Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фланец за ладов двигател?


Recommended Posts

Интересувал съм се няколко пъти, но общо взето несериозно... така и не можах да стигна до нищо. И сега пак - някой има ли чертеж на фланец за ладов двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да няма чертеж, ако все пак някой е насно горе-долу какво се прави, за да се сложи друг двигател нека да разкаже.

Аз ще започна пръв с това, което съм чул и ми звучи смислено (в общи линии това са принципните положения):

- знам, че на новия двигател се слага оригиналния маховик, за да може да се ползва оригиналния съединител. Това изисква да се направи фланец, който да свързва коляновия вал на новия мотор със стария маховик. От какъв материал се изработва фланеца, от какъв материал е оригиналният фланец?

 

- чувал съм, че ако мотора е например ладов, т.е. е бил сложен оригинално надлъжно и опорите му са били на гредата на предния мост, се слага направо тази греда и мотора се захваща по оригиналния начин. Тази греда се захваща на двете носещи греди, които са от вътрешната страна на задните калници. Вярно ли е това, има ли и друг начин?

 

Как се захваща блока на новия мотор, към кожуха на съединителя, отново ли се прави някакъв фланец?

 

Знам, че във форума имаме няколко човека, които имат практически опит, ще се радвам да чуя техните отговори :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той май е най големия спец по присадка на двигатели тука, или поне аз не го знам де :-)), а и има далгогоди6ен опит :-)) доколкото знам кара 120-ка с ладов мотор :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо точно ладов мотор??? И все пак ако сте си наумили да слагате жигов двигател, scorost е вашият човек.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Знам, че Виктор (още известен като Шкода и Скорост :)) има опит с ладовите мотори, но ми се ще и той да се включи и да направим една интересна дискусия на тема друг мотор в шкодовото купе.

А иначе, не сме решили, че ще е точно ладов, а и не сме тръгнали утре да го сменяме двигателя, НО според мен все още ладовите мотори са ненадминати като разходи за поддръжка, а и за няколкостотин лева - примерно 500-600, май може да имаш ладов мотор, гонещ 100 коня, на който всичко му е сменено и е основно освежен, аз поне не се сещам за друга толкова ефтина алтернатива. Примерно твоя (на Хашек) двигател колко излезе, самия мотор да го купиш и ремонтираш каквото е необходимо, без разходите по присаждането?

И още един интересен момент - колко въртящ момент ще издържат шкодовата скоростна кутия, диференциал и сухите полуоски, защото това всъщност предрешава избора на мотор???? Например Виктор е казвал, че никога не е имал проблеми с тези възли, въпреки че е с 1600 кубика форсиран ладов двигател и си ползва колата за пътна помощ, но пък той не е със рапидските(сухите) полуоски отзад ...

 

П.С. Буталата дойдоха, днеска ги слагат и ще видим как са, говорихме с Митко тия дни да го видим за парите. МЕРСИ МНОГО :)))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо точно ладов мотор??? И все пак ако сте си наумили да слагате жигов двигател, scorost е вашият човек.

 

Поздрави

 

Проучваме темата... Ти също си правил фланец за твоя двигател, нали? И предполагам имаш чертеж?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен ми е любопитно как по-точно стои въпроса със слагането на фаворитов мотор в 120ка. Виждал съм доста изпълнения в тази посока, но какви промени се правят и колко излиза като пари цялата операция и струва ли си разходите?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички! Доста ми е претрупана програмата - стягам сватба на дъщерята, тичам по тестове на нови автомобили, ремонти из къщи....абе така се остарява! :D

На първо време уточнявам някои неточности от поста на axl, а после ще се постарая да отговоря на всички въпроси по тази тема, защото определено съм я разнищил почти сам и съм достигнал доста добри, да не кажа отлични показатели:

1. "...- знам, че на новия двигател се слага оригиналния маховик, за да може да се ползва оригиналния съединител. Това изисква да се направи фланец, който да свързва коляновия вал на новия мотор със стария маховик. От какъв материал се изработва фланеца, от какъв материал е оригиналният фланец?"..."..Как се захваща блока на новия мотор, към кожуха на съединителя, отново ли се прави някакъв фланец?.."

 

Така, ето и реалността:

- наистина се слага оригиналния махових от Шкода-та, но за неговото закрепване към ладовия кол.вал е нужно да се пробият два нови отвора, защото при Лада-та те са 6, а при Шкода-та - 4 и съвпадат само 2. При правилно и внимателно разпробиване всичко става "от раз" и няма разбалансиране на маховика.

