Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

търся схема


mitkonafta

Recommended Posts

Що се занимаваш с глупости а просто не си купиш едно? Преди време бяха 10-15лв...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... продаден стотици бройки и работещи от 10 години...

На 100Sа му бях взел едно, за 10 мин монтаж, изкара с него докато я подарихме. Доколкото знам още си стои закачено на колата......

Ма ти си знаеш....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз схема на ел.захранване нямам. Казах ти, че навремето просто си купих едно и си го монтирах. Бащата беше правил първото, ама нещо не беше сполучливо.

За tsanko - ми това е една джаджа която качва напрежението към бобината за да имаш по-добра искра. Подобрява значително паленето зимно време. Освен това предпазва чукчето и наковалнята от прегаряне (токът за управлението на ел. запалването е нищожен и искра няма). На 120 (не си спомням след коя година точно) има монтиран вариатор, който всъщност изпълнява ПОДОБНА роля. Ама на моделите преди това си е мъка да запалиш зимно време....

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. Значи наесен отивам до магазина за електронни запалвания и си купувам най-големото електронно запалване. Щото ако си купим некое по-малко и некой с по-големо че запали преди мен и ше ме фане яд. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quad.hit.bg

Лично съм го тествал и работи перфектно. Подобрява параметрите на мотора с 5%. Ако решиш да го правиш, мога да помогна с пълно инфо.

Частите излизат по-малко от 5лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

abe zarejete gi teq istorii електронно запалване за 5лв WTF??? запалването е една от важните електроники. tyny по едно време беше писал за запалване от Фиат Типо, ей това е истината. Бях навитак да го изпробвам само че се оказа че запалването на фиата е на депото за отпадъци, демек дядо ми го е изхвърлил :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, та и аз да питам Quad какво значи +12в стартер" стартера няма нищо овщо с тая схема той е директно от акумулатора а клема 50 и тя си е директно. Къде отива кабела от бубината и кабела от чукчето, какво е това "В" дето ходи на маса? Ценеровите диоди има ли някакво значение какви са или просто са 200V? Кажи нещо повече за тея намотки на колко мм ферит се навиват, колко мм тел и колко навивки?

И най важното :) ако намериш начин да замениш любимите ни руски транзистори с американски ще е супер, даже може и да я тествам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Parvo sorry za latinicata, no nqma kredor.

Po4vam pored:

1. какво значи +12в стартер- ima ob6to, generatora na impulsi raboti samo v momenta v koito varti6 startera za da zapali6, t.e. e nezavisim(paralelno) ot polojenieto na klu4a B. Vzema se ot jaltiq kabel(mislq taka be6e na 105L tankiq na startera)

2. Къде отива кабела от бубината и кабела от чукчето, какво е това "В" дето ходи на маса?- klu4a B vsa6tnost e 4uk4eto, vzema signal koga trqbva da podade iskra.

Kogato dvigatelq raboti uprawlenieto na iskrata stava ot 4uk4eto, t.e. ot kontakta "B", togava generatora e izklu4en i ne podava impulsi kam bobinata.

3.Ценеровите диоди има ли някакво значение какви са или просто са 200V naprevenie na stabilizaciq Uz=200V, kakvito nameri6 po magazinite.

4. Izbrah tazi shema, za6toto ne mi se nalaga da navivam ra4no namotki. Tezi otbelqzani na shemata vsa6tnost sa visokovoltowata bobina. TUK TRQBVA DA OTBELEJA ZADALJITELNO 4E KONDENZATORA VARZAN PARALELNO FABRI4NO NA BOBINATA SE OTKA4A, za6toto se qwqwa paralel na shemata i q 6untira, t.e. ako ne se mahne nqma da raboti.

5.замениш любимите ни руски транзистори с американски ще е супер- ako gi zamenq s drugi visokovoltovi analozi 6te e dosta po-skapo, s poso4enite na shemata raboti perfektno, iziskva se edinstveno tranzistora KT812 da e montiran na radiator.

6. rezistora 120R/2W opredelq toka prez 4uk4eto, ottam i dokolko 6te se zacapva to. Tazi stoinost e dobra.

