Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

реле регулатор и т.н.


120_L_1981

Recommended Posts

Домързя ме да записвам, докато разглобявах и сега не знам как да свържа жиците между релето, бобината, вариатора и прекъсвач-разпр.

 

Моля, ако на някого му се занимава да погледне и да напише как са свързани снопът жици към клемите на реле-регулатора, а и връзката между него и останалите изброени. Благодаря предварително.

 

:|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже гледам, че колата ти е 81г. ще ти напиша как е свързването на механичния реле-регулатор - на електронния са други означенията.

 

На регулатора има 3 клеми и една за маса.

Означение 15/54 - идва от контакния ключ - има ток на контакт на него - в една каблена обувка са сдвоени два кабела - втория отива към вариатора.

Означение М - към т. М на алтернатора /пише си само ги зачисти да се вижда/ - това е за възбудителната намотка.

Означение R - към т. R на алтернатора и към контролната лампа за зареждането - при регулатора са сдвоени двата кабела в една кабелна обувка.

 

От делкото кабела отива към (-) на бобината. /Това е ако нямаш ел. запалване/

От Стартера идва + към + на бобината /това е с цел докато въртиш на стартер да се шунтира вариатора, за да не намалява искрата/

 

Ако има още нещо свиркай, надявам се че не искаш да ти кажат и по цветове кой кой е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надявам се че не искаш да ти кажат и по цветове кой кой е.

 

Е, нищо не е съвършено :mrgreen:

 

Мерси за отговора, кат се понъпъна ще ги свържа.

 

Другото е, че контактите на нови Ч и Н не пасват плътно- а няма видими признаци оста им на авансовата плочка да е износена. Нямам желание да ги пиля, защото е сигурно, че пак няма да прилегнат добре.

 

Май имам и проблем с контактите на реле-регулатора - изглеждат разбишкани, а в книгата не мога да открия какво трябва да е разстоянието между тях, та да си ги поизправя и регулирам. Някой да знае какво трябва да е разстоянието?

 

Подробности като зацепване на делко и реглаж предстоят :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това с новото ЧН си е така - не прилягат както трябва - недей да ги пилиш, защото повърността им е от някакъв високо издръжлив материал и като го изтъркаш ще пробият много бързо. Решението е просто - слагаш едно електронно запалване /струва 14лв. ново/ и вече нямаш никакви грижи за ЧН. По тая тема се изписаха големи романи така че просто разгледай. Реле-регулатора щом ти е механичен и имаш съмнения, че не е в ред направо си купи нов - електронен - моя го взех от магазина на Сточна гара за ~18лв и спираш вече да мислиш над този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, намерих и прочетох темата, но засега няма да се занимавам с електронни запалвания, не разбирам особено, а и не ми се занимава да разбера, пък и не ми се правят подобрения, за 20 и кусур годишната ми кошница оригиналността ми се струва единственото качество :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.