Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Май ще ставам член на клуба, но ми е нужно малко помощ...


Guest genecan

Recommended Posts

И така, решил съм да си взема Октавия - старата, спрял съм се на 1.8Т, но за съжаление не ми стигат точки за нова - търся на "старо". Не съм се возил в такава, а и тук в този форум като че ли не се коментира много-много тоя двигател... И все пак сигурен съм, че няма по-добро място за въпросите, чиито отговори живо ме интересуват напоследък:

1. Какви са слабите места по този двигател?

2. Разбрах от вас, че този двигател имал няколко модификации - кои трябва да се избягват?

3. Купувайки Октавия на старо, за какво трябва да се внимава въобще?

4. Какви километраж и година на производство е адекватно да търся?

 

Ще бъда благодарен и на всеки допълнителен съвет или коментар от ваша страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 1.8Т е строхотен двигател.Но задължително си вземи след 2001г.(фейслифта)защото там е доста по-добре построено всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отиди с човека да и направят диагностика в някой сервиз, двигател ходова част те най точно ще видят в какво състояние е, все пак не я купуваш за от ден до пладне :) успех и дано те накара да си се гордееш с нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти !

Аз доколкото се сещам 1.8Т има няколко разновидности - 125, 150 и още някакви коне. Така кто гледам ЕураТек още продават 150-те коня, така че си мисля - има за що :) Пък и тези 150 коня, май са с новото табло и фейс лифта, дето спомена drift. Освен това гледах едно предаване ( английско ), та от там дадоха една формула :):) за изчисляване на пробега ( бриблизително и мноооого относително ) слагай близо по 30 хил. км на година.

Най-добре е да я заведеш колата при някой познат, който разбира. Добре е да събереш колкото се може повече инфо от собственика - кога, къде какво е обслужвано, сервизна книжка и бля-бля. Доколкото съм чел за Октавията - по-старите модели от преди фейслифто :) имат понякога проблеми със светлините отзад ( по-точно клемите ). Ако воланът на равен път ти играе - може да са криви спирачните дискове и да трябва да се сменят... Собствениците често се оправдават с гуми и преден мост...

Ами това е от мене ;) Айде пък дано намериш каквото търсиш и се присъединиш към нас !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи-нека и аз да се изкажа по въпроса.Вземи си 1.8Т-150коня-двигателя е много корав и здрав.Може и 400хил км да направи без проблем-и от Фалве и от Шкода са на същото мнение.Отностно двигателя-няма да имаш проблеми-стига да не е карана от някои палачор и да е карана само градско щото пук много му пада КПДто.Ето пример сестрата си взе 2004 Пасат 1.8Т(2001.12 месец)150коня.Отначално пулнеше километража без проблем(260),ама тя нали си пада малко разхвърлена и кара само градско-сега като отиде вече на 170,180 сякаш че силите му свършват и му е вече много,много тежко.Така че важното е да е карана предимно извънградско а не само в града(то не че е голяма гаранция-може и гаражна да е и да върви над 240).По моите наблюдения няма да имаш никакъв проблем-много стабилна конструкция,окачване трансмисия и двигател-поне за пасат-незнам точно за октавия-но и при нея нещата седят горе-долу по същия начин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички ви за коментарите...

Дали можете да ме насочите към кякой (сервиз) където могат да погледнат състоянието на такава кола и да изкажат адекватно мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

high_octane

 

Значи двигателя 1.8Т на Шкода е само 150к.с. и 179к.с.,125к.с. е 1.8 20в без турбо.

Иначе наистина след фейслифта е по-добрия вариянт защото поне за мен,колата има по-хубав външен вид,да не говорим за старото табло колко е отвратително.

