Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нямам спирачки :(


cenarius

Recommended Posts

Здравейте,

 

Пиша Ви от едно далечно градче и малко трудно ще ми помогнете, но все пак.

 

Първо - знам че кола не се оправя във форум, но . . .

 

Проблемътр е следният, колата ми е с нова помпа, предишния собственик каза че е сменял задните дискове на спирачките, е да ама са пълни с въздух. Пробвахме с приятели "майстори" да обезвъздушаваме - файда никаква след 3-4 дена пак са пълни с въздух и не хваща. Теч на спирачна течност няма от никъде.

 

Въпросът ми сега е как да се почва да се обезвъздушава, от най-близка към най-далечна или обратното, досега сме го правили от най-далечна до най-близка като за най-далечна се смята задна лява, после другата задна, предна дясна, и лявата не мога да й отвъртя болчето за спирачната течност, яко а ? има въздух и в помпата ...

какво правим ? да я хващам да я мъча да й отвъртя всички болчета за спирачната течност, да сложа нови пък да видим ...

 

иначе шкодето ме радва ;) има и други проблеми но като за първи пост стига толкова :)

 

 

==================================

 

Темата е готина - bye

 

 

=============================

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам:

задна дясна,

задна лява,

предна дясна,

предна лява

в този ред.

 

И аз брах много ядове със спирачките, ходих по майстори, ама накрая горе долу се закрепиха :?

 

Сигурен ли си всъщност че проблема е с въздух в системата а не нещо друго ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след като обезвъздуша спирачките се появяват но от някъде влиза въздух, някой друг да даде предложение ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз давам съвет неси спомням дали беше така но по спомен:

задна лява

задна дясна

предна дясна

предна лява макар че по принцип няма значение коя ще е първата предна гума...

Провери зад барабаните дали има някакво омасление или нещо такова там където ти влизат проводите за спирачната течност. На шкодичките често изтича срока на гумичките които оплътняват спирачния цилиндър. Това е според мен това което знам друго не мога да кажа... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен колелата , за които спомена колегата провери дали няма теч от помпата в сервото / ако има серво / , аможе и самата помпа да е била дефектна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да помоля някои колега по разбиращ като обяснява cenarius за проблема да обясни и за съединителя... ако не е проблем че там ми е малко сложно... :roll: смисъл от къде точно се обезвъздушава и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих искал да помоля някои колега по разбиращ като обяснява cenarius за проблема да обясни и за съединителя... ако не е проблем че там ми е малко сложно... :roll: смисъл от къде точно се обезвъздушава и т.н...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На помпата , която е на скоростите трябва да има пробка за обезвъздушаване на съединителя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

значи въздух излиза(влиза) и от помпата сигурно, знам ли ... баси и тъпото :( много е студено сега не мога да я правя :( мислех сега тези дни да сеедна и да я разчопля от всякъде ама на - късмет заваля сняг. За капак днес ми се развали още едно нещо - Одеве отивам да закарам гаджето до тях и вратите и ключалките замразнали. Успях да вкарам ключа и да отключа, да ама вратата не иска да се отвори драпнах по-силно, вратата се отвори, нооооооооооооооооооооооо повече не се затвори, сигурно нещо се е счупило ... баси кефа.

 

Утре няма да съм в Пазарджик цял ден и няма да мога нито темата да следя, нито да се занимавам с колата, в сряда съм на училище дял ден ... кога ще я гледам милата не знам.

 

Забелязах и друго. Когато я взех (02.12.05) Човека ми каза да гледам озад за маслото и да доливам като трябва, аз до преди 1 седмица нищо не доливах ами реших направо да сменя филтъра и да сложа ново масло. Супер ви казвам не можах да си позная колата, обезшуми се, взе да върви по-гладко . .. лудница. Следях си нивото на маслото всичко беше 6, обаче днес като погледнах на снега и :| Уж от ауспуха излиза бял дим, обаче снега черен :( погледнах нивото на маслото и от 1/2 (т.е. на средата между 2те линиики ) сега беше паднало до 1/4 за 1 седмица, направо ...

 

не знам, лягам да спя че утре рано имам влак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле и на мен веднъж ми замръзна вратата ама добре че бях забравил задната отключена... влязох ама предната па не искаше да се затвори както при теб... само си свалих това черното как му зе вика... размърдах малко ключалката и се оправи пробваи и ти ама то това да ти е проблема това с маслото хич не е добре... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен това с маслото не ми хареса изобщо, може би си въобразих че е на 1/4 ? Но щом снега почерня, макар и малко си почерня то значи че гори И масло нали ? А за вратата- ключалката си е отишла сигурно .. знам ли, не ми е проблем сега, тя ще се оправи - спирачки нямам, снега е черен. . .

