Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

газова уредба за ФАБИЯ 1.4MPI 68кс 2001 Елеганс


Guest mom

Recommended Posts

Здравейте,

Преди месец си купих ФАБИЯ 1.4MPI 68кс 2001 Елеганс

Каква газова уредба може да и се сложи?

Казаха ми газов инжекцион, но е много скъпо?

Дайте ми съвет, някой има ли такава Фабия на газ, или има някаква информация

 

P.S. с метални колектори е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш много в рамките на година ще си избиеш инжекциона ;)

 

да беее

не ми казвай че за 1 година ще избие 2000 лв. (ако сложи качествена газова де)

 

Бая интензивно каране ще трябва да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта газова (на Vectra-та) я избих на 20к км. Но тя беше 410лв с монтажа и цена на газта 65ст, а бензин 1.10-1.20, доколкото си спомням... При 2000лв за газов инжекцион, ще му трябват 100к км. Да речем, че от разхода ще спести 10% (абсурд, ама...), това прави 90к км.... Дори да добавим идеалните условия за газова, т.е. лятото когато газта е евтина и няма подгряване на бензин, ще му трябват минимум 75-80к км... А след това идват профилактики на газовата, реглажи и т.н.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май няма да ти се върже много-много - още повече, ако караш предимно градско.

Към началната инвестиция трябва да прибавиш:

 

Поне два пъти по-кратки интервали за смяна на въздушния филтър - иначе като цена на изразходваното гориво може да идеш и над бензина.

 

Преглед на газовата - заедно с ГТП и на същата цена.

 

По-чест реглаж на клапани

 

Но не ме разбирай погрешно - аз не съм против газта като гориво. И като потребител и като гражданин с някакво средно развито екологично съзнание. Но за карбуратора уредбата струва 5 ПЪТИ по-евтино, затова ми е трудно да ти дам съвет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BOZZZI,

Навъртях доста километри с газова и мога да кажа:

1) Филтрите си ги сменях на 10к км, както и на бензин.

2) ГТП на газовата е 12лв и се минава за 10мин. Не е проблемна.

3) Клапани аз не съм регулирал (Vectra-та е с хидрокомпенсаторки, не вярвам на 1.4MPI да не е).

4) Като пари излиза определено по-евтино. Спор не може да има. Въпроса е колко е времето за изплащане.

5) Проблемна е бутилката. Мойта е на мястото на резервната гума. Плюса е, че не губиш багажника като ти потрябва. Минуса е че зареждаш на 250-300км. При дълги пътувания (особено в чужбина) това си е проблем. Ако сложиш голяма бутилка отива багажника...

6) С газовата винаги си имаш малки или по-големи проблеми. Мойте бяха малки, но пък досадни :(

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, може би просто е различно при различните коли.

За филтъра съм убеден - изпитал съм го на свой гръб.

Двигателят 1.4 МПИ всъщност е същия като моя и вервай, ще трябва да се правят по-чести реглажи на клапани! За прегледа - просто го споменавам като разход. А за по-евтино - ПО-ЕВТИНО Е 8)

За вместимостта на бутилките-резервни гуми - по-малки са, факт. Но в чужбина също имат газостанции ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По предишната ми кола - Ауди 80 от италия, с там монтирана уредба се държеше много добре, но си имаше свой капризи:

1. При смяна на сезона - ходенен до сервиз за регулиране почваше или да подържа много високи обороти или много ниски

2. Смяна на гърне доста често може би на 20-30 хиляди - коклото и невероятно да ви изглежда

и разни други нещица. Абе като цяло не ми допадна карането на газ. Да не говорим че е абсолютен ужас да научиш жена да кара на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътувай София-Мюнхен да видим колко газ станций са :( Последния път като го пътувах (миналата година) имаше на Белград след това Загреб и след това една в Германия. В интерес на истината с 30 литра газ (толкова ми е бутилката) и внимателно каране си пътува и само на газ... Но настъпиш ли я край! Караш и на бензин.

За филтъра - при мен нямаше нужда от толкова честа смяна. Само реглаж на газовата, но си го правих сам. Може би защото сменях масло и филтри на 10к км, не на 15 както препоръчва Opel...

