Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

степен на сгъстяване 125L


Хашек

Recommended Posts

Знае ли някой колко е степента на сгъстяване на двигателя 742.125? Това е 120 мотор с 105 глава, т.е. форсирания. Знам за 120-ката - 8,8:1 и на 130-ката 9,7:1, но на 125 - нямам инфо.

 

мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро,аз мисля ,че 125 е 120 с 5 степенна скоростна кутия,а до колкото го чаткам чешкия....и чехите така мислят ;)

 

ŠKODA 742.12 Š120 -,L,LE,GL,125L

 

Škoda 125

Typ značení: 742.12

Vůz shodný se Škoda 120L pouze má pětistupňovou převodovku.

Vyrobeno kusů: 50 041

Rok výroby: 1988-1990

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало 125 да е с 9,5:1 , но... ако е 120 блок със 105 глава се получава 10,42:1 изчислено / 10,4:1 измерено ... 1мм отнемане на главата вдига на 11,2:1 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какъв е ефекта от повишената компресия? Знае ли някой - мощността дига ли се на мотор 120 с глава от 105Л или 100С и има ли странични вредни ефекти? Споделете мнения и опит!

А за 125 - прав е Миро, и аз съм чувал, че е леко форсирана спрямо 120, но май само с 2 коня...;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да попитам Хашек дали на обикновенна 120Л мога да сложа глава от 105л :?: и ако да какъв ще е ефекта :?: мерси предварително ;) поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120 - 52 bhp 8,5:1

125 - 58 bhp 9,5:1

източник: AUTODATA

 

Теоретично комбинирането на 120 с глава от 105 (10,4:1) би трябвало да повиши мощността на 60-62 bhp и действително се усеща разлика във вървенето ... рязането на главата повече от това , увеличава механичните загуби и за да има по-сериозен ефект трябва да се увеличи застъпването на фазите на разпределителния вал , т.е. да се смени вала...

 

Недостатъците...

повишеното налягане на сместта създава предпоставки за детонации ;

 

повишеният въртящ момент , респективно мощност , при даден работен обем , е следствие на увеличената силата действаща върху буталото ... от това съответно се увеличава натоварването върху буталата , биелите , коляновия вал и лагерите ... последните най-често не издържат ;

 

колкото по-сгъстен е един двигател , толкова пика на мощността му се измества към по-високи обороти... т.е. за да се използва допълнитета мощност трябва да се кара в по-високи обороти... там инерционните сили стават по-големи , което допълнително увеличава натоварването върху гореспоменатите елементи ;

 

 

накратко казано - за да извади голяма мощност от малък работен обем , или трябва да се използват много здрави (съответно скъпи) материали , или драстично се намалява ресурса на двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах един месец с тази комбинация(120ка блок/105 глава), но един ден започна да пали по-трудно и да подпушва като запали... и се оказа, че пуска по малко антифриз в 2и3 цилиндър през всмукателния колектор...лошо...отиде към Надин...а вървеше пущината :((

 

сега съм с издути бутала (не съм мерил компресия), май са от GLS,не съм сигурен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A главата сменял ли си? Защтото тази на LS e с обърнати лещи при клапаните подобно на 110R:

IMAGE0001.JPG.JPG

 

Данните от музея сигурно са по другия стандарт (DIN или SAE), иначе излиза, че 125 е дефорсе на 120 - 52 коня... а 58 коня доколкото помня са 120LS, GLS и Гарде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Абе хора, като ви казвам нещо, значи е така, защо трябва да спорим? Ако в нещо не съм сигурен нали затова е форумът - да питам? Въпросът нямаше да е "каква е степента на сгъстяване 125", а "какво значи 125?"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В аутодата 2004/2005 няма 125 нито 120GLS
Абе Аутодата-та не я приемай като светото писание. Това че там няма нещо не значи, че го няма произведено. Шкода 120GLS и LS има, както има и 125, друг е въпроса за последното какво точно представлява. Аз лично считам, че тъй-като след 86та 120ките са почнали да излизат с 5ци кутии, към 88 са почнали да излизат под наименованието 125. Обаче противно на мойта теория в квартал ми има 2 120ки и 5ца кутия като едната е 87-ма а другата е 90. Така че е възмогно и да не съм прав, просто на мен това за 120 сглава 105 не си го представям много добре. ПП. - maxrpm защто отваряш стари теми?!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има наистина неточности в Autodata-та, пък по отношение на шкодовите двигатели пример е реглажа на клапаните, където и за всмукателните и за изпускателните са дадени 0.20 мм. А то важи само за LS и GLS доколкото си спомням.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам че има 125 и 120GLS просто си търсих инфо за GLS a защото живот и здраве ще съм с такъв и търсачката ми извади това, изтеглих аутодата 2005, подкарах я незнам как на някаква магия без крак, но нямаше нищо там, после изтеглих и 2004 но и в нея нямаше нищо за 125 и GLS и затова писах че няма нищо с идеята че Estelle може да е с някоя друга версия и да каже коя е да я поразгледам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моята сервизна книжка сега гледам, че 125 няма (то не се е и произвеждала през 1984 г.), но вчера гледах една 125 и таблото й е същото като това на 120 GLS, нарисувано в книжката - с оборотомер и четири ключета вместо само две над конзолата за управление на парното и пепелника. Също така шкафчето има ключалка за заключване.

За GLS пише степен на сгъстяване 9.5:1 и бензин задължително 95 октана заради повишената склонност към детонации. Доколкото разбрах GLS се отличава например по наличието на маслен радиатор, ключалка на шкафчето и двиателят с мощност 58 коня. Това е информацията ми по този въпрос. Лошото е, че липсва достатъчно литература по въпроса за тия модели 125, GLS и пр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.