Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ел. врати и ел. прозорзи за 120/105


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Някой може ли да каже как стои въпроса за монтиране на ел. врати и ел. прозорци за 105/120? По магазините знам, че се продават едни моторчета за врати(за отключване и заключване), някъде по 7-8лв. Допълнително две дистанционни с "майка". Но дали могат те да станат?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

могат да станат няма проблем.единствено което е за ел. отварянето на вратите трябва да си провериш вратата, дали е пропаднала или има някакви проблеми с отварянето защото, попринцип след натискане на копченцето вратата се оваря малко и ти си я подхващаш.а за ел. прозорците няма никакъв проблем трябва да си намериш машинки аз моята шкодичка си я направих. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тото, от каква кола са машинките за ел. стъклата, които си използвал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В конрад ги имало. Един приятел си взе. Обаче нали им трябва нещо да ги кара да се задействат. Предимно става с дистанционните като за алармите. Там има "майка" + 2 дистанционни. И те са пари!!!!!!! Моторчето представлява едно дето има ход нагоре/надолу с около 5см(горе долу). Т.е това само ти отключва вратата от разстояние, а пък ти си я отваряш.

Сея ми е по-интересно как става с ел. джамците!!!???... Може би от някоя морга...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за централно заключване не е необходимо да си купавате моторчетата поотделно и към тях да си вземате управляващ блок- примерно от Конрад. В илиенци продават цели комплекти от 4 моторчета( две 5-полюсни и две 2-полюсни, първите две са управляващи) плюс управляващ блок за тях, плюс кабели, планки, болтове и т.н. за монтиране. Всичко това струва между 22-28 лв. в зависимост от модела. Един съвет от мен- вземете си моторчета, чиити глави се въртят на 180 градуса! Монтират се много по-лесно. Аз съм с такива и съм ги монтирал за 3 часа. Ако сега ми се наложи пак да го направя ще ми е небходим не повече от час, понеже знам точно къде да захвана моторчетата за вратите! След това остава само окабеляването и свързване науправляващия блок към ел. инсталацията. Плюс може да се вземе директно от акомулатора, понеже на блока има предпазител. В този момент центр. закл. работи по-следния начин: мушкаш ключа в някоя отпредните врати, врътваш го да я отключиш и моторчето подава сигнал към блока, който отключва всички врати.

За да се отключва и заключва с дистанционно е небходимо да се монтира и модул за диостанционно управление. Него вече може да си купите от Конрад елктроникс- трябва ви възможно най-евтиния, който е с едно реле- за управление на една верига- цена около 20 лв. Той се свързва към управляващия блок на централното, той има отделен кабел за това и към захранването( може да използвате и плюса на упр. блок) Едва тогава може да си отключвате и заключвате колата от разстояние.

Звучи доста дълго и досадно, но повярвайте ми, е невероятно удобство. Особено зимата е далеч по-лесно да си отключиш колата с него отколкото с ключ( разбира се ако не са смазани механизмите на вратите с грес и това не помага, но въпреки всичко все една от 4-те врати ще отвори)

Сумарно цялата операция излиза около 45-50лв., а ако отидете да ви го монтират някъде в сервиз взимат по 20-25лв. на врата с техни моторчета и това е без модула за дистанционно.

П.С. Пропунах да кажа, че ако имате аларма, която има реле за управление на центр. закл. не ви е небходим модул за дист.- просто управляващият блок на централното се свързва, към него и при включване на алармата се задейства и централното.

 

На всички мераклии УСПЕХ! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето аларми от среден клас и нагоре си имат вграден модул за управление на централно заключване. Т.е. ако някой е с такава аларма, единственото, което му трябва е 4 моторчета + 2 сръчни ръце за елементарен монтаж ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,

така е - гледах например в Praktiker такива аларми + с реле за прекъсване на запалването за 50лева някъде.