За гърнетата - досега съм сменил едно, и то при покупката. От тогава си карам с него (4 години) и още е ок. Но задължително се прави дупка в последното гърне. Иначе наистина гният.

Относно реглажа на клапаните - щом казваш, че на 1.4MPI е с реглаж - прав си! Мислих, че са сложили саморегулиращи се ...

 

Но да не разводняваме темата. На газ си е по-изгодно, но ако избиването е за повече от година, максимум година и половина, не си заслужава... Просто допълнителните разходи за газ стават съществени, а те трябва да се имат предвид при сметките. При голям пробег стават незначителни, но при малък са съществени.

А като добавим и че обсъждат една лепенка за автомобилите с газ, за която съответно ще искат хх пари и то, предполагам, годишно става много сложна сметката...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика във вървежа на колата м/у газ и бензин няма , разхода е макс 1 литър повече на газ , задръстването на мотора със сажди от изгарянето на бензина липсват и най - важната разлика 0.85 срещу 1.60 разлика в цената на горивата 8)

Има и още , но сега ме мързи да мисля.

И аз не бях привърженик на газта , но след като взех Вектрата на газ вече ме боли сърцето да карам на бензин :mrgreen:

 

П.П. За въздушния филтър не е задължително да се сменя толко често ... просто колата почва да харчи полвин литър повече ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абсолютно съм съгласен с теб.

Но мисля че ако я караш не особено интензивно (10000-15000 км на година) не е оправдано да сложиш Газ Инжекцион (това за което аз имам инфо е мин 1200лв но ако искаш да нямаш грижи 2000лв).

Ако ставаше дума за 400-500 лв вече щтях да съм забравил че съм сложил газ, ама не съм

хе хе хе

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика във вървежа на колата м/у газ и бензин няма...

 

да бе, да - карал съм 2-3 пъти шкоди с газови - стори ми се, че въобще не искат да се набират в сравнение с моята... вероятно се дължи на стила ми на каране, ама кажи ми как да го променя след повече от 15 г. стаж? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далеч съм от мисълта , че мяташ газта и колата литва , но в рамките на месец два след малко бъзикане на газта и аванса се намира баланса на двигателя - пъргавост и разход на гориво. Проблема при карбураторите и моноинжекционите е , че се редуцира количеството въздух , което води до сериозни промени в баланса на бензин , но пък бензина се ползва само за подпалки ;)

Друг е случая при газовия инжекцион , където двете системи - бензин и газ работят напълно независимо и един добър майстор може да направи колата наистина да лети при същия разход. Разбира се наличието на дюзи + замърсената ни газ водят до чистене на газовия филтър на ниското налягане и дюзите поне веднъж годишно!

Наскоро ми казаха , че за разлика от старите евтини уредби , където Ловато са № 1 , при газовите инжекциони нещо се дънели за разлика от БРЦ и проблема бил в по - трудната настройка на ECU то за газта.

 

П.П. На бензин Формана съм го пържил със зор до 4000 об/мин за ралика от газта където с лекота стига до 4500 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за въпроса, но защо реши че Ловато са номер едно при старите изпарители? Аз карах с Ловато и не съм доволен! Като разход беше приличен (8.5-9 дълъг път и 12-14 градско), но липсваше настройка на ниски, средни и високи обороти. Имаш само два винта и толкова. Резултат - компромис. Или икономично каране или динамика.

Та като стана дума за динамика... На газ колата определено е спъната! Доста често ми се е налагало да минавам на бензин за да задмина някой "тарикат" който настъпва в момента в който се опиташ да го задминеш, но компенсира със здрави спирачки малко преди завоя... Та динамиката на газ я няма.

Това за повишения с един литър разход е много относително. За един литър при градско или един литър при извънградско? Щото съм засичал на бензин извънградско ми дава 7.5 при 120-130км/ч (с немски бензин) и 8.5-9 на газ при същите условия (т.е. наистина един литър). Но градското бензин харчи около 10-11, на газ 12-14, т.е. 2-3 литра отгоре. Според мен правилното е да кажеш 10-20% отгоре като разход. Най-добре средното, т.е. 15%.

