Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

уравновесителни щанги


plant

Recommended Posts

На Фаворит/Форман не можеш да сложиш успокоителна щанга. :( На Фелиция можеш.При Фелициите 1.6I и 1.9D си имат заводски, както и някои модели 1.3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уравновесителна щанга
Стабилизираща щанга
успокоителна щанга

 

а кое е правилния термин?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торсионна :mrgreen:

 

Стабилизираща/Успокоителна - долу горе едно и също действие с 2 имена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не става дума за "разпонката" между чашките на амортисьорите ? или - напротив???

Защото и там действието и е - антиторсионно, успокоително и т.н. пазещо от голееееми дупки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек, видяхме вече, че си отсякъл разпред. вала. :)

Защо не направиш и една малка снимка освен голямата и не напишеш нещо подобно там където ти е подписа:

 

 

[url=http://autoparts.dnsalias.org/images/logo.gif]Кликни за Голяма снимка[img=http://autoparts.dnsalias.org/images/forum4e.gif][/url]

 

Ето ти го и в дейсвие този код:

 

Кликни за Голяма снимкаforum4e.gif

 

Защото малко пречи на четенето на темите според мене огромната снимка.

Хайде и дано вземем да се засечем най-накрая, щом ще идваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам я книжката под ръка, знам, че на 100С-ката имаше една щанга отпред точно под резервоара, която го раздаваше един вид стабилизираща .

Някой ако има снимка на Фелиция с такова нещо?? ,/не си го представям точно как ще изглежда ще бъде интересно да се види, защото това е по-добър вариант от стабилизиране горе при ботуша на амортисьорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам снимки на Фелицията, но сигурно няма да мога да ги кача, затова ги пращам на ФАВ135 - той сигурно ще ги метне!

 

IMG_1432.htm

 

От мене - Бояне - сори, че ти редактирам мнението,това е снимката

 

IMG_1432.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бояне, това на снимката ли е щангата, дето се продава в магазина на бул. Левски?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита кошничка! :) :) :)

 

Аз да ти отговоря - Именно това е щангата. Полезна вещ, е не е като на 1хх серията където е отдолу, но помага по завоите ако са ти поизпуснали амортисьорите например.

Може и да ти я покажа ако дойда утре с колата.. /ако се срещате с Миро някъде/

Какво стана между другото? Не искам да взимам телефони, че хич не съм сигурен дали ще дойда..:( :( :(

 

За Фаворит и Стара Фелиция са едни и същ размер, за Фелиция II имало разлика.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Това на лъскавото на снимката не е стабилизираща щанта :mrgreen:... това е греда , която държи бомбетата да не се разпорят от калника... :mrgreen: ... определено не помага ако са ти изтървали амортисьорите... всъщност нищо не помага ако са ти поизтървали амортисьорите... ;)

Между другото защо сте я монтирали обратно :?: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Estelle да се беше обадил по-рано и да обясниш какво е стабилизираща щанга и каква е ролята и в автомобила. Аз знам, че не е стабилизираща щанга, но така или иначе тези коли Фаворити и Фелиции нямат стабилизираща щанга както на 100С. И като нямат --> тая "греда" както казваш горе все върши подобна на стабилизиращата щанга дейност макар и много много по-смотано. Но - за амортисьорите мисля, че не е все едно дали я имаш тая греда или не. За по-добре или по-зле - може да се обсъди, но е различно.

И все пак обясни /Ако искаш де ;)/ защо това да няма ефект върху амортисьорите- "гредата". Това е обикновена механика, което се случва с тази греда и ако някой не може да си сметне какво става със и без греда...

Пък и чехите я доставят като резервна част така че - ...

И какво става - влизаш в завой и - няма значение дали си с тази "греда" или не...??? хайде де. Според мене гредата разпределя натоварването и на двата амортисьора в някаква степен - елементарно е..

