Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сложих серво от Мазерати и спирачна помпа от лада!


Guest

Recommended Posts

Резултата е мнооооооооого добър. НО стана по-трудно,отколкото очаквах!!!

 

По реда на нещата:

1.Махат се старите неща - първо педалите отвътре, източва се внимателно спирачната течност отпред, откачат се жичките на стоп-машинката (да не ти светят стопчетата :) махат се сервото и помпата, преглеждат се втулките на педалите и се смазват

2. с оглед на това ,че новото серво е мноого по-голямо от старото се правят едни втулки(20мм дълги/вътрешна резба М8 за да се навият към шпилките на сервото) за напасване на дупките и разстоянията(трябва новото да е по-нагоре от старото) важно е да се замери разстоянието на старото серво до педала и после да се докара същото чрез гореспоменатите дистанционни втулки!!!)

тези втулки искат и нови дупки на ламарината + 4 болтчета м8 за да се хване отдолу

--> интересен момент е издуването на ламарината за да влезе новото серво - взимаш по-големия чук и бам-бум докато стане(за щастие отвътре се пада между парното и бушоните)

3. спирачна помпа за лада - 19.50лв а за Шкода 120,81' - 70лв.

оттам започнаха нещата всъщност. После се оказа, че сервото и помпата за лада са правени едно за друго! дори и дупките съвпадат!

-->Тънък момент са двете спирачни маркучета и болтчетата към тях - на шкодата са със резба 10х1.00, стандартно болтче да разпробиеш не става - 10х1.50 резба е, а на ладата помпата иска 10х1.25...

-->друг тънък момент е ,че при мен тръбичките дойдоха малко къси тия железните, т.е те стават, ама сега ще мисля как да ги удължа

4. при мен се наложи леко преместване на помпата за съединителя в ляво + изкривяване на педала, за да си отиде на мястото, но става много елегантно и лесно

5. инсталиране на системата - пак може да има малко работа с чука/ отвертката; наливане на спирачната течност накрая

6.Обезвъздушаване - навсякъде - двете помпи, после всяко колело поотделно, при мен се наложи малко обтягане на ръчната ,за да обере хода на задните спирачки

7.Едно клапанче се слага на маркуча за вакуума(това клапанче си е вградено в сервото на шкодата,а на по-новите коли не е) - от някаква западна кола, всички стават, слага се отзад, близо до двигателя, така,че да смуче двигателя от маркуча, не обратно :)

8.Разработване - някъде към 200-300 км и всичко си идва на мястото - спират равномерно, не се повлича на една страна колата

 

Еми това е ! Сега Шкодака спира ама мноого по-добре(като отида на преглед ще кажа колко по-добре в цифри), даже съм си взел една шпакличка да отлепям мухите от задното(!!!) стъкло :)

 

А и не повлича предните както преди, без да спира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам "Прати" и то ми пише горе автор Гост...

Егати работата... :? :| :?

 

Айде доскоро! И безбройни безаварийни километри ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега, всичко си обяснил много добре, но аз не можах все пак да схвана някой неща:

1. Защо се е наложила цялата операция? Колата ти Шкода 120 от '81 ли е (понеже спомена цената на такава помпа), доколкото знам тези старите модели са без серво на спирачките, а ти пишеш, че си свалил старото серво.

2. Евтина помпа от Лада - добре, но това серво от Мазерати - не е ли екзотика? Може ли лесно да се намери и каква му е цената? Ако не може и е скъпо, то цялото това описание не би свършило никаква полезна работа на колегите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Сервото не е екзотика - произведено е от Ате, европеиска фирма за серва, вграждат ги във всякакви коли - примерно Опел. Важното е не да е от Мазерати, а да е с горе долу-подходяща форма(не прекалено голямо на диаметър примерно) и отгоре да се изравни нивото при дупките за захващане на помпата. Аз на късмет забелязах, че помпата за Ладата е с абсолютно същите дупки и диаметър. После отидох до магазина и се сдобих с чисто нова система серво-помпа. След това започнаха мъките за да се напаснат тези компоненти към педалите. Но за 2-3 часа дупчене и правене на втулки всичко стана ОК. И така! Маркучите едвам стигнаха и за анкрайиниците съм написал, какво се наложи да се прави.

 

дерзайте!!

 

Следващата ми идея е да тикна двг от нисан 1.4/75кс/38 реални хил. релни отзад. Дано стане!

 

И дано падне цената на газта...че сега не е добре... :( !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.