Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Запалване


Батето

Recommended Posts

ММ да и аз от вчера съм с Гоце Делчевско ел. запалване. Монтирах до ,но за всеки случай не съм рязал жици и само съм откачал внимателно . И аз не им вярвах много че ще тръгне. След като го свързах колата запали , изтествах и варианта с "Включено" и "Изключено" и те работеха и така го зарязах(стана тъмно). Но сега като чета да не бързам да се радвам че работи, то може да изгори и както си на път :( лоша работа или по точно българска му работа :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Viktor_

    12

  • Батето

    10

  • Rapid

    6

  • scorost

    5

Най-много писали в темата

Аз пък преди време си бях купил една ефтина кутийка от битака, за която се твърдеше, че повишавала многократно искрата, даже на специален стенд ми демонстрираха как свещ с ужасно раздалечени и зацапани електроди давя яка искра... карах с него около година свързано паралено към бобината на 100С-ката, а когато я бракувах го прехвърлих на жигулата, но съвсем скоро колата угасна и не щеше да пали. Махнах джаджата и проблема се оправи. Счупих кутийката, за да видя какво съдържа и се оказа, че са 2 яки последователно свързани електролитни кондензатора :!: :lol: Бяха с изтрити надписи, та не разбрах какъв е капацитета им, но явно бяха пробили и шунтираха бобината...

Колкото до системата с комутатора при Фаворита, и аз мислех да си слагам такава, но чух, че въпросната джаджа автоматично ограничавала максималните обороти, та затова се отказах...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа че идеята беше да се коментира какво се знае по въпроса и дали някои има опит с тях. Благодаря за всички мнения.

 

За електронното от ГД - честито че е станало и дано да ти върнат парите но все пак според законите за всеобщата гадост всичко си е било в реда на нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да драмата с електронното запалване продължава. Вчера го свързах културно с буксички и всички там екстри и рекох да изтерствам колата.Покарах я 10 мин. и на един свтофар всички уреди на таблото угаснаха , няма градуси, удоротомери , гориво нищо само свтна лампата за акумулатора че не зарежда .Ужас иначе колата не угасна ,работи си нормално.Отварям отзад са видя има ли някакви видими на пръв погед причини ,пипам ел. запалването , нагряло се беше доста, а като пипнеш метаслната му част бие ток :) Ужас .Сподер мен съм го свързал правилно защото ми помагаше грамотен човек ,пък и колата си пали :?:

Реших да видя да не изгорял някои предпазител , но всички си бяха здрави пък и като се движи колата от време на време пресвятват уредите на таблото .

Тая вечер ще го махна напълно това ел. зап. да видя дали ще се оправи колата и ако е от него ще звъмя гневно в Гоце Делчев и ще си говорим за майките им :)

За сега не предпоръчвам на никой да си слага таково ел. запалване !!!!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали онези от Гоце Делчев са променили нещо в запалването от едно време ама съм се сблъсквал с него и преди не на моя кола идвали са клиенти.Последното по-свястно запалване от този род което съм слагал беше на пловдиския завод Автоелектроника там няма запазване на старото запалване чрез ключ,а минаваш само на електроното.На него ми правеше впечатление само че се появяваше някакъв странен шим в периода на натрупване на искрата което не пречеше на работата на колата по принцип. Та в тази връзка незнам и там колко е доизкусурена схемата но поне работят .Цената мисля че беше около 14-18 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Стана ми интересно като прочетох какви проблеми сте имали. От прочетеното стигам до извода, че е възможно да не сте свързали правилно устройството. Моля ви не бързайте да плюете по производителя, защото аз карам с такова от доста време и нямам никакви проблеми. При мен то не загрява. Замислете се дали нямата други проблеми с ел. системата в колата. При монтирането на нови ел. устройства трябва да се работи културно и всички свързвания трябва да са надеждни, а не като за проба. Дори да има някакъв проблем с електронното той е лесно отстраним от специалист, тъй-като схемата е елементарна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си кажа как свърши всичко с мотажа на ел. зап.

Значи проблема с липсата на ток в таблото не е бил от ел. запалването !