Относно фланеца - фланец се прави за да може да се напаснат захващането на ладовия мотор и скоростната кутия от Шкода. Мнозина го правят от алуминий - къде отлят, къде от алуминиева плоча, а при мен е от стомана/в Сопот такъв ми го направиха, а на харизан кон зъбите не се гледат/ :wink: По-важно е да се изработи изключително точно, по възможност на координатна машина, не на струг и фреза! Защото в противен случай първичния вал/известен още като амбриажна ос/ остава напрегнат в някаква посока и се започва една смяна на лагери, чупене на оси, късане на главинки на съединители.....не ти е работа!

2. "....- чувал съм, че ако мотора е например ладов, т.е. е бил сложен оригинално надлъжно и опорите му са били на гредата на предния мост, се слага направо тази греда и мотора се захваща по оригиналния начин. Тази греда се захваща на двете носещи греди, които са от вътрешната страна на задните калници. Вярно ли е това, има ли и друг начин?"

Има няколко важни момента тук:

-двигателят от Лада е доста по-тежък от този на Шкода! Достигнах до извода, че е най-добре да се ползва оригиналната греда на двигателя на Шкода-та плюс още една стара греда обърната на 90 градуса с изпъкналата част надолу, която се закрепва пак към надлъжните греди отзад, които пък е супер ако се подсилят./Аз направих това с 4 мм студено огънати профили/ После между двете греди се пуска по един "П"-образен профил и върху него лягат тампоните на ладовия двигател. Така от една страна се разпределя товара върху две греди и респективно 4 болта и от друга - изпъкналата надолу греда играе роля на защита на картера. Пак от опит казвам - пробвах тъмпони от Шкода, Вартбург, Лада, Москвич - най-добре издържат тампоните от Москвич 412. Е, най.добре обират вибрациите хидравлични тампони от VW, но те пък са доста парици...

-двигателят на Лада-та ще се наложи да върви "с гъза напред"! Това поражда няколко неудобства:

- ако рязко спреш, маслото отива напред и смукателя на маслената помпа остава "на сухо"! За това винаги карам с масло да максимума и добавка в него.

- охлаждането на маслото в картера става доста по-лошо и през летните месеци си карам изключително с гъсто, лятно масло м10Д

Не по-малък проблем е да се направи охладителната система да работи така, че да не се образува "въздушна тапа". Е, и този проблем беше решен и винаги може да се видим с някой, който има цифров апарат и да снима подробностите, като после ги качи някъде!

За трансмисията - въпреки, че работих като Пътна помощ - 350 000 км изкарах с 5-степенна кутия, която купих на старо/беше на 105 000 км/ докато да счупя зъби на пиньона. Ами то за толкова километри /455К/и без да теглиш коли пак може вече да я "озъбиш" една кутия. Полуваловете са "мокри" и не съм имал големи дертове с тях - първия път скъсах левия в една огроооомна дупка, а после след седмица пак левия - защото не бях сменил барабана с нов! От тогава съм навъртял над 300 000 км и нямам проблеми.

Каквото още мога да помогна - на драго сърце!

Вторник, сряда и четвъртък съм из София на тестове с нови автомобили и ШкоЛада-та ще спи там, така че ако някой реши нещо да снимаме - в четвъртък след 17 часа ще съм пред Балкан Стар в Х.Димитър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, това е едно сериозно мнение по темата, мерси за изчерпателния отговор!

Имам много въпроси, чудя се откъде да започна ... Да кажем, че по закрепването и монтажа нещата ще е решат на място, но има няколко съществени въпроса, които ме притесняват.

За фланеца разбрах, но се чудя възможно ли е да се получи така, че опашката на скоростната кутия (т.е. ако не греша първичния вал), да е къс и да не стига до глуихя отвор в коляновия вал, където по принцип трябва да влезе? И как се решава проблема с подбирането на подходящ лагер или втулка, който стои във отвора на коляновия вал и в който влиза споменатия първичен вал?

Другото, което си мисля - практически притискателния диск, ще се отдалечи от вилката на разстояние, равно на дебелината на фланеца, т.е. някъде трябва да се сложи подложка със същата дебелина, прав ли съм или грешно си представям нещата?