 

А мойто изказване почива на недопроучени спомени от едно време и от опит. Нито разбирам от окачвания и т.н. за да спорим, но можеш да кажеш два лафа по въпроса, а не само да казваш това не е, това не е, кажи какво Е. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че не е стабилизираща щанга, но така или иначе тези коли Фаворити и Фелиции нямат стабилизираща щанга както на 100С.

Тука вече се обърках :? Стабилизиращата щанга е коята се хваща за предния мост и носачите на Фелицията - те имат/или може да им се сложи понеже заводски повечето базови модели нямат. Докато Фаворитите нямат стабилизираща щанга и не може да им се сложи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen:

 

1. Стабилизиращата щанга представлява "лък" ( __---------__ ) от пружинна стомана , който свързва двата носача и купето , така че носачите да се движат до известна степен заедно... "известната степен" зависи от "пружинността" на щангата ... идеята е да се намали клатенето на купето , когато някое колело друсне в дупка ...

... другата идея е да се намали клиренса в дълъг завой + висока скорост , т.е. да се свали центъра на тежестта и да се намали вероятността за преобръщане ;) ... нещо неясно дотук ? ...

... съответно :

- много твърда щанга не позволява на колата да се накланя в завой , но предизвиква загуба на сцепление на вътрешното колело (странично плъзгане) и подскачане на колата при неравна настилка ...

- много мека щанга (или липсата на такава) не е подходяща за високи скорости , но дава по-добрo сцепление при неравна и хлъзгава настилка

 

2. Това нещо "дето му викам греда" , както вече споменах , държи купето да не се огъва и къса при големи странични натоварвания... то няма НИЩО ОБЩО със стабилизиращата щанга...

... няма нищо общо и с амортисьорите , освен че се хваща за болтовете им , щото така или иначе са там и е по-удобно от правенето на нови дупки...

... и т'ва нещо на снимката сериозно е наопаки (с главата на долу)(upside down)

 

:smt082 :smt082 :smt082

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК.:) Всъщност си прав. Най-после една правилна дефиниция, за да няма спор за какво говорим. Което беше необходимо.;)

 

А "това" наистина е наобратно монтирано незнам защо. На мойта каручка е монтирано "правилно".

Може би сваля малко центъра на тежестта/спрямо нормалния монтаж/ ;)

 

;);)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen:

 

1. Стабилизиращата щанга представлява "лък" ( __---------__ ) от пружинна стомана , който свързва двата носача и купето , така че носачите да се движат до известна степен заедно... "известната степен" зависи от "пружинността" на щангата ... идеята е да се намали клатенето на купето , когато някое колело друсне в дупка ...

... другата идея е да се намали клиренса в дълъг завой + висока скорост , т.е. да се свали центъра на тежестта и да се намали вероятността за преобръщане ;) ... нещо неясно дотук ? ...

... съответно :

- много твърда щанга не позволява на колата да се накланя в завой , но предизвиква загуба на сцепление на вътрешното колело (странично плъзгане) и подскачане на колата при неравна настилка ...

- много мека щанга (или липсата на такава) не е подходяща за високи скорости , но дава по-добрo сцепление при неравна и хлъзгава настилка

 

2. Това нещо "дето му викам греда" , както вече споменах , държи купето да не се огъва и къса при големи странични натоварвания... то няма НИЩО ОБЩО със стабилизиращата щанга...

... няма нищо общо и с амортисьорите , освен че се хваща за болтовете им , щото така или иначе са там и е по-удобно от правенето на нови дупки...

... и т'ва нещо на снимката сериозно е наопаки (с главата на долу)(upside down)

 

:smt082 :smt082 :smt082

 

това е ясно :|

Мисълта ми беше, че някой беше написал че Фелицията НЯМА стабилизираща щанга...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 и 1.9 всички имат. Аз пък съм виждал оригинално монтирана на 1.3 - Lauren&Klement :mrgreen: \така ли се пишеше\

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.