Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Показания оборотомер


Rapid

Recommended Posts

Вчера ме ядоса нещо колата и рекох малко да я поизпиля :) , спортно да я покарам (до колкото е възможно де ) ;) и ми направи впечетление че повече от 5500-5800 оборота не може да вдигне .Карах я на газ , но после минах на бензин и пак същото . Пробвах и с фоерсиране без да е на скорост ,пак същото . Сега се чудя мойта кола ли е нещо дефектна или просто тези показатели от 7-8000 са сложени за красота в Шкодите .Пробвах на брат ми нисан-а той спокоино си се движи с над 6500 оборота

Споделете при вас как е ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данеби да има ограничител за оборотите?На Октавията от 5500 оборота започва червената зона.В интерес на истината не съм стигал тези обороти дори и на празен ход.Тази граница не бива да се прескача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв ти ограничител :) мотора е 1.3 от 1986г. няма никаква електроника

А за новите коли си прав, карах мазда 6 и тя след 6000 изключва от скорост

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и ограничители,които не са електронни.Например при старите съветски камиони е с центробежен регулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ограничителя е направен зада предпази колата ....всички нови коли го имат....

 

карах мазда 6 и тя след 6000 изключва от скорост

 

не изключва от скорост а просто прекъсва подаването на бензин/нафта...

 

Данеби да има ограничител за оборотите?На Октавията от 5500 оборота започва червената зона.В интерес на истината не съм стигал тези обороти дори и на празен ход.Тази граница не бива да се прескача.

 

не разбрах ....как ще прескочиш определени обороти при положение че има ограничител ,който те спира....на моята кола червената линия започва на 6000об. ограничителя е на 6500об....доста съм я карал до там няма проблем-стига да е загряла както трябва!!!!!...даже си бях сложил чип той дигаше оборотите до 7000-пак никакъв проблем....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данеби да има ограничител за оборотите?На Октавията от 5500 оборота започва червената зона.В интерес на истината не съм стигал тези обороти дори и на празен ход.Тази граница не бива да се прескача.

 

не разбрах ....как ще прескочиш определени обороти при положение че има ограничител ,който те спира....на моята кола червената линия започва на 6000об. ограничителя е на 6500об....доста съм я карал до там няма проблем-стига да е загряла както трябва!!!!!...даже си бях сложил чип той дигаше оборотите до 7000-пак никакъв проблем....

Просто некадърно съм го написал и не се разбира точно за какво става дума.Моята Октавия мисля,че няма ограничител.Само казвам че червената зона започва след 5500 об/мин.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая на Петьо, както и при всички други Шкоди от това време, ограничителят е елементарен - това е рязкото обедняване на горивната смес при над 5700об/мин. Иначе в прекъсвач-разпределителя си има центробежен регулатор.

 

Но по принцип всеки автомобил си има ограничител на оборотите, било то електронен, механичен или друг. Та нали без него двигателят ще се пръсне ако го оставите на пълна газ!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към Rapid: Колата ти няма никакъв ограничител на оборотите. Такъв обикновено имат колите с безконтактно делко /датчик на Хол/ при които е вграден в комутатора за бобината; също и при инжекционите, но там е част от компютъра. Тези обороти които си достигнал са просто максималните за двигателя ти. На двигател 120L макс. мощност от 52 к.с. се постига при 5000 об/мин. Явно при 130 мощността се постига при малко по-високи обороти.

 

Защо оборотомера е до 8000 об/мин.? - Ако погледнеш някоя 110R, ще видиш, че и на нея е до толкова въпреки, че максималната си мощност от 52к.с. развива при 4650 об./мин. Шкода винаги са разработвали спортни модификации на двигателите си, които обикновено чрез променен разпределителен вал и променена система запълнене /примерно два карбуратора WEBER 40DCOE/ и един куп други неща постигат мощности от порядъка на 100kW при обороти към 8000. Затова е нужно оборотомерите да са до толкова много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто некадърно съм го написал и не се разбира точно за какво става дума.Моята Октавия мисля,че няма ограничител.Само казвам че червената зона започва след 5500 об/мин.

 

100% процента Октавията има ограничител....предполагам на 6000....ма сам трябва да си пробваш (не че има някакво значение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на мойта не съм достигал повече от 5500rpm, ама не се и старая... Redline-a ми (червената зона) също започва от 5500 ама там вече колата почва да тъпче и няма смисал да се достигат според мене :roll: ... Повече време губиш в изцеждането й над 5000rpm, отколкото да бутнеш следваща предавка и пак да ускоряваш - аз така ги виждам нещата ;)

 

Иначе е яко до 8000rpm :mrgreen: - който ми погледне уредите и 1-во тва забелязва.Естествено винаги следва глупавия въпрос "Вдигал ли си я до 8000 някога???", ама ко да праиш :roll: [-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на мойта не съм достигал повече от 5500rpm, ама не се и старая... Redline-a ми (червената зона) също започва от 5500 ама там вече колата почва да тъпче и няма смисал да се достигат според мене :roll: ... Повече време губиш в изцеждането й над 5000rpm, отколкото да бутнеш следваща предавка и пак да ускоряваш - аз така ги виждам нещата ;)

