Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спортни Амортисиори за 120L. Как мислите?


Rado`Default

Recommended Posts

относно снижаване на предницата с товар, ми се струва по добре ако нямаш газова там, да се направи по тежка самата брония.

 

начина по който се сещам е на самата метална греда,отвътре да се завари, може би трамвайна релса или някакво дебело и тежко желязо.По този начин се товари само предния мост, и ако се слага в багажника 50 кг, на бронията ще трябва да се натовари с по-малка тежест и ще има същия ефект върху височината на предницата поради причината, колкото по-далече от предния мост се слага тежестта толко по-добре.(като казвам ДОБРЕ си мисля че не е хич добре да си слагаш някакви тежести по колата, че да стане по ниска).

 

друг + е че недай си боже ако катастрофираш с тази усилена брония ще е по добре

 

понеже звучи доста смешно, но ако исках да снижавам предницата по каквите и да било причини тъка ще направя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе момчета, хората гледат как да олекотяват конструкцията, вие - как да я утежнявате... Шкодата си е стабилна и без товар, само че трябва малко пот по тялото. Форумът няма да ви я направи по-стабилна предницата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Пък нямам нищо напротив да слагате пясък или да отливате оловни фигури в дъното на багажника за по-голяма тежест. Ама после недейте се оплаквате, че на баира закачате 2-ра :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва някой ден да се хвана и да пообиколя магазините за ресиори да чуя и мнението на хора които примерно разбират от цени и горе-долу работа и качество на тези неща, ако е нужно ще се правят и доработки но идеята е да стане, в тези неща има малко смисъл, е зависи и от човек:) Но една Skoda с лети джанти и нисък стоеж би се радвала много на красотата си :)

Определено от всичко написано досега достигам до презюнкцията че ще се режат прожини, така ли да разбирам! Аз ще ги резна навивка и половина, надявам се да е достатъчно :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хора няя кво да се лужем скодата била стабилна кола да бе да :D ,недаи си боже да се унесе няя връщтане в пътя тая кола.зна4и пробвал съм с тежести,верно стабилна е на завоите ама нали едно от преимуществата на скодите пред другите коли е 4е са леки,а освен това ми се нацепи предницата от тея тежести теи 4е недеите слага тормози се колата,а и се разбива яката.относно пружините моите скодовите ги резнах стана по твурда и ниска оба4е тряят и амортисиори.затова взех от един приятел ладов амортисиор на пръв поглед изглеждат еднакви със скодовия и се надявам 4е 6те пасне.та ако става по магазините има DEPLHITA(не съм сигурен 4е така се пише)които са същите като ладовите и са газови двоино деистващи по 25лв,което е идеално.6те пробвам стискаите палци да стане си4ко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех!!!

Доколкото за пружини и амортисьори- в петък се разхождах по "улицата за колите" и гледах в няколко магазина се продават разфасовани коли, кеф ти японски кеф ти всякакви. Така че някой ако иска да си търси от друга кола, взима една пружина и тръгва да сравнява... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всеки вид и марка атомобил тя се изчислява съобразно тежестта върху моста. Свожствата на пружината се определят от: дължината; диаметъра; дебелината на материала и качествата на самия материал. Дълго време се занимавах с този въпрос и стигнах до извода, че по добри от оригиналните няма. Ако все пак нчкой колега се интересува от пружини въобще и не само за шкода да отиде в магазина за шкода на ул. Опълченска в София. Там има каталог на почти всички марки и модели автомобили с тяхните характеристики. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

abe takava zubotro6ka stava s riazani prujine 4e ne vi e rabota kato se reznat tampona opira v dolnia nosa4 i ste s tamponno ne s prujinno oka4vane varianta e da se promeniat mestata na zakrepvane na amortisiorite gore gum kupeto i togava da se rejat prujinite ama tva e mnogo rabota

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено работата при твоето твърдение за смяна на местата ще е много, а й гледаме да е нещо достъпно на първи вид :) Нямам време да се прибера, но прибера ли се ще разгледам всички магазини за прожинки и амортисиори. Все пак отпред мисля че проблема ще го решим, а за отзад..дали ще ни разреши да я пипаме тази Skodичка, картера и не обича удари :) , а с двигателя неискам да си правя маитап :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, от 1000МБ до 120Л пружините са на външен вид еднакви (с мълка разлика в диаметъра, която не пречи пружините да са взаимозаменяеми), но предниците на различните модели "стоят" по различен начин.

 

Давам някои заводски данни за височина на предните пружини:

100S/110R - 281mm

105L/120L - 276mm

105/120 M - 284mm ("японките")

120 Garde - 304mm

 

За сравнение Шкода 120 рали има предни пружини 214мм.

 

Естествено освен височината на пружината има и коефициенти на еластичност (твърдост) и др. показатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леглото св който се намира горната гумена подложка трябва да се свали и да се промени неговата дълбочина без да се засегне закрепването му към купето. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100S/110R - 281mm

105L/120L - 276mm

105/120 M - 284mm ("японките")

120 Garde - 304mm

.

