-
Добре дошли!
Регистрацията във форума на Шкода клуб България е бърза и лесна. Тя ви даде редица предимства, включително да пишете в нашия форум, да споделите за проблем, като и да следите активността в темите. Станете част от нашето приятелско Шкода общество.
- Вход
- или
- Регистрация
-
Форумна статистика
30.2k
Общо теми426.1k
Общо мнения -
Потребителска статистика
21840
Общо потребители1119
Най-много онлайнНай-новият потребител
Севгин
Регистрация -
Днес за рожден ден и здраве да почерпят:
- 140
- swetozar
- pp4e
- security99
- ivassev
- skoda07
-
Да се запознаем
-
Популярни теми
-
-
Последни публикации
-
От joro-120L · Публикувано
Да, ама моят аквапланинг се случи през нощта и не виждах какво ме очаква. Валеше пороен дъжд. Буквално пресякох речен поток десетина метра, на магистралата. Не помня с колко карах. Може би около 100 и малко. Иначе си намалявам, разбира се. Многото вода може и да ти дръпне волана, особено ако гази само едната страна на автомобила. Всеки сам си преценя коя е съобразената скорост за него. Ако може. Това означава, че има случаи/места да карам и под тази скорост. -
От PRR · Публикувано
Колкото по-широка е гумата, толкова по-склонна към аквапланинг е. Просто площта става по-голяма, а от там и количеството вода, което трябва да избута. В допълнение и самата сила на натиск намалява, защото се разпределя на по-голяма площ. Та, нормално с тия валяци да имаш проблем. И няма нужда да увеличаваш газта. При скорост от 100+km/h челното съпротивление е повече от достатъчно, съответно щом гумите загубят сцепление вече се въртят свободно и ще се доразвъртят. Между другото оборотомера в този момент бързо-бързо се развърта И, докато ги пиша това си мисля, че малко повечко газ може и да помогне, защото предните колела ще зацепят преди задните и малко или повече ще дръпнат колата в правилната посока. Но стигнеш ли до там ... много е на късмет! @joro-120L 120 е далеч над възможностите на повечето гуми да избутат водата. Аквапланинг можеш да очакваш при скорости от 90, дори и по-малко. На магистралата следиш пътя и, ако видиш повечко вода, веднага намаляваш дори до 90. Имал съм "удоволствието" да плувам при 90 .. в Малайзия. За щастие участъка беше 10-15 метра та бързо стъпих на асфалта и колата се стабилизира. -
От zloQQ · Публикувано
За гумите е ясно, че трябва да са ОК, но също така трябва да са напомпани адекватно. Не достатъчно или пренадути - повишават риска от аквапланинг. Да бориш физиката с газ/спирачка - няма смисъл. Още повече, че липсва сцепление... Има ли проливни валежи - намаляваш (поне аз така гледам да правя). Ако се случи да изпадна в аквапланинг ситуация - вдигам краката от педалите и гледам да не променям посоката на колата. Трудно е ако е в завой, даже е доста неприятно, ама... Заради този аквапланинг, карах старата Октавия с, според мен, максимално добри гуми. Хем "спортни", хем "за дъжд" и с много подходяща шарка за отвеждане на максимално количество вода. Yokohama AVS Sport е гумата, която ми е оставила най-добрите впечатления и в топло и в дъжд. Карах си достатъчно кретенски преди и въпреки това, докато бях с тези гуми - никога не съм имал проблеми с големите локви. Е, все пак и с повече от 120км/ч. не съм преминавал през гьолове. За съжаление, вече тази шарка не се предлага... @joro-120L, Жоре, ако позволиш една вметка - изключвай темпомат-а при дъжд. По-безопасно е🍻 -
От skodafen · Публикувано
За широките гуми е вярно според Димитър Илиев https://youtu.be/um3BQaacFt8?si=FIns6MZrOLB3vEyh -
От joro-120L · Публикувано
Ице, подкрепям мнението на колегите. Преди всичко, не трябва да се попада в аквапланинг. Единственото е движение със съобразена скорост. При дъжд на магистрала повече от 120 не карам. Тогава и повечето шашкалници почват да се влачат с 80, дори и в лява лента. В активната лента, ако си забелязал се образува нещо, като коловоз от тежестта на автомобилите и там се събира вода. Винаги го надкрачвам, като левите колела са ми почти до осовата линия, в другия случай, десните до линията на аварийната. Попадал съм в аквапланинг за кратко няколко пъти на Тракия и то в лява лента при изпреварване. Там текат води, при наклоните. Карам на темпомат, само усещам при загубата на сцепление че воланът олеква, колелата превъртат и двг. вдига оборотите. Нищо не пипам. Най малко волана. Като препариран съм в този момент. -
От skodafen · Публикувано
Да според Димитър Илиев https://youtu.be/um3BQaacFt8?si=FIns6MZrOLB3vEyh -
От Izolini · Публикувано
Гумите са чисто нови, нямат и 3к километра. Може би са прекалено широки - 265 и варела плува върху тях. Единственото, което ми хрумва е вместо пълно пускане на газта да се опитам да натисна толкова, че да имитира свободно въртене. -
От PRR · Публикувано
При аквапланинг гумите нямат сцепление, съответно малко влияе газта/спирачката. Далеч по-важно е със волана да следиш пътя с надеждата при връщане на сцеплението да има минимален "удар" и колата да не се завърти. И, естествено, никакви "здрави" спирачки, защото макар и с малко предните гуми ще захапят първи и ... си се завъртял. -
От skodafen · Публикувано
според мен не зависи от кутията може и да е в някаква степен фактор ,но там са по скоро виновни гумите или липсата им колкото по-малко е останало от протектора им толкова по-голяма е вероятността от аквапланинг ,затова на запад ги хвърлят не на 1.6мм а 4 мм дори повече , друг фактор е скоростта ,доколкото знам също сериозно увеличава вероятността ,желателна е не повече от 70-80 км/ч особено,ако гумите са поизносени
-
-
Последна репутация
-
1Mishelle
48 -
2Izolini
7 -
3maxrpm
7 -
4joro-120L
6 -
5shaft
5
-