Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

има ли смисъл от друг расиатор за парното на 105


Unicata

Recommended Posts

тази зима като си карах 105-та ми се стори че парното не е от най-силните които съм виждал, и затова питам. може ли да се смени радиатора за парното и ако може с какъв ще е най-удачно?

един познат каза че с термостат на октавия също се подобрявало парното ама аз пък не виждам голяма връзка межу термостата и парното(ама щом питам надали разбирам много:-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм наясно на 105-ца термостата дали взаимозаменяем с такъв от Октавия, но явно твоя приятел е имал впредвид, че с евентуална смяна на термостата с друг би могло да се вдигне температурата на работа на двигателя, а от там и съответно температурата на парното. Но помисли - ако направиш това, на двигателят ти никак няма да му конфорно :) т.е. съветвам те да не го правиш.

Не съм чувал за еквивалент на радиатора на парното на 105/120Л, но някои хора казват, че им ставало по-топло като сменят вентилатора на парното с някой по-бърз. Аз не съм убеден в правотата на това поради факта, че радиатора си е радиатор и отделя определено количество топлина. Ако му сложиш по-бърз вентилатор, според мен въздушната струя към купето ще стане по-силно, но и малко по-студена. Както и да е - това са си мой теории :)

Аз лично, както и много колеги тука сме си доволни от парното на 105/120. Ако колата е обезвъздушена като хората парното си е на 6. Вярно е, че ако минаваш по 2-3 км и се надяваш да се стоплиш - няма как да стане :) Ама иначе в Шкода можеш зиме и и по къс ръкав да караш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако парното на колата ти е изправно (обезвъздушено и лостчетата си бачкат) то проблем не би трябвало д аима. Пробвай така:

1. Слизаш сутринта при колата.

2. Влизаш и палиш.

3. Оставяш на смукач. Вентилаторът на парното не е включен, лостчето е преместено към синята стрелка.

4. Излизаш въоръжен в едната ръка със метла а в другата с шпакла и почистваш стъклата от снека и леда, тъкмо ще се разсъниш

5. След 2-5 минути влизаш в колата и смъкваш смукача. Трябва да си остане на стабилни обороти и термометърът да отчита затоплянето на мотора.

6. Тръгваш

7. Преместваш лостчето към червената стрелка до край и пускаш вентилатора.

8. След две минути се събличаш по къс ръкав, отваряш леко прозореца да ти влиза въздух и дъниш баса на макс :) ... а хората по спирките мръзнат ли мръзнат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Один, много добре си го написал. Аз търсих подходящите думи, ама нещо не ги намерих. Заставам зад твоето мнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми в такъв случай да ме би да ми е запушен радиатора, що ли, както споменах аз до жега не съм стигал, ставало е топло ама вие го описахте кате юлска жега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз не съм запомнил в мойте 20 години в който съм се возил и карал Шкода да е било толкова силно парното че чак за къс ракав :P

Зимата не сложиш ли някаква маска отпред на радиатопра (или вестник)

не чакай силно парно колкото и изправна да ти е колата :)

Познат беше слагал жигулско парно и беше мноо яко ама отпред багажника се смалява още :D

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е другаде:

Двигателят на Шкода стои отзад и струята от топлия двигател не попада в купето, а назад. Още по-аргументирана причина е, че работната температура на антифриза е достатъчно ниска поради количеството му (11-12л). По тази причина смяна на парното е безсмислена, т.к. ефектът е нулев (питайте адаша който купи Рапида с жигово парно). На моя Рапид след смяната на двигателя с вагенов работната темп. на антифриза се покачи с около 10 градуса, т.е. 90. Сега парното ми е много по-силно отпреди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работната температура на двигателя е от същественно значение за топлината на парното. Вярно, както е при Миро, т.е. 90 градуса, определено си е по-топло :)

А относно маските отпред на радиатора - аз такива не ползвам през зимата и същевременно температурата си ми седи около 80-85 градуса. Единственото е, че колата загрява малко по-бавно, но разликата е незначителна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Освен гореизброените причини за сравнително слабото парно на шкодата /примерно спрямо на Лада/ се сещам и за следното: един малък по обем двигател какъвто е на 120-ката или камо ли на 105 не може да отдава толкова топлина, колкото примерно един 2000см3.