Ето един варянт: Ако имаш 105/120 (японка) взимаш си пружина 276мм и ще има разлика!

 

Ама има и друго нещо. Има пружини чак с 304мм, което ме навежда на мисълта, че сигурно са и по-меки от тези на 105/120Л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ми беше мисълта.

 

Имам въпрос: какво ще се подобри, като се промени положението на горния захват на амортисьора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги това се прави за да може да се монтира по-къса пружина за да е колата по- ниска . Съответно се монтират и други амортесори с по-къс ход. Дерзайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Оставам с впечатление,че всички колеги забравят факта,че окачването е решавано като комплекс.Неразумно е да се променят характестиките само на част от него поради цялостна промяна на поведението на автомобила на пътя.Ако не си наясно какво точно правиш е по-добре да не се захващаш,опасно е!

Опит със Шкода тепърва ще придобивам,но мога като пример да ви посоча разпространеното преди време увлечение за увеличаване товароносимостта на Москвич с добавяне на още един ресорен лист.Веднага се появи склонност към свръхзавиване(залитане) освен влошване на окачването(подскачане).Тогава,може да ви се стори невероятно,но го компенсирах с добавяне на втора стабилизираща щанга отпред.

Разбирам желанието на някои автомобила да има по спортен вид,но не трябва да се забравя,че спортния автомобил например променя теглото си само с количеството гориво в резервоара.

Пътническия е проектиран като компромис в рамките на близо 300 кг.

Все пак някои подробности за тези които ще рискуват.

Предния амортисьор има съотношение сгъване разгъване 1:3,направено с цел максимално бързо сгъване при бабуна и по-бавно пропадане при дупка.Отзад съотношението е 1:1,5,съображенията са подобни.

Всички амортисьори са двойнодействуващи.Газовия пълнеж основно осигурява започването на работа от едно и също място,предварително напрягане откъдето идва и по-плавната им работа.

Замяната на течността в амортисьора може да го направи само по-лош.

Като начало да работи като твърда връзка и да си изпотрошите закрепващите елементи или втвърдяване до замръзване зиме,омекване лете и т.н.Тази течност например не трябва да променя вискозитета си в температурен обхват между -30 и 80-90 градуса,да не се разпенва и др.

При ремонти трябва да се работи на принципа на чифта или дори на четворката.Не се подменя само една пружина или един амортисьор.

Никога не използувайте втора употреба-сигурност,икономия на гуми.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Otgovariam na vuprosa. Tezi koito biaha v Kopriv6tica proletta moje bi sa videli edna izkorubena Tolbuhinska Skoda s baia niska prednica ta nakratko kato i reznah prujinite edno vreme i dolnia nosa4 pot6ti upira6e v tampona i kato vleze6 v po goliama dupka i ..... ne ti e rabota stava Skoda-katapult ta za da se slojat po niski tamponi za da se izbegne tozi efekt triabva da se promeniat mestata na amortisiorite v protiven slu4ai kato niama kakvo da ograni4i hoda na nosa4a v purvata dupka 6te se skusa zakrepvaneto na nosa4a dolu su6toto se kusa i ako se napulniat amortisiorite s mnogo gusto maslo. ako na niakoi vse pak mu se zanimava da promenia mestata da napravi edna dve snim4ici da vidim kak e stanalo.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е добре ве за6то да се местят местата на амортисиора и пружината,заради това 4е опират тампоните,като има дале4 по просто ре6ение,долу на носа4а където опира гумения тампон при сни6аване има планка с издутина около 3 сантиметра за6то просто не се махне тая издутина или цялата планка ли4но според мен тоя вариянт е идеален за6тото се се прибажят допулнително няколко сантиметра за да не става пру4ка колата кога в;езе6 ж дупка а да има ход,когато събера пари за амортисиори 6те го направя това 6тото ниската скода е се едно друга кола гледа6,а на завоите ако си с добри гуми е перфектна.6тото наистина като се резнат пружините с две витки,даже и да среже6 по голямата 4аст от тампона при дупки опира и става много кофти за колата.аз сега съм се захванал то4но с това.теи 4е из4акаите 1 месец и 6те кажа кво е станало

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един варянт: Ако имаш 105/120 (японка) взимаш си пружина 276мм и ще има разлика!

Някой да има идея къде се продават такива пружини нови? Аз си купих едни от магазина на Симеоновското, които се оказаха не само с 3мм, а бая по-високи от оригиналните на 110Р (ако са били ориинални де;))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един човек ми спомена че са му предлагали спортно окачване, внос от Чехия за Skoda в порядъка на 400лева, чакам отговор да видим за какво става въпрос! Иначе за колата му, каза че е отрязъл отпред-3 навивки, като е напълнил амортисиорите с машинно масло и разтопена грес!, а отзад с една навивка, колата стояла на една цигярена кутийка разтояние до земята( е не бих направил чак такова нещо :roll: ) говоря за Skoda 120 80година :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.