Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 05/13/24 in Мнения

  1. Диференциала разпределя входящия въртящи момент към две изходящи точки. При заден мост кардана е входната точка, колелата са изходните. Проблема с диференциала, по-точно "отворения" такъв е, че при липса на сцепление целият входящ въртящ момент отива точно на колелото/моста без сцепление. При автомобилите 4х4 реално имаме три диференциала - по един за всеки мост и един между осите. Идеален примери са Субару и Лада Нива. Проблема е, когато имаме настилка с недостатъчно сцепление. Тогава реално е достатъчно едно колело да превърти и колата спира. И тук се почва с компенсиращите мерки. Субару, а и доста други производители прибягват до "слип" диференциали, т.е. такива, които имат фрикционни дискове (или друга подобна система), която винаги прехвърля някакъв процент от въртящият момент към не боксуващия мост/колело. При Лада "проблема" го "решават" с блокажа на междинния диференциал, т.е. реално премахват диференциала. Това прави Нивата на практика незавиваща. За разлика от диференциала Халдекса е съединител. Той стои отворен и колата е постоянно предно. Когато електрониката засече превъртане на предния мост спрямо задния се "затваря" съединителя и въртящият момент се прехвърля и към другия мост. Естествено със същият недостатък, както при Нивата. И тук пак действа електрониката, като "отпуска" съединителя и позволява приплъзване. Това, което Белята е описал, като поведение с непрекъснато прехвърляне на 5% към задния мост е точно държенето на "полу-съединител". Иначе и джимнито ми е 4х4, и то е със "съединител", но не го урпавлява електроника, не превключва за милисекунди и има само две позиции - On и Off Ей ТУК има с картинки и анимация устройството и работата на Халдекса. Що се отнася до приплъзването на едното колело - от много години ползват спирачките. Електрониката засича превъртането на едното колело спрямо другото и просто му натиска спирачката. Така усилието отива, през диференциала, към другото колело и съответно към земята.
    2 points
  2. Колата е оправена, ако може админите да променят заглавието с нещо подходящо Искам да препоръчам един магазин с позволението на админите. Магазина се намира в Панагюрище зад полицейското на ъгъла на светофара, и да благодаря на собственика Ангел за това че в почивен ден за магазина, отвори и ми съдейства. 5 минути, но в почивен ден- огромно благодаря Благодарско и на всички които се включиха в темата и на лично Идиода е монтиран, акумулатора зарежда 14,70 Следва смяна на колекторите, ама сигурно пак ще е някъде по пътно.....
    1 point
  3. А диференциала го има в същият си вид още от Форд Т. Добре Иво. Полезна екстра е. Обяснявах конкретно принципа на дифа, и с примери. А това е в следствие на неговата работа и подобрение. Не всеки автомобил го има. Със спирачката предполагам се натоварва олекналото колело, за да прехвърли въртене и към другото.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.