 

Иначе е яко до 8000rpm :mrgreen: - който ми погледне уредите и 1-во тва забелязва.Естествено винаги следва глупавия въпрос "Вдигал ли си я до 8000 някога???", ама ко да праиш :roll: [-(

Почти на всеки автомобил оборотомера е до 8000 оборота.Дори на Ладата е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma , колега - хората имат допста абстрактно и да не кажа в повечето случаи не много добро мнение за автомобилите Skoda - и за едно гъзе с Astra например е ужас мойта кола да е до 8000, а неговата до 7000.... :mrgreen: Това имам предвид, че хората не познават колите Skoda - а особено забавно като видят тука 4 Rapid-a (рязани 120-ки, както казват повечето) един до друг, кво шоу става :mrgreen:

 

Btw ikonoma на diesel-ите оборотомерите не са до 8000 :smt016

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma , колега - хората имат допста абстрактно и да не кажа в повечето случаи не много добро мнение за автомобилите Skoda - и за едно гъзе с Astra например е ужас мойта кола да е до 8000, а неговата до 7000.... :mrgreen: Това имам предвид, че хората не познават колите Skoda - а особено забавно като видят тука 4 Rapid-a (рязани 120-ки, както казват повечето) един до друг, кво шоу става :mrgreen:

 

Btw ikonoma на diesel-ите оборотомерите не са до 8000 :smt016

Е,аз не говоря за дизелките.На вуйчо ми Октавията(дизел) е с оборотомер до 5000 об/мин,а моята бензинка е до 8000 оборота.Нека ги е яд тия глупаци с голфовете и астрите.Мислят си,че целия свят им е в краката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ме ядоса нещо колата и рекох малко да я поизпиля :) , спортно да я покарам (до колкото е възможно де ) ;) и ми направи впечетление че повече от 5500-5800 оборота не може да вдигне .Карах я на газ , но после минах на бензин и пак същото . Пробвах и с фоерсиране без да е на скорост ,пак същото . Сега се чудя мойта кола ли е нещо дефектна или просто тези показатели от 7-8000 са сложени за красота в Шкодите .Пробвах на брат ми нисан-а той спокоино си се движи с над 6500 оборота

Споделете при вас как е ;)

 

Поздрави

 

Просто при тези обороти няма нито мощност нито въртящ момент...

Според диаграмата която съм виждал , при 5800rpm разполагаш с около 27hp и 40Nm ;)

 

Иначе на всички модели до фаворит ограничител няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на мойта не съм достигал повече от 5500rpm, ама не се и старая... Redline-a ми (червената зона) също започва от 5500 ама там вече колата почва да тъпче и няма смисал да се достигат според мене :roll: ... Повече време губиш в изцеждането й над 5000rpm, отколкото да бутнеш следваща предавка и пак да ускоряваш - аз така ги виждам нещата ;)

 

Иначе е яко до 8000rpm :mrgreen: - който ми погледне уредите и 1-во тва забелязва.Естествено винаги следва глупавия въпрос "Вдигал ли си я до 8000 някога???", ама ко да праиш :roll: [-(

Почти на всеки автомобил оборотомера е до 8000 оборота.Дори на Ладата е така.

 

да ама ладата може да си напълни оборотомера като е заводска и не е пипана а не е като шкодата до 6000об/мин ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ама ладата може да си напълни оборотомера като е заводска и не е пипана а не е като шкодата до 6000об/мин ;)

 

неможе ако не е пипана... просто оборотомера е инертен и като се засили тая стрелка няма спиране :smt082

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойта повече от 5000 не съм я виждал да вдига но поне сега знам че оборотомера ми(от лада 2106) е точен.

 

със стария си chrysler intrepid съм стигал до 7000 но по принцип такива упражнения само намалят живота на един двигател и трябва да се избягват.така разправя даскала ми в сервиза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М да значи колицата ми ОК ;) Да птрави сте че при тия обороти колата само ръмжи, но не и да върви повече :) ,но все пак ме беше ядосала здраво :mrgreen: Иначе при нормално каране повече от 4500 не и вдигам

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак искам да си сложа двигател от фаворит , а на този нищо му няма така че не я жаля и го карам малко по "грубо" докато не се скапе ;)В повечето случай гледам пътя да е по равен без дупки щото предницата и окачванета са здрави :) за сега :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - доброто изцеждане на мотора става като знаеш на какви обороти е мах. въртящ момент и с колко оборота сваля горната предавка! Идеята е ,че колата при по спортно каране е хубаво при превключване от 1-ва на 2-ра (примерно) да влезне в обороти на макс. въртящ момент т.е. : примерно на моята Фелиция с мотор 136В макс. въртящ момент е 100Nm при 3750об./мин. а втора предавка сваля 2000об. от 1-ва. , т.е. ако изкам при вкл. от 1 -ва на 2-ра , оборотите на 2-ра да са около 3700об. на 1-ва трябва да съм дигнал 5700об.( а ограничителя вкл. на 6000об.)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.