Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

може ли да се измисли по-добро парно за 105Л


Unicata

Recommended Posts

мисълта ми е дали не може да се измисли някакво електрическо парно, щом колата запали ще има достатъчно мощност да захранва някакъв достатъчно мощен уред?

просто искам с паленето да започва да грее в купето а да не се налага т5епърва да чакам да загрее колата а после да грея и купето, защото вече ще съм слязъл от нея, не съм виновен работя близо да вкъщи, но и далече да живеех пак отнема доста време да обърне въздуха в купето

някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    11

  • RceH

    7

  • Verdered

    7

  • Skoda_Estelle

    4

Най-много писали в темата

Идея . :roll: ..нямам,ама според мен парното на ШКОДАта е супер......даже бих казал,че бързо вътре става жегичка :lol: (поне в моята е така)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми хората са го измислили и се продава в Метро срещу около 20лв, забелязах го тая седмица като ходих. Преди нямаше такова нещо. Това е печка с реотани /малка/ + перка и се включва на местото на запалката. Следващия път /скоро/ като ходя до Метро ще го огледам по-подробне и ще ти докладвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалки по-старите Шкодаци нямат. То всъщност не съм убеден, че някоя 105/120 изобщо има, независимо от годината на производство. Може и да бъркам, знам ли. Но моята има фабрично под таблото, под лявата колонка на предното стъкло нещо подобно на днешните запалки, само че е с малко по-малък диаметър. На него постоянно имам 12В. Имам и куплунг (да го наречем жак), който се вкарва в туй чудо. Преди да си монтирам съвременна запалка, използвах този контакт за да си включвам аварийната лампа и да си светя извън купето с нея (по мотора и т.н.) А иначе ако имаш барче, монтирането на запалка става много лесно. Даже бих казал, че е необходимост - зареждаш телефон, пускаш антирадар, палиш си фаска :)

За парното на 105/120 Л - имайки впредвид ниската работна температура на двигателя парното си е добро. Стига разбира се колата да е добре обезвъздушена и да няма проблеми с радиатора. Всеки който се оплаква от парното на 105/120 със сигурност има проблем с колата и безпричинно я набеждава.

За "печки" в колата - глупаво е. Не върши работа. Не и при тези ватове, не и при този волтаж. Грифин навремето за неговата 120-ка си беше купил и монтирал на задната кора вентилаторна печка, която да му обдухва задното стъкло когато се изпоти. Доколкото си спомням тя беше 150 вата. Според него когато я пусне тя почиства само десетина сантима в диаметър от стъклото. А ти искаш такова или подобно уредче да те згрее. Ми ясно е, че няма как да стане :) Като алтернативен вариант бих ти преложил - когато навремето моята Шкода нощуваше навън, сутрин я палех и изчаквах да позагрее докъм 40 градуса (стрелката просто да се поотлепи), след което тръгвах и малко след това имах вече парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе запалка и да нямаш ток може да вземеш от много места. Жака за аварийната лампа на 120-ката го ползвайте за не големи консумации, защото +вия кабел към него не е по-дебел от 1мм2. Може да се взема + и от клемореда за запалването /ключа за палене/, до там идва доста по-дебел кабел, а и отзад клемите са двойни и едната им част е свободна! 150W при 12V са 12,5A ток, за което трябва поне 2,5мм2 кабел директно от акумулатора. На шкодите след 83г. на таблото вляво има място за допълнителни включватели /този за задната светлина за мъгла/. Аз до него на свободното място съм сложил запалка и ми се струва доста удобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като си дойда зимата ще го пробвам парното на моита 120L, но през лятото имаше една малка локвичка охладителна течност на дясната стелка и тва малко ме притеснява.според вас тва дали е фатално или просто малък дефект(kolev123 го питах и тои каза че и неговата май малко течала от там)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не локвичка, а няколко капки да има за мен си е проблем. Това няма да се отрази на вървежа на колата, но си е проблемче :) Виж си маркуча, закачен за парното. Може да е разхлабена скобата, кото го държи, може да протрит там някъде. При всички положения ако хвърлиш един поглед нагоре под таблото ще откриеш от къде е текло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това в метрото изглежда интересно обаче ако е само 150вата май няма да върши кой знае каква работа, ще трябва да се проучи допълнително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш идея разгледай някоя японска кола ,примерно Нисан .