Но самото ел запалване си е било бъгаво :) Този с които го мотирах вчера го отвори и ремотира и ми каза че някакъв проводник не бил хубаво запоен или изолиран или нещо подобно не го разпитвах , та затова е биело ток от него :)

Но като цяло колта добре работи :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, и моята драма като че ли приключи. Вчера монтирах новото захранване. Засега всичко е нормално, но докога ще е ? Дай боже да нямам повече проблеми. Но все пак ми се струва, че вместо да спечеля - загубих малко мощност. Може и чисто внушение да е! Нека поработи малко и ще му потърся място за постоянно - така както съм го монтирал до бобината не ми харесва - ще се мокри при по-голяма вода. Но пък заради газовата наоколо е толкова претрупано - няма къде да си пъхнеш погледа, камо ли нещо друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че е внушение! Какво общо има мощността с ел. запалването?! А и каква мощност искаш от кола 52 к.с., която си конвертирал на газ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eeeee, тук не си прав!!! Точно на маломощните двигатели се усеща повече наличието на електронно запалване! :D

 

И в каква посока е промяната според теб?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, че тя на газ си върви по-добре, отколкото на бензин или поне аз и жена ми не виждаме разлика!

 

 

:shock: :roll: :shock:

 

А сигурно и пали по-добре, а?

 

Ти изтрепа рибата бе човек. Останах без думи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате, ако всичко ти е наред би трябвало на газ да имаш лек спад на мощността. Ако обаче не усещате с жена ти разлика в мощностите - изводите са за теб :) Или нещо куца по колата или не я познавате достатъчно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голямата и по-стабилна искра при монтирането на електронно запалване дава по-добра работа на мотора, в сравнение с сонвенционалното, без значение дали се кара на бензин или на газ.

Става въпрос за първоначалното палене и особено за работата на високи обороти, когато стандартното запалване поради естеството си на работа сваля напрежението понякога дори под 20 кV.

И напълно в реда на нещата е това да се усеща повече при по-слабите мотори, отколкото при по-големите! Спад или покачване с 5% винаги се усеща по-осезаемо при маломощните мотори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече и Ники (колев123) е с електронно и сичко си е ок. Юли (мишел) както видях на последната среща е с електронно от много отдавна и ествествено че сичко пак си ок. Така, че айде вече да не коментираме проблеми от сорта на неправилен монтаж!

 

Увеличението на искрата след монтажа на електронно запалване обаче не е значително, както казва скорост. Това е защото напрежението което поражда вторичната намотка на повишаващия трансформатор (бубината), зависи от броя на навивките във вторичната намотка. Ако желаете по мощна искра може да си вземете бубина с по-високоомна вторична намотка и да увеличите разстоянието между електродите на свещите например до към 1 мм.

 

На моя двигател, на който всичко си беше изправно преди монтажа на ел. запалването не се забеляза подобрение след това с изключение, че забравих за смяната на ЧН.

 

Спад или повишаване с 5% винаги се усеща повече на по-мощните мотори според мене, защото: 5% от 100к.с. са 5к.с. разлика, а 5% при 200 к.с. са вече 10к.с. разлика. МОНТАЖА НА ЕЛ. ЗАПАЛВАНЕ НЕ ПОДОБРЯВА МОЩНОСТТА защото тя си е вече зададена от фи на буталото, неговия ход и дадените обороти. Това довежда просто до по-надеждна работа на двигателя и се изплаща като сметнете цените на ЧН и кондензатор, който вече не ви трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази тема с теб мога да споря до утре, но явно ще трябва да мине малко повече време в каране, повече време в четене и....ще стигнеш до определени изводи!

1. Не можеш да сложиш бобина за електронно запалване, защото после едно след друго започват да се пробиват дистрибуторната капачка, палец, лули......Те не са предвидени за такъв ток!

СПРАВКА: Погледни от какъв материал са направени на една Самара и на една Лада тези елементи!

2. Искрата остава с ПОСТОЯНЕН волтаж дори при високите обороти! От там идва "кяра"! При стандартното запалване, при високите обороти бобината буквално няма време да направи високо напрежение! Искрата е силна дори при слаб акумулатор!

3. Не знам колко к.с. мотор максимално си карал, но там ако си по-неопитен няма да разбереш дори ако една от свещите ти не работи като хората, докато при маломощния мотор ще увиснеш и ще се мъкнеш като разлепен афиш по пътя.....

4. "......МОНТАЖА НА ЕЛ. ЗАПАЛВАНЕ НЕ ПОДОБРЯВА МОЩНОСТТА защото тя си е вече зададена от фи на буталото, неговия ход и дадените обороти...."

ТУК НАПРАВО МЕ РАЗБИ! Винаги по-доброто запалване, по-доброто смесообразуване, по-доброто изхвърляне на газовете, абе всяко нещо, което прави работата на двигателя ПОІДОБРА дава приход в мощността!!!Дали всички променят фи-то на буталата за да получат по-голяма мощност???Или оборотите???Я вземи прочети малко какво правят хората например в БМВ или в тунинг-фирмите.....

