Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нямам спирачки :(


cenarius

Recommended Posts

Хубав отговор, благодаря :) Добре, а въздуха като е нейде в средата на тръбопровода с това предварително напомване ще го изтласкаш ли към пробката? Защото ако не, при описаната от теб процедура ще излезе само спирачна течност, което би могло да те заблуди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да имаш въздух в средата на тръбопровода той или трябва да има спукване откъдето да влезе този въздух или го е засмукал през казанчето. Първия случай не го обсъждаме! Втория - сменяш цялата течност. По бегли спомени на 120L тази процедура изискваше около 1L спирачна течност (май в зелената книга пише точно), т.е. повтаряш процедурата докато изкараш ПОНЕ по 250 грама от всеки апарат (задните повече, предните по-малко). Така си сигурен че по системата няма въздух.

Въздуха си излиза независимо къде е по системата. Тръбите са с достатъчно малък диаметър та да не може да се движи свободно въздуха по тях и течността ги избутва!

И още нещо. Задължително следи нивото в казанчето докато помпате. Иначе ако засмуче въздух повтаряш цялата операция от начало! Не само текущия апарат!

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за казанчето ми е ясно :) Ама за движението на въздуха в тръбите не знаех. Тя моята по принцип спира, ама едно време преди да почна аз да я пипам като че ли спираше повечко. Знам ли, може и да е заблуда. Ама сега след тоия убав диалог ша ме караш да обезвъздуша по твоята система :) Защото при мен единия помпа педала при отворена пробка. Т.е. според това което ти писа по-горе за подналягането би трябвало да имам някакъв остатъчен въздух. Баси, хич не ми се клечи, ама мерак ми е да опитам.

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на PRR - в никакъв случай не бива да се помпа при отворена пробка - ако до този момент, в системата не е имало въздух, по този начин си го осигурявате. Ако някой не е разбрал, защо ще обясня - натискането на педала причинява повишаване на налягането в системата и следователно през отворената пробка, изтича спирачна течност. При опускане на педала, се получава подналягане, причинено от пружините, връщащи буталото в главния спирачен цилиндър в изходно положение, което при отворена пробка, означава проникване на въздух, който да заеме мястото на изхвърлената при натискането на педала хидравлична течност, а при затворена, служи за да прибере буталцата в спирачните апарати.

 

Личния ми опит, сочи, че понякога, когато има много въздух попаднал в самия главен спирачен цилиндър, може много да помогне обезвъздушаването и на самия него, за да не се налага претакване на литри спирачна течност. За целта, се ползва процедурата, описана от PRR, само че, не се отвиват пробките на спирачните апарати, ами леко се развиват кухите болтове, прикрепящи спирачните маркучи към главния спирачен цилиндър. Операцията е малко гадна, защото за разлика от удобните щуцери на спирачните апарати, от тези болтове, спирачната течност обикновенно пръска навсякъде и е добре да се сложи някакъв парцал, около винта за да не се скапе боята на багажника от процедурата. При тази операция е ключово, държащия да не отпусне и милиметър педала, защото последствията може да са плачевни.

 

И накрая, един упрек към cenarius - човече, щом неколкократно не се справяш с поправката на система, като спирачната, отиди на сервиз! Това не е шега работа, караш еднотонно желязо, което може да убие теб или някой друг. Въобще не мога да разбера, как може някой да седне да шофира, когато не е сигурен в спирачките си, особено сега през зимата, когато, дори една малка разлика в спирачните усилия на някое от колелата, могат така весело да те завъртят, че да се видиш в чудо. Въобще не лошо с автомобили, като нашите на 20+ години, веднъж на месец или два или три, да минаваш на стендовете за спирачки, които се ползват за ГТП, особено след каквито и да е ремонти по спирачната система. В София, поне на мен или ме пускат безплатно или ми вземат лев, тъй че не вярвам на някого да му е проблем да ги даде. Ето сега на последния тест, на мен ми даде разлика от над 35% в задните колела и знам, че трябва да си планирам профилактика/ремонт. Мисля че е по-удачно, отколкото да го разбера в някой завой при малко по-висока скорост, когато изведнъж се окаже, че карам назад. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама ви :) Със сигурност в неделя ще клеча до всяка гума, пък да видим сабя какво ще покаже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eeeeeх, Юли, само от тебе не го бях очаквал това... Че даже и се инатиш, а хората изписаха романи. Бягай да обезвъздушаваш и да не си се качил да караш така, че ще се утрепете с жената!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм си мислел това за спирачките и как еднотонното чудовище се движи и всеки ден като се качвам в колата с 5 метра спирачен път ако не ползвам ръчната се чувствам като сериен убиец сигурно и карам точно 2 завоя по едни задни улични да стигна да училище ... В събота съм свалил и 4те колела и съм почнал да помпа, ако не стане почвам да обикалям майсторите пък каквото сабя покаже :P

 

Книжката я нямам . . . :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Вики, тя си спира бре :) Без грижи. Спирачната течност миналата година началото сам съм си я сменял. Няма признаци за наличие на въздух. Педала е с нормален ход, не пропада. Жената съм я лепил за предния джам. Ама съм убеден, че може и още :) Това ми беше идеята.

