Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Поддръжка и запазване на металните конструкции през зимата..


izov

Recommended Posts

Здравейте, как поддържате металните конструкции на автомобилите си през зимата? Тука в БГ сипват всякакви гадости по пътищата и неизбежно отдолу на автомобилите ни се образува ръжда... Аз старата отдолу я пръсках с Битум, ама сега не ми се ще да го правя този номер на Фабията. Мисля, че не е лошо да се минава на пароструйка отдолу от време на време, но не знам къде има такава автомивка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе струва ми се, че само искаш да си намериш допълнително някаква работа :-k Поглеждал ли си колата от долу? Тя е покрита изцяло и каквото и да хвърлят по пътищата не стига до ламарините...поне от долу де. 10 години имаш гаранция... Ама ако наистина ти се занимава - като видиш автомивка, спираш и питаш. Има много мивки, на които има рампа и си качваш колата на нея - само предните гуми, колкото да се вижда от долу и пичвете с пароструйката ти я минават. Един съвет от мен обаче (като врял и кипял в работата на aвтомивка...при -15 градуса...) - не е убаво, ама хич не е убаво да си миеш колата зимата, особенно като е студ. Измивай я като си почивка и е слънчево. И друго важно - двигателя не го мий. Ако някога ти се случи да го миеш, гледай да е точно преди дълго пътуване, за да може докато караш да се изсуши хубаво. Ае стига, че цел роман стана :oops: Поздрави!

П.С. Oставяй ако можеш бакшиш на момчетата от мивката, където миеш. Повярвай ми, особенно в студа, когато няма много клиенти, дори и 1 лев е жест! А и отношението е друго. Не знам къде живееш или бачкаш, но бих могъл да ти препоръчам една мивка. Ако те интересува - кажи. Аз освен, че там бачках, пичоветe, които са собственици, работят наравно с момчетата и много държат на клиентите си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами наистина Шкода-та не съм я гледал все още отдолу, предполагам, че са сложили защитен слой, дано да издържи на солта... Иначе за миенето през зимата знам, вса пак това не ми е първата кола ;o))

 

Там където обикновено си мия колите няма за отдолу, така че ще ви послушам и ще потърся някъде другаде. А иначи имах предвид, че не е лошо след зимата да се измие отдолу все пак, за да се махнат гадостите :o))

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за Фабията незнам но има някои коли които нямат никаква защита против корозия отдолу.

 

знам че има някви машинки дето пускат някакъв ток по купето и то не ръждясва, но незнам дали вършат работа, а и бащата сложи на SAAB-а и тука излезе към $1000 канадски

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе струва ми се, че само искаш да си намериш допълнително някаква работа :-k Поглеждал ли си колата от долу? Тя е покрита изцяло и каквото и да хвърлят по пътищата не стига до ламарините...поне от долу де. 10 години имаш гаранция... Ама ако наистина ти се занимава - като видиш автомивка, спираш и питаш. Има много мивки, на които има рампа и си качваш колата на нея - само предните гуми, колкото да се вижда от долу и пичвете с пароструйката ти я минават. Един съвет от мен обаче (като врял и кипял в работата на aвтомивка...при -15 градуса...) - не е убаво, ама хич не е убаво да си миеш колата зимата, особенно като е студ. Измивай я като си почивка и е слънчево. И друго важно - двигателя не го мий. Ако някога ти се случи да го миеш, гледай да е точно преди дълго пътуване, за да може докато караш да се изсуши хубаво. Ае стига, че цел роман стана :oops: Поздрави!

П.С. Oставяй ако можеш бакшиш на момчетата от мивката, където миеш. Повярвай ми, особенно в студа, когато няма много клиенти, дори и 1 лев е жест! А и отношението е друго. Не знам къде живееш или бачкаш, но бих могъл да ти препоръчам една мивка. Ако те интересува - кажи. Аз освен, че там бачках, пичоветe, които са собственици, работят наравно с момчетата и много държат на клиентите си :)

Мен ме интересува! Кажи къде е тази автомивка, че отдавна не съм попадал на добра...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми закърпиха багажника и майстора ми каза да ходя да купя боро 950- това е спрей(има и за компресор), който се пръска и може да го наслояваш, абе стои едно като гумено такова(или смола)!!! При мен лично го използва и да запечата малките дупки от телоподаващото. А си спомням че такова подобно(беше в голяма кутия) един майстор напръска цялата кола от долу;)

Инъче спасението най-вече е миенето, като се обръща внимание на калниците/веждите отвътре(за да се премахне калта която стои дълго време влажна).

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен като ми я изкърпиха отдолу ми мазаха с BODY 930 което се нанася с четка иначе има същите качества като това което каза колегата

 

май се отклоних(ме) от темата но.... исках да споделя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Izov батенце , не се занимавай с глупости, това са нови коли! Не мажи с нищо колата отдолу! Пастирай боята и като температурата през зимата е над 5 градуса ходи на мивка и помоли момчетата срещу една бира от твоя страна да ти я минат и отдолу! Обикновено в старанието си човек да направи нещо добро за перфектната си кола, прави нещо тъпо и безмислено, с което даже може и да й навреди! Това не ти е опел преди 1995г. да ти гние през зимата! За справка имаме пежо 405 купено ново през 1991г. значи е на колко - 14 години :lol: Карана е само от семейството ми, само в България, 14 люти зими! Колата е перфектна, няма и грам изгнило, а не сме я мазали с нищо преди зимата! Не се занимавай с глупости ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пежото не е изгнило или започнало да ръждясва отдолу защото метала е бил фабрично покрит. Жената едно време имаше Клио, също 91-ва година производство. И то си беше минато фабрично отдолу. Новите коли също имат защитно покритие, така че мазането на такава кола е абсолютно безмисленно. Да не говорим, че повечето от известно време насам ги и поцинковат.

Бодито (като спрей) не става за отдолу защото колкото и да го наслояваш покритието все си остава тънко. Спрея се използва за прагове и т.н. За отдолу има друго Боди, в тенекиени кутии, което се нанася с четка. И наистина остава като гумено покритие. Друг е въпроса, че повърхността трябва да е перфектно обработена и изчистена, иначе след годинка две или ще падне бодито, или метала ще си ръждясва, а ти няма да го забележиш, или пък и двете :)

А за миенето - в случай, че нямаш гараж и температурите са ниски, както колегата казва - щом се покачи над нулата мии смело. То и без друго след това ти подсушават колата. Ти само си избърши добре уплътненията на вратите. Колкото повече я миеш, толкова по-малко сол ще има по нея, т.е. толкова по-добре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.