Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

масло скорости + маншона на полуоската


Galliard33

Recommended Posts

Така...както се сещате маслото дето го източих си беше още фабричното(поне според мен), източих към 1 (!) литър. После сипах към 2 и 1/2...но таман сипах новото масълце(към 6лв/литър/ w75) и направих едно кръгче и видях, че откъм маншона на лявата полуоска изтича прескъпото ми новичко масълце!!! :(

А тъпия маншон изглеждаше ама напълно здрав, смених му 2 пъти скобата, накрая го срязах, опитах да сложа един дето го имах български, ама той нямаше никво желание да стане - вътрешния (по-големия) диаметър му беше ама много друг(по-малък от нужното).

Накрая си реших проблема с инвестиция от 4.50 от магазинчето Алекс на Мадара. Пак български, но този път по-истински. Стана от раз.

Сега не тече ама грам ;)

 

Спокойна и безавариийна ! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, но нивото на маслото е важно така че ако не си го сипвал точно по технологията отвий страничната пробка на кутията да изтече излишното(при подмяна винаги остава някакво количество масло така че би трябвало да поеме по-малко от 2.5 литра).

 

Още веднъж браво за самостоятелния ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По каталог дават в зелената книга че скоростната кутия поема 2,5 литра но при смяна се слагат 2 литра. Няма да е лошо да си провериш нивото. Успех колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах вчера и аз сменях моето. Но да ви кажа какво беше - ДВИГАТЕЛНО. Изтече като пяна- понеже тамън я бях раздвижил малко. Това на новата ми.!!! Налях си 1л за скоростна кутия и днес ще купя още че се оказа че нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, да питам покрай другото, имате ли синхронизация на 1-ва скорост бе хора! моята защо е няма 80г. модел съм, а съм се возил на шкоди които могат от 2-ра да върнат на 1-ва предавка в движение с не-малка скорост :) Знам че по принцип 80г. нямат такава екстра. Как стои въпроса я кажете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е от 84 г., модификацията М (модернизирана) и определено няма за 1-а предавка. За втора обаче май може да се превключи от висока скорост. За кво ти е да превключваш, така се разбива кутията. То и ако може, се използва в изключителни случаи за аварийно спиране. Заминава скоростната кутия, но въпроса е да спреш за да си спасиш живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 105-120 скоростната кутия има синхронизатори за всички предни скорости, друг е въпроса как и колко функционират. Мойта е 120 от 82г. и включва 1ва при 5-10км/час. Тоест като минавам пре легнал полицай мога да включа 1ва без да е спряла напълно колата. На 2ра при мен не може да се върне с над 40-50км/час. На по-нови коли съм забелязал различни решения: на Фиат Типо премирно 1ва влиза само при спряла кола, но и на него и на много други по-нови коли всички останали скорости могат да се връщат при по-висока скорост, което е известно удобство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на Шкода си пише "напълно синхронизирана скоростна кутия". Всички предни предавки имат синхронизатори. Друг е въпроса, както пише колегата, колко работят. На мойта (120L 1986г.) първа влиза без проблем до 10km/h, но пък втора винаги хърка при скорост над 15km/h ако свалям от трета. От първа на втора няма проблем.

А, да не забравя да спомена, че това е втората скоростна кутия - 5 степенна. Предишната, оригиналната 4 степенна, правеше почти същите номера.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай трябва да се запитаме нормално ли е това - да не се включва на първа при скорост над 10 км/ч. Често казано аз и не съм се мъчил много, да не счупя нещо. Но при мене за трета и четвърта не може да се включи като се вкара направо напред или съответно назад, а преди включването трябва леко да се размърда лоста наляво и надясно. Иначе не включва на трета и на четвърта. При ваште коли има ли го това нещо? Появи се много отдавна и само аз му знам цаката. Давал съм я на приятели да я пробват - никой не е могъл да включи трета. Даже баща ми се отказа да я кара заради това.

Това не е зле в слячай на кражба - ще трябва да я карат само на втора, което ще рече с 50 км/ч максимум. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не прецакаш и скоростната кутия, а и за да можеш да караш нормално няма да е зле да ремонтираш привода на скоростния лост - конзолата + тампона които го свързва със скоростната кутия. За конзолата втулките и топчето са евтини, по скъпо е ако си с dogbone тампон отзад - аз го купих за 9 лева.

 

А относно включването на ниски несинхронизирани предавки - ползваш междинна газ - което ще рече да изключиш от 2-ра да пуснеш съединителя да форсираш и после бързо да натиснеш съединителя и да включиш на 1-ва, като трябва да докараш оборотите, които суответстват на скоростта на движение и предавката на която искаш да включиш.

