Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

3-позиционен ключ-халогени 120/130/Рапид


Хашек

Recommended Posts

Онзи ден с моя адаш (специални благодарности) успяхме да разучим схемата за свързване на този ключ. Много си играхме за да направим заводската схема, включително и разколачихме неговия Рапид (той си я има оригиналната инсталация).

 

Значи, заводски този ключ работи така:

Позиция 0: всичко е изключено

Позиция 1: Предни фарове за мъгла (работи при включени габарити, къси. Изключва при включване на дълги)

Позиция 2: Задни фарове за мъгла (работи при включени къси и дълги)

Позиция 3: Задни + предни фарове за мъгла (работят при включени габарити и къси, предните изключват при включване на дълги).

 

Ако някой от вас има (е имал) проблеми със свързването на този ключ, мога да ви дам схемата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно защо при включване на дълги се гасят халогените. Не вярвам да е заради консумацията, то ако караш на къси + халогени и включиш дълги, консумацията се увеличава с 10 вата, което си е по-малко от 1 ампер :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото хората явно са решили че на дълги при мъгла не се кара. отде да знаят че халогените помагат и за откриване на дупки в последния момент :)

 

некав (прост) начин за overwrite на тая недомислица да ви е дошъл кат сте разколачили схемата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mislq 4e pri vkliy4vane na dalgite i da se izkliy4vat xalogenite e normalno,smisal 4e e ymi6leno napraveno mojebi nqkakav standart,za6toto na ba6ta mi M.A.N.-a sa6to e taka makar 4e e 2000godina, taka 4e ne moje da e zaradi ikonomia :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, колкото и добре да изкопирахме схемата и я изпълнихме на моя Рапид, дългите при мен не загасват при светване на халогените отпред. А на адаша дългите загасват. Там ми е малко "студио-Х" защото уж изкопирахме всичко 1:1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Ами всъщност, ако сте отваряли правилника за прилагане на закона за движение по пътищата, ще забележите, че халогените са ползват само по време на мъгла. Демек ей тъй просто от гъзария да се кара на халогени е ЗАБРАНЕНО. Разбира се това не е българска измислица. Затова и заводските така си излизат. Халогените се ползват при мъгла, когато дългите пречат. Т. е. двете взаимно се изключват. На много автомобили, като цъкнете дългите се изглючва задния габарит за мъгла - същото е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Досега не съм виждал кола, на която да се гасят халогените при включване на дългите или пък да се гаси "мъглата" отзад. Или пък да се палят халогените при включване на дълги.... Единственото условие, при повечето коли, за да рабтят халогените и/или "мъглата" трябва да си поне със запалени габарити. А това какво е забранено в НАШИЯ правилник относно карането на халогени в много европейски страни не е! В Германия например можеш (и повечето шофьори го правят) да караш на фарове и халогени. И лично аз не виждам защо и у нас да не е така. С халогените никого не заслепяваш. Най-много някой разсеян щофьор или пешеходец да те види по-навреме за да избегнете белята. Освен това като стана въпрос за правилник - според него можеш да караш със запалени халогени не само в мъгла, но и по време на дъжд и снеговалеж! Марту не се обиждай, ама тук има хора дето не само са го отваряли тоз правилник, но са го и чели:), а и на всичкото отгоре си го возят в жабката. И то освен за знания, но и за заяждане с полицайте, или по-скоро за опровергаване на някои глупости, които ми говорят, като например много обичам да ги бъзикам, защото се оказава, че повечето от тях не знаят, че шофьорската книжка е документ за самоличност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не коментирам кое в правилника е добре, кое зле и как трябва да се промени. Само казвам, че на някои коли такова им е устройството и смятам, че причината за това е в правилника. Аз съм карал Сеат Ибиза - ако не се лъжа модела от 96-98, Опел Корса - последния модел. За Сеата съм сигурен, че му се изключва габаритът за мъгла, като се включат дълги, за Корсата почти. Халогени нямах.

btw много нашенци са си патили в Сърбия от запалени халогени...

относно това ,че шоф. книжка е документ за самоличност - никой обаче не е отменил текста, че си длъжен да си носиш личната карта :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Днес докато разглеждах книжката за шкода от 105-136 за която е дал линк txl и се натъкнах на тази схема, за която става въпрос.

 

дългите при мен не загасват при светване на халогените отпред
- Предполагам имаш предвид, че фаровете за мъгла не изгасват като светнеш на дълги светлини - ако е така, то знам къде е проблема и ще ти кажа. Само кажи това ли е да не пиша иначе ако няма смисъл. Иначе схемата и включвателя са добре измислени от чехите - харесва ми. Имат и аналогична схема за свързване на предни и задни светлини за мъгла на шкоди без този специален включвател, а посредством 2 ключета, но така че да се запази същия смисъл на включване и изключване.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно фаровете за мъгла - колеги, доста е неприятно когато този ПРЕД теб кара с включени фарове за мъгла. Допълнителния фар за мъгла отзад обикновенно е доста силен (нали трябва да пробие през мъглата) и заслепява този зад теб! Аз лично (нямам фарове за мъгла отпред) използвам фара за мъгла да подсетя този отзад, че е на дълги. Колкото и да е невероятно в 60-70% от случайте работи :)

 

С други думи - колеги, МОЛЯ, не ползвайте фаровете за мъгла в града! Пречите на останалите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно фаровете за мъгла - колеги, доста е неприятно когато този ПРЕД теб кара с включени фарове за мъгла. Допълнителния фар за мъгла отзад обикновенно е доста силен (нали трябва да пробие през мъглата) и заслепява този зад теб! Аз лично (нямам фарове за мъгла отпред) използвам фара за мъгла да подсетя този отзад, че е на дълги. Колкото и да е невероятно в 60-70% от случайте работи :)

 

С други думи - колеги, МОЛЯ, не ползвайте фаровете за мъгла в града! Пречите на останалите!