 

в пазарджик питах за майстори ... никой нищо не ми каза къде да го водя на доктор SLK-то (Колата съм я кръстил SLK 120 "Синята Стрела" )

 

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за вратата не се шашкай, а махни кората и раздвижи механизмите. Относно маслото - паркирай колата на равно място и си извади щеката - избършия с парцал и пак измери. Следи го редовно да видиш горе долу с колко пада, а че гори масло - това е очевидно. Ако горното упражнение покаже лоши резултати, отиваш на майстор и там ти казват присъдата :) Успех! Стискам палци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. . .

 

Врата е ясно, мерих маслото на равно място :( Спирачките какво да ги правя, къде го този майстор в Пазарджик ? Ще го мъча да го намеря, никой нищо не ми казва, имаме специализиран магазина за скода 105/120 и там нищо не знаят ...

 

Ще мъча да намеря майстор който да не ме одере и да си я понаглася, пък като я измия ще я снимам и ще я покажа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега - като поразпусне времето и когато ти се занимава вземи свали тапицериите на вратите и си смажи всички механизми, включително и ключалките. Така ще си спестиш горепосочените от теб ядове. Практикувал съм го и докато колата седеше отвън никога не съм имал подобни проблеми след такова мазане (ама не оклепване).

А за маслото - не се кахъри. Първо провери при какъв пробег колко ти харчи и след това се притеснявай, ако има от какво де :) Примерно сега доливаш на 2 мм под максимума означен на пръчката и след 200-300 км вече можеш що годе нормални изводи да си направиш, като междувременно го наблюдавай ако имаш съмнения. Иначе ако ти пуши ЧЕРНО - това не е от маслото, а от богата горивна смес. Маслото пуши СИВО! Освен това, дори и да не ти е чак толкова богата сместа, като дръпнеш смукача когато палиш е нормално да позацапаш снежеца отзад, но това отново е заради сместа (на смукач е нормално да е богата).

За Калоян - обезвъздушването на съединителя е елементарен процес, описан в почти всички ремонтни книги за Шкода. Ще ти го опиша по спомен, че отдавна не съм ръчкал там и съм позабравил, пък и книгите са в гаража. Отваряш задния багажник и махаш средния капак. В отвора ще видиш една продълговата черна капачка. Или под нея или около нея ще видиш пробка, идентична на тази за обезвъздушаване на спирачките. Нахлузваш й едно маркуче, пускаш го в бурканче и я разхлабваш. Някой сяда отпред и започва да помпа съединителя. От пробката трябва да почне да изтича спирачна течност. Внимавай да не изпразните казанчето и системата да лапне нов въздух! След десетина напомпвания пробката се затваря докато онзи отпред държи натиснат съединителя (иначе ще вкараш въздух). Сипваш източеното в казанчето и повтаряш по твое усмотрение процедурата колкото ти душа иска :) С други думи тази операция е 1:1 идентична с обезвъздушаване на спирачната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle Благодаря! И аз имам такива книжки ама върху тях има малко киселина от акомолатора ми... :roll: като ги пипнеш и се трошат... стават на прах :evil: :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега понеже моита кола е стягах от купчина желязо претърпяло пожар ми се наложи да обезвъздушавам съединителя Мишел го е описал много добре. Направих го точно така и в момента съм много доволен от него. Маслото пуши сиво сигурен съм в това. Относно богатата смес виж при загрят мотор при форсиране дали пак излиза такав ако пак пуши черно трябва да си поиграеш с настроиката на карба. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега доколкото разбирам ти обезвъздушаваш спирачки на 3-4 дена. С сигурност ти гълта от някаде въздух. Как да засечеш откаде -трудна мисия. Виж дали имаш омасляване на спирачните апарати говорещо за лоши гумички. Ако не е това пиши пък ще попмислим откъде може да е дерта. Относно мнението ти че не разбираш от коли покраи стара кола до 2-3 месеца ще разбираш доста не бери грижа. Дано по скоро откриеш грижата по спирачкита щото е кофти без тях знам го от личен опит

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отникъде не дърпа въздух, колега - това е помпа.

 

 

Ако те разбрах какво искаше да ми кажеш ме убий . . . (просто съм тъп и не схващам)

 

 

Като "обезвъздуша" спирачките и като натисна педала и гумите заковават, обаче педала "прескача" и се усеща как влиза въздух някъде и след 50-100 натискания спира да прескача и трябва да го препомня за да хванат спирачките.

 

Само да се стопли и пак ще обезвъдуша. Не съм гледал никъде как се прави обезвъздушаването и сигурно затова се пълнят с въздух :idea: (някъде греша)

 

Аз го правя така -

Трябват ни 2 лица (Аз - А и брат ми - Б - на 13 години е )

 

Лицето "Б" Влиза на "шоферското" място, лицето А вдига колата на крик, сваля лява задна гума. Лицето "Б" Помпи педала, а аз през това време отвъртам болчето и ако вътре има въздух то почва да "цвърчи" След като спре да "цвърчи" Казвам на лицето "Б" да задържи педала и аз затягам болчето. Така повтарям процедурата с 3те колела (предна лява гума не мога да я сваля болтовете на джантата са се прецакали, майче от там ще идва тъпия проблем.