Иначе успех!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да питам какво значение има за двигателя дали е карана градско или извънградско колата. От какво му пада КПД-то на двигателя ако я караш градско.Според мене неможе да има такава разлика в максималната скорост само от това, че колата е карано градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи когато колата се кара само градко-тя не може да си влезе в нормалния ход и обороти-А то е само 1,2,3 и така.Не си ли забелязал като караш някъде извънградско,след около 200км-когато двигателя в кавички се прочисти и си влезе в нормални обороти(5та,6та скорост за Фабията)и тогава върви много добре и разхода е нисък.Аз например като идвах до СФ след около още около 50-70км в града заредих и на връщане като се прибрах в Добрич стрелката за нафтата ми беше наполовина-разход 5,9 пук карах около 130-150км!Даже за момент си помислих да не се е развалило нещо-понеже стигнах Търново а стрелката не беше мръднала!Да го обесня малко по-така.....Все едно по цял ден да си стоиш вкъщи и да се изляжаваш-Разплуваш се нали-обратната страна е постоянно си подържаш една форма и спортуваш-Доло-горе това е разликата.Не го обясних като хората-дано си ме разбрал!Аз като казах за пасата-това са все пак 3години само градско-оказва малко,или много влияние!Все пак е бензин на високи обороти работи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако те интересува дали работи добре един двигател поглеждаш ауспуха и веднага ти става ясно що за стока е 8) Принципно на двигателите на Фоксваген и в частност Шкода много рядко можеш им видиш ауспусите ръждиви без сажди по тях / както е при Опел / , но не трябва да има и омасляване или при загрял двигател и + ва температура да излиза пара от ауспуха . При отваряне на капачката или издърпване на щеката на маслото добрия двигател не пуши от там , а също има един маркуч от двигателя до всмукателнив колектор , който също не трябва да е омаслен и на последно място двигателя трябва да работи равномерно , както на студено , така и на топло ... това са някои от признаците на добре работещ мотор , а за купето на тия години няма какво да се косиш - оглеждаш роговете отпред и отзад за по - сериозни удари.

 

Успех в избора и дано съм бил от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами гледаи да има сервизна книжка това е някаква ориентация 4е е подържана и на малко километри, ако няма зна4и или е на много километри или е на карана от някои мърляч. Виж колко са надрани спирачните дискове на 90 х. имат бая добър ръб естествено може да са сменявани, колко е износен волана и педалите. Иначе за сервиз моята Октавия като си я взимах щях да я карам в юнитреид ама трябва да се запише 4ас предварително и т.н. и я закарах в сервиз Юве на симеоновско шосе има му адреса и телефоните на саита на бош за бг.

Успех и късмет аз моита кола си я избирах около 6 месеца така 4е и търпение..:)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AAAAAAAAAAAA не издържам :smt011 :smt091 :smt011 ... баси... не стига че си дигнах лимита за кинти за тая октавия ми и т.нар. продавачи се опитват да ме връкат...!!! ПИСНА ми !!! Вече почвам да мисля за НОВА!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента ЕураТек имат Великденска промоция - 5 % остъпка, пък и ако си върнеш старата кола за скрап при тях взимаш още 1000 кинта. Имаш право да върнеш общо 3 автомобила, като за 2-рия и 3-тия ти дават по 500лв. - общо за 3-те 2 бона. Ако те интересува, влез на страницата на ЕураТек или им се обади директно... :) Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Ако те интересува дали работи добре един двигател поглеждаш ауспуха и веднага ти става ясно що за стока е 8) Принципно на двигателите на Фоксваген и в частност Шкода много рядко можеш им видиш ауспусите ръждиви без сажди по тях / както е при Опел / , но не трябва да има и омасляване или при загрял двигател и + ва температура да излиза пара от ауспуха . При отваряне на капачката или издърпване на щеката на маслото добрия двигател не пуши от там , а също има един маркуч от двигателя до всмукателнив колектор , който също не трябва да е омаслен и на последно място двигателя трябва да работи равномерно , както на студено , така и на топло ... това са някои от признаците на добре работещ мотор , а за купето на тия години няма какво да се косиш - оглеждаш роговете отпред и отзад за по - сериозни удари.

 

Успех в избора и дано съм бил от полза.

 

Дали ще пуши когато вдигнеш пробката на маслото дали ще пуши зависи от няколко неща: вида на маслото, работната температура на двигателя и колко време е карана преди операцията. Защо? Защото има коли, за които се смята, че 120-130 градуса целзий е добра работна температура. При тази температура мисля, че няма масло което да не започне да дими...

 

Октавия - най-добре 1.9 тди, ама на малко км и поддържана добре, защото ремонтът на такъв двг не излиза евтино!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.