Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

спирачките - мнооооооооого зле


tsanko

Recommended Posts

Здравейте

 

Като купих 120Л-ката спираше много зле. Малко отбихме от цената да ги оправя. Задни въобще нямаше (и още няма). Отивам при симо и му викам "кво праим", той вика за предните - накладки, дискове, маркучи. за задните накладки и цилиндърчета, ама тях ги оставихме за после.

Та Симо (уж) сложи нови накладки, аз му дадох чистак нови маркучи и стари дискове (но все пак по-добри от моите). Смени ги и известно време шкоди спираше що-годе (само на предни).

Сега спира, или по-точно не спира, както когато я купих. Натискаш педела, който доста потъва, и или спира мнооого бавно, или заковават и почва пързалката. Някакви упътвания ако може да ми дадете - на мен ми мирише на скапани накладки, но не го знам и сервото как е. А спирачна има, ама свети оная лампа долу вдясно със стрелките.

 

:cry:

 

кво да правя?!

 

а и още нещо за Симо - вика ми комплект накладки задни - 40 марки, отивам днеска на сточна гара в магазина - чешки - 27 марки ... :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потуващия педал според мен говори за необезвъздушена спирачна система. Възможно е от там да ти идват и другите ядове относно спирането. Задължително обезвъздуши спирачките и след това я виж колата как спира. Да попитам - като напомпаш 2-3 пъти педала на спирачката когато се опитваш да спираш - по-добре ли спира колата. Защото ако кажеш "да", явно проблема наистина е в обезвъздушаването :)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle, не съм пробвал това с напомпването, но току що свалих едното колело - предно ляво, това което по-бързо блокира. Първото което ми направи впечатление беше, че предните джантци бяха много загрели, направо горещи. Та свалям аз едната гума и бутвам диск4ето да се завърти - опира ЯКО, едвам се върти без гумата. :cry:

 

връткам гледам - опира си една част от диска и тва си е.

Вдигам колата отдясно, врътвам гумата - също опира. :evil:

 

Накладките явно са се износилио от тия луфтове, та сега ще купувам. Но все пак един въпрос, може ли проблема да НЕ Е в дисковете, ами в начина по който са сложени или нещо друго да съм изкривил по дупките?! Щото все пак е 25 кинта някъде един нов :(

 

И още един въпрос:

Трудно ли се сменят дискове + накладки, и евентуално накладки отзад?

 

Благодаря 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай все пак с напомпването - важно е за диагностицирането на проблема.

Това, че ти греят дисковете без да си употребявал спирачка (поне така разбрах) е лошо. Но относно това - не търси проблема в накладките. Ако една накладка се е износила от луфтове и т.н. тя или ще спира или няма да спира колата, зависи от това до колко е равна повърхността й. Но в никакъв случай не би трябвало да е причина за тежкото въртене на дисковете.

А когато натиснеш спирачката колата плавано ли намалява (независимо колко рязко) или намалява с придърпване?

Когато се свалят спирачните апарати и дисковете има едни подложки с определени размери, които са с различна дебелина всяка една от тях и са така подбрани, че да центрират максимално спирачния апарат спрямо спирачния диск. Ако тази центровка е нарушена е възможно да имаш подобни на твоите проблеми. Майстора би трябвало да е наясно с това, пише го във всяка ремонтна книга за Шкода.

Друг възможен проблем, който е и най-лесно отстраним, е вероятноста да са позапекли (клеясали) спирачните буталца, т.е. те да не са в състояние да върнат накладките след употребата на спирачка. Ако е така - майстора би трябвало да го е забелязал при ремонта, който ти е направил и да го е отстранил.

Смяната на предните накладки е елементарна и ако не броим свалянто на колелата отнема приблизително 10 мин за двете страни. Смяната на задните накладки е малко по-трудоемка операция, сравнена с предните, но не е сложно. Ако обаче не си в час с нещата, нямаш скоба за сваляне на задния барабан и нямаш книжка под ръка е по-добре задните да ти ги смени майстор. Предните дискове - не е трудно да се сменят, трябва да си внимателен и ако нямаш опит - отново ти трябва книжле, а може би и майстор. Не съм наясно доколко познаваш колата и затова не мога да определя кое е трудно и кое не е за теб.

