Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Запалване


Батето

Recommended Posts

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Viktor_

    12

  • Батето

    10

  • Rapid

    6

  • scorost

    5

Най-много писали в темата

Карах с такова с оригиналния мотор около 200 000 км, сега го ползвам за ладовия двигател.

Забравяш кога си сложил чукче.... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко елекронно запалване независимо от модела на колата става. Така, че потърси от М-коплект. Там те ги продават за лада и не са много скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги! Макар и не съвсем конкретно, но получих някаква информация. Другата седмица ще потърся в магазините (или по-скоро на пазаря) и след монтажа ще Ви уведомя за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги! Макар и не съвсем конкретно, но получих някаква информация. Другата седмица ще потърся в магазините (или по-скоро на пазаря) и след монтажа ще Ви уведомя за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте! Пообиколих магазините и пазара, намерих няколко вида запалване, но за жалост нито една от тях няма схема за свързване. Моля - помагайте!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз карам отдавна с българско /на завод от Гоце Делчев/ електронно запалване и считам тази модификация за задължителна за всички шкоди преди фаворита, който вече е с безконтактно делко. Ако беше от София направо щях да ти го монтирам, но затова сега ще ти обясня как се свързва: 1) в общия случай кондензатора се откача и вече не се използва; 2) махаш кабела, който свързва чукчето с клема №1 на бобината. 3) елктронния блок има стандартно 4 кабела: един за +12V - закача се на клемата на вариатора, на която идва ток след контакт /т.е. на входната клема на вариатора/; втори кабел за (-) маса; трети кабел за сигнал от чукчето - свързва се към неговото кабелче; и четвърти кабел към клема №1 на повишаващата бобина - тази клема, която досега беше свързана директно към чукчето. това е. с две думи досега комутацията на тока за бобината се е извършвала от ЧН, благодарение на което то нагаря, а сега тази комутация се извършва от транзистор в електронното запалване, а през ЧН минава много малък ток, който не го поврежда и така ЧН става почти вечно ако е ново, което силно препоръчвам. Друг основен плюс на Ел. запалването, е че благодарение на него се получава малко по-силна искра.

 

Ако имаш някакви въпроси питай, но него мисли толкова а ходи си вземи едно - обаче защо казваш, че нямат схема за свързване незнам?!

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз днес рещих даси купя едно електронно запалване и го намерих в магазин Алекс до баня мадара. Струва 20 лв. и е чешко.Има си и схема ама нещо много ми прилича на релето за алтернатора ,продавача е жена пък и аз до сега не съм видал електронно та се чудя дали не са ми продали Реле за алтернатора :)el_zapalvane.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мм да май си прав ,но за съжаление го прочетох чак когато се прибрах .

Ще ходя да и го ударя в главата на тази продавачка :x

вече се чусрвам прецакан , ама и тия производители не може ли на алглииски поне да пишат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А върнаха ми парите :) Като и казах че това е реле а не електронно

тя миказа "Ми то има ли разлика ? "

Без коментар то че аз съм идеалния клиент спор няма

ама и продавачите са едни ........... :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rapid, явно си от София и затова искам да ти кажа, че аз мойто електронно запалване съм го взел от магазина на бул. Симеоновско шосе. Вземи си едно такова /14лв./, към него има инструкция за монтаж, а в краен случай и аз ще помагам.

 

А Батето защо се подмотва още, а не си е купил, нали обясних как се свързва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То, че се мотам - мотам се, ама като не мога да намеря българско? Вчера ми предложиха едно руско, но се оказа че е за Лада 8 и е за безконтактно делко. Та без малко и аз като Рапида да се чудя после какво да го правя. В един магазин ми обещаха, но чак в понеделник. Така,че - чакам! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз ще ви запитам дали някои е чувал за по сложна електроника за 105 и 120 като електронно запалване с корекция да ъгъла на предварение??

 

Е това вече си струва да се коментира ако някои знае нещо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - аз съм виждал и имам такава схема и това не е нищо ново. Предполагам, че имаш предвид схема, която изработва сама предварението в зависимост от оборотите, без да се използва вакума от карбуратора. Аз лично не съм привърженик на тази идея, защото усложнява доста класическата схема на електронно запалване и може да не е надеждна. Гледайки запалителниите системи на много западни автомобили мога да кажа, че до моноинжекционите вакума е запазен и това не е случайно. Едва при пълните инжекциони не се използва и то при тези който включват в едно управление на горивната и запалителната система.

