Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Честа регенерация на DPF ( без лампа)


bobikn

Recommended Posts

Yeti 1.6 tdi green line

Търсих много по форумите, но не намерих отговор на въпроса с пасивните регенерации.

Колата се кара предимно градско и на всеки 120-130 км прави регенерация (без лампа) 

Не открих никъде инфо това нормално ли е? 

След като започне , за да не я прекъсвам я държа на паркинга в 2500 оборота докато "приключи",но при следващо палене започва отново и така три пъти ! После всичко е наред до изминаването на 120-130 км .

Ще съм благодарен ако някой сподели нещо по въпроса.

Нормално ли е?

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чести са, явно филтъра е почнал да сдава багажа или датчика за диференциално налягане. Аз също карам 98% градско и не са определено на 120-130 км. Има приложение (VAG DPF), което може да свалите и с помощта на четец в OBD буксата да наблюдавате данни в реално време. Там ще се види, колко е задръстен филтъра, колко често са регенерациите, до колко успява да се изчисти DPF-a и т.н. Данните са ориентир за последващи интервенции ако се налага. Седенето на паркинга с натиснат педал не знам до колко е решение щом на следващото палене отново почва. Явно не успява да приключи напълно...

Нека и други знаещи да споделят мнение - може да има нещо, което пропускам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоенете на паркинг не помага особено. Дпф-а иска стотици градуси температура, а за да я достигне най-добре да се "продуха" на 2500+ оборота извън града за 10-15мин.

Извън града пак ли ги прави често? На колко хил км е горе-долу "реални" ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите наблюдения са, че зависи от къде зареждаш при някой бензиностанции зачестяват регенерациите, но щом не свети лампата нямаш проблем, изкарвай я по често на извънградски разходки 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че лампата не свети не означава, че е наред. И моята не светеше , но дпф-а си беше заминал. Горивото също е фактор. Версията грийнлайн също ще е с някакъв по-"еко софтуеър" да прави по-чести регенерации. Най-добре диагностика с ваг ком да се видят параметрите на филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Izolini написа:

А как е нивото на маслото? Случайно да се е повишило?

Като го погледна малко е нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, значи си за ДПФктомия. Това не е масло, а згвоч с нафтата, която връща при незавършени регенерации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се окаже, че си с дизелгейстския софтуер. 

При този "екологично-модифициран" софтуер EGR е форсиран да работи яко, уж да сваля азотните оксиди. По-бедна на кислород смес, по-малко азотни оксиди, но и повече отделяне на сажди при горене.

Следователно са решили да намалят интервала на периодична регенерация кажи-речи наполовина.

 

При мен колата на 100,000км. почна да гаси твърдо и да записва грешка за позицията на дроселовата клапа. Веднага ми светна на къде бият нещата. Свалих дросела и видях каквото очаквах да видя - натрупани сажди от EGR-a, от които клапата не затваря. Почистих клапата и колектора, сглобих всичко, изчистих си грешките и колата се върна към нормалната работа. Засилих се да изкорубвам екологиите, но преди това реших да попрочета с какво си имам работа и се набих на особеносите на дизайна на "ЕКО" софтуера. Обадих се в ЕТ, от където ми потвърдиха, че колата е минала сервизна акция за обновяване на софтуера и вече е гига-екологична.

 

Обадих се на Пепи с идеята да изкорубя всички екологии. Пепи предложи да върне софтуера към стандартния за колата, при което EGR няма да прави чак такива бели, а и интервалите между регенерация ще се увеличат. Разубеди ме да махам екологичните системи без да имам реални проблеми с тях - лампи, сервизни режими, липси на мощност и пр. Компютърът пуска периодичните регенерации по изчислени стойности на натрупаните сажди. Та това, което при теб се случва много вероятно е в резултат на алгоритъм и сметки, а не на практически забит филтър. Кога ще пусне регенерацията и колко дълго време ще регенерира е на база изчисления от алгоритъм, който взима за вход един куп параметри - темепратура на мотора, температура на филтъра, как е карана колата, средна скорост и още, и още. Стане ли dP-то високо, вече светва лампата.

 

EGR работи с DPF като спомага за достигането на нужната температура за протичане на регенерация. Ако се махат- махат се заедно.

 

При мен колата с "еко" софтуера при чисто Софийско каране също регенерираше на 120-130км. След като Пепи ми върна софтуера, колата регенерира на 200-250км чисто градско каране на сравнително къси интервали 6-8км. Извънградско нямам идея какво прави, не съм я следил никога с диагностиката. Смених софтуера на реални 100,000км., колата вече е на 140,000км. и нищо не се е променило като интервали на регенерация. 

 

Та са една дума - провери с какъв софтуер е колата ти и ако е с дизелгейстския го махай. После виж как ще се държи колата и ако пак имаш проблеми - рови нататък. 

 

П.С. Не съм фен на тези екологии и наскоро бях решил превантивно да оперирам колата от тях. Появиха се обаче други грижи и не мога да стигна до нея.....

 

П.С. Имаме един FIAT 1.9 16V Multijet. Супер мотор, но след 3-тия дефектирал EGR и забития колектор със сажди последва операция. Не знам колко по-мръсен стана мотора, но на 230,000км. едва ли е цъфнал и вързал като емисии с или без EGR/DPF.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PSG, при мен положениетобеше апсолютно същото. Регенерации през 150-180 километра, зацапана дроселова клапа, повишено ниво на маслото. След връщане на стария софтуер от ПЕПИНО, всичко си е нормално. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.6/2.0TDI ЕА189 моторите със сигурност има две официални версии на софтуера - преди и след дизелгейта (с еко модификации). По-ранните екземпляри излизат с дизелгейстки софтуер, но доста от тях са минали сервизната акция за обновяване.

Тези 1.6TDI Greenline версии уж са ЕА189 , но почти със сигурност са с еко-софтуери. Такива Йетита не са особено популярни. Не съм сигурен дали GreenLine модификациите нямаха и SCR (AdBlue) система.

 

В по-късните версии на Йети с 2.0 TDI 150к.с. мотора (ЕА288) бяха накичили и SCR. При EA288 поколението няма "връщане" на софтуера, трябва да се модифицира. При тях има и два EGR-a на ниско и високо налягане, промяна на фазата на клапаните и други еко изгъзици. При тези май ги няма тези проблеми с регенерациите и забитите колектори, като при EA189 с обновения софтуер.

 

Пепи е човекът, който може да помогне на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.