Нищо лично, но ...... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Скорост, изках просто да дам информация на хората които се интересуваха от електронно запалване, за да знаят точно каква е неговата полза, но без за се преувеличава тя.

 

Знам че разбираш много от автомобили и с това се занимаваш, но специално от постовете ти за ел. запалването си личи, че по въпросите с токовете в колата говориш за неща, които не разбираш:

1. Не можеш да сложиш бобина за електронно запалване, защото после едно след друго започват да се пробиват дистрибуторната капачка, палец, лули......Те не са предвидени за такъв ток!

- надявам се, че тук имаш предвид не ток, а напрежение! а и не всички такива бобини са за по-голямо напрежение;
СПРАВКА: Погледни от какъв материал са направени на една Самара и на една Лада тези елементи!

- Ладата далеч не ми е колата за пример, нито нейният двигател, тук ти си доста пристрастен явно към тази марка;

 

2. Искрата остава с ПОСТОЯНЕН волтаж дори при високите обороти!
- "волтаж" :shock: :shock: Напрежението на искрата е по-ниско на по-високи обороти, спрямо на по-ниски. Предполагам искаш да кажеш, че като цяло с електронното запалване това напрежение се е повишило малко - ок. Такова повишаване може да се получи и по друг начин - премахване на резистора на палеца, използване на Кабели за високо напрежение без съпротивление и т.н.

 

Вече ме мързи да коментирам, а и тъй-като думите ми отиват на вятъра аз повече няма да се изказвам по тази тема. Край

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах, че нищо лично, но явно го взимаш така! Приказки са се разправяли и пак ще се разправят....А тук се мъчим да си изясним нещата от техниката,нали?

Прав си за чисто "техническата" грешка при писането - именно за напрежение става въпрос при изброяване на елементите: капачка, палец, лули, кабели, не за ток! Обичам да пиша в по-елементарен и разбираем стил!

За тока се отнася случая с чукчето:

Всички бобини, които са за електронно запалване са с много по-ниско съпротивление/ от порядъка на 0.45 Ома/ и при слагането им в конвенционална запалителна система/разбирай механично прекъсване от чукче и наковалня/ се получава много бързо посиняване и пробиване, а понякога и разтопяване на контактите, които уж трябва да са от волфрам или поне от нещо подобно.....Всичко това става, защото при по-ниско съпротивление, според Закона на Ом през контактите протича ток с много по-голяма сила, а и искренето се увеличава многократно.

Давам ти пример с Лада-та не защото ми е любим автомобил, а защото при този масов у нас автомобил много лесно се вижда каква е разликата в използваните материали за изработката на посочените елементи! Знаеш ли, че дистрибуторната капачка на Шкода 120 Л след 1985-та става за много от 4-цилиндровите модели на VW и Audi ? Да, но само за прибиране, ако не е с конвенционално запалване! Много бързо тази капачка сдава багажа при такива модели с електронно запалване? Защото материала не е предвиден за високото напрежение, което се индуцира от техните запалителни системи, които са с комутатор и датчик на Хол!

Думичката "волтаж" масово се използва в разговорния речник, също като тенекия, вместо ламарина, зъбчатка вместо зъбно колело, заварка вместо заваръчен шев и т.н. Лошото е, че не вникваш в написаното, или не го знаеш, а коментираш неправилно! При високи обороти/това се вижда на всеки електронен стенд или с обикновен осцилограф/ напрежението, индуцирано от запалителната бобина спада понякога до стойности под 10 или дори под 5 кV/ при максимум 20-25 кV/.....И всичко това е защото механичното прекъсване на запалването освен че има износващи се части, има хлабини в осите им и закрепването, има инертност и момент на резонанс на пружинката, която притиска чукчето и т.н. А за да работи правилно чукчето се регулира не разстоянието между контактите, а Ъгъла на затворено състояние! Точно това време на затворено състояние и последвалото отваряне обуславят образуването на напрежението във вторичната намотка и от там и искрата....

В момента на отваряне на контактите, изчезването на електромагнитното поле около намотките на бобината индуцира във вторичната намотка високо напрежение, което се нарича запалително или йонизиращо напрежение. Затварянето на контактите предизвиква образуване на електромагнитно поле в намотките на бобината и от ефекта на самоиндукцията се получават т.нар. вредни токове и искренето между контактите, които кондензатора би трябвало да обере. При един такъв цикъл въпреки че източникът на ток е постоянен, напрежението расте постепенно и след 0.02 сек достига до своя максимум. Нека приемем, че един 6-цилиндров двигател се развърта до 3 000 об/мин - това прави 9 000 прекъсвания в минута или време за образуване на ток.......едва 0.004 сек. Ужасно малко, нали? ......Без да навлизам в подробности/защото за твое сведение автомобилите са ми и професия/ това е в най-общи линии работата на запалителната система и доказателство за моите думи.