Бих те посъветвал за следното - щом си бил на майстор и не си доволен от свършеното - връщай се при него и да ти решава проблема. Още повече, щом майстора е Симо - кадърен човек, заради което не мога да си обясня защо имаш тези проблеми щом си бил при него :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Mishelle,

 

Тва с напопмпването го пробвах и като 4е ли по-добре спира, но все пак и от самото помпане се убива скоростта ;)

И спира с придърпване, което сигурно е защото една част от диска се опира по-силно.

Купих накладки предни и задни, дискове (LUCAS) и задни цилиндърчета, и въздушен филтър - 123.80 :(

сега ще видя събота кво ще направя, щото ми писна от маистори.

 

Мерси много за отговорите. Ще пиша кво съм оправил и кво преебал ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата не е била карана известно време, може буталцата на апаратите да са спекли, аз имам редовно тоя проблем, понеже зимата не я карам... трябва също да се провери и обезвъздуши спирачната помпа - аз смених буталцата на моята с нови (~ 20 кинта струват) точно от това ми потъваше педала. Има и някакъв разпределителен клапан м/у предните и задните спирачки, който също ми го смениха, бил се скапал...

 

P.S. Ако не ти се ходи вече при Симо, пробвай при Ангел (има му тел. във форума), той ми оправи моите и вече няколко месеца не съм имал проблеми... но пак ще трябва да даваш пари, Симо не ти ли даде гаранция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е предполагам ако отида ще ги направи нещо, но не достатъчно.

А колата я карам нон стоп - 40км/ден минимум.

Пък и аз като паркирам шкоди под джама и надуя Наташа Джорджевич тя сама се ремонтира ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lucas - браво на тебе - и аз само с такива карам :)

Щом ти спира на пресекулки - явно проблема за това си е в диск/дисковете. Хубаво е, че си взел новички. А щом си взел нови дискове, явно и накладките ще трябва да са нови :) Като разглабяш виж буталцата как са, т.е. как се движат. Много е вероятно да са клеясали, както ти писах. Освен това направи задължително! обезвъздушаване. И не на последно място - като приключи ремонта, драсни някой ред за протичането му и за резултатите.

Аз също съм за смяна на дискове и предни накладки, ама кога ли ще се наканя - все други глезотийки ръчкам по колата и чакам да ме споходи мерака и за това :), че то без мерак не фърфи :)

Давай volume на max :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш проблеми с маркучетата на спирачките-ако са стари или нови,но некачествени се разлагат и намаля сечението им.По този начин спирачната течност не може да се върне обратно и се получава задържане на спирачките,както при клеясали цилиндърчета.За това те съветвам да им обърнеш сериозно внимание и при нужда да ги смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами утре (днес) ставам рано и почвам, че то не се издържа. Карам с 50 макс на 50+ метра дистанция :oops: :roll: Насирам движението яко.

иконома, марку4етата са горе долу нови (месец-месец и 1/2)

 

А ще пиша разбира се ... то голяма свинщина ще стане усещам го :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да развия 2та болта на спирачния апарат. Много неудобно мама му стара, напъхвам се до майнината си и не мога да се набера на ключа как си требе. Налях ги със спирачна не става. Тука съм чел за някво WD10-40 или нещо такова...???

:( Пък и те болтовете едни... мани бегай. Поне смених възд. филтър и сега дърпа яко :mrgreen:

 

Събота и неделя ще ги мъча пак

 

:( :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе това твойта шкода ли е? странна работа с показанията на уредите: мойта при тая скорост е на 3000 об/мин, а тази е на 2500? с какъв мотор е?