Там като запалиш и веднага почва да духа топло от парното. Причината е че има нещо като радиаторче (или тръби) което се намира някъде в колекторите или около тях и щом запалиш ваднага идва топло . Това е единствения начин които се сещам за топлина и то веднада, ама как може да се направи това в една Шкода 105/120 и идея си нямам :mrgreen:

Друг вариант е печка от Заз тя е на принципа на хафтовата печка ако се не лъжа :) и ти гори към 300гр. бензин на час :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мене ме заинтересува тази печка...Горе долу колко е голяма,къде мога да я поставя...Аз в Бургас вчера бях на Метро ама не я видях...Колко реотана има,какъв вентилатор...Целта е температуата да не пада под 30 градуса,да се кара по потник :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни като ходя до Метро ще разгледам подробно печката и ще ви пиша.

 

А иначе доста нови коли като ги запалиш и веднага духат топло. За Форд Фокус съм чел във форума им, че имал ел. нагреватели във радиатора за парното. При други малко по-стари коли примерно Фиат типо /парното му е уникално, както на рената/ охл. течност циркулира постоянно през радиатора на парното и като врътнеш врътката отваряш само въдушната клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм мислил по този въпрос.

Чувал съм че едн познат си е сложил вентилаторна печка в трабанта, но не съм виждал въпросното изпълнение.

А дали не може да се сложат реотани от сешоар например във тръбите от въздуховодите на парното? Има по слаби - от по 600В. Може би ако се скъси реотана...не знам, който разбира да обясни.

Друг варянт е печката от ЗАЗ. Нова струва към 100лв. Монтажа и е, доколкото знам, доста сложен - с допълнителна свещ и помпа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро имам 105Л и съм доволен от парното. Имам и ЗАЗ968М - вярно е няма да крия, че температурата от печката е осезаемо по-висока.

Като знам как е монтирана, обаче мисля, че не си заслужава труда и времето за да се приспособява на Шкода - бензинопроводи, отвори, ел. инсталация - да не говорим, че доста често се задръства карбураторчето, а и свеща се прецаква.

В общи линии - една правилно функционираща отоплителна система на 105-та върши идеална работа.

Аз мисля, така, но ако някой реши - имам литература и разни схемки за ЗАЗ. Ще помагам с каквото мога ...

:roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е винаги има и крайния вариант дето ми го казаха за Трабанта ми - вързваш за задната седлка едно газово котлонче и ти е топло :lol:

 

Всички(поне така съм забелязъл) американски коли имат парно използващо само охл.течност.даже и на SAAB(дето уж са напред с материала и чак изтребители правят) отнема м/у 2-5мин да почне да духа топло в зависимост от температурата отвън.

 

това за японските коли е много вярно но си нямам идеа как я правят таз акробатика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекарват някоя от тръбите на малкия кръг между колектора и блока ... освен това е въпрос на материали - цилиндрите отдават по бързо температурата...

а и едно е да топлиш 5л , друго 12 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега като си дойда зимата ще го пробвам парното на моита 120L, но през лятото имаше една малка локвичка охладителна течност на дясната стелка и тва малко ме притеснява.според вас тва дали е фатално или просто малък дефект(kolev123 го питах и тои каза че и неговата май малко течала от там)

 