Е щом според теб с премахването на резистора на палеца може да се повиши напрежението в режима на високи обороти - ОК! Само че инженерите и конструкторите решиха този проблем с монтирането на Датчик на Хол, за който няма никакво значение дали оборотите са високи или не. После започнаха да се монтират датчици и на маховика и на шайбите...техниката се развива към по-добро!

И това се прави с едничката цел - да се запази така необходимото високо напрежение в горната граница при високи обороти, което води до по-добро запалване и изгаряне на горивната смес, а от там и до по-голяма ефективност и по-малък разход на гориво!

Та така, млади момко! Не се сърди! Ние някога също сме учили електроника и имаме технически познания и най-важното - ДОКАЗАТЕЛСТВА, за това какво става в запалителната система на един автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники Колев, няма ли да напишеш тук какви са ти впечатленията от електронното запалване. Струва ли си парите и усеща ли се някаква промяна в поведението на автомобила?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте, аз от скоро съм регистриран във форума, а и за този пост може да съм закъснял малко, но...

напълно подкрепям мнението на scorost! Не искам да изпадам в подробности, не се занимавам професионално с автомобили, но се занимавам професонално с електричество. Scorost е абсолютно прав за мощността и електронните запалвания - по-добро изгаряне => по-висока мощност.

Само ще допълня, че освен другите определящи параметри на искрата доста важен е и параметъра форма на искрата и по-конкретно нейната стръмност. Електронните запалвания коригират и формата. По-стръмна синусоида толкова по-добър старт казано най-леймърски :)))

 

Ще подкрепя всеки, който иска да направи работата на двигателя на тези прекрасни автомобили оптимална!!!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Сложих и аз електронно запалване най-сетне, българско, произведено в София от фирма "Елтек" ООД. Монтажа му е елементарен, както по-горе в темата Белия лебед добре е обяснил, само при мене няма проводник за маса, а за това трябва корпуса на кутийката добре да е монтиран към ламарината на колата. Иначе 1 проводник към делкото, един за плюс на бобината и един за минуса на бобината. Впечатлението ми е, че по-добре работи двигателя, добре ускорява и по-лесно пали. Не съм пробвал още как ще става реглаж на изпреварването и дали изобщо има нужда да се прави такъв вече. Ще видя и как ще върви по-нататък и дали ще се отрази на разхода на гориво и ще пиша пак.

Сега вече следващата стъпка е да сложа безконтактно запалване като колегата tyny. Той го е описал в една друга тема. Идеята ми е за компютър или аванс процесор с три датчика - индуктивен за оборотите на коляновия вал, датчик за температурата на охлаждащата течност и датчик за вакуума в смукателната тръба на карбуратора. Май най-трудната работа ще е да се намери подходящ за двигателя на 120 компютър само с тези три датчика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, би ли написал колко струва твойто и къде ги продават и има ли и други интересни работи в сферата на автоелектрониката и изобщо, които прави тази фирма?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, би ли написал колко струва твойто и къде ги продават и има ли и други интересни работи в сферата на автоелектрониката и изобщо, които прави тази фирма?

 

Запалването го купих от Ем-Комплект 33 на Сливница и Д. Петков, за 15 лв, а фирмата производител е софийска - "Елтек ООД". Сега я пуснах в интернет и намерих само адреса:

София 1000, бул. Георги Софийски 50, тел. 9555229; 551069

електронни изделия, елементи и възли

На картата го дава този адрес срещу Военно-медицинска академия. Предполагам, че там им е само офиса.

На листчето с инструкциите има същият първи телефон, и още един - 855-51-88. Пише само Транзисторно запалително устройство ТЗУ 12-01.

 

Ако искаш им звънни или мини да видиш кво продават и за колко пари и драсни някой ред. Аз също ако имам път натам ще мина на адреса да ги видя и ще пиша за резултите.

 

Ако искаш виж в тоя руски сайт тип направи си сам - има схеми на всякаква електроника за автомобилни аксесоари и датчици. Беше я пуснал някъде колегата tyny, като го питах за неговия индуктивен датчик и аванс-процесора.

http://www.diagram.com.ua/list/1.shtml

 

Пускам още два линка към сайтове за електронно запалване (от форума на Фиат 126 ги взех)

http://users.mrbean.net.au/~rover/electron.htm

http://ourworld.compuserve.com/homepage ... n/CDI.HTML

 

На английски са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.