Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спирачни апарати - раздвижване


FAV135

Recommended Posts

Реших да поставя въпроса тук, ако някой се е сблъсквал, понеже става въпрос за форманчето , но въпроса е към всички.

Та конкретно:

Проблемът - мисля че ми е клеясал/заял/ единия спир. апарат/десния/ - поведението му е много кофти - ту хване ту не хване - супер - опасно бих казал. Мисля, че проблема е в самия апарат, тъй като при последната смяна на накладките много трудно успях да прибера цилиндърчето за да сложа новите/ама много трудно/.След това при напасването на новите накладки дясната джанта беше малко по гореща след каране/малко/ ..после тази разлика изчезна като че ли.

Въпросът ми е - има ли начин да се пораздвижи без да се свалят накладките/че и това си е досада на тия модели - едва ли не трябва да се свали апарата/. Има някакви спрейове в Бриколаж специално за спир. апарати пише - някой ползвал ли е? обаче - прецакват гумата - т.е. всички маншони там ще заминат.

Има ли смисъл да си играя или направо да потърся заместник на апарата втора ръка. А не ми се кара така повече, че ще сменям дискове после сигурно :( не ми харесва как спира а и на валците се е издънило предно дясно - ту хваща ту - не хваща. Незнам дали проблема не е примерно маркуч позапушен, обаче май не е защото със старите износени накладки нямаше проблем - т.ел - изглежда буталото не може да се прибере в крайно положение като хората с новите - дебелите накладки - проблемът е от външната страна - от вътрешната - си влиза накладката като по ноти.

 

 

Сега се сещам - че имаме раздели за моделите, а нямаме Общотехнически раздел/така - ако съм с Фелиция и проблема се окаже че има решение намерено вече в секцията 105-120 и аз не го видя - кофти/, а нямаме и АГУ, пък доста от нас имат газ. Не е зле да се помисли и да добавим раздели евентуално.

Но - всичко това говори добре - значи форумът се е разрастнал щом се появява необходимост :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С почистване на мръсотията се раздвижват спирачните апарати - пръсни ако имаш малко WD-40, спирачна течност или нафта. Ама няма да стане веднага, трябва през известно време да сваляш гумата и да ги натискаш навътре, след това натискаш спирачката, след това пак буталцата навътре и накрая ще се раздвижат.

И още нещо - ако не си сменял скоро спирачната течност го направи с качествена такава, но преди това промий спирачната уредба със спирт за горене. Голяма занимавка си е, но понякога само промиването помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, иди в сервиз, където имат валци. Ще ти раздвижат и смажат спирачните апарати и ще ти направят тест за спирачното усилие, което не е измишльотина да не минеш на преглед, а е свързано със сигурността. Нашите Шкоди често го имат този проблем, оказа се и повечето малки ФауВе-та. 20 лв. струва операцията, а е смислена!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм имал такива проблеми.Най-ефикасното,поне според мен е да смениш цилиндърчето.Последно като купувах от магазина на Симеоновско бяха по 6 лв.Не виждам смисъл да се мъчиш да ги раздвижваш и да рискуваш пак да запекат,и не дай боже да стане някой сакатлък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва редовно да се сменят накладки , да се дръпва ръчна от време на време и най-вече да се кара шкодата по-често инак често ще ви изчезват спирачките .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Goga, кое цилиндърче да смени? Става въпрос за преден спирачен апарат. Интересно е, че е само един, а не и двата, но както си мисля може да е от замърсяване на спирачната течност или на самите изтласкващи плоскости. Разбира се и сервиза може би ще помогне, FAV135 ще си реши дали си заслужава да дава 20-30 лв за сервиз или може и сам да си помогне. Забравих да питам кво става ако се опиташ да обезвъздушиш въпросния спирачен апарат - пръска ли спирачна течност с високо налягане, щото ако излиза едвам-едвам значи маркуча е запушен и тогава задължително трябва да се източи сп. течност, да се напълни със спирт спирачната уредба и след няколко часа да се източи и той и нова спирачна течност. Това е 1 ден работа и 5-6 лв. за спирт и нова спирачна течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята сигурно е с четири цилиндърчета на апарат, обаче това не троменя факта че трябва да ги смениш щото са кородирали по простата причина ,че са били изхвръкнали по - напред щото си бил с изхабени накладки ,аосвен това трябва да смениш и уплътнителните пръстенчета и маншочетата естествено ,пожелавам ти успех и си приготви около 40 лв. за части ако искаш да имаш добри и по трайни спирачки .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздвижване на спирачния апарат на место не може да се направи. Като цяло е редно като дойде време за смяна на накладките и още повече, че от преди си имал съмнения, че не работят добре апаратите, да ги свалиш и да се почистят основно. Смяната на самите накладки е сачо част от това, което трябва да се направи. Като се свали спирачния апарат се поглежда как са маншоните на водачите /ако водача е с маншон/, ако са скъсани се сменят с нови, а водачите се почистват и смазват. Желателно е и да се свали спирачното буталце и да се огледа повърхността му и при нужда да се почисти с водна шкурка. Ако се сваля направо трябвна да му се сложи после нова компресионна гумичка. Това се отнася за апарати които са с едно буталце и с водачи, като на по-новите коли. На по-старите като 120-ката буталцата са две и няма водачи. За свалянето на спирачните апарати е желателно да се откачи спирачния маркуч при самия апарат, защото е по-лисно от свалянето на маркуча откъм тръбичката. За развиването на нипелите на тръбичките се използва специален ключ, за да да не се закръглят, който не всеки има вкъщи, за това е за предпочитане откачането на маркуча при апарата, освен ако не е и маркуча за смяна. Ако трябва да се сменят спирачните маркучи е хубаво да имате или да си купите ключе за нипелите на тръбичките - то представлява нещо като звездогаечен ключ, с основната разлика, че е шестостенен отвътре и едната му страна е резната, за да може да се вкара през тръбичката - лошото е, че такъв ключ е към ~15лв нов. Обаче с обикновен гаечен ключ 100% е сигурно преебаването на нипелите.

