Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Раликата между TDI PD и Common Rail?


Шкодилак

Recommended Posts

Здравейте, скоро време ще се обзаведа с Шкодилак и доста почетох насам и натам, но не можах да открия каква е разликата между TDI PD и Common Rail дизеловия двигател. Имате ли някой линк по въпроса. Иначе съм се спрял на "старата" октавия Амбиенте 1.9 TDI PD 105 коня и съм сигурен че няма да се разочаровам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI-PD = Turbo Direct Injection - Pump Duse.

 

Разлика между Common Rail & PD няма - едно и също е. Всеки производител си го именува по свой начин - PD (VW), HDI (Peugeot), TDCI (Ford), D-4D (Toyota), DCi (Renault) и т.н. Но така или иначе значи едно и също - директно електронно впръскване на горивото под много високо налягане, с цел по-високо КПД. Колкото е по-високо налягането, толкова по-ефективен и икономичен е двигателя. Е, в интерес на истината PD-то на VW работи по мааалко по-различен начин (т.е. е еквивалент на common rail), но принципа е еднакъв и дава абсолютно същия резултат.

 

И честито за избора - ще се возиш на добра машина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vain принципално съм съгласен, че целта на двете неща е една и съща, мене ме интересуваше чисто технически как са организирани работите. В смисъл, че PD има нагнетителна помпа на всяко бутало, така ли е и при Common Raila?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност двете технологий Common Rail и Pump nozzle injection на са еднакви.

Принципа на деиствие на Common Rail системите е следния при тях високото нлягане от около 1600 бара(за Common Rail III) се създава от помпа за високо налягане която се задвижва най-често от ангренажния ремък. Така горивото с високо налягане се съхранява в общ резервоар(Common Rail) който е свързан с разпръсквачите които от своя страна се отварят от магнитно-соленоидни клапани(или пиезо-електически за най-новите модели) управлявани от ECU-то като то се грижи за точния момент на отварянето им и продължителността на впръскването.

Принципа на деиствие на Pump nozzle injection(помпа-дюза) е следния - тук липсва пома за високо налягане, налягането се образува от помпи(по една за всеки цилиндър) разположени в главата на двигателя между изпускателния и смукателния клапан, като се задвижват от разпределителния вал който има допълнителни гърбици. Тук налягането е по-високо от Common Rail системите над 2000бара но за сметка на това двигателя е по шумен. Отварянето на разпръсквачите се осъществява по същият начин както при Common Rail системите.

Единствено Volkswagen AEG има патент да прави двигатели PD като се използват PD на Bosch. Но след като се разбра че тези двигатели комбинирани с филтър за твърди частици са неудачни от 2007 година тази технология ще бъде заменена от Common rail и при Volkswagen AEG които и сега я ползват за 2.5TDI;3.0TDI и 4.0TDI двигателите.

Помпа-дюза се ползва при двигатели 1.9;2.0;5.0 V10; но за съжаление до 2007г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам ,че като сменят горивната система ще се наложат и инякои конструктивни промени по двигателя вероятно заради новите норми за вредни емисии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Бобсан, мисля че твоя отговор беше най-изчерпателен, интересно ми е от къде имаш информацията, сподели някой Site в който може да се чете по тази тема!ако знаеш естествено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам че пуснах три еднакви съобщения ,но сам нов потребител

В третото съобщение работят всички линкове.

 

Информацията която сам споделил по-горе сам я събирал от нетта и ми отне доста време, ето някои от сайтовете:

 

http://www.iti.de/application/pdf/PDE.pdf

http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/diesel/pumpeduese.htm

http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/diesel/commonrail.htm

http://www.swedespeed.com/news/publish/Features/printer_272.html

http://www.germancarblog.com/2005/10/volkswagen-switch-to-common-rail.html

http://www.jalopnik.com/cars/news/no-more-pumpeduese-volkswagen-to-switch-to-common-rail-diesels-136408.php

 

Mod.Edit: Нема се плашиш за многото постове, които си напускал...сичко е ОК. Нал за тва съм тук - да изкарам нeкой лев за биричка лятото... Ето - вече ми дължиш една :smt025

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, няма защо. Информацията я събирах, защото съм си поръчал шкодичка, Октавия 2.0TDI, и исках да разбра за какво точно иде реч.

