Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Предварение на газ


axl

Recommended Posts

Ето линк към кратка статия, която доста ме пообърка -> http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/ ... enDocument

Винаги съм си мислел, че когато се кара на газ, предврението трябва да се увеличи при всички бороти, а излиза, че това не е вярно ...

Споделете вашата теория и практика по въпроса :)

Какво е специфичното поведение на шкодовите мотори на газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нещо не схващам твоите недоумения, Сашо... Графиката си показва ясно, че на газ при 1000об/мин се дава по-голямо предварениес около 3 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема е много важна и мен също ме тормозят някои съмнения относно предварението при каране на газ.

 

При Шкода 120 статично то е 5гр. +/-2. Аз карам с предварение 7гр. и бензин 95 и според мен така е по-добре отколкото при 5гр. и използване на бензин 92. Сега от около месец карам на бензин колкото да загрее колата и минавам на газ. На газ колата определено работи по-спокойно и дори при изкачване на баир с натиснат педал на газта докрай, детонации не се чуват както при каране на бензин. Тоест ако в такъв случай оборотите ми паднат до към 2000 на бензин се чуват вече детонации, а на газ не, което определено е по-полезно за двигателя.

 

Според едно мнение, което съм чувал неведнъж 120ката на газ трябва да се сложи на 10гр. предварение, но още не съм го пробвал - нека който кара така да сподели опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фелицията на газ я карам на 12 градуса, при заводски 7, т.е. ако на 120-ката й дават 5, логично е да я настроиш на 10. От многото опити "завърти делкото-пробвай" съм я докарал на максимално предварение без да чука аванса.

 

Това е с изправна ангренажна верига :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на 5 градуса предварение. Имам газова, а бензина е 95. Нямам детонации или каквито и да е забележки относно работата на мотора, било то на газ или на бензин. Двигателя работи еднакво спокойно и на двете горива. Ще има ли ефект (и какъв) ако бутна градусите на 7 или 10? Може би по-добро вървене...знам ли. Давайте акъл :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии е ясно , че монтажът на газова уредба на двигател проектиран да работи на бензин е 1000% компромис и по тази причина ефективността му намалява и на двете горива...

 

В тази графика има известен процент истина , но тя е валидна за някой неизвестен частен случай , при някое неизвестно положение на дроселната клапа... графиката за аванса е тримерна - нещо от сорта :

new-1.jpg

... очевидно не е толкова просто...

 

Естествено при механичното управление с центробежен и вакуумен регулатор (както е при нашите любими возила) не може да се постигне такава прецизност :(

 

Май много написах и нищо не казах... та при 105/120 "проблемът" с аванса на газ се решава като се увеличи ъгъла на 10 градуса +-2 (това +- зависи от състоянието на механиката на мотора) и се изключи вакуумният регулатор.

Това увеличава разхода на бензин с около литър , но е компромиса при който се получава добре и на двете горива... На 130 и Fav/Fel не съм пробвал някой ако иска да опита...

 

Между другото , сигурен съм , че на много от вас са им разбити приводите на делката и аванса им бяга неконтролируемо с +- 10 градуса ... за износени ангренажни вериги да не говорим ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето нищо не разбрах от отговора ти :)

Защо да се намалява ефективността при двете горива? Аз като съм на 5 градуса, значи че като си я карам на бензин все едно не съм слагал газова. Дори и да я бутна на 7 градуса според мнението на Белия Лебед - ефективността на мотора ще си бъде отново налице. Всъщност аз в момента като я пусна на бензин, колата си върви точно така, както вървеше преди 4 години, когато още нямах газова :)

А защо да се изключва вакумния регулатор. Драсни нещо на "български", че да е по-достъпно :)

А за бягането на аванса с +-10 градуса - недей така бре човек. Защо смяташ, че повечето Шкоди тук са в такова окаяно състояние... :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишел, ти си направи аванса на 7гр. защото така и на бензин е по-добре още повече щом караш с 95. на мен сега ми дава разход на газ ~10л./100км. градско

 

Мерси на Estelle за поста, мисля че неговото мнение за настройката е доста подходящо. Аз ангренажната верига не съм я сменял никога и вече е на 150 хил. км. колкото и двигателя като цяло. Единствено е малко по-шумна спрямо шкода с нова верига. не съм забелязал проблеми с изменение на центровката заради това. Знам колко и дават на веригата по книжка пробег и ако трябва ще хвана тия дни да я сменя. Трябва ли?

 

Абе ако някой знае някакви линкове със инфо за газови да постне тука, моля ви. 10х предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да се намалява ефективността при двете горива?