 

Запушването на спирачен маркуч ми се вижда невъзможно, защото те са със не малко сечение и трудно а и няма от какво ще се запушат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това последното за спирачните маркучи не е вярно. Въпреки че са с външен диаметър 10-12 мм, вътрешният им диаметър е от порядъка на 1-2 мм. А ако не може да се запуши, как ще обясниш, че миналата година като отвинтих щуцера за обезвъздушаване при натиснат спирачен педал едвам-едвам сълзеше спирачна течност. И се оправи чак като напълних спирачната уредба със спирт. Предполагам беше станала от някаква куче марка спирачна течност - руска, марка Sobol, пластамосово шишенце.

Колкото за ключа - скоро купувах 10-11 мм гаечен беше от порядъка на 2-3 лв, и 13-14 звездообразен какъвто е за тея гайки (те на спирачните маркучи са по-малък размер разбира се), сега не помня точно колко дадох, но ако беше 15 лв нямаше да го купя. Мисля че в някоя железария ще струва не повече от 6-7 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на всички за мненията.

 

Bozzi това за сервиза хубаво, може и да помогне.. ама кажи некой сервиз където не са лайнари, защото още не ми е минало вчера ми разказаха една случка за некви неграмотници - които сменили апарат на кадет 1.6 Комби с апарат на Кадет 1.3 че бил "блокирал" и като не могли да сложат накладките обвинили чисто новите Дискове "Бендикс" че са МЕНТЕТА. И набивали с чук накладките, после ги пилили. Та - просто с непроверените сервизи съм малко на принципа - "Да дават храна на маймуната и кучето и да не пипат нищо по уредите".

То верно че си приличат апаратите ама то се мери бе хаванчета!! :((

 

gogata не вярвам 6лв да е каквото и да е цилиндърче,

а нов спирачен апарат за Фаворит в магазина е 110лв. но не съм сигурен за какво говориш /никога не съм разглобявал спирачен апарат и не мисля че е добра идеята/,

но явно без сваляне на апарата няма да мине. Мерси колеги :)

 

 

Да - мерси за подробните разяснения как се "промива" спир. уредба - незнаех че със спирт. Ще огледам състоянието още веднъж и ще се похваля/оплача ;))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе гледай първо ако може да минеш без сваляне на спирачните апарати, бъскай нафта, спирачна течност и няколко дни се опитавй да ги натискаш навътре с някоя отверка. Ако няма резултат тогава мисли за сервизи. За читав сервиз може да отидеш на Брегалница при Сашо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно PV знам ги Шкодаджийниците. Мойта по принцип ходи при Симо. Но понеже bozzii спомена за сервиз на общо основание/проблема не е шкодов - тука си е спирачка по принцип/ пък и при сервизите все пак има условия - могат да ме замерят на валците и т.н. Обаче едни келемета са по тия сервизи понякога/извинявам се за грубия израз.../... айде да не отваряме темата, че ще си развалим настроението.

А иначе мисля да ги раздвижвам някак - едва ли със спир. течност - щото е смърт за накладките.. А ако не ще мога да сваля апарата/щото само така се вадят накладките на тия модели ако нямаш резервен болт - да си поиграя малко още и ако и тогава не става - май ще си търся спир апарат втора употреба/. Не смея да разглобявам честно казано - предницата спира 70% от цялото спиране и май не е добра идея - то че ще стане ще стане..ама - спирачката трябва когато ти потрябва винаги да е ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая операция я праих миналата събота ;) ... отиваш в магазина и си вземаш комплект гумички , разтуряш спирачките на паркинга , лъсваш хубаво буталцата ако има ръжда по тях , мажеш на тънко с графитна грес или технически вазелин , нанизваш новите маншончета на буталцата , сглобяваш и си караш ... на мойта дясното буталце беше ръждясало здраво и изпука здраво като се опитвах да го раздвижвам , а от различните смазки за ръжда най - много да ти се раздуят гумичките и да стане по - зле / поне при мен така стана / ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти The Best Forman,

Ще я видим как ще е. Но и аз така мислех - без резервни маншони поне да не пипам нищо.

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм уникално тъп!Ти ми говориш за предни колела,а аз изключих,че си с дискове! :oops: Сори!Имах предвид,че буталцето за барабанни спирачки е евтино.Настина съжалявам,доста се изложих :oops: :cry: :oops: :cry: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха - споко..

Аз пък забравих, че 1000МВ е с барабани отпред.. Мойта 100С-ка си беше с дискове - 76 набор. Не съм си мислил за барабан отпред никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.