Това ми хрумна досега, че се радвам да чуя вашите отговори :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се спазят размерите от чертежа, който днес предадох за преснимане на Сашко, няма начин да стане къса оста. Защото ако се стигне до този фал, тогава няма да е само тозипроблема, но и бендикса на стартера няма да зацепва! Нали и той е вързан към кутията!

Лагера, който се набива в кол.вал на лада е 180502 - вътрешния диаметър е аналогичен с този на оста на скоростната кутия, така че от там дертове нямаш!

Понеже ми писна от ментета уж чешки аксиални лагери, които не изкарваха и по 10-15 000 км, ползвам такъв от Самара, който се набива върху оригиналната втулка на Шкода-та с още една втулка, каквато всеки стругар може да ти направи. Всичко останало си е същото - вилката, пружините, захващането....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарим на scorost, който ни предостави чертежа - сканиран е и начертан на SolidWorks и AutoCad. Който иска, може да го дръпне и ползва:

 

SolidWorks - flanec.sld

AutoCad - flanec.dwg

plot файл - flanec.plt

 

Скоро ще сложа и оригиналния чертеж, както е сканиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С каква програмка трябва да ги отворя тези файлове :oops: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, как с каква :) То си пише - SolidWorks и AutoCad. Ако ги нямаш и/или не ти се занимава да ги теглиш отиди в www.download.bg. Там има разни free и малки програмки за преглед на cad файлове. Не съм ги пробвал никога, но знам, че ги има. Иначе да имаш AutoCad вкъщи никога не е излишно, дори и да не си факир с нея. Все на повечето от нас ни се е налагало да чертаем по нещичко, макар и дребно. В арената я има :)

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и сканирания чертеж:

flanec.tif

Пипнато е малко тук-там за да се вижда по-добре, поправени са 1-2 неточности... Отваря се с повечето програми за графична обработка, ако някой има проблеми, да пробва photoshop или gimp :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Имам въпрос към Скорост и останалите във форума. Как така ще слагате на ладовия двигател маховик от друг двигател? По този начин го разбалансирате..... и какъв е проблемът да си ползвате съединителя от ладата? Ще се радвам ако някой ми отговори на този въпрос, тъй като смятам да се захващам със сманата на двигателя и тук направо ме хвърлихте в тъч.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какъв проблем виждаш в слагането на махових от Шкода на двигател от Лада!!!

Разпробиват се два нови отвора, които са на 180 градуса един от друг и са много близо до оста на маховика. Разбалансирането в този случай е пренебрежимо малко.

Ако се остави маховика на Лада-та е добре, защото ще може да се ползва оригиналния стартер, който е 1.2 kW за разлика от този на Шкода, който е 0.66 kW, но тогава трябва или да се смени първичния вал/амбриажната ос/ с малки шлици, като при Лада или да се смени главинката на съединителя на Лада-та с нова, с едри шлици.....

Не знам някой да го е правил този номер и да е станало удачно, а за съединителя на Шкода 120 мога да гарантирам, че издърша на невероятно натоварване. С "пипнат" двигател 1600 съм теглил на колесар дори бусове без да имам проблеми! И то не еднократно, а в продължение на 6 години :D

В периода 1993-2000, който е пътувал по АМ Тракия между разклона за Свиленград и Чирпан е виждал червената Шкода - Пътна помощ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какъв проблем виждаш в слагането на махових от Шкода на двигател от Лада!!!

Разпробиват се два нови отвора, които са на 180 градуса един от друг и са много близо до оста на маховика. Разбалансирането в този случай е пренебрежимо малко.

Ако се остави маховика на Лада-та е добре, защото ще може да се ползва оригиналния стартер, който е 1.2 kW за разлика от този на Шкода, който е 0.66 kW, но тогава трябва или да се смени първичния вал/амбриажната ос/ с малки шлици, като при Лада или да се смени главинката на съединителя на Лада-та с нова, с едри шлици.....

Не знам някой да го е правил този номер и да е станало удачно, а за съединителя на Шкода 120 мога да гарантирам, че издърша на невероятно натоварване. С "пипнат" двигател 1600 съм теглил на колесар дори бусове без да имам проблеми! И то не еднократно, а в продължение на 6 години :D

В периода 1993-2000, който е пътувал по АМ Тракия между разклона за Свиленград и Чирпан е виждал червената Шкода - Пътна помощ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.