия с, според мен, максимално добри гуми. Хем "спортни", хем "за дъжд" и с много подходяща шарка за отвеждане на максимално количество вода. Yokohama AVS Sport е гумата, която ми е оставила най-добрите впечатления и в топло и в дъжд. Карах си достатъчно кретенски преди и въпреки това, докато бях с тези гуми - никога не съм имал проблеми с големите локви. Е, все пак и с повече от 120км/ч. не съм преминавал през гьолове. За съжаление, вече тази шарка не се предлага...     @joro-120L, Жоре, ако позволиш една вметка - изключвай темпомат-а при дъжд. По-безопасно е🍻
    • skodafen
      За широките гуми е вярно според Димитър Илиев    https://youtu.be/um3BQaacFt8?si=FIns6MZrOLB3vEyh
    • joro-120L
      Ице, подкрепям мнението на колегите. Преди всичко, не трябва да се попада в аквапланинг. Единственото е движение със съобразена скорост. При дъжд на магистрала повече от 120 не карам. Тогава и повечето шашкалници почват да се влачат с 80, дори и в лява лента. В активната лента, ако си забелязал се образува нещо, като коловоз от тежестта на автомобилите и там се събира вода. Винаги го надкрачвам, като левите колела са ми почти до осовата линия, в другия случай, десните до линията на аварийната. Попадал съм в аквапланинг за кратко няколко пъти на Тракия и то в лява лента при изпреварване. Там текат води, при наклоните. Карам на темпомат, само усещам при загубата на сцепление че воланът олеква, колелата превъртат и двг. вдига оборотите. Нищо не пипам. Най малко волана. Като препариран съм в този момент.
    • skodafen
      Да според Димитър Илиев  https://youtu.be/um3BQaacFt8?si=FIns6MZrOLB3vEyh
    • Izolini
      Гумите са чисто нови, нямат и 3к километра. Може би са прекалено широки - 265 и варела плува върху тях. Единственото, което ми хрумва е вместо пълно пускане на газта да се опитам да натисна толкова, че да имитира свободно въртене.
    • PRR
      При аквапланинг гумите нямат сцепление, съответно малко влияе газта/спирачката. Далеч по-важно е със волана да следиш пътя с надеждата при връщане на сцеплението да има минимален "удар" и колата да не се завърти. И, естествено, никакви "здрави" спирачки, защото макар и с малко предните гуми ще захапят първи и ... си се завъртял.
    • skodafen
      според мен не зависи от кутията може и да е в някаква степен фактор ,но там са по скоро виновни гумите или липсата им колкото по-малко е останало от протектора им толкова по-голяма е вероятността от аквапланинг ,затова на запад ги хвърлят не на 1.6мм а 4 мм дори повече , друг фактор е скоростта ,доколкото знам също сериозно увеличава вероятността ,желателна е не повече от 70-80 км/ч особено,ако гумите са поизносени 
  • Последна репутация

    1. 1
      Mishelle
      Mishelle
      48
    2. 2
      Izolini
      Izolini
      7
    3. 3
      maxrpm
      maxrpm
      7
    4. 4
      joro-120L
      joro-120L
      6
    5. 5
      shaft
      shaft
      5
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.