 

И все пак не мога да разбера за какво тие да смъкваш на първа при висока скорост??? 1-ва предавка е само за потегляне до около 20 км/ч, все пак това не е състезателна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неможе да няма синхронизатори. Моята Шкодичка е 79 и при 5-10 км/ч си влиза първа без грижа. Друг въпрос е че ако правите смяна с междинна или гас или мръсна както му викат някои ги щадите тези синхронизатори освен това скоростите влизат като в масло. Попринцип това е камионджииски похват но върши добра работа и при колите. Препоръчвам го на всеки особено при смяна в низходящ ред при по високи обороти примерно изпреварвате на баир и от 4та решите да включите на 3та с 60 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

използвам междинна газ като свалям от 3та на 2ра иначе доста трудно влиза. както беше писно по горе само аз си му знам цаката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак не мога да разбера за какво тие да смъкваш на първа при висока скорост??? 1-ва предавка е само за потегляне до около 20 км/ч, все пак това не е състезателна кола.

 

Никой не е казал, че иска. Въпроса беше дали може и ако не, дали е нормално. А една причина мога да приведа, че трябва - ако се налага да спреш много бързо и си с висока скорост, и когато спирачката няма да ти помогне. Т. е. ще се наложи да счупиш скоростната кутия, за да не се блъснеш примерно със 100 км/ч в някой камион. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако разчиташ на двигателя да спре когато си със 100 да знеш че нищо няма да те спаси! Навсякъде спирачния път на автомобил се мери БЕЗ помоща на двигателя, а той и не помага де...

Та съобразявай си скороста с възможностите на спирачките и не разчитай на двигателя!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че си със задно задвижване това няма да ти помогне при толкова екстремно спиране - повишава се риска да се завъртиш да не забравяме че 70% от спирачното усилие е на предните гуми. За за нямаш проблеми ти трябват добри гуми, изправни спирачки и да не скачаш с двата крака на педала на спирачката, всички знаят че като се блокират колелата сцеплението отива на кино и няма спиране, нито е управляем автомобила. За авариино спиране, ако изобщо имач време да хванеш скоростния лост 2-ра предавка ти е повече от достатъчна, но по-правилно е при положение че нямаш ABS да не блокираш колелата за да е управляема колата, а даже и да блокират да запазиш самообладание и да пуснеш спирачката за да може да отклониш колата.

Ако караш със 100 и успееш да намалиш до 50 примерно при всички положение влизането в нивата край пътя ще е по безболезнено от удар в това което е насреща ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
Хм, да питам покрай другото, имате ли синхронизация на 1-ва скорост бе хора! моята защо е няма 80г. модел съм, а съм се возил на шкоди които могат от 2-ра да върнат на 1-ва предавка в движение с не-малка скорост :) Знам че по принцип 80г. нямат такава екстра. Как стои въпроса я кажете?

 

моделите 79/80 както и тези след тях имат синхронизация на предните предавки.

функцияра на "МладаБолеславските" синхронизатори e двойна:

 

1) да посволява превключването между съседни предавки при подходящи обороти*);

2) да не позволява превключването при неподходящи обороти

 

Конкретно за превключване от 2-ра на 1-ва предавка, никога не съм го пробвал без междиинна газ ...

 

като за скоростите до които ми се е налагало да правя превключване на по-ниска предавка са (120L):

4-та/3-та: максимална

3-та/2-ра: 75 км/ч

2-ра/1-ва: 45 км/ч

 

*) при подходящи обороти именно синхронизаторите позволяват включването на която и да е предавка без ползване на съединителя.

 

П.С. ако ви се правят експерименти за действия при аварирал съединител (респективно ляв крак), или искате да хванете подходящите обороти пробвайте само с изклюване на предавка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че при моята винаги мога да си изключа без съединител, освен когато е угасена :? А от 2ра 1ва макс при 5-10 км става!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега незнам какви са тия максимални скорости 3та към 2ра 75 мога да го приема но от 2ра на първа 45 малко не ми връзва. Колега защо на загасен двигател да неможеш да изключиш от скорост без съединител. Всъщност може ако колата е леко под наклон и двигателя играе ролята на ръчната. Пробваи да спреш дърпаш ръчната и чак тогава на предавка тогава си влизат и излизат без съединител без грижа друг е въпроса че не е много хубаво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е писал като гледам максималните и даже над тях стойности на скоростта, при която може да се включи или до която може да се кара на дадена предавка. На 120 двигателя не знам, но за 105 данните са около 33 км/ч максимална скорост на първа предавка, около 59 км/ч на втора, 87км/ч на трета. Значи, че на практика реалните скорости са даже малко по-ниски. Аз с моя двигател не бих експериментирал на тия скорости.

Вярно е, че от втора до четвърта може да се превключва на обороти без съединител. Но докато се научиш ще счупиш една скоростна кутия, така че квото спестиш от съединител, ще си го избие скоростната кутия.

А при изключен двигател би трябвало наистина да се включват и изключват скоростите без проблем. Дончо, ти що мислиш че не е хубаво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз аз жиевя на една стръмна улица и сигурно заради това се получава така.Иначе на равното не съм се замислял за това, а и по принцип винаги със съединител си ги сменям, дори и при загасен двигател. Относно максималните скорости на Шкодата 1ва-40, 2ра-80, 3та-120 и 4та 140-150 км/ч а на обратно от 4та към 3та съм включвал със 110, а от 3та към 2ра със 65-70.За 1та вече писах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.