Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

И дъртио се справи с карба!!!


Spartan

Recommended Posts

Здрасти младежи!Прекръстих се и реших да опитам да измия от буцата мръсотия това дето се нарича карбуратор на 120 l.Че то май не беше почистван от както е роден /74000 км/!Разбира се използвах книжката за обслужване - май беше "Аз ремонтирам Шкода".Ама не подозирах че иковците са измътили такава сложнотия - изглежда дълбоко са се замислили.Аз съм карал Форд Капри с веберов карбуратор - сложничък беше ама не чак толкова.Казвам ви това не за да ви се хваля че съм го надвил, а да споделя какво установих.На тия километри без да е облужван карба имаше следните гафове:

-запушен от полувтвърдена маслена суспенсия отвор за вакуумиране на картера при свободен ход /виж маркуча който отива кам гърловината за наливане на масло/.Никакъв коресилин или бензин не можа да я отмие затова прибегнах до многократно почистване отвън през тръбичката с клечка за зъби - излезе отврът!!!Може би затова при свободен ход нещеше да ми свали оборотите и ги менеше самопроизволно;

-ръждясало стебалце и пружина на мембранния отваряч на втората камера,което водеше до силното и заяждане и полуотваряне,а оттам до по ниска динамика на високи скорости.Почистих ги,смазах ги и тръгна;

-задиране във втулките на механизма за газ по всичките му стави - чак до ускорителната помпа.Това не беше от ръжда,а от мръсотия и несмазване.Почистих с разтворител,смазах и сега е мед и масло;

Изобщо установих че всичко в карба си е наред,но беше потънал в мръсотия,клеясал и при тази сложнотия беше частично сдал багажа.А и винтчетата за свободен ход бяха въртяни както си искат - по 6-8 оборота,та доста харчеше.Сега ги настроих временно по книжката и о чудо! - заработи равномерно на ниски обороти без промяна и прекъсване.Ще ходя обаче на стенд за настройка - нали съм циция та не ми се ще да ми харчи като ламя.Дано ви послужат моите мъки и патила.Привет!

Дедо ви/я/!!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, вдъхнови ме и се заех да почистя карба... тука имам един резервен в един чувал та реших да го почистя и ползвам.... но unfortunately прецаках тва електромагнитче за малките обороти. Чувал сам че хората си перкат без него без проблем. Знаеш ли какво точно прави това и дали да си купувам ново или да карам без него

мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което си прецакал се нарича електромагнитен клапан. Функцията му е да спира притока на гориво при изгасен двигател, а не да ти определя ниските обороти. Препоръчително е да го имаш. Ако няма да си купуваш нов, трябва да завиеш подходяща тапичка на неговото място.

Ти всъщност какво си му прецакал и защо мислиш, че е развален? Към клемата му се закача едно кабелче с кабелна обувка. Като дадеш на контакт електромагнитния клапан прави едно тихо "цък". Ако чуваш това, значи си работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишел е прав трябва да дадеш на контакт и да чуеш едно цък клапанчето е единствената жица отиваща до карбуратора. Ако не цъка кофти тръпка провери го дали бачка ако не просто го смени полезна джаджа си е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромагнитният клапан може да се прецака само ако му се е прекъснала намотката, защото той е един обикновен соленоид. Обаче и аз имам един неработещ - мога да каже, че ако работи - ок, ако не - просто го отваряш и му махаш иглата, която затваря притока на горивна смес за празен ход или ако не ти се отваря я режеш с клещи. Не произтича нищо лошо от това - Наско /Corropt/ може да потвърди, понеже при него е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не бе хора той си цъка ама вчера като чистих работите и си викам а цъкалото я да го поизчистя с ножа, чегъртам си и гледам едно черно петно седи викам оо нестава така тука ще натисна, апък то се оказа че това е споиката на корпуса :) после го запоих ама неможах да го нагрея хубаво и стана .... сещате се. като цяло мога да се похваля че от разглобяването и сглобяването ми остана само една пластмасова съчма :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми остана само една пластмасова съчма :D

 

:smt082 :smt082 :smt082 ти мъ умря ве човек! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: И как е сега? Бачка ли добре??? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам тоя беше няккав резервен, мисля от 2 та да сгловя един ама сигурно бачка що да не =)

 

"Ускорителната помпичка е механична, мембранна, задействана от клапата на първа степен. Горивото, засмукано от поплавковата камера чрез мембраната се изпраща към възваретен сачмен клапан за впръскване от разпръсквача."

 

Стана ли ти ясно какво си пропуснал при сглабянето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда ще знам че седи там... щом се стопли ще сваля тоя с които съм сега и ще измисля нещо от двата да стане един 6тото тоя които ми е сега му тече бензин а на другия му изпаднаха некаде съчмите и уплатнението на игления клапан. Готиното е че вече знам как се разглабя карб :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прави сте че трябва да го има тоя иглен клапан.Щом са го сложили, там трябва да е, но от лятото карам без да работи и до сега не съм имал никакви проблеми което ме навежда на мислълта, че е излишен въпреки, че чешките инжинери са го сложили с някаква цел която още не съм я разбрал :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта на Чешките инженери е като загасиш да няма детонационно горене. На 100S, с бензин 86, гаснеше само с отпускане на съединителя на скорост (по онова време имаше 86 и 91!) и спирачка! При бензин 91++ може и без клапана.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.