Това което разбрах е ,че PD двигателите са страхотни като показатели и издръжливост ,но трудно се комбинират с филтър за твърди частици(което слабо ме притеснява ;) ) то и затова шкода не предлагат такива(филтри).

А също недостатък е че са по-шумни от cоmmon rail, което също не е болка за умиране.

П.П А колко ще я чакам тая шкода незнам казаха 65 дни ама :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми и аз съм на твоето дередже. И аз се заинтересувах какви са разликите защото си поръчах шкодичка макар и малко по "слабичка" от твоята - Октавия 1.9 TDI PD. На 11 този месец казах "да" на Еуратек на мене ми казаха 45 дни като абсолютен минимум, ако приемем че максимума е в договора=80 дни - мамка му колко е далече. :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е браво бе и аз подписах договора на 11.03 в шоурума в надежда бях там към 11 сутринта, да не би да сме се засекли, че имаше още една двойка която си купуваше шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което разбрах е ,че PD двигателите са страхотни като показатели и издръжливост ,но трудно се комбинират с филтър за твърди частици(което слабо ме притеснява ) то и затова шкода не предлагат такива(филтри).

Грешиш, моята е PD и е с филтър за твърди честици. Не знам кое му е трудното за да се комбинира, но немците са го измислили. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е с филтър но не е същият двигател, напримрер 2.0TDI PD без филтър е 16 клапанов а 2.0TDI с филтър е с 8 клапана. А и шкода не предлагат такива за българия, има Superb 2.0 TDI PD който е с 8 клапанов двигател. И не се предлага за българия. За други модели на шкода с филтър за твърди частици не съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за пръв път чувам че Шкода слагат филтър за твърди частици. Сигурен ли си че не говориш за нещо друго, щото доколкото знам на октавия и фабия не се вгражда такъв(поне не още). За супърб не знам как стоят нещата , но предполагам че е същото. Даже в миналия брой на AutoBild на новата октавиика и бяха взели точки при сравнителният тест точно поради това, че не се предлага вариант с филтър за твърди частици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е прав си. Единствено на Superb слагат филтър за твърди частици и той е с различен двигател и не се предлага в българия.

 

П.П И аз съм чел статията в аутобилд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сигурен съм. Колата е Октавия2, купена септември 2005г 1,9 TDI PD. Има филтър за твърди частици - виждал съм го. Има и контролна лампа на таблото. В книжката на колата пише, че ако се кара само градско дълго време и контролната лампа светне трябва да се покара пона 15 минути със скорост над 60 км/ч за да изгорят саждите. Ако лампата не угасне - то е ясно - нов филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменяха маслото се завъртях под колата /макар, че не пускат/, ама исках да я видя отдолу, защото нямам канал. Попитах ги това ли е катализатора и ми отговориха, че не е катализатор, а филтър за твърди частици.

Пък и в книжката на колата за дизелите въобще не пише да имат катализатори, а само филтри за твърди частици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може на 1.9tdi и да слагат не знам, но на 2.0tdi със сигурност няма. За катализаторите има някакви видове, защото доколкото си спомням в кинжката на мойта пише, че има 3 броя, а при безиновите бяха 4 и покриваха Euro4 докато дизелите Euro3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е браво бе и аз подписах договора на 11.03 в шоурума в надежда бях там към 11 сутринта, да не би да сме се засекли, че имаше още една двойка която си купуваше шкода.

Bobsan 99% сме били ние (аз и жена ми) а ако сте били вие - вас ви обслужваше една жена, а нас ни обслужваше мъж. И мацката само го питаше нещо и аз по едно време се питах тая за какво са я сложили там като си пита колегите през 2 минути!! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.