 

ей ама съм тъп - тя сигурно е на 5та бе. мани, изложих се като кифладжия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом със спирачна течност не си успял да ги развиеш, с WD-40 със сигурност няма да успееш. Ефекта от него е по-слаб. А тази лампа за маслото, много лошо свети :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5та има да :twisted:

Масло доливам редовно. Казаха че от помпата... ама незнам. Може ли да свети от скоростите? :oops:

 

а за спирачките аз всъщност въртях известно време наобратно :oops: ама ще пиша като ги развия...

 

Нещо да кажете за пеещото делфинче на таблото, кефи ли ви :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахаах изоставал часовника с 1 час?!?!?! я виж тука изостава с 35 години !!! нещо се е прецакал форума -дава ми, че не съм прочел нищо,всички са ми непрочетени??? :shock:

 

извиняваите за размера на снимката, не мога да я приведа във вид.

 

o632612774065000000.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Corropt, мъчно ми стана за тебе бре човек, липсваш ни много във форума - цели 35 години да не се появиш съдейки под датата на последното ти влизане :) Сигурно имаш много да разказваш :) И вземи го махни това XP - Microsoft вече не се занимава с ОС :) и Бил Гейтс е в борда на директорите на Novell и върл разработчик на Suse Linux :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та така, спирачките релоудед...

 

Днес успях да сваля спира4ното апарат4е, добре че се сетих да дам пълен ляв :oops:

Отвих после некви 4 винта отзад, които се оказа 4е не е било необходимо да свалям... ама кво да се праеи.

Накрая свалих онова... капа4ката, после рзвих оня големия винт със скобката и свалих диска. оба4е после не можах да сваля главината от него.

Сега диска кисне в спирачна течност, но ми направи впечатление, че накладките не се връщат...

Предполагам че това е основния проблем. С мнооооого зор набутах едното цилиндърче навътре (след като свалих апаратчето).

 

Та: така и така см си пъхнал главата в торбата. Та да ви питам:

1. Колко струва спирачно апаратче (предно, има ли отстъпка за количество, т.е. 2 :wink: )

2. Възможно ли е дискове-главина да запече толкова за 1-2 месеца (съмнявам се че "майстора" ги е сменил)

 

Та това е, утре поне е почивен ден, та маршрутката ще върви бързо :wink:

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цилиндърчетата се мажат със свинска мас за да не блокирват.Пробвай да ги раздвижиш.Махаш накладката и ръгаш една щанга между цилиндърчето и диска.Трябва някой да ти помпи спирачката докато се притисне щангата.След това със доста усилие го връщаш с нейна помощ.И така се повтаря докато започне да се връща по лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ква мас бе батка, тука за спирачки говорим... Може с някво масло да ги намажа, ама незнам какъв ще е ефекта и след колко време ще се преебат пак... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша по памет, но все пак .... Каква мас, какви 5 лв....Там имаш температура, т.е. с какво и смазочно средство да ги мажеш - те пак ще запекът...Доколкото си спомням според книгата преди да се поставят нови спирачни буталца те се намазват със спирачна течност! Следобяд ще провера дали наистина така беше и ще пиша.

Явно проблема ти е бил, както и преполагах в трудно подвижни цилиндърчета. Но не съм убеден, че ще си намериш цял спирачен апарат, а и си мисля, че той не ти е необходим - ако му смениш всичките чаркуляци той така или иначе ще си стане нов. Ето ти телефона на магазина на Сточна гара - 9463188 и се консултирай с дядото. Той ще ти даде правилния съвет, пък и сумата дето ще трябва да му дадеш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% ти гарантирам,че буталцата се мажат със свинска мас против блокиране.На Ладата на баща ми са намазани така преди много години и няма блокиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мас в колата няма да слагам. Ако ще Монтоя да ми препоръча :wink:

 

Ще сменя буталцата + гумичките (27 кинта :cry: ).

 

Но да питам, трябва ли да се развива нещо по апаратчето, щото е мнооого старо ('86) и незнам дали ще стане... Ако само се издърпат напред? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.