А за газовата на Opel - тия мотор са направени за газ! Монтажа е за два часа и работата спи. Но дали е така при Skoda????

Поздрави

PS: Доколкото знам нормална газова монтират за 450-500лв. Газов инжекцион за 1500-2000. Ако колата е пълна инжекция, най-добре газов инжекцион (MPI доколкото знам е). Ако не, може и обикновен. Разликата в разхода между нормална газова (добре настроена) и газов инжекцион няма да е повече от 5%. Направи си сметката колко ще отнеме избиването и. Единствено динамиката ще е с една идея по-добра с инжекциона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, Митак, не пък чак толкова лошо вървенето на газ! Е - ако качиш на Фелациото 4 човека и има баири - тогава е зле, но с двама и равен път - 130 си е крайцерска скорост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казаха ми че с газ инжекцион почти нямало разлика между карането на газ и карането на бензин (и като разход и като мощност)

сиреч ако сега ми харчи 7 при газ инжекцион щяло да е 8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаиде и аз да поспамя малко

Имал сам

-Ловато,

-Старгаз

-Марини

определено наи доброто от тях беше Ловато автоматик незнам кво си (чул сам 4е на Ланди ренцо нямало мембрана между антифриза и газта и за това било по добро) Ловатото още върви а не си знае годините това при по старите

За по новите Виале ама то е 5000 и газта е на те4на фаза и има някаква помпа в бутилката за да бута те4на фаза 4ак до дюзите ина4е

 

Ланди ренцо

БРЦ като на БРЦ то дюзите е хубаво да се сменят с японски

Сега имам Брц Секуент с японски инжектори Кехин но съм му навартял само 5 хиляди някъде и е рано да се каже колко е добро

Разхода ми е 13 градско (преди беше 11 ама карах по ле4ко) и наистина мисля 4е е повишен разхода само с 1 л.

ина4е ако се кара леки4ко извънградско е 8-9 но не пове4е от 120 ина4е става ламя... (ако я караш калкото може - газ на всеки сфетофар е 16) за Ланди ренцото съм чул 4е му потракват инжекторите а и моя 4овек там напусна и се ориентирах към БРЦ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да, който ти го е казала му прати много поздрави от мене - моята старата на газ харчеше 10-14 а на бензин 8-9

за газ инжекцион ли говориш или за

обикновенна газова уредба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко:

1) Ако минаваш под 12-15ооо годишно никаква

2) Ако минаваш до 20-25ооо може и обикновенна, но с компромиси (по-ниска динамика, по-висок разход с около 0.5/100, и най-вече не е ясно дали ще пасне на MPIто - до късмет е)

3) Над 25ооо годишно - вземи си газов инжекцион. Трудно ще изплатиш разликата с обокновенна, но карайки много поне ще имаш удоволствието от карането пък и по-малко проблеми.

4) Над 40ооо годишо - газов инжекцион задължително!

 

Тия километри са ориентировъчни. Можеш да си играеш с цифрите според финансовите възможности и предпочитания.

Имай предвид, че слагайки газова мощността пада! Просто газта е по-ниско калорична и ако някой те обеждава, че колата му върви по-добре на газ отколкото на бензин означава, че колата му просто не върви на бензин...

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Може ли газовата да не е газов инжекцион?

 

Някой може ли да сподели опит от експлоатацията на газова уредба сложена на този модел?

 

А къде да я сложа?

- в Княжево, сервиза до последната спирка на трамвай 5, става ли?

 

там ми казаха за обикновена газова - 540 лв.

с всичките му там емулации и предпазни клапани

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , никой от газаджийте не може да те задължи да си сложиш газов инжекцион или обикновенна уредба , мини разпитай на 2 - 3 места , питай за рисковете при експлоатацията на колата с обикновенната уредба и дали въобще става ... мисля , че при поставяне на автоматичен превключвател и клапа на подходящо място няма да имаш особени проблеми. Аз лично ходя при едни газаджий над Италианеца / бул. Никола Мушанов след кръстовището с Житница посока Овча купел / и досега каквото съм им закарал са го оправяли 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.