 

На Фаворита термостата също е за малко по-висока температура спрямо този на 120-ката, а пък основната разлика е в главата - алуминиева. Не мисля, че кой знае какво нещо ще и стане на 120ката ако държи 90 а не 80гр., но лично мене ме мързи да сменям термостата за зимата за да пробвам.

 

Стига с тея парцали зимата пред радиатора - те са абсолютно безсмислени - когато температурата е по-ниска от оптималната термостата е затворен и охл. течност циркулира само през вътрешния кръг. Не мога да разбера с какъв акъл някои хора слагат тия грозотии отпред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както написах - и аз съм против тези "маски". Съвсем точно си го описал това с термостата. Остава извода, че щом имаш нужда от "маска" значи явно имаш проблем с термостата.

А за въздухозаборниците - моите са си обърнати напред, т.е. смучат яко и не съм забелязал негативен резултат от това през зимата. Освен това ако имаш нужда далеч по-лесно е да намалиш с лостчето (от трите лостчета на таблото) притока на свж въздух. Но не забравяй, че ако ти работи вентилатора на парното е недопустимо затварянето на притока на въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да споделя как е моето парно и загряване:

лято- тръгвам карам към 4 км- 80-85 градуса отваря термостата и от там макс 75градуса.Повече не съм виждал да качва и като от мн. топло навън и с 5 човека по баир винаги е 75г.

зима:- трагвам към 6км отваря термостата на 80-85градуса , отваря термостата и от там.... не повече от 70 градуса. Парно има, но много слабо :roll: :roll: :roll:

нещото което ми се случи преди 1 час.Гореописаното(зима) е в пълна сила. Оставям колата за 2,5- 3 часа тръгвам и установявам, че повече от 60 градуса не вдига.Правя си извода че термостата не е затворил защото ако беше затворил щеше да загрее първо до към 80 градуса.

Сигурно всички ще кажете: ''ми купи си нов термостат и ти се решават проблемите с 7лв.'' Там идва проблем смених го миналата година по това време.Мисля си че съм го поставил правилно защото нали си имат посолка.Възможно ли е да са ми дали дефектен или да се е преебал за 1година??????????

 

 

пп. не съм обезвъздушавал парното за него аз съм си виновен :cry: Иначе и аз се замислям за маска отпред(балатум)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя проблем с парното беше от кранчето дето пуска вода към радиатора (под жабката). Беше клеясало нещо и вървеше само на половината ход. След като го свалих и почистих парното си работи екстра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не ползвам маска, но според мен има смисъл от нея. Примерно - ако имаш нормален(летен) термостат, който отваря на ок 80-82 градуса, и не искаш да го сменяш зимата със "зимен"(който отваря 4-5 градуса по-късно) маската ще попречи на голямо охлаждане на охладителната течност, и така постигаш същия ефект.

Недостатък е, че е възможно колата да загрее доста на някой баир.

 

Пък и не е задължително маската да е парцалена или балатумна, може да се измисли някаква готина черна маска с надпис и/или емблема Шкода :) или направо да се вземе една метална решетка, и да се преправи така, че да не пропуска много въздух.

 

А за подобряване на парното, моя съвет е да го разглобиш и да почистиш алуминиевото радиаторче на с силна водна и/или въздушна струя. Аз това го правих миналата година и толкова боклук извадих, че направо се чудя как преди това съм имал парно :)

Само дето разглобяването на парното е доста досадна работа.

 

Между другото - някъде бях чел, май в зелената книга, че след незнам си коя година радиатора е сменен и новия имал по-голямо топлоотдаване ... само че не знам дали са взаимозаменяеми.

 

В заключение ще кажа, че за да постигнеш добра температура в колата, ще трябва да покараш поне 10-тина километра.