 

2 грешки които според мен правя и не ще бъдат допуснати "next time"

 

Доколкото прочетох из форума не трябва да се помпи докато се отвива болчето, а да се напомпи, педала да се задържи и да се отвърти болчето за да "избяга въздуха, както педала е "задържан" до долу да се затегне болчето. Чактогава да се напомпи пак Лицето Б да задържи педала и после Аз да отвъртя болчето за да излезе въздуха, а не както сега правя да помпа брат ми докато почне да тече само течност и като задържи да затегна болчето.

 

 

Следващата грешка е предна лява гума ще трябва да сваля и нея и да видя какво правим с нея, от там ше да бъде проблемът(Задължително да си купя гайки и да ги сменя с износените)

 

 

Не ми се смейте и не се отчайвайте от живота , няма кой да питам :P

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ги допуснал тези две грешки, т.е. няма грешка :)

1. Лицето А сяда в купето

2. Лицето Б развива пробката

3. Лицето А помпа педала на спирачката

4. Лицето Б събира изтичащата спирачна течност и съобразява да не се изпразни казанчето.

5. Лицето А задържа натиснат педала

6. Лицето Б завива пробката.

 

Това са стъпките на обезвъздушаване на всяко едно колело, които гледам си спазил. Факта, че в началото спирачките според теб са наред след тази операция сам по себе си говори за вярна процедура.

 

Както колега Хашек спомена - възможно е проблема да е в помпата. Имаш ли ремонтна книжка за Шкода - примерно тази зелената? Ако нямаш - иди в магазина на Симеоновско шосе - там я имаше. В книжката е писано за тази помпа. Ако нямаш време или не ти се занимава ще погледна какво са написали в нея и ще ти го драсна тук. Въпреки, че тази книга е меко казано задължително да я имаш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишеле добави и едно шишенце със течност и маркуче от пробката потопено в нея , че така и 100 пъти да обезвъздушава няма да има спирачки или уточни че пробката трябва да стегната докато помпа лицето А ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега спирачките съм си ги обезвъздушавал по гореописания начин :) За маркучето, закачено за пробката и бурканчето си прав, но не го написах, смятайки, че се подразбира :) Но защо Лицето А да помпа, докато лицето Б развива пробката? Не съм майстор по професия, но не виждам логика в това. Какво ще постигнеш с това предварително помпане? Не мисля, че ако лицето А не помпа, а лицето Б развие пробката, че ще влезне въздух, който няма да излезе веднага при първото напомпване в процеса на обезвъздушаване. Или пък чрез това напомпване съм убеден, че няма как да избуташ въздуха по към пробката :) Освен това при обезювъздушаване идеята е да изкараш "възглавницата", която е някъде по тръбите. И чак след като я изкараш тогава вече лицето А държи педала натиснат докато лицето Б завива пробката.

Ако имаше смисъл в предварителното напомване, то по същата логика ще се налага след всяко натискане на педала лицето Б да завива пробката, което според мене е далеч от практиката :)

Де да знам, ако някъде бъркам (възможно е) - обяснете защо :) Ще ми бъде от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абезвъздушаването се прави по следния начин:

1) Лицето "А" сяда и напомпва педала докато се качи

2) Лицето "А" задържа педала натиснат

3) Лицето "Б" отвива пробката и изпуска въздуха.

4) Лицето "Б" завива пробката

5) Лицето "А" може да отпусне педала

6) Ако при изпускането от пробката излиза само спирачна течност процедурата се прекратява. Ако не - точка 1

 

Процедурата се повтаря за всяко колело.

 

Помпането в точка 1 е с цел свиване на въздуха в системата

Причината за задържането на педала (2) в точки 3 и 4 е, че ако отпусне педла след точка 3 в системата ще влезе въздух (главния спирачен цилиндър създава подналягане при връщането си). А задържането в точка 3 е необходимо за създаване на налягане което

да изхвърли въздуха/спирачната течност.

За да се следи излизането на въздух от системата може да се използва (всъщност е препоръчително) прозрачно маркуче което да се потопи в буркан. Така хем спирачната течност няма да опръска всичко (а тя е доста агресивна) хем по-лесно се следи дали все още има въздух в системата.

 

Цялата гореописана процедура е възможно да бъде извършена със специализирана машина представляваща балон под налягане който се монтира на казанчето за спирачна течност. След това е необходимо само да се отвиват пробките и да се следи течността в казанчето да не падне под минимума...

 

Гореописаната (в точки) система е тествана нееднократно и работи безотказно. Втората съм ползвал при смяна на спирачната течност и определено е по-добрия вариант за целта (смяна на сп. течност).

 

Надявам се да съм бил полезен.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.