Ами,колега,днес наистина се убедих,че това може да бъде доста сериозен проблем :? Значи преди няколко дни забелязах 2-3 доста мижави капчици вода точно там на мястото на дясната стелка,поогледах и видях че са от връзката на маркуча там където влиза в купето(разхлабена скоба).В момента нямах точно такава нова скоба и затова колкото успях притегнах старата и по стария български метод стегнах и с парче тел.Следващите няколко дни нямах никакво време да проверя и всички останали връзки както си му е реда и както се канех,но пък забелязах че вече не таи от маркуча.Днес я оставих да поработи на смукач няколко минутки докато драпнем по фас отвън.....и по едно време гледам шкодата се вижда само до нивото на стъклата,нагоре само едни пушилки... :cry: [-o< Изхвърлило водата хайванчето,беше вече тъмно и оставих ремонта за утре,но на пръв поглед мисля че е излезнал маркуча от връзката две педи по-нагоре от тази която стегнах!!!Температурата не беше стигнала още 80 градуса!Резултата-два пръста вода на пода и всичко друго в пръски.С подсушаването успях да се справя що годе,добре че точно в момента в купето няма тапицерия,кори.....има само една шофьорска седалка(която е мокра),но знам каква играчка е почистването ако всички тези неща са си на местата,пък да не говорим ако се случи на по-дълъг път и после няма и достатъчно вода за наливане!

Та общо взето шкодите с тази дълга охладителна система имат и доста връзки,които единия вариант е да са с оригиналните скоби(~20 годишни),другия е да са новите боклуци които продават сега.Добре е да им се хвърля по едно око от време на време и ако има проблеми да се отстраняват.

П.С. Точно му беше дошло време да сменям стария антифриз с нов :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да опитам номера с тръбите около изпускателните колектори/тръби. Просто ще хвана някаква по-дебеличка медна тръба и ще я завиа около двуцевката, като на единия и край влиза водата от водната помпа на другиа заминава към парното/изпарителя в моя случай. Ще ви пиша какво е станало.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте лично моето мнение е че проблема с парното на тези коли е доста голямото растояние между двигателя и радиатора на парното както и по -ниската температура на охлаждащата течност голямото растояние води и до загуби на топлина от маркучите докато достигне течността до радиаторчето .Та и за това идва по -бавното загряване и по -ниската температура на парното.За мен идеалното решение на проблема за тези които искат веднага топло в купето и дори топло купе преди да са запалили е монтажа на подгряваща печка.Това решение не е нещто ново хората си го прлагат за голяма част от по-скъпите а и вече не толкова скъпи автомобили предимно дизели но такива печки съм виждал и бензинов вариант.Хубавата част при тях е че се включват дистанционно или с таймер 15-20 мин преди да трагнеш с колата отоплят течността на малкия кръг(двигател ,парно) и могат да управляват и вентилатора на парното .Предимствата се сещате и сами няма да ги изброявам има само един сащестжен недостатък ЦЕНАТА ама както се казва всеки си плаща за удоволствията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен проблемът в парното на тези коли е неправилното стопанисване. Ако при 100S той е "технологичен", то при 105/120 няма такъв.

 

Когато всичко е наред парното е убиец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз откога разправям, че парното на 105/120 не е лошо. Естественно, че подкрепям мнението на Миро. Бих добавил - времето, необходимо за измисляне и реализиране на "по-добро" парно е далеч повече от необходимото за въвеждане на фабричната система в изправност. Малко груба съпоставка, ама това е все едно да ти е спукана гумата и някой да се опитва да измисли начина как да вкарва въздух в нея, така че тя да не спада, вместо да иде да му я залепят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз също съм доволен от парното ми! Аз като тръгна затварям праното чакам да стигне 70градуса отварям го на половина. Когато стане 80 отварям го цялото. Така м/у 5-10 мин каране(градско) ми е загряла и е почнало да духа топло. Мисля че така е по-добре понеше ми се изка по-бързо да отпусна смукача ;)

Един ми е проблема който забелязах снощи: моята "духалка" си духа нормално и ме грее, но от другата страна съвсеееем леко полъхва- затварям моята и от там се увеличава МАЛКО. Проверих гуфрираните тръби- перфектни!!!! да не е сталало нещо в самоя "блок" !!!! Къде е причината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.