 

Odin, кажи защо въздухозаборниците не трябва да смучат въздух?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

можеш ли да провериш от коя година са сменени радиаторите?

ако си намеря някоя кола дето се продава на части от тази година може и да си взема такъв радиатор

а що се касае за карането до 10Км че ще загрее, не ме устроива щото аз работя на 7-8км от нас :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия влиза в кутията на другия и обратно с много малко зор, вече не си спомням какво не щеше, май една дупка Ф5 за кранчето е малко изместена.

 

А иначе по темата - не знам дали знаете, но в кутията на парното има мноого място като се махне онази ламаринка, дето пуска "свеж" въздух...Та на нейно място съм си сложил 2 вентилаторчета 12х12 см компютърни,може да влезат и 4 май. Вярно маломощни са, но са икономични и можеш да ги оставиш да си въртят постоянно --> ще разбереш,че духа топло при най-първите наченки на парно.

 

И сега по-важния ъпгрейд - саксофон - открих го вчера. Става въпрос за следното - отдолу на кутията на парното има един изход за задните седалки...сещате се, един черен маркуч като за прахосмукачка, ама по-дебел. Та вчера сложих вместо него един маркуч от няква друга кола(от боклукснаб:)) който маркуч прилича на саксофон и взима топлия въздух отдолу и го докарва към дясната ръка на скоростния лост. Ефекта е голям !!! Посто не знаете колко добре идва топличкото оттам! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Unicata -> ще погледна в книгата и ще ти кажа ... само, че и този радиатор не вярвам да ти реши проблема, щом караш само 7-8 км.

 

Odin -> нали въздухозаборниците като заберат въздуха и той минава през парното ... просто не се налага да използваш вентилатор (като караш по-бързо) ... а ако не искаш въздух в купето - средното лостче нагоре ;)

 

BTW: в началото на миналата зима разглобявах парното и кат съм го слагал, съм забравил да сложа масата на вентилатора ... тя се беше завряла между перките, се оказа по-късно, и не съм я видял. После като установих, че неработи вентилатора - проверих масата и се заблудих че е включена (то там на болта има свързни 2-3 маси). Не ми се занимаваше отново да свалям парното ... после свиха студове и съвсем не ми се занимаваше ... и така цяла зима без вентилатор - на извънградско благодарение на въздухозаборниците нямаше проблеми, ама на градски си беше търсене :)

Тогава карах предимно извънградско; не съм карал колата само тия 2-3 седмици от февруари, когато средно-дневната температура беше -15.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

неразбирам много от шкоди , ама тази зима се намръзнах здраво.

по мое мнение работната температура на двигателя не оказва голямо значение . Според мен проблема на шкодата са дългите над 2 метра маркучи на парното които минават под купето и водата просто изстива преди да е влязла в парното.

мислех да слагам изолация на маркучите да се сгрея ама тя зимата взе че свърши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

температурата на двигателя оказва влиание. ако водата от двигателя е 80 градуса след изстудяването по тръбите за което ти говориш в радиатора ще бъде да речем 75 градуса, а ако е 100 градуса ще се охлади до 95 и ще ти духа по топло. това с увиването и изолацията на тръбите не е много добре измислено. Ще стане тъка че лятото ще ти загрява по бързо и ще трябва да махаш изолацията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

abe izwinqwajte za latinicata ama sym na edin komp deto nqma kirilica . ta po wyprosa s parnoto i az sym imal problemi ama si naprawih dopylnitelni otwori to4no pod radiator4eto i gi izwedoh da gledat kym pytnicite i da wi kava dosta topli4ko duha napred ama problema mi e 4e ne mi se razmrazqwa prednoto styklo to taka si be6e i predi podobrenieto toest po princip skodata ne duha kakto trqba na stykloto .naj kofti e pri dyvd 6toto naj se ipotqwa togawa . sega da pitam nqkoj ima li ideq kak da se podobri obduhwaneto na stykloto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.