Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Символи на арматурното табло


peed

Recommended Posts

Hey, :)

 

Знаете ли къде мога да намеря информация за индикациите които се появяват на таблото на Шкода Octavia TDi. Става въпрос за малко по-подробна информация, не тази която е в книжката за ползване на автомобила.

 

Тази година на два пъти се появяваха разни странни индикации и искам да съм подготвен следващия път като светне нещо.

 

Зимата когато бяха големите студове един път светна индикатора за температурата на охладителната течност. Беше към 3 сутринта и явно беше позамръзнала (на вън беше под -20). Карах известно време като си гледах стрелката за температурата; бързо стигна 90 и си остана там. А като загасих колата и я запалих пак всичко беше ОК.

 

Наскоро се появи по сериозен проблем. След запалване на колата и включване на фаровете и шофиране известно време се включваше и започваше да мига индикатора за подгряване на горивото (жълто релтанче), който свети преди запалване на колата. От Еуратек казаха, че така се случвало като изгорели и двата стоп-а. ОК смених ги, но проблема си остана. После казаха, че грешката в ECU-то не била изчистена и за това. ОК и това го направихме, но проблема пак се появяваше. После проблема бил в стоп-машинката (не съм сигурен дали се казваше точно така) - и нея смених и познайте какво - пак същия проблем. Накрая казаха, че не знаят от какво, да съм бил покарал известно време и като проблема е на лице така, че да мога да им го покажа да дойда пак. Е врътках се в Надежда, а пустото жълто релтанче не ще да светне и неще. Както и да е закарах я пак в сервиза, пак нещо правиха диагностика, и проблема се появи един път след дълго каране и изчезна както се беше появил.

 

Ако някой има идея от какво може да е това, или къде мога да прочета, че другия път като светне нещо да не разчитам само на тези от Еуратек, не че нещо но не мога да ходя по пет пъти и да не могат да ми оправят проблема (няма да споменавам за едни проблеми с турбото, които имах и че историята беше подобна, но те се оправиха окончателно след махането на катализатора :D ).

 

А иначе има една друга индикация на таблото - за ASR-a - ама тя кaто присветва знам от какво е ;)

 

 

P.S. Форума изглежда много добър и за това реших да се включа и аз. Поздрави на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо добре дошъл :D

 

Относно "реотанчето" на таблото. Доколкото си спомням от книжката светва когато не са наред подгряващите свещи. Тях гледал ли си ги? Доколкото ми е известно ECUто ги мери и ако има изгоряла сигнализира.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично нямам нов дизел / било Фабия или Октавия / и не съм наясно с индикациите на ECU то , но принципно при този вид индикация явно е свързан проблема със ситемата за подгряване и когато четат записите на компютъра той би следвало да даде конкретната грешка ... наскоро мои приятели диагностици се мъчеха да намерят грешка в компютъра "грешни данни от стоп машинка" и се оказа , че има монтиран потенциометър индикиращ налягането в серво усилвателя на спирачките и той прекъсваше/става дума за БМВ/. Мисълта ми е , че сигурно тази грешка може да бъде симулирана с откачване на кабел от някоя от свещите или датчика за топъл мотор , който определя режима на подгряване или някой от куплунзите да прекъсва и т.н. и в най - лошия случай релето за подгряване може да прави мизерии.

Разбира се за да разбереш точно какво я предизвиква грешката трябва да имаш свободно време да си пограеш ;)

Дано по - скоро намериш разковничето на проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда тва цветомузиката по таблото не е на добре и на мене ми светка чек енджина ама била грешка от няква клапа на турбото и са замислям едни лоши работи на катализатора пък дано да спре и наи интресното 4е като я понастъпвам не свети никога само ако взема да се клатушкам като костенурка светва. А за индикацията с реотан4ето още един глас за подгряващите свещи не мога да схвана кво общо има със стоповете аз съм с 1.8Т бензин като ми се скапат стоповете кво ще светне... нещо по касетофона сигурно...:))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно ако имаш борд компютър и ако ти изгори крушка на стопа ще ти изпише , че има неработещ стоп ... за това е и теста на всеки старт с натискане на спирачките и тогава започва да показва указаните показатели на двигателя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този тест? Не натискам спирачки при тръгване и си показва всичко нормално. С бордови комп. съм и никъде в книжката на колата не пише за такъв тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.

 

За сега проблема не се е появявал пак, и ако се покаже сигурно ще го мъча. :)

 

Иначе и на мен ми беше много странно как като са ти изгорели и двата стопа ще ти свети индикацията за подгряването, но в сервиза казаха така, а това в книжката не го пише. Явно и в случая грешките на ECU-то не са били адекватни щом не са могли да открият проблема.

 

Колата има бордови компютър, но понеже е от модел 2001 няма индикация с изписване на текст, и може би за това присветват разни неща...

 

iwanst - моите премеждия с турбото бяха сходни. Като я карах колата по агресивно нямаше никакви проблеми, а ако започна да я карам нормално по някое време турбото спираше да се включва на нормалните обороти на които по принцип трябва да се включи (малко над 1500 за дизел), и тогава трябва да спираш, да гасиш колата, и пак няма гаранция, че ще се оправи, а неприятното е, че това се случваше напълно случайно и не значеш дали в някаква ситуация когато ти трябва няма да останеш без турбо. Не знам с 1.8Т на бензин как е, но 1.9 TDi 110 hp, без турбо се движи по много раличен начин и над 3500 оборота не можеш да минеш по никакъв начин. :( Та всички проблеми се решиха като си замина катализатора, чвно като се задръсти пречи за нормалното отвеждане на изгорелите газове, а от там и за нормалната работа на турбото. Иначе имаше във форума едни мноог добри съвети, които бяха и доста полезни - последните няколко минути да караш колата спокойно, че да може да се охлади маслото на турбото ... според мен катализатора няма какво да го мислиш, а най-добре да се разделите по живо по здраво, особено ако колата е на повече километри (тогава е гаранция че си е за смяна). Освен разбирасе ако не ти се купува нов, не помнч точно колко ми бяха казали че струва, но май беше 4-ри цифрена сума. А и освен това без катализатор кончетата скачат малко повече :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.