Я кажете за ел.стъклата - цени на чарколяка и от кои коли стават. Един бивш колега си беше слагал на Корсата 88-ми набор... за около 20лв. Някъде от района около хотел Хемус.. но нищо повече незнам а и беше отдавна... А и нали има Фелиция с ел. стъкла - поне би трябвало да има..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето аларми от среден клас и нагоре си имат вграден модул за управление на централно заключване. Т.е. ако някой е с такава аларма, единственото, което му трябва е 4 моторчета + 2 сръчни ръце за елементарен монтаж ;)

 

Мойта аларма е Бета М-15, струваше ми 100 лв и в сервиза, където ми я сложиха се води от нисък клас, но има възможност да управлява централно заключване, даже в зависимост от автомобила да управлява и вдигането на ел. стъкла. Ама за ел. стъкла на Шкода 120 вече ми се струва малко прекалена изгъзица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и мойта аларма е за 55лв. (българска) и тя има за автоматично затваряне на прозорци , както и блок за централно . Ама аз нещо не можах да го вържа пък може и да съм изгорил нещо :( Като идем на Троян ще хвана някои от по-грамотните да ми кажат кои кабели са за машинките :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер!!! Тъй да се каже вратите са готови! Но как става работата за ел. стъклата? Има ли такива "модули" за ел стъкла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз от руския пазар в пловдив си взех за 20лв 4 машинки + управляващ блок си4ко пален комплект с планкли бол4ета и т.н. монтажа е супер лесен зюа около 2-3 4аса си4ко работеше м/у другото за тая цеена машинките са суер здравви ве4е 1 година напраиха никув проблем дори зимата в наи големия студ поне една от 4 те отклу4ваше винаги след няколко месеца турих и една аларма VARAN-VR20 predniq класс преди VALCOR i сичко ми излезе 120+20лв централно 140лв

за ел стукла сам се замислял ама не сам се решавал би трябвалло от сяка кола да стават принципно би трябвало да са еднакви и ве4е ако алармата ти е умна се вразват и стъклата кам нея и кат заключиш се вдигат сами монтажа не би трябвало да е труден стига машинките да са мани4ки 4е няма мноо място в вратата до ся не сам виждал машинка за ел стъкла за да вида на кав принцип е точно :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно машинките за ел.стъкла понеже съм виждал доста такива искам да кажа, че не е толко лесно да се сложат от друга кола. Като цяло на много от разпространените видове у нас коли машинките за стъкла дори и да не са ел. не са с червяк като при нас а с раменна система, т.е. принципа е друг. Единствено на Фиат Типо ако не се лъжа бяха на червяк като наште. Обикновено на старо комплект машинки за ел. стъкла + управлението им вървят малко над 50лв. ако управлението им е без модул с релета. Аз лично не бих се заел с монтирането на ел. стъкла защото ми се вижда доста сложно да се сложат подходящи механизми или аз поне не съм виждал такива които да могат лесно да се сложат на шкода.

 

При мен централното заключване съм направил с 4ри машинки от тези с по 2 кабела, т.е. неуправляващи - много по-лесно минават през колонките на вратите и самите врати по 2 кабела отколкото по 5 ако се поставят отпред управляващи машинки. При мен няма модул за управление на централно, а аларма с вградени релета за това. Удобството идва от това, че се отключва/заключва с дистанционно, има различна светлинна и звукова индикация за отключване и заключване; бутон за търсене на колата на паркинга и паник бутон, който активира режим охрана и прекъсва запалването. Според мен това е най-удачния вариант за управление на централното заключване. Кабелите за машинките съм прекарал през дупки във вратите и в страничните колонки, като съм ползвал гумички от тези, които държат пръскалките на 105-120, за да не се търкат кабилте в метала. Тези гумички пасват на отвор 11мм с бормашина и става доста добре. Ако се направят дупките на вратите и на страничните колонки на една височина даже кабелите не се прегъват при отваряне/затваряне на вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някъкъв саит да погледна къде и как точно се слагат тези машинки за централното и за ел. прозорците,щото има възможност да ми подарят едни от OPEL, мисля че са, та да видя как се действа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Машинките за централно се слагат за най-удобно под механизма за заключване на вратата като се използва свободното ухо на самия механизъм. Може да се сложи в него от оригиналните пластмасови държачи така, че лостчето на машинката да уплътни добре. Самите машинки се поставят близо до края на вратата, като се гледа да са разположени така че металното лостче да е успоредно на това за заключване - палеца на вратата, който натискаме. Идеята е, че ако не е така ще се криви пластмасовото буталце на машинката и може да се счупи. Универсалните машинки са с по 2 дупки за захващане /на опел машинките са с по 3 по памет/. Има и един по нов модел от универсалните при който буталото на машинката се движи без усилие когато не е захранено с ток - т.е. ако се наложи отключване/заключване на врата чрез ключа не се налага повече усилие спрямо без машинки за централно. Уви моите машинки са от стария тип и ако отключвам с ключ е малко по-голямо усилието, което прилагам, но така е и на повечето коли с фабрично централно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.