 

Ako ima o6te vaprosi, 6te se radvam da otgoworq. w momenta nqmam snimki, vsi4ko sam montiral v edna kutiika ot sapunerka i radiatora e prikrepen otvan. Mnogo e udobno i lesno za naprava. Imam i grafi4en original na platkata, no e na milimetrova hartiq i s vremeto sega prili4a powe4e na parcal. Ako imam vreme i vazmojnost skoro 6te go naprawq v udoben za povtorenie vid PCB.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dobre de ako wse pak smeni6 ruskite bokluci s amerikanski 6te e super :) все пак това е кола а не мигащи лампички за елха и моля те обясни ми за бубината, защото не зацепих на схемата има 2 намотки а бубината е 1. Що не вземеш на Paint da q poozna4i6 taq kartinka :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm, какъв ти е проблема с тези транзистори бре? Отиваш в Pulsator, там ти вадят каталога и ти казват кой е аналога!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се вълнувам от всичко що е ел. по Шкодите! Радвам се, че има такива теми и ги подкрепям с две ръце, НО...

... никой от вас ли не знае, че се пише БОБИНА, а не "бубина"?

 

Бобината, в същност, представлява повишаващ трансформатор с нисковолтова и високоволтова част, т.е. две намотки върху общ магнитопровод и т.н.

 

Относно тези транзистори: maxrpm, точно тази схема (както добре се вижда) няма претенции за невероятно прецизни компоненти. Ако разбираш какво прави схемата ще разбереш, че няма никакъв смисъл да се хвърля човек в излишни разходи за скъпи транзистори, защото няма да има разлика в работата й.

 

Хайде със здраве! :)

 

 

П.П. Малко offtopic, но освен "бубината" има и много вариации на тема АКУМУЛАТОР (това е правилното изписване)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш смени транзистора, но имай впредвид че се изисква мощен транзистор с пробивно напрежение колектор-емитер над 1500 волта. В корпус ТО-3, който е и удобен за охлаждане и монтаж има доста варианти, но руския с цената си от около 3лв е добро решение( а и се намира лесно). С този транзистор работи доста дълго в няколко автомобила(поне Аз знам за 4) и досега не е имало никакви проблеми с него. За мен подмяната му с друг е безсмислена, а и Аз търсих по-ефтин аналог, но се отказах поради по-лошите каталожни данни на заместителите.

 

Виждам, че има още неясноти по бобината, затова ще обясня наново.

Означената на схемата има първична и вторична намотка. Това е високоволтовата бобина, която и в момента ползвате в колите си. Това на практика е повишаващ трансформатор, като с помощта на тази схема напрежението на искрата надвишава 20 000 волта( предп. около 25кВ). Само за сравнение, нормалното напрежение без схемата на електродите на свещите е по-ниско(пише около 17кв). Така схемата осигурява по-добро запалване и изгаряне на горивото, което спомага за по-добрата работа на двигателя. Оттам идват и по-високите му технически показатели след вграждането на схемата. Има и още едно предимство, ако акумулатора и центровката са добри, паленето зимата е безпроблемно. Вече обясних защо(от по-доброто запалване).

Да повторя още веднъж, изхода от бобината е всъщност високоволтовия кабел към свещите. Входа на бобината(първичната) от едната страна е към 12В от контакт, от другата се взема от схемата. Входа на схемата е чукчето, което вместо да отиде в бобината, отива на схемата в означението "В".

Надявам се, този път бях достатъчно ясен, ако има още нещо неясно, питайте.

 

п.с. ихаа, на това пс. има кирилица, няма да ви мъча с маймуница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quad, да поясня малко...

Проблема с трудното палене, особено зимно време, идва от това, че напрежението на акумулатора пада. При палене стартера консумира много ток и съответно напрежението пада до 10-11V. При тези условия на бобината се подават не препоръчаните 12-14V (т.е. напрежение при зареждане на акумулатора), а 10. В резултат вместо да имаме искра при 20KV на изхода имаме искра около 15-16kV. Резултата е ясен - по-малка искра, ако изобщо я има, и съответно по-трудно палене. С помоща на електронно запалване се получава изкуствено "подвигане" на напрежението на първичната страна и съответно "туширане" на ефекта.

Затова и на по-новите модели Шкода (говорим за тези със заден двигател) е монтирана бобина с вариатор. Тя е предвидена да произвежда 20kV при входно напрежение 10V. При нормална работа бобината пак дава 20kV, но при входно напрежение от 12-14V.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм....

 

PS: Да добавя. Предложеното електронно запалване на "повдига" изкуствено напрежението. Просто дава многократна искра, което до някъде компенсира...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mnogokratnata iskra e samo v rejim na palene, t.e. kogato e vklu4en startera. Pri normalen rejim na rabota samo povdiga naprejenieto.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вдига адреналина.... като сдаде багажа :D

Quad, за да повдига напрежението трябва да има кондензатор.... Аз лично не виждам :(

Освен това повдигането на напрежението е необходимо САМО при палене. След това дори е вредно...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.