 

Защото дали с плочка или с някакъв модел щуцери променяш аеродинамиката на карбуратора ... дори и да не пипаш аванса

 

Всъщност аз в момента като я пусна на бензин, колата си върви точно така, както вървеше преди 4 години, когато още нямах газова :)

 

Колкото и си печен и да си познаваш колата , няма да усетиш разлика от примерно 2-3hp

 

А защо да се изключва вакумния регулатор. Драсни нещо на "български", че да е по-достъпно :)

 

Защото като караш газ не ти трябват тези +12 градуса при високи обороти и средно натоварване

 

А за бягането на аванса с +-10 градуса - недей така бре човек. Защо смяташ, че повечето Шкоди тук са в такова окаяно състояние... :idea:

 

Това не е окаяно състояние , а конструктивни недомислици ;)

Освен това 9 от 10 шкоди на които съм свалял дистрибуторната капачка имат луфт в привода ПОНЕ 2-3 градуса , което е 4-6 градуса КВ... като сложим и верига на 15-20 хил. км и ето ти ги 10те градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм забелязал проблеми с изменение на центровката заради това.

 

Не си забелязал , защото се забелязва със стробоскоп с просто око не става :D

като я светнеш се вижда как маркера подскача наляво-надясно

 

А за веригата... попринцип се сменя на 40 000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... всъщност и с просто око може да се види...

 

- изключи от скорост и дръпни ръчната

- отвори капака на двигателя

- свали дистрибуторната капачка

- вземи една лула 30

- завърти коляновия половин оборот обратно на часовниковата стрелка

- сега започни бавно да въртиш по часовниковата стрелка ... ще забележиш че палеца не тръгва веднага , а след Х градуса завъртане на кол.вал...

- точно за този ъгъл Х говорим... това са луфтовете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, аз съм чувал че при работа на газ предварението се увеличава, странно ми се стори, че на високи обороти предварението на газ, според графиката от линка, е по-малко от това на бензин. Иначе казано, се връзва с рецептата на Иво за 10-те градуса предварение на празен ход и махнат вакуум на делкото.

Взе да ми се изяснява работата! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А отдавна се каня да попитам тук във форума някой знае ли къде се продават стробоскопни лампи, от тези с дръжка дето ги насочваш към белезите, които се използват по сервизите за центровка и колко струва този прибор ориентировъчно. Бях чул, че се продавали на битака и не били скъпи, но ми се стори странно и така и не проверих.

 

Имам още един въпрос: сега като карам на газ задължително съм свалил успокоителната тръба с термо клапана, която се закача на кутията на въздушния филтър, защото с нея колата просто не ще да върви на газ. какъв е проблема? Може би на газ сместа е твърде богата и затова не ще с по-малко въздух да върви? Филтъра е нов. Изобщо много се чудя доколко има смисъл от тази тръба и от засмукването на топъл въздух. При пълните инжекциони няма засмукване на топъл въздух. Само при моното и при карбуратора. Ще се влоши ли работата на двигателя зимата ако работи само със студен въздух. По принцип сега така работи по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия от битака не стават за нищо (виждат се само вечер ако изобщо светнат)... сериозни стробоскопи се продават в магазините за гаражно оборудване. Най-евтините които съм виждал са около 100тина долара.

 

Това за топлия въздух е за да не замръзва карбуратора , затова го няма на MPi-тата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А имащ ли представа каква е ориентировачната цена на такива калпави стробоскопи от битака и дали се намират още и само там ли има такива? Не е ли по-добре динамична центровка било то с калпав стробоскоп отколкото статично с пробната лампа. Аз ако имах такъв уред и бях забелязал, че се променя предварението досега да съм сменил 5 пъти веригата, затова ми е мисълта. Като цяло центровката е нещо просто и затова все си мисля, че не си заслужава да се ходи на майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми по 15-20 съм виждал ама не бачкат повярвай ми ... особено на Шкода , понеже пробивното напрежение на искрата е ниско и съответно магнитното поле около кабела на 1ви цил. е слабо... лампата прекъсва или въобще не свети...

 

Тия неща са руски и са правени за техните искрища дето заглушават и телевизионна кула със смущенията си

 

Освен това на стенда виждам и отклонения в чукчето , износване на гърбици , авансови плочки и т.н ... които също участват в центровката... и цялата работа отнема минути...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От веригата идва и друг проблем - изместват се фазите на газоразпределението - макар и малко и това оказва влияние!

 

А за МПИ дето нямат топъл въздух и т.н. при тях горивото се впръсква максимално близко до всмукателните клапани и това намалява кондензацията! Освен това компютъра прави корекции на впръскваното гориво в зависимост от температурата на всмуквания въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност не малко а много оказва влияние... 105цата палеше много трудно (~30минути) точно заради изместените фази... е вярно че при мен липсваха няколко зъба и разпределителния вал изоставаше с 24градуса.... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо много се чудя доколко има смисъл от тази тръба и от засмукването на топъл въздух. При пълните инжекциони няма засмукване на топъл въздух. Само при моното и при карбуратора.

При MPI (поне при Щкодата) засмукване на топъл въздух си има, но аз съм го махнал защото на газ не ми работи хубаво когато е сложен. Иначе наистина на моного други пълни инжекциони съм виждал ,че няма такъв топъл въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.