 

Има и схеми, който предлагат многоискров режим при палене, но това също ми се вижда безсмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се и за друго - като говорим за запалителната система на 120ката, трябва да споменем и делкото. Понеже мойта шкода е 82г. фабрично беше със стария модел делко. След като сложих по-новото мога да кажа, че се него колата върви доста по-добре, особено когато се налага да ускорява от ниски обороти.

 

Колкото до електрониката в запалителните системи - има и схеми на електронно запалване, което използва като комутиращ елемент не ЧН, а оптрон, т.е. може обикновено делко с ЧН да се преработи до безконтактно. Аз имам такава схема от една книга и мога да я дам на някой от софия ако му се занимава.

 

На мен лично най ми допада идеята за безконтактно делко+комутатор+бобина от Фаворит, които направо да заменят сегашното делко с ЧН. А и на фаворита делкото е с датчик на Хол, което ми се вижда най-сполучливо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shemite gi imam pitam samo dali nqkoi se e zanimawal i dali e slagal takowa neshto. W interes na istinata nqma prichina da e nenadejdno. A i sym wijdal dosta awtomobili s bordowi komputer karburatorni koito imat samo edin datchik na mahowika ot koito se smykwat oborotite. Na praktika ne e mnogo slovno da se realizira takowa neshto no ideqta mi beshe da se komentirat predimstwata. Az li`no smqtam ceh elektronikata e po nadevdna i po tochna ot mehanika i wakuumi koito wdishat ot wsichki wyzmovni mesta.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на маховика е пак електромагнитен датчик, който командва през комутатора повишителната бобина и това просто е малко по-нова система, при която делкото е по-просто, защото в него няма датчик и авансова плочка, а има само палец. Така е например на Фиат Типо, Опел Астра и др. Обаче дори на такива запалителни системи пак има вакум, който отива към комутатора. Няма вакум само при пълните ижекциони. Не виждам защо вакума да е ненадежден.

 

Има и още нещо: ако направиш електронно запалване с вградена корекция на предварението в зависимост от оборотите, то трябва да е конкретно настроено за типа двигател - например на Шкода 120L и 120LS/GLS предварението се изменя по различен начин, както и при Фаворит 135 и 136 и изобщо между един и същ двигател, но във версия с различна компресия. Така, че не може да използваш без да преработиш схема на такова запалване, която е за лада например. А и изобщо не знам дали изменението е линейно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами обикновено ако е кадърно направено - фабрично а не нещо любителско се позлват компютри и контролери и цялата смяна настроика и промяна за различен двигател и бензин се състои в презаписване на паметта докато хардуера (схемата) остава същия???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета хубава тема сте захванали за запалванията и някой идеи са си хубави ама да вземеш да си ги реализираш в домашни условия е меко казано несриозно особено това с обртона.Като ства дума за Шкода по- лесния вариант а по -евтин е с обикновено електронно и чукчето по- добрия е като си смениш делко ,бобина и комутатор от Фаворит там датчик на Хол не съм виждал те са си с индуктивен което според нем е по-сигурно гори по-рядко.Лично аз съм с такова делко само че не е фаворитово а си преправях едно Бошово ,бобина Magnetti Marelli и някакъв комутатор за Пежо.Играчката небеше малка ама пък частите ми бяха без пари така че си заслужаше.А и в момента съм много доволен от това запалване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера най-поле купих запалването - българско - на Гоце Делчев. Вечерта го монтирах и о - кеф! Ама нали съм си карък - след три минути работа угасна. Нещо в електрониката. Добре, че бях оставил възможността за палене по стария начин! (Само, че така бях отрязал кабела на кондензатора, че ми беше много трудно да запаля с демонтирано електронно - затова не го и демонтирах.) Бягам веднага в магазина и там се натъкнах на нов начин на рекламация - плащаш наново 18 лева, дават ти ново запалване, а старото го връщат на завода. След няколко дена ти обясняват защо не работи и ако вината е твоя (иди докажи, че не е) си плащаш и ремонта. И ти го връщат отремонтирано. По този начин се сдобиваш с две електронни, защото новото не ти го изкупуват обратно.Сега мисля да завъртя един телефон до завода и да си поприказваме с тях, пък после ще видя някой електрончик, защото няма да е кой знае какво и ще ми излезе и по евтино! (ще се отърва само с едно яко почерпване, но далаверата е в това, че и аз ще участвам! :P) А какво е станало след разговора със завода ще Ви уведомя когато имам резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що разговарях с Гоце Делчев - Стил електроникс ООД. Хората бяха изключително учтиви и разбрани. Приеха рекламацията и обещаха да съдействат за замяна на дефектното запалване. Така, че може и да отърва 18 лева! Дано :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.