Иначе ако не спираше със сигурност нямаше да я изкарам докато не я оправя :) Проблема е, че преди половин годинка реших да чопля нещо по предния десен спирачен апарат и жената кат напъна с ключа, та сега пробката е в завито състояние, ама счупена отгоре :( С обратен метчик не става. Ще има разпробиване. Ама лошото е че нямам много време за нея сега. Утре кат я видиш колко е мръсна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

протече ми помпата :) гибя спрачна течност :) от каде да купя нова помпа ? казано с други думи - къде има истинска ? струва ли си да опитвам да сменям гумени маншети ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес с брат ми 3 часа помпихме като луди, педала не се втвърди ... заебавам колата ще търся "майстор" ама колко майстори и колко време ще им е нужно да помпят не знам, баси ужаса ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми Мартине мен ако питаш пробвай първо да смениш гумичките - сатава лесно и бързо и са евтини, само после трябва да се обезвъздуши. Ако не стане чак тогава си купувай помпа! А иначе не знам да има помпи ментета - според мене ако с новата помпа има проблем значи са и остарели гумичките, а не друго!

Значи на мойта кола за 23г. не съм сменял тия гумички, но се кара всеки ден почти колата, а на Шкода на 30 000км съм сменял, щото е стояла без да се кара доста време!

 

Айде успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

взех гумички (около 4 лв от магазина на сточна гара) - днес вечерта или утре ще ги сменям . надявам се да не протече до няколко месеца . опита ми обаче показва че ремонти по хидравлика за безсмислени - много по- евтино излиза да се сменя целия модул , без да броим неловката ситуация при отказа на спирачката ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тини аз пак ти казвам, че ако не е износена самата помпа, смяната на гумички върши работа, а те помпите не се износват торко лесно - мойта е на 23г. и си е ок. + това не мисля, че ако тръгне да отказва това ще стане от веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като взех Шкодето (120ката) в началото всичко беше ок. Постепенно обаче педала почна да потъва при съвсем леко натискане на спирачката. Оказа се заминал главен спирачен цилиндър. Нов ми излезе около 25-27лева (вече не помня точно - 5 години от тогава). Смяната става за 1 час, но обезвъздушаването отнема още поне 2....

Доколкото знам главния спирачен цилиндър не подлежи на ремонт. А и да подлежи аз за спирачките и управлението съм на принципа "сигурното си е сигурно..." и сменям само с ново...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

имам един малко глупав въпрос ! взех си комплект гумички 19 мм (стареца на сточна гара ми каза че това са гумичките за помпа със серво ) разглобих си спирачната помпа и се оказа че моята е 22 мм . ходих до сточна гара и там ми казаха че няма такъв размер !?! къде да търся гумички ? помпите взаимозаменяеми ли са ? в момента съм сглобил помпата със старите гумички и не тече (за момента поне)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли в магазина на Симеоновско шосе? Ето ти телефон да им звъннеш, за да не се разкарваш :)

0888 54 22 05.

 

Другият вариант е да пуснеш запитване в раздел магазини, където новата продавачка от магазина на баня Мадара би трябвало да следи и да ти отговори.

 

Трети вариант е да идеш до Овча купел, ул. Монтевидео. И там има магазин на Шкода и е читав.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разглобих си спирачната помпа и се оказа че моята е 22 мм . ходих до сточна гара и там ми казаха че няма такъв размер !?!

 

Най-добрият вариант е с частта, която ти трябва, в магазина, и я показваш на продавача. Че иначе стават грешки и ти дават неща не за твоята кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

По проблема със спирачките мога да споделя известен опит. Преди няколко години, мисля че беше 2001 ми пропадна педала и смених гумичките на главния спирачен цилиндър. След няколко месеца обаче пак почнаха проблеми и решавам да сменям целия цилиндър - 50 лв. го взех от магазина, който го затвориха по-късно в Надежда-6 част в София, той е от фирмата дето държи магазините на Цар Симеон и на баня Мадара. Сложих го новия, и спирачките почнаха да работят още по-зле от преди. Свалих го пак, смених гумичките на стария и почнах да обзвъздушавам самия спирачен цилиндър на всеки 3-4 дни максимум. До толкова държаха спирачките и към 3-ия ден почват да не хващат. Опитах се да го върна цилиндъра като некачествен, но сещате се, показаха ми среден пръст. Оттогава и в тия магазини избягвам да пазарувам, с изключение на нещо, което го няма другаде. Преди 2 години обаче реших вече да ги оправя спирачките. Между другото сервото ми също спря, но го прежалих. Взех един спирачен цилиндър втора ръка от Сашо от Брегалница, но и с него беше същата работа. Тогава комбинирах буталцата и пружинките от стария цилиндър с нови гумички и ги сложих в новия и той проработи мамка му. И досега си работи нормално. Съветвам те да обърнеш внимани дали при обезвъздушаване на спирачния цилиндър - прави се с отвиваване докато пусне спирачна течност първо на единия, после на другия кръг, дали се пооправя работата на спирачките. Още нещо - по едно време ми бяха заяли спирачките от остаряла или по-скоро фалшива спирачна течност. Ако не си сигурен вземи я смени с някаква нова читава. И прегледай на задните цилидърчета гумичките.

В краен случай съм чувал, че може да се изработят гумички по поръчка, носиш цилиндъра и ти ги правят по размер. Беше някъде около Ботев и Кирил и Методий или следващата пряка в посока Цар Симеон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София ул. Антим 1 № 87 тел. 0899 160 012 и 0898 514 794 Раб. време : 9-18ч.Както и проверяват помпата и изработват индивидуален семеринг на проблемното място.

Настев - така го знаят в цяла София майсторите - и там те ги препоръчват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...
София ул. Антим 1 № 87 тел. 0899 160 012 и 0898 514 794 Раб. време : 9-18ч.Както и проверяват помпата и изработват индивидуален семеринг на проблемното място.

Настев - така го знаят в цяла София майсторите - и там те ги препоръчват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.