А аз ползвам дългите да подсетя тоя отпред че сме пред "Punishment Light" и е желателно да мине, защото иначе ще си отчакам, та ако може аз да хвана жълтото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR е напълно прав! В закона пише че употребата на халогените се използва само при намалена видимост! Нещо такова гласеше аз понеже сравнително скоро изкарах книжката и имам още бледи спомени... Някои като се залепи зад мене и ги напускал не пропускам дупките! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eto towa e shemata koito dawat ot Mlada Boleslav ,sawpada li s twoita koqto si naprawil ? Da nadpisite sa nemski : 5- hal. farowe, 7- zadni dop. stopowe za magla, drugoto mislq , 4e wseki ste razbere.

Halogenni%20farowe.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз много мразя и ми пречи някой пред мен като кара с включена мъгла без причина. В такива случаи обикновенно разсъждавам така "Онзи е включил мъглата за да го виждам по-добре. Ми тогава пускам дългите, за да ме вижда и той добре" :) Лошото е обаче, че водача отпред рядко се сеща защо го ебавам така. Предполагам обаче, че някои шофьори включват мъглата без да искат, поради незнание и тъпизъм от тяхна страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мили колеги неможете да превъзпитате всички на пътя тъпаци винаги ще има. Всеки го дразни тоя габрит(и) когато са включени без причина. Но се съгласете че може на всеки да се случи да я включи без да иска, след което поради разсеяност да я забрави. В шофьорската си практика почти щях да катастрофирам заради такав габарит. Карам зад един тип и тъкмо да го изпреварвам светва тоя габарит в първият момент бия спирачки щото мисля че това е стоп след няколко секунди се усещам каква е работата тъкмо овладяваики Астрата. Пича спира и ми вика какво бе колега сдържах се да не го фрасна и му викам скибаи си стоповете, тои кво им е. Абе пич пусна светлината за мъгла и мисля 4е това ти е стопа. А тои невъзмутимо продължи да вика "ко е туи и как се пуска" по нататак спора с този високопланински джентълмен беше просто излишен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха,ха! Според мен това не се среща толкова често - пускат си светлините съвсем умишлено, а не поради невежество...

Ослепявавам, като минавам нощно време по околовръстното - не виждам нито дупки, нито светофари : ) затова и аз съм си сложил халогени, насочени малко по- горе от нормалното и ги пускам в тези случаи, иначе почти не ги ползувам. А явно напоследък модата е да се кара на дълги в града - не им ли работят късите на тези хора, или пък не им пука за другите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за дългите е кофти но понякога не са виновни хората - веднъж си катеря баира към къщи и някъв ми блести на среща - примигнах му аз на дълги, но се оказа че човека си бил на къси, защото като ми примигна и тои щях да окьоравея!!!! Кви фарове им слагат на тея новите коли - ужас. :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕРЕГУЛИРАНИ! Вместо да светят по пътя осветяват небето! Ей такива фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

случайно да ви минава през главата че на повечето хора не им е ясно за какво говорите ? Аз лично не разбрах почти нищо от разговора, освен че мъничките фарове под оснновните не са за гъзария ми са някакви "халогенни" и са за мъгла. Ако някой не го е мързел може ли да обясни с 10 реда какви са тези фарове и какъв е този габарит за мъгла озад ?

 

Може да е нагло и тъпо от моя страна но аз нищо не разбрах ... Баща ми също нищо не знае по въпроса ...

 

 

А си мислех че поне правилника малко от малко го знам :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като излезе темата после на срещата питах, питах, нещо ми обясняваха аз само викам ахам ахам :mrgreen: като пълен лайк ... питах един приятел с Омега 2.5 кво е туй задна светлина за мъгла, той вика копеле аз за първи път го чувам това от тебе. И заключих че тая светлина за мъгла е неккав филм и толкова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тая задна лампа за мъгла си е чист червен габарит,но свети по-силно.На някой коли се слагат във двата стопа на други само по една в левия по принцип.

Иначе и на мен този 3 позиционен ключ ми се вижда нещо излишно и сложно.Нищо не пречи фаровете за мъгла и габарита за мъгла да е на 2 отделни копчета и да си го пускаш в каквито си комбинации с другите светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така са го измислили чехите така са го направили. На повечето коли са на отделни копчета. Убеждавал съм се колко е полезен е този габарит отзад в мъгла. Стандартният заден габарит е с мощност 5 вата а габарита за мъгла е 21 вата колкото стоп лампата. Когато пътувахме за събора в Троян на прохода Троян-Кърнаре имаше доста хубава мъглица. Колегата Otgorata караше пред мен и го виждах много зле. Викам си на акъла абе не е лош шофьор момчето що не кара с фарове в тая мъгла и в един момент като се залепих зад него видях че габаритите светят ама се виждаха едвам едвам от 50 сантиметра разтояние. В този случаи ако колегата имаше габарит за мъгла този проблем нямаше да го има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...
Досега не съм виждал кола, на която....... или пък да се гаси "мъглата" отзад.

 

 

...на фаворитите (1992 >) е така :(

стандарт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мисля, че не при всички коли като светнеш тези за мъглата отпред светват и тези отзад :roll: На Фелициата ми като запаля предните за мъгла задните не светват те си имат отделно бутонче на таблото, което пали само тях. Т.е. мога да карам само с предни за мъгла и без пуснати задни такива и обратното :D Просто са разделени на две копчета. Някой ако иска